ΣΚΗΝΗΣ ΔΙΑΛΟΓΟΙ.
Συνομιλεί (και γράφει) η Ζωή Ταυλαρίδου για την Κουλτουρόσουπα.
Οι θεατρόφιλοι και μη του φετινού καλοκαιριού μπήκαν στη διαδικασία να κυνηγούν κυριολεκτικά τον θίασο του Θεόδωρου Τερζόπουλου ανά την Ελλάδα, προκειμένου να απολαύσουν την Ορέστεια του Αισχύλου μέσα από το σκηνοθετικό πρίσμα του γνωστού αυτού σκηνοθέτη και δασκάλου θεάτρου. Έτσι κι εμείς, χάνοντας την ευκαιρία να αγοράσουμε διαδικτυακά το πολυπόθητο εισιτήριο για την παράσταση στο Θέατρο Δάσους της Θεσσαλονίκης και υπακούοντας στην τερζοπούλεια αυτή φρενίτιδα, κλείσαμε εγκαίρως τα ηλεκτρονικά μας εισιτήρια για το Αρχαίο Θέατρο Δίου, όπου συναντήσαμε και πολλούς άλλους -τελευταίας στιγμής- θεατρόφιλους της πόλης μας.
Απολαύσαμε τον μοναδικό συνδυασμό μιας μυσταγωγικής Ορέστειας και της απαράμιλλης ομορφιάς του τοπίου υπό του ασταμάτητου όμβρου, που ταρακούνησε κάποιους αλλά διατήρησε αμείωτο το ενδιαφέρον της πλειονότητας των θεατών, που παρακολουθούσαν άφωνοι το θέαμα μέχρι το τέλος. Απολαύσαμε τη σκηνοθετική προσέγγιση του Τερζόπουλου, ο οποίος έδωσε μεγαλύτερο βάρος στον ρόλο του Χορού, δίχως να περιορίσει το δραματικό εύρος και βάθος των τραγικών του ηρώων. Ήταν μια μοναδική περφόρμανς αρχαίας τραγωδίας.
Και ξεχωρίσαμε την Κλυταιμνήστρα ή Κλυταιμήστρα (=η γυναίκα που κυνηγά τη δόξα), την οποία υποδύεται η Σοφία Χιλλ.
Να σημειωθεί πως η Κλυταιμνήστρα στην αρχαία τραγωδία ανέρχεται σε κεντρική ηρωίδα, δεν αποτελεί περιθωριοποιημένη μορφή όπως στην επική ποίηση. Ο χαρακτήρας της κυμαίνεται μεταξύ της άσπλαχνης συζύγου και της τραγικής γυναικείας φιγούρας. Άλλοτε είναι η ανήλεη, άπιστη σύζυγος, η οποία δολοφονεί τον άντρα της παραδεδομένη στο ανόσιο πάθος της.
Άλλες φορές είναι η τραγική μητέρα, που υποφέρει από τον χαμό της κόρης της, Ιφιγένειας, και διαπράττει έγκλημα με μόνο κίνητρο την εκδίκηση. Η Κλυταιμήστρα παρουσιάζεται ως ένας δεινός ρήτορας, μια γυναίκα που μπορεί να τα βάζει με τους άνδρες, ικανή να υφαίνει δόλους κατά βούληση και να οδηγεί τους πάντες προς την κατεύθυνση που επιθυμεί.
Είναι μια γυναίκα με πυγμή, θέληση, πείσμα, κι ακολουθεί πιστά την καρδιά της. Δολοφονεί έναν σύζυγο τύραννο, φιλόδοξο, πολεμοχαρή. Ο Αγαμέμνων δε διστάζει να θυσιάσει την κόρη τους, Ιφιγένεια, για να πετύχει τον απόπλου των Ελλήνων με κατεύθυνση την Τροία, αλλά και φέρνει στο παλάτι την Κασσάνδρα ως ερωμένη του, αγνοώντας παντελώς τη γυναίκα του. Η Κλυταιμνήστρα του Αισχύλου είναι πλήρως δικαιολογημένη, παρόλο το έγκλημα που διαπράττει. Παρά την τελική της συντριβή, η γυναίκα αυτή κερδίζει με την αποφασιστικότητα και τη δεινότητά της τον θαυμασμό μας. Αποτελεί την απόλυτη σύνθεση θηλυκού κι αρσενικού στοιχείου στην αρχαία ελληνική τραγωδία.
Η Σοφία Χιλλ στο βίντεο που ακολουθεί μάς παρουσιάζει την Κλυταιμνήστρα, όπως γράφτηκε από τον Αισχύλο, όπως σκηνοθετήθηκε από τον Θ. Τερζόπουλο και όπως ερμηνεύθηκε από την ίδια. Την ευχαριστούμε θερμά για την επικοινωνία μας.
Της ευχόμαστε κάθε επιτυχία κι έναν πλούσιο θεατρικό χειμώνα, ελπίζοντας να τη γνωρίσουμε ακόμη καλύτερα στο μέλλον.
Παρακολουθήστε το βίντεο:
Βιντεοσκόπηση και μοντάζ: Τάσος Πέππας
Για δελτία τύπου, ραντεβού συνεντεύξεων επικοινωνείτε: zozotav@gmail.com