Τίμιες προσπάθειες στο ΓΛΥΚΟ ΠΟΥΛΙ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ και στην κατά Κοραλία Καράντη – Αλεξάνδρα ντελ Λάγκο απόδοση, η παράσταση στο Βασιλικό θέατρο.
Είδαμε + σχολιάζουμε.
Αρχικά σημειώνουμε ότι την παράσταση την είδαμε μιάμιση φορά! Η πρώτη συνέβη τις πρώτες ημέρες της παρουσίασης της και στο διάλειμμα φύγαμε… Δεν ήταν ότι δεν βλεπόταν, αλλά η μονοδιάστατη και επιδερμική αντιμετώπιση στοιχείων και παραγόντων δεν μας έκανε κέφι να καθίσουμε να δούμε και το δεύτερο μέρος. Ωστόσο δεν την ξεγράψαμε από τα κιτάπια μας, επιθυμούσαμε να έχουμε πλήρη εικόνα της «καταστροφής»… και φυσικά με πολλή χαρά… να την θάψουμε εντελώς. Έτσι λοιπόν -με βαριά πάντως καρδιά, ξαναπήγαμε στο Βασιλικό θέατρο σε αυτές τις ωραίες λαϊκές απογευματινές όπου μαζεύονται κυρίως γλυκύτατες κυριούλες με τις παρέες τους, ντυμένες όπως – όπως, αλλά να δείχνουν καλοντυμένες, πούλμαν από γύρω περιοχές, και άλλους, η πλατεία του θεάτρου γέμισε και 6.07μμ, η παράσταση ξεκίνησε.
Και τι είδαμε;
Μια εντελώς άλλη παράσταση… που καμιά σχέση δεν είχε με την καταστροφή…
Οπότε πριν μπούμε στο προκείμενο βγαίνει το συμπέρασμα που ξέρουν καλά οι θεατρόφιλοι θεατές, προτίμησε να μη δεις την πρώτη εβδομάδα των παραστάσεων και ακόμα περισσότερο, απέφυγε την πρεμιέρα… Τόσο οι ρόλοι όσο και η πλοκή δεν έχουν ακόμη δεθεί από τους συντελεστές και η απόδοση τους κτίζεται με τον καιρό ενώπιον του κοινού. Και μη μπερδευτείτε, μιλάμε για παραστάσεις που εχουν υπόβαθρο και όχι ξεπεσούρες που δεν τις σώζει ούτε ο θεός του θεάτρου.
Ήταν λοιπόν απαραίτητη να γίνει η παραπάνω επισήμανση για το «Γλυκό πουλί της νιότης», γιατί αποτελεί κλασικό παράδειγμα προβληματικής παράστασης που δεν ανέπνεε στο ξεκίνημα της, και τελικά βρήκε τον καλό της δρόμο διορθώνοντας τεχνικά λάθη κυρίως όμως οι ηθοποιοί ενσωματώθηκαν στους ρόλους τους, τους πήραν πάνω τους και τους πήγαν παρακάτω…
Και τα καλά [+]στοιχεία της παράστασης ήταν…
– Οι νοσταλγικές μουσικές και τα τραγούδια εποχής που συνέβαλαν στο συναισθηματικά φορτισμένο κλίμα της παράστασης…
– Ο ζωντανός φόντος, θέα στη θάλασσα, σε όλες του τις ώρες…
– Τα λειτουργικά και «πολυτελή» σκηνικά που ενώ ήταν ίδια και απαράλλακτα μεταμορφωνόντουσαν αναλόγως της πράξης. Άλλο τόσο και τα κοστούμια που ενώ δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο, κυρίως της πρωταγωνίστριας, ωστόσο πετύχαιναν τον σκοπό τους σε αυτούς που τα φορούσαν.
– Οι ερμηνείες…
– Η Αλεξάνδρα ντελ [Κοραλία Καράντη] Λάγκο…
Οπτικά είχε την εικόνα μια ξεπεσμένης μεγάλης σταρ. Σωστό το ξεπλυμένο ξανθό μαλλάκι της, τα ρουχαλάκια που άλλαζε, οι παρηγορητικές φούντες που κάπνιζε… και ανεκτές οι μετρημένες ντιβίστικες κινήσεις της. Για τα μέτρα της θα λέγαμε ότι δεν ήταν κακή. Προσπαθούσε για το καλύτερο [;] και εμείς να την αισθανθούμε. Αντίθετα ο τόνος της γνωστής φωνής της τις περισσότερες φορές χαμηλός, [δηλαδή δεν έφτανε στην αίθουσα, [καθόμασταν και στην 5η σειρά…] και στα «δικά» της, δηλαδή στις εκρήξεις της, εκεί που πρέπει να δείξει ποια είναι αυτή η μεγάλη σταρ που ταλαιπωρεί τον εαυτό της και τον κόσμο, ήταν αρκετά καλή. Συνολικά όμως πότε το είχε και πότε δεν το είχε. Κοιτάξτε, δεν είναι εύκολοι αυτοί οι μυθικοί ρόλοι και δεν είναι για όλες τις ηθοποιούς. Η Κοραλία Καράντη που δεν έχει δώσει πολλά δείγματα θεατρικού ποιητικού ρεπερτορίου πιστεύουμε ότι έκανε ότι μπορούσε και το ξέραμε αυτό.
– Ο Τσανς [Μέμος Μπεγνής] Γουέιν…
Εχει φάτσα, έχει σώμα, έχει ταλέντο; Τώρα που κάπως μεγάλωσε και ωριμάζει, έρχονται προτάσεις, μεγάλοι ρόλοι αλλά και οι απαιτήσεις του κοινού από αυτόν. Ο συγκεκριμένος ρόλος ταίριαζε εξαιρετικά στο καλούπι του και ευτυχως δεν το έπαιξε πιο βεντέτα και «ωραίος» από την ηρωίδα του Ουίλιαμς. Ωστόσο ακολούθησε το μονοπάτι της συμπρωταγωνίστριας του και αυτό σημαίνει ότι άρεσε και δεν άρεσε, ότι προσπαθούσε και το έχανε. Το σημαντικότερο είναι ότι δεν τον καταβρόχθισε ο ρόλος. Και από τους δυο παραπάνω ηθοποιούς όπως τονίσαμε δεν περιμέναμε πολλά, οπότε είμαστε ευχαριστημένοι από τις αποδόσεις τους.
Λοιποί συντελεστές…
–Πιστευτός όπως πάντα ο πατέρας –τέρας, Δημήτρης Κολοβός…
–Ανεκτός ο φλώρος γιος, Μίλτος Σαμαράς…
–Εξαιρετική πονεσιάρικη θεία, η Θάλεια Σκαρλάτου…
–Ωραιότατη σε εμφάνιση και λόγο η τσαχπίνα Ιφιγένεια Δεληγιαννίδη..
– Αποκάλυψη η ταλαιπωρημένη κόρη του αγαπητικού, Αμαλία Καβάλη, έβγαλε πόνο, εγκατάλειψη, απελπισία. Ήταν και η μοναδική που ξεχώρισε ερμηνευτικά απ όλους τους άλλους. Μπράβο της.
Στα ναι μεν αλλά [+ -] η συμβατική σκηνοθεσία του Βασίλη Νικολαΐδη και τα βίντεο γουολ που δεν πρόσθεταν τίποτα και ας ήθελαν ένα κινηματογραφικό αέρα στην παράσταση.
Στα πλην [-]
–Η ευτυχώς ολιγόλεπτη παρουσία του γνωστού από τα αθλιότατα σταντ απ του, Ιάκωβου Μυλωνά. Όλο κι όλο δυό ατάκες είχε -όπως και στο «Ραφτάδικο»– και γέλαγαν τα μουστάκια του… Απορούμε ποιο το όφελος της παρουσίας του στο Κρατικό όταν τέτοια ασήμαντα ρολάκια μπορούσαν να παιχτούν από φοιτητές της σχολής. Κυριολεκτικά απορούμε για να μη πούμε ότι το θεωρούμε και ύποπτο…
Απο την παράσταση θέλαμε και δεν πήραμε…
– συναίσθημα,
–πειστική ατμόσφαιρα,
–πάθος.
Εν ολίγοις [=]
Τίμια προσπάθεια από ένα θίασο και από ένα σκηνοθέτη που δεν είναι για μεγάλα έργα και μεγάλες παραστάσεις, ωστόσο δεν θα χαλαστείτε.
Βαθμολογία
6 στα 10
ΒΙΝΤΕΟ ΑΥΛΑΙΑΣ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία: Βασίλης Νικολαΐδης
Σκηνικά- κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ
Κίνηση: Κώστας Γεράρδος
Βοηθός σκηνοθέτη: Αθηνά Σαμαρτζίδου
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Μαίρη Ανδρέου, Λίλα Βλαχοπούλου, Μάνος Γαλανής, Ιφιγένεια Δεληγιαννίδου, Θανάσης Δισλής, Παναγιώτης Δόκτωρ, Βασίλης Ισσόπουλος, Αμαλία Καβάλη, Κοραλία Καράντη, Δημήτρης Κολοβός, Απόστολος Μπαχαρίδης, Μέμος Μπεγνής, Ιάκωβος Μυλωνάς, Νικόλαος Πολοζιάνης, Μίλτος Σαμαράς, Γιάννης Σαμψαλάκης, Σπύρος Σαραφιανός, Θάλεια Σκαρλάτου, Γιάννης Τσάτσαρης, Δημήτρης Τσιλινίκος.
Πιανίστας: Παναγιώτης Μπάρλας
ΗΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη & Κυριακή 7 μ.μ.
Πέμπτη, Παρασκευή 9 μ.μ
Σάββατο 6 & 9.00 μ.μ
Τιμές Εισιτηρίων
Κανονικό εισιτήριο: 15 €
Εκπτωτικό εισιτήριο (Φοιτητές, Άτομα άνω των 65): 12 €
Λαϊκές παραστάσεις (Τετάρτη 7 μ.μ.) Γενική είσοδος 12 €
Πέμπτη στο ΚΘΒΕ: Γενική είσοδος 10 €
Προπώληση εισιτηρίων
Ταμεία και ιστοσελίδα ΚΘΒΕ www.ntng.gr
Viva Τηλ. 11876 & www.viva.gr
Kαταστήματα PublicΘεσσαλονίκης, www.public.gr
- Τσιμισκή 24 – Μητροπόλεως 33
- Εμπορικό Κέντρο Mediterranean Cosmos
Καταστήματα SevenSpots
ΤΑΜΕΙΟ ΚΟΘ (Εκδοτήριο Πλατείας Αριστοτέλους)
Ώρες και Ημέρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 10:00-15:00
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευη: 10:00-14:00 και 17:00-21:00
Ώρες λειτουργίας ταμείων:
Eταιρεία Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2): Τρίτη-Κυριακή: 9.30 π.μ.-9.30 μ.μ.
Βασιλικό θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου): Τρίτη-Κυριακή: 9.30 π.μ.-9.30 μ.μ.
Μονή Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27): Ημέρες παραστάσεων: 17:30-21:30
Τηλ. κρατήσεων: 2315 200200
ΒασιλικόΘέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου)
Φωτογραφικό υλικό