Ατύχησε «Η Ιφιγένεια στην χώρα των Ταύρων» από το Κ.Θ.Β.Ε. Είδαμε στο θέατρο Δάσους και σχολιάζουμε…




-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ ΕΔΩ
Φωτογραφικό υλικό
Ατύχησε «Η Ιφιγένεια στην χώρα των Ταύρων» από το Κ.Θ.Β.Ε. Είδαμε στο θέατρο Δάσους και σχολιάζουμε…
-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑΣ ΕΔΩ
Νέος προγραμματισμός στις καλοκαιρινές παραστάσεις του ΚΘΒΕ στη Θεσσαλονίκη. Ακυρώσεις και προσθήκες.
Άλλη δουλειά δεν κάνουμε φέτος, ανεβάζουμε, κατεβάζουμε, διορθώνουμε και ξανά μανά απο την αρχή. Εχουν τιναχτεί όλες οι δημοσιεύσεις προγραμμάτων στον αέρα… Βέβαια ας είναι μόνο αυτό το κακό… Δειτε και το παρακάτω για να σημειώσετε στην ατζέντα σας και μέχρι να πάτε, ΞΑΝΑ τσεκάρετε… «Κ»
Το ΚΘΒΕ στο Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών με «Του Κουτρούλη ο γάμος».
Φεστιβάλ Μονής Λαζαριστών 2015
Κολοκοτρώνη 21
564 30 Σταυρούπολη, Θεσσαλονίκη
|
|
«Πας μη Έλλην Βάρβαρος».
Από την «Πάνδημο Μούσα» της Αριάδνης Καναβάκη.
ΣΤΟΝ “ΑΕΡΑ” ΟΙ ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ. 2 ΝΕΕΣ ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ.
ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΠΩΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΕΩΣ ΤΩΡΑ ΣΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ: ΕΔΩ
ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ» ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ
Οι πρώτες παραστάσεις του έργου Πλάτωνα «Απολογία Σωκράτη» θα δοθούν στο Θέατρο Κήπου, στη Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 11, την Τρίτη 14 & την Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015, στις 21.15.
Το έργο του Πλάτωνα «Απολογία Σωκράτη», έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου 2015 από το ΚΘΒΕ, με την υποστήριξη του Σωματείου «Διάζωμα», στα αρχαία ελληνικά (με υπέρτιτλους στα νέα ελληνικά), σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη, σε επιλεγμένους αρχαιολογικούς χώρους σε όλη την Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του θεάτρου, αλλά και για τα φιλολογικά δεδομένα, που θα παρασταθεί από σκηνής η «Απολογία Σωκράτη» στην αρχαία ελληνική γλώσσα έτσι όπως την κατέγραψε και τη διαμόρφωσε ο Πλάτωνας.
Η «Απολογία Σωκράτους», που έγινε στις 21 Μαΐου του 399 π.χ και καταγράφηκε πιθανόν το 397 π.χ., είναι το μοναδικό μη διαλογικό έργο του Πλάτωνα αλλά και το μόνο στο οποίο αναφέρει τον εαυτό του παρόντα και ενεργό κατά τη διαδικασία του Δικαστηρίου της Ηλιαίας.
Σημείωμα σκηνοθέτη
Mε την «Απολογία» φθάνει στην πιο κορυφαία του έκφραση ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός, γιατί σωματοποιείται, αποκτώντας πραγματική και αναμφισβήτητη υπόσταση με τον Σωκράτη, ο οποίος επιλέγει συνειδητά τον θάνατο, αντί να στερηθεί της ελευθερίας να ζει και να δρα αναζητώντας τον πραγματικό σκοπό της ύπαρξής μας, έχοντας καταγράψει με την απολογία του τις συμπεριφορές των ανθρώπων και όλη την εικόνα ενός πολιτισμού που πελαγοδρομεί και που μοιάζει πολύ με το σήμερα του δυτικού πολιτισμού.
Ταυτόχρονα αρχίζει και η δύση του ελληνικού κόσμου, εφ’ όσον το πνεύμα αυτού του πολιτισμού δεν μπόρεσε να ενσωματωθεί μέσα στην πραγματική ζωή, της λειτουργίας της δημοκρατίας και των θεσμών, παραμένοντας σαν μια ουτοπική και άπιαστη ιδέα για ποιητές.
Είναι δύσκολο έως ακατόρθωτο να καταλάβουμε σήμερα τον πραγματικό χαρακτήρα αυτού του εξόχως οριακού κειμένου μέσα από τη μετάφρασή του, επειδή η μετάβαση του σε μιαν άλλη γλωσσική δομή και μιαν άλλη φωνή, είτε ελληνική είτε διεθνή, αλλάζει αναγκαστικά και καθοριστικά το ύφος και το ήθος του, άρα και το ήθος του Σωκράτη και του Πλάτωνα.
Κάθε μεταφραστική απόπειρα όσο πιστή κι’ αν θέλει να είναι, δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον πρωτότυπο λόγο του κειμένου, αφού εκ των πραγμάτων παράγει μιαν εντελώς νέα δομή που ενέχει έναν διαφορετικό ήχο και μουσικότητα.
Όμως ό ήχος και οι μουσικές παράμετροι είναι που ρυθμίζουν το νόημα της κάθε φράσης και όχι η τυπική ή τυποποιημένη εκφορά μιας σειράς λέξεων. Ο τρόπος που θα ειπωθούν οι λέξεις, καθορίζει την ευκρίνεια του νοήματος. Οι λέξεις για να αποκαλύψουν τη σημασία τους πρέπει να μην ακούγονται σαν λέξεις αλλά σαν οχήματα σημασιών που διαρθρώνουν το νόημα. Στο άκουσμά τους όχι απλώς να καταλαβαίνουμε αλλά κυρίως να νοιώθουμε.
Σκοπός λοιπόν της εκφοράς του ίδιου του αρχαίου πλατωνικού κειμένου κατά την παράσταση, δεν είναι κάποιος λόγος πρωτοτυπίας ή μιας στενά φιλολογικής ή ιστορικής αναζήτησης, αλλά η ανάγκη, από το άκουσμα της φωνής του αυθεντικού έργου, να αφουγκρασθούμε και να νοιώσουμε βιωματικά τα αισθήματα και το ήθος του Σωκράτη.
Οι πρόβες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2012, με τη συγκεκριμένη μέθοδο που χρησιμοποιώ για την ερμηνεία ενός κειμένου –παρακάμπτοντας την Εράσμια και την Προσωδιακή εκφορά καθώς και τη χρήση των πλάγιων ήχων της βυζαντινής μουσικής– με αποτέλεσμα ο αρχαίος λόγος να ακούγεται φυσικός και οικείος, έχοντας παρόμοιους ήχους και ρυθμούς με τις μεταγενέστερες έως τις σύγχρονες διατυπώσεις της ελληνικής γλώσσας.
Οι υπέρτιτλοι της μετάφρασης θα είναι ένας μόνο οδηγός για την κατανόηση, η οποία θα γίνεται βαθιά και αποκαλυπτική κυρίως μέσα από το άκουσμα, του αρχαίου λόγου.
Tο μέλημά μας είναι μια αυθεντική τελετουργική αναπαράσταση της δίκης του Σωκράτη, με ένα πατάρι και μια κλεψύδρα, χωρίς άλλα στοιχεία νατουραλισμού, αλλά μόνο με την ατμόσφαιρα που δημιουργεί η ενσάρκωση, από τους δυο ηθοποιούς, της αρχαίας πλατωνικής γλώσσας, η οποία αποκαθιστά το ‘χαμένο’ νόημα, στο έργο που θεμελιώθηκε η προοπτική ενός οικουμενικού πολιτισμού.
Ο τελετουργικός χαρακτήρας αυτής της αναπαράστασης και η απόδοση τιμής στο εξαιρετικό και δραματικό αυτό ιστορικό γεγονός, μας επιβάλει να μην πραγματοποιηθεί στο τέλος του έργου η επιστροφή των ηθοποιών για χαιρετισμό.
Δήμος Αβδελιώδης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Διδασκαλία αρχαίου κειμένου, μετάφραση, σκηνικός χώρος, σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης
Εικαστική παρέμβαση : Αριστείδης Πατσόγλου
Σκηνογραφικός σχεδιασμός κλεψύδρας: Κώστας Κοτσανάς
Boηθοί σκηνοθέτη: Ειρήνη Ζάρρα
Οργάνωση παραγωγής: Αθηνά Σαμαρτζίδου
Διανομή (με σειρά εμφάνισης)
Βασίλης Καραμπούλας (Σωκράτης), Θανάσης Δισλής (Μέλητος)
Έναρξη: Θέατρο Κήπου, Θεσσαλονίκη
Σάββατο 11, Τρίτη 14, Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015, στις 21.15
TIMEΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Γενική είσοδος: 10€
Προπώληση εισιτηρίων: Κεντρικό Εκδοτήριο Βασιλικού Θεάτρου
Δευτέρα – Παρασκευή 09:00 – 21:00 & τηλέφωνο για πληροφορίες 2315 200200.
ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «ΕΞΟΔΟΣ» ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ +βίντεο παρουσίασης.
Μια σπουδαία παράσταση η «Έξοδος» από την ομάδα Anima. Είδαμε στο θέατρο Φαργκάνη και σχολιάζουμε…
Μετά από αλλεπάλληλες παρατάσεις sold out παραστάσεων, σε δύο πολύ καλά θέατρα στα οποία φιλοξενήθηκε στην Αθήνα (Θέατρο Θησείον, Στούντιο Μαυρομιχάλη), και στη Θεσσαλονίκη (θέατρο Φαργκάνη) και Πάτρα (Θέατρο Λιθογραφείον), τις πολύ καλές κριτικές που απέσπασε, εγκωμιαστικά σχόλια των ανθρώπων της τέχνης και των γραμμάτων, Η ΕΞΟΔΟΣ επιλέχθηκε να παρουσιαστεί για μία μόνο παράσταση στις Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου στη Θεσσαλονίκη στις 10 Ιουλίου.
Το κείμενο της παράστασης, που βασίζεται σε πραγματικά ιστορικά στοιχεία, συντίθεται από αφηγηματικά κείμενα-μονολόγους, αλλά και αληθινές μαρτυρίες γυναικών που έδρασαν στην επανάσταση του 1821, στον πόλεμο του 1940, στον εμφύλιο και μέχρι σήμερα.
«ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ»: ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ
Δεν θα δει η Θεσσαλονίκη το νέο έργο των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για το λαϊκό τραγούδι “ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ”, που ήταν προγραμματισμένες για 13 & 14 Ιούλιου στο θέατρο Δάσους, καθώς ακυρώνονται.
Πληροφοριακά το δελτίο ενημέρωσης της παράστασης
Το έργο είναι γεμάτο από λαϊκά τραγούδια που όλοι αγαπάμε. Ταυτόχρονα όμως είναι μια πολύ δυνατή και συγκινητική ερωτική ιστορία, που διαδραματίζεται μεταπολεμικά, στα χρόνια ακριβώς των μεγάλων λαϊκών δημιουργών. τραγουδιών και φωνών.
Οι ήρωες του έργου είναι άνθρωποι του τραγουδιού που ζουν με πάθος τα πάθη τους! Οι ιστορίες τους διατρέχουν την νεότερη ιστορία της Ελλάδας από την απελευθέρωση, στον Εμφύλιο, στην μεταπολεμική Ελλάδα και την δικτατορία. Ζωές γεμάτες κρυφές παγίδες, σκοτεινά μονοπάτια και μυστικούς γκρεμούς. Αγάπες απελπισμένες και ψυχές αγιάτρευτες μέχρι την τελευταία τους ώρα. Πάντα με πίστη στην αλήθεια της καρδιάς!
Η διανομή είναι πολυπρόσωπη, περισσότεροι από 20 καλλιτέχνες. Τους βασικούς ρόλους έχουν αγαπημένοι τραγουδιστές και καλοί ηθοποιοί: πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά)
Σοφία Βόσσου, Στέλιος Διονυσίου, Ευθύμης Ζησάκης, Κατερίνα Κούκα, Μπέτυ Μαγγίρα, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Ορέστης Τζιόβας.
Συμμετέχουν: Αννα Αθανασιάδη, Χρήστος Ζαχαριάδης, Λήδα Καπνά, Αλεξάνδρα Κουλούρη, Σπύρος Κυριάκος, Δημήτρης Λέκκος, Αντιγόνη Νάκα, Γεράσιμος Σοφιανός, Ιούλιος Τζιάτας.
.
Δυο λόγια για την υπόθεση του έργου:
Θεσσαλονίκη. Γερμανική κατοχή. Ο Ανέστης προσπαθεί να πιάσει δουλειά στο κέντρο του Κώστα Δραγούτσου, όπου παίζει μπουζούκι ο αδερφός του Λευτέρης και τραγουδούν οι γνωστοί Αρετή Λάμπρου, Νανά Βάλβη και Μανώλης Ναξιώτης. Παρά το γεγονός ότι είναι ερωτευμένος με την Δέσποινα, κόρη καλής κοινωνίας, την εγκαταλείπει μόλις αυτή μένει έγκυος. Ο δεσμός του με την Αρετή, τον βοηθά και επαγγελματικά, ιδιαίτερα όταν ο Μανώλης που διατηρεί θυελλώδη δεσμό με την Νανά Βάλβη τσακώνεται μαζί της και φεύγει από το μαγαζί. Στον εμφύλιο, τραμπούκοι καίνε το μαγαζί του Κώστα. Όλοι ξαναβρίσκονται στην Αθήνα, με άλλες ζωές, άλλες καριέρες, άλλους έρωτες και άλλα πάθη. Και άλλες ενοχές, καθώς οι επιλογές τους έχουν επηρεάσει με τρόπο τραγικό κάποιους από τους δικούς τους ανθρώπους. Οι ζωές τους αναμειγνύονται ξανά, σε εκρηκτικό μείγμα, στο όριο του έρωτα και του θανάτου.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαθανασίου, Μιχάλης Ρέππας
Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη
Κουστούμια: Έβελιν Σιούπη
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Ενορχήστρωση τραγουδιών: Νίκος Στρατηγός
Ώρα έναρξης : 9.30 μμ
Τιμές εισιτηρίων : 15 € & 13 € (μαθητικό-άνεργοι-πολύτεκνοι)
Προπώληση εισιτηρίων : Κεντρικό Εκδοτήριο Βασιλικού Θεάτρου
τηλ. 2315 200 200
Εκδοτήρια Πλ. Αριστοτέλους τηλ. 2310 236 990
ΑΝΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ «ΡΩΜΑΙΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΛΙΕΤΑ ΓΙΑ 2» ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΗΠΟΥ.
ΌΤΑΝ Ο ΘΥΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΟΡΓΗ. ΓΡΑΦΕΙ Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ ΝΕΛΗ ΒΥΖΑΝΤΙΑΔΟΥ – ΠΑΡΙΝΤΑ.
Επικεφαλής: Τσιρόγλου Ιωάννης. Συντακτική Ομάδα Kulturosupa:Αδαμάκου Βένια, Βυζαντιάδου Νέλη, Ζαχαριάδης Κρίτωνας, Κανακάρη Αννια, Μπαιρακτάρη Ειρήνη, Μπαστουνάς Γιώργος, Παπαδανιήλ Ελπίδα, Στασινοπούλου Πίτσα, Ταυλαρίδου Ζωή.
Τηλέφωνο: +30 6983 101 110
URL: http://www.kulturosupa.gr
Email: kulturosupa@yahoo.gr
Copyright Kulturosupa.gr © 2007 – 2023