Διασκευές επιτυχημένων κινηματογραφικών ταινιών ανεβαίνουν συχνά στο θέατρο, άλλοτε επιτυχώς και άλλοτε όχι. Σε κάθε περίπτωση, η αναφορά και μόνο στην υπόθεση ενός διάσημου έργου είναι αρκετή για να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού. Κάπως έτσι βρεθήκαμε στο θέατρο Αμαλία για να παρακολουθήσουμε την παράσταση «Άγρια Αγόρια» της θεατρικής ομάδας «Χειροκρότημα», σε διασκευή και σκηνοθεσία Ιωάννη Τσιπέλη.
Το έργο είναι βασισμένο στην βραβευμένη αγγλικής παραγωγής κινηματογραφική ταινία Full Monti (Άντρες έτοιμοι για όλα) που προβλήθηκε το 1997, σε σκηνοθεσία Πίτερ Κατάνεο. Η ταινία γνώρισε τεράστια εισπρακτική επιτυχία στο Ηνωμένο Βασίλειο (υπήρξε η ταινία με τις υψηλότερες εισπράξεις μέχρι που την ξεπέρασε ο Τιτανικός), τιμήθηκε με πολλά βραβεία (Βραβείο BAFTA Καλύτερης Ταινίας και Ευρωπαϊκό Βραβείο Καλύτερης Ταινίας) και προτάθηκε για τέσσερα Όσκαρ κερδίζοντας εκείνο της καλύτερης πρωτότυπης μουσικής. Στην ταινία, ως γνωστό, έξι άνεργοι εργάτες χαλυβουργείου προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά τους προβλήματα διοργανώνοντας ένα σόου αντρικού στριπτίζ.
Το θέμα είναι αναμφισβήτητα «πιασάρικο» και ταυτόχρονα επίκαιρο, καθώς πραγματεύεται τις επιπτώσεις της ανεργίας και της ένδειας, φαινομένων που ανθίζουν στις μέρες μας, στην ψυχολογία των ανθρώπων και στις κοινωνικές συμπεριφορές γενικότερα. Ο συνδυασμός μάλιστα με την ιδέα του στριπτίζ το καθιστά, θεωρητικά, εγγύηση επιτυχίας, καθώς η υπόνοια και μόνο γυμνού στην σκηνή πάντοτε ιντριγκάρει το κοινό. Μια καλή υπόθεση όμως δεν αρκεί για να στήσεις μια παράσταση ουσίας και αυτό το αντιληφθήκαμε πλήρως, παρακολουθώντας αυτά τα, τελικά, όχι και τόσο… «άγρια» αγόρια.
Στην διασκευή που παρακολουθήσαμε επτά άντρες, μέλη μια θεατρικής ομάδας που κινδυνεύει να χάσει το εντευκτήριο της λόγω χρεών, αποφασίζουν να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα χρήματα κάνοντας στριπτίζ. Προσλαμβάνουν λοιπόν, μυστικά, μια νεαρή Ρωσίδα χορεύτρια για να τους προετοιμάσει. Αλλοδαποί χορευτές, αλλοπρόσαλλες σύζυγοι και κρυφές ερωμένες παρελαύνουν επί σκηνής περιπλέκοντας την κατάσταση…
Και ενώ η γενική προσέγγιση είναι αρκετά ευρηματική, εντούτοις η παράσταση που παρακολουθήσαμε απείχε παρασάγγας από τα αναμενόμενα, καθώς παρουσίαζε σημαντικότατες αδυναμίες (-), τις οποίες όσο και αν, ως έναν βαθμό, δικαιολογούμε, δεδομένου ότι πρόκειται για μια ερασιτεχνική ομάδα, δεν μπορούμε όμως να τις αγνοήσουμε.
Καταρχάς η εν λόγω διασκευή – απόπειρα δημιουργίας μιας κωμωδίας καταστάσεων, παρότι είχε ορισμένα κωμικά σημεία, εντούτοις δεν είχε τη συνοχή και τον ρυθμό που απαιτούνταν για της προσδώσει περιεχόμενο και ταυτότητα. Οι διάλογοι ήταν κατά κανόνα ανούσιοι και επαναλαμβανόμενοι, ενίοτε αδιάφοροι, με αποτέλεσμα να χάνεται το ενδιαφέρον και η προσοχή του κοινού. Η εξέλιξη της υπόθεσης, ενώ προσέδωσε ως έναν βαθμό περιεχόμενο, εξακολουθούσε να έχει αδύναμα, σημεία και κυρίως εξαιρετικά αργή πλοκή που κατέστησε την παράσταση, σε συνδυασμό με την εντελώς αδικαιολόγητα μεγάλη διάρκειά της, άκρως κουραστική.
Η σκηνοθεσία του Ιωάννη Πιτσέλη δεν είχε να επιδείξει κάτι το ιδιαίτερο. Παρόλο που οι ευγενείς προθέσεις του υπήρξαν εμφανείς, εντούτοις δεν επέδειξε σκηνικές γνώσεις και φαντασία, κινούμενος εντελώς τυπικά και συμβατικά. Και ίσως να μην χρειάζονταν κάτι περισσότερο, αν είχε στην διάθεσή του ένα πολύ καλό κείμενο στο οποίο θα μπορούσε να βασιστεί και να ανθίσει μια κωμωδία καταστάσεων. Στην προκειμένη περίπτωση όμως με ένα αδύναμο, σχεδόν ασθενικό σενάριο, η απουσία σκηνοθετικής έμπνευσης ήταν εμφανής. Σκηνές όπως η εναρκτήρια με το στριπτίζ πίσω από το σεντόνι, δυστυχώς δεν έσωσαν την κατάσταση, παρόλο που ενθουσίασε το ανδρικό κοινό.
Οι συμμετέχοντες ηθοποιοί Ήλιος Μπάμπης, Κυριακίδης Πρόδρομος, Καραγιαννόπουλος Νικόλας, Ζαχαρούδης Δημήτρης, Ακριτίδης Παύλος, Βογιατζής Αρχέλαος,Γκαγκαρίδου Σοφία, Τσαρούχα Χρυσή, Τσεβρεμετζή Κατερίνα, Μειμαρίδου Μιμή, Βογιατζή Μαρία, Καλογερομήτρου Όλγα, Φουτσοπούλου Δάφνη και Βελώνης Μάριος κινήθηκαν ερμηνευτικά σε μέτρια επίπεδα, πράγμα αναμενόμενο, δεδομένης την απειρία τους, καθώς πρόκειται για ερασιτέχνες και όχι επαγγελματίες του χώρου. ‘
Οφείλουμε βέβαια να αναγνωρίσουμε πως ήταν εμφανής η αγάπη και η προσήλωση τους στους ρόλους τους και στην όλη προσπάθεια. Αξίζει να σημειώσουμε ότι εξαιρετική άνεση επί σκηνής επέδειξε η Μιμή Μειμαρίδου που υπήρξε από τους πλέον κωμικούς χαρακτήρες του έργου.
Το σκηνικό της παράστασης λιτό και απλοϊκό δεν προσέδωσε κάτι στο τελικό αποτέλεσμα, όπως και οι φωτισμοί.
Αρκετά καλή (+), πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, υπήρξε η επιλογή των μουσικών κομματιών της παράστασης, που της προσέδωσαν έναν χαρούμενο τόνο.
Εν κατακλείδι (=), παρόλο που στηρίζουμε θερμά τις μικρές θεατρικές ομάδες της πόλης μας, πολλές από τις οποίες πραγματικά έχουν δώσει σπουδαία δείγματα ποιοτικής δουλειάς, πρέπει να ομολογήσουμε ότι η συγκεκριμένη παράσταση δεν είχε να προσφέρει κάτι ουσιώδες. Φεύγοντας δεν πήραμε μαζί μας τίποτε το θετικό, ούτε καν την ανάμνηση μιας ευχάριστης απλά βραδιάς. Η κωμωδία είναι από τα δυσκολότερα είδη. Το ότι απλά κάποιοι στο κοινό γελούν δεν την καθιστά απαραίτητα επιτυχημένη…
Βαθμολογία:
2,7/10