.
ΕΙΔΕ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΛΟΥ
,
Έχει πολύ γυμνό και πολύ πήδημα τούτο φεστιβάλ, 7 από τις τελευταίες ταινίες που είδαμε και λίγο πριν το τέλος και πριν την ανακοίνωση των βραβείων του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, σχολιάζουμε…
«ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟΙ ΜΙΚΡΟΙ» του Κιθ Μπέρμαν
Καναδέζικη παραγωγή στο πρόγραμμα «Μαθήματα» Ζωής» των Νέων Οριζόντων, το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του -δείτε από που… -Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους…. Αντε καλά!!!
Όπου δυο φιλαράκια, ομορφόπαιδα και δημοφιλείς στο σχολείο, τα σπάνε άγρια όταν ο ένας, στα γενέθλια του άλλου και ντεμεκ μεθυσμένος και όλως τυχαίως… του παίρνει πίπα…
Ταινία ενηλικίωσης χαρακτηρίζεται τούτη με ήρωες την σπουδάζουσα νεολαία και με γυρίσματα σε σχολείο και πισίνες καθότι οι πρωταγωνιστές είναι και της κολύμβησης. Το μενού περιέχει μπόλικο οικογενειακό περιβάλλον, βόλτες στην ύπαιθρο και φυσικά για όλα φταίνε οι γκόμενες…
.
,
Δεν ξέρω ποιο ακριβώς είναι το στίγμα του καναδέζικου σινεμά, δεν βλέπουμε και πολλές, μα τούτη αμερικανοφέρνει κάργα… Όπερ σημαίνει: νορμάλ ερμηνείες, στρωμένο με κάποια όμως ιδιαιτερότητα σενάριο, όπου μπαμπάς στα 60 του ανακαλύπτει πως είναι ομοφυλόφιλος…
Βατή σκηνοθεσία, στον κατάλληλο χρόνο το «ανάρμοστο», ανάλογη και η εξέλιξη για να περάσουμε στο «για πάντα» φίλοι… φινάλε.
Βαθμολογία:
5,5 στα 10
«ΘΕΡΙΣΤΕΣ» του Ετιέν Καλός.
Νοτιοαφρικάνικο με συμπαραγωγούς την Γαλλία την Πολωνία και την Ελλάδα!
.
.
Κάπου στην επαρχία μια θεοσεβούμενη οικογένεια καλωσορίζει ένα νέο μέλος της. Πρόκειται για ένα πιτσιρικά αλάνι που βλέποντας πως ζουν έτσι απομονωμένοι και νύχτα μέρα στις προσευχές… φρικάρει και αντιδρά.
Θα ήταν μια ενδιαφέρουσα καλή ταινία αν είχε μια πιο γρήγορη ροή, κάποιου είδους πρωτοτυπία, πιο ευρηματική σκηνοθεσία και ένα πιο εντυπωσιακό τέλος. Χάθηκε η μπάλα στα μισά…
Βαθμολογία
4 στα 10
«ΑΓΡΙΜΙ» του Καμίλ Βιντάλ-Νακέτ.
Από την πρωτοπόρα σε αυτά… Γαλλία με αγάπη…
.
Όπου ένας συναισθηματικός νεαρός, ψάχνει την αγάπη του, βέβαιο και τον εαυτό του, σε μια λάθος δουλειά: κάνοντας πεζοδρόμιο!
Ρεαλιστική ταινία με ωμές σκηνές σεξ, τα δείχνει όλα δηλαδή, η οποία ρέει και άψογα. Σαφώς για απενοχοποιημένο κοινό που δεν θα σοκαριστεί, λέμε τώρα, όταν στην οθόνη θα δει τον ήρωα να επιδίδεται σε στοματικό και σε άλλες «ακολασίες»…
.
.
Η ταινία όμως το πάει παρακάτω, δεν είναι αυτό το ζητούμενο, καθώς έχουμε ένα ευάλωτο χαρακτήρα που στους βραδινούς δρόμους του Παρισιού όταν δεν έχει πελάτη ή όταν τελειώνει με τον πελάτη, ψάχνει μια αγκαλιά να κουρνιαστεί. Αν αυτό δεν συμβεί θα συμβιβαστεί σε μια γωνιά του δρόμου και όταν το πρωί ξυπνήσει θα πλυθεί σε απόνερα… και πάμε πάλι απ’ την αρχή. Μέσω πολλών καταστάσεων, βλέπε πηδήματα… θα αναπτυχθεί ο χαρακτήρας ενός ανθρώπου που ενώ ποτέ δεν θα μαθαίνουμε από που μας ήρθε και γιατί δεν βάζει μυαλό, ωστόσο θα εμπεδώσουμε πως δεν πρόκειται να συμβιβαστεί γιατί μάλλον έτσι γουστάρει να ζει. Σαν αγρίμι.
,
Αυτόν τον ευαίσθητο ήρωα γενναιόδωρα και ατρόμητα ερμηνεύει ο Félix Maritaud που πρωτογνωρίσαμε στο εξαίρετο «120 χτύποι το λεπτό». Tα κάνει όλα και συμφέρει που λένε…
Βαθμολογία:
6 στα 10
-Βραβείο του Ιδρύματος Louis Roederer για Ανερχόμενο Ταλέντο.
«Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΗΣ» του Νίκου Λαμπότ.
Μια σαραντάρα γυναίκα αναγκάζεται να δουλέψει για πρώτη φορά στη ζωή της καθώς ο απολυμένος άνδρας της δεν βρίσκει δουλειά και οι υποχρεώσεις της οικογένειας τρέχουν.
.
Παρόλα τα κλισέ μιας τυπικής συντηρητικής οικογένειας, στρωτή ταινία που άνετα βλέπεται ωστόσο χωρίς να κάνει τη διαφορά, κυρίως στον τελικό στόχο.
.
Η ηρωίδα ερμηνεύεται εξαιρετικά από την Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου. Είναι αυτό που λέμε «παίζει με το σώμα» της. Μιας καταπιεσμένης γυναίκας που μέσω της «στενωπού» ανακαλύπτει –κάλιο αργά παρά ποτέ- τον εαυτό της. Δυστυχώς, έρχεται ένα μετέωρο φινάλε, αφήνοντας αμφιλεγόμενα συναισθήματα τόσο για την ηρωίδα, όσο και για την ίδια την ταινία.
Βαθμολογία:
5,5 στα 10
«THE WAITER» του Στιβ Κρικρή.
Αυτή η ελληνική ψευτοκουλτούρα είναι υποψήφια για τον φετινό Χρυσό Αλέξανδρο…
,
,
Ο Σερβετάλης είναι σερβιτόρος σε ένα κυριλέ καφέ και πέρα από το να σκιτσάρει στις ελεύθερες του ώρες ακολουθεί ένα πανομοιότυπο – ρουτινιάρικο- ημερήσιο πρόγραμμα. Στον δρόμο του θα βρεθεί ένας μάγκας, ο Γιάννης Στάνκογλου, που θα του ανατρέψει την βαρετή ζωή του μα και την κοσμοθεωρία του [τρόπος του λέγειν βέβαια, από λόγια νά, στην πράξη όσο το είδατε εσείς, άλλο τόσο και μεις…).
Θυμηθείτε πόσους κλώνους γέννησε άθελα του ο συχωρεμένος Θόδωρος Αγγελόπουλος. Πόσες ταινίες προσπάθησαν να αντιγράψουν τον μεγάλο δημιουργό. Τώρα σκεφτείτε πόσοι θέλουν να γίνουν Λάνθιμοι στη θέση του Γιώργου Λάνθιμου… Ένας από αυτούς είναι και ο συγκεκριμένος που αν δεν είχε για πρωταγωνιστή τον, για άλλη μια φορά, εξαίρετο κινηματογραφικά, Αρη Σερβετάλη, η ταινία του θα ήταν κυριολεκτικά για πέταμα.
.
Αλλά και τι να σου κάνει και ο ίδιος όταν δεν υπάρχει σενάριο, όταν μυρίζεσαι πως κάπου εκεί προς το τέλος θα γίνει μια ανατροπή και καπάκι θα πέσουν οι τίτλοι τέλους. Αλλά στο τέλος, μέχρι τότε όμως τι έχει να μας πει;
Βαθμολογία:
1 στα 10
«ΕΜΕΙΣ» του Ρενέ Έλερ
Ολλανδικής παραγωγής.
.
8 έφηβοι «εφευρίσκουν» το σεξ κάνοντας πειράματα και πλάκες. Αλλά μια από αυτές θα έχει τραγικά αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει καλώς ήρθατε στον κόσμο των μεγάλων.
Εχει μια ελαφράδα και ένα άρωμα χαβαλέ όπως οφείλει λόγω εφηβικών χαρακτήρων αλλά και καλοκαιρινής ραστώνης. Εχει καλή σκηνοθεσία, ισορροπημένες ερμηνείες και μια δόση ρεαλιστικότητας. Αλλά δεν κορυφώνεται.
Τίποτα σπουδαίο.
.
Βαθμολογία:
5 στα 10
«HOLIDAY» της Ιζαμπέλα Έκλεφ.
Δανέζικο. Συμπαραγωγοί: Σουηδία, Ολλανδία και Τουρκία.
Όταν μια ξανθιά κοπέλα η Σάσα φτάνει στο Μπόντρουμ της Τουρκίας για καλοκαιρινές διακοπές, θα φιλοξενηθεί από τον μαφιόζο εργοδότη της, αλλά μόνο καλά δεν θα περάσει…
.
Ταινία που εύκολα μπορεί να παρεξηγηθεί κυρίως να χαρακτηριστεί ως αβανταδόρικη καθώς ακούστηκε πως περιέχει μια σκληρή σκηνή σεξ. Και είναι αλήθεια. Σε κάποια φάση ο τύπος βγάζει το ορθωμένο «πουλί» του τελειώνοντας –”κανονικά και με το νόμο…”- στο στόμα της… (η παρακάτω φωτογραφία, η συγκεκριμένη επίμαχη σκηνή κυκλοφορεί ελεύθερα στο διαδίκτυο).
.
Όσες φορές και να δούμε παρόμοιες σκηνές –σπανιότατες βεβαίως βεβαίως-, όσο άνετοι κι αν νιώθουμε, ένα μικρό-σοκ πάντα το παθαίνουμε! Θεωρώ όμως πως η συγκεκριμένη σκηνή ήταν και άκρως απαραίτητη. Γιατί (και) μέσα από αυτήν σχηματίστηκε ο χαρακτήρας ενός ανεγκέφαλου επικίνδυνου ανθρώπου που η εξουσία, το χρήμα και η αλαζονεία έχουν σαλέψει το μυαλό του.
.
Με το καλημέρα η ταινία ξεκαθαρίζει σε πιο πλαίσιο θα κινηθεί καθώς το στοματικό δεν είναι το μόνο «σκληρό» της υπόθεσης. Όλα τα πρόσωπα βρίσκονται σε δεύτερο πλάνο, ακολουθώντας τους κανόνες του αρχηγού, ενώ είναι εστιασμένο στο πρόσωπο της πρωταγωνίστριας. Μιας αφελούς, μπορεί και χαζής κοπέλας, που την ακολουθούμε σε καθημερινές εξορμήσεις, πολλές χωρίς ενδιαφέρον, προφανώς για να τονίσει την ανία της κατάστασης που βιώνει, έως ότου μπει στην υπόθεση ένα υποτιθέμενο φλερτ που θα έχει μια απροσδόκητη εξέλιξη.
.
Δεν είναι βατή η θέαση της ταινίας, απαιτούνται αντοχές, η ροή αναμασάται επιτηδευμένα ενώ τα πρόσωπα της ιστορίας δεν λένε πολλά – πολλά. Λίγα τα λόγια τους. Παρόλα αυτά, έχουμε μια ταινία που δεν σε αφήνει ασυγκίνητο με αρκετές αρετές και φυσικά ένα αμφιλεγόμενο αποτέλεσμα που αρέσει ή δεν αρέσει.
Βαθμολογία:
6 στα 10
.
Μεγάλο Βραβείο Nordic Mid – Film Fest Sundsval 2018 Μεγάλο Βραβείο (Διεθνές Διαγωνιστικό)
Αυτά,
μετά τις 7μμ θα δημοσιεύσουμε ποιος θα πάρει τον φετινό Χρυσό Αλέξανδρο και ραντεβού του χρόνου.
.
Φωτογραφικό υλικό