Ψάχνοντας τον Ανγκ Λι και την αλήθεια στα λόγια της Ζούνη. Από τον Νίκο Γρυλάκη.
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι η Πέμη Ζούνη έχει μια πολύ συγκεκριμένη πορεία στα καλλιτεχνικά πράγματα. Και κανείς δεν θέλει να αμφισβητήσει τα λεγόμενά της όσον αφορά το προσωπικό της βατερλώ στο θέμα που έχει προκληθεί τον τελευταίο καιρό στον χώρο του θεάτρου με πρωταγωνίστρια φυσικά την ίδια αλλά και κάποιον άλλο, ηχηρά παρών αλλά και μονίμως απών. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον βραβευμένο με όσκαρ, πασίγνωστο σκηνοθέτη Ανγκ Λι, ο οποίος αναστάτωσε όχι με την παρουσία του αλλά με την απουσία του. Ψάχνοντας τον Ανγκ Λι, λοιπόν.
Για όσους δεν γνωρίζουν, παρότι έχει γίνει ένα ελαφριάς (;) μορφής σκάνδαλο, η Πέμη Ζούνη επρόκειτο, ελέγετο, τέλος πάντως υπήρχε δελτίο τύπου που υποστήριζε για να είμαι και πιο ακριβής, ότι θα συνεργαστεί με τον καταξιωμένο σκηνοθέτη, ο οποίος δέχθηκε, σύμφωνα με την Ζούνη σχεδόν μετά βαΐων και κλάδων, να την σκηνοθετήσει στο έργο του Άκη Δήμου «…και Ιουλιέτα». Μέχρι εδώ σχεδόν καλά. Δυστυχώς, δεν είναι κάτι πολύ σύνηθες ένας σκηνοθέτης τέτοιου βεληνεκούς να αποφασίζει έτσι εύκολα να σκηνοθετήσει μια ελληνίδα ηθοποιό και εδώ είναι που αρχίζουν οι ερωτήσεις και μάλλον… χαλάει η ονειρικά πλασμένη συνεργασία.
Πιο συγκεκριμένα, η παράσταση «…και Ιουλιέτα» βρήκε στέγη στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης και η σκηνοθεσία του έργου από τον Λι θα πραγματωνόταν μέσω skype και ψηφιακής κατά βάση επικοινωνίας. Φυσική επικοινωνία του σκηνοθέτη με την ηθοποιό θα υπήρχε θεωρητικά στην πρεμιέρα, κάτι που δεν συνέβη ποτέ. Στο μεταξύ φωτογραφίες του Λι με την Ζούνη να συνοδεύουν τα δελτία τύπου και να επιβεβαιώνουν και στους πιο δύσπιστους την συνεργασία μεταξύ των δύο καλλιτεχνών. Και ερχόμαστε σιγά σιγά στο πρόσφατο παρελθόν που άρχισε να ερμηνεύει την αμφισημία των περίεργων πρότερων δηλώσεων της Ζούνη, η οποία ξόρκιζε πάντες ότι υπήρξε επικοινωνία με τον σκηνοθέτη, ναι μεν μόνο εξ’ αποστάσεως αλλά υπήρξε.
Και σαν αμαρτία, η αλήθεια αρχίζει να βλέπει το φως της μέρας, με την αποκάλυψη ότι οι φωτογραφίες της Ζούνη με τον γνωστό σκηνοθέτη είναι προϊόν (κακού) φωτομοντάζ. Και ως φυσική συνέπεια της αποκάλυψης σκάει ως βόμβα μεγατόνων μια γεμάτη ασάφειες και ανακρίβειες επιστολή που δεν λέει τίποτα και δεν μας κάνει πνευματικά πλουσιότερους ακόμα και μετά από αρκετές αναγνώσεις. Και παραθέτω μέρος της επιστολής για να διατυπώσω τα ερωτήματά μου:
«Όταν έκανα τις ανακοινώσεις για τη συνεργασία μου με τον σκηνοθέτη Ανγκ Λι, όταν μιλούσα ανοιχτά σε συνεντεύξεις για τα συμβόλαια με το εξωτερικό, πίστευα βαθιά και ακλόνητα ότι όλα ήταν αλήθεια. Ανέλπιστο δώρο, αλλά και απόλυτη αλήθεια.
Συναίνεσα στη δημοσιοποίηση επεξεργασμένων φωτογραφιών, πιστεύοντας, χωρίς ίχνος αμφιβολίας, ότι είχαν αποσταλεί από τον σκηνοθέτη, η πραγματική άφιξη του οποίου, λίγες μόνο μέρες αργότερα, θα έκανε το λάθος μικρό κι ασήμαντο.
Ακόμα και μέχρι πριν από πολύ λίγες μέρες, ακόμα και μετά την απουσία του κ. Ανγκ Λι από τις πρόβες και την πρεμιέρα, πίστευα ότι οι εξηγήσεις και διαβεβαιώσεις που λάμβανα ήταν δυσάρεστες, αλλά αληθινές.
Μόλις πριν από ελάχιστες μέρες άρχισε να αποκαλύπτεται η μεγάλη εξαπάτηση. Ήδη φυσικά η υπόθεση πήρε τον δρόμο της δικαιοσύνης.
“Τεράστια η πλάνη, τεράστια η ευθύνη μου, τεράστια κι η συγγνώμη μου”…
Και έρχομαι εγώ να ρωτήσω. Ας δεχτούμε το γεγονός ότι η κ. Ζούνη έπεσε θύμα πλεκτάνης (από ποιον και γιατί ακόμα παραμένει ασαφές) και στα πλαίσια αυτής της πλεκτάνης αναγκάστηκε να σώσει τον εαυτό της από την καταστροφή καταφεύγοντας στα ψέματα. Πώς γίνεται όμως να εξαπατήθηκε στην σκηνοθεσία μιας ολόκληρης παράστασης; Ποιος σκηνοθέτησε αυτό που παρακολούθησαν οι θεατές στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης; Με ποιον μιλούσε η κ.Ζούνη στο skype και γιατί δεν μίλησε νωρίτερα αφού έβλεπε ότι την εξαπατούν;- γιατί δεν γίνεται να μην το έβλεπε. Δεν θέλουμε να την αμφισβητήσουμε αλλά δεν νομίζω ότι γίνεται αλλιώς.
Και αν λοιπόν είναι όλα ένα στημένο παιχνίδι εναντίον της, πώς εξηγούνται δηλώσεις της ίδιας στην Καθημερινή ότι συζητούσε με τον Λι, του έστελνε κείμενα και ήταν ο ίδιος ο σκηνοθέτης ο οποίος επέλεξε τον συγκεκριμένο μονόλογο για να την σκηνοθετήσει; Τα ερωτηματικά πολλά και οι απαντήσεις λίγες και ασαφείς. Όσο και να θέλει κανείς να πιστέψει στα λεγόμενά της, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να το κατορθώσει. Η Ζούνη πρέπει να αναλογιστεί την ζημιά που έκανε στον εαυτό της, είτε ως θύτης είτε ως θύμα και να κάνει μια δήλωση συγκεκριμένη, να ξεδιαλύνει το τοπίο και να δώσει απαντήσεις για το τι ακριβώς συνέβη. Έγινε κανονική κλοπή χρημάτων όχι μόνο θεατρικών παραγόντων αλλά και θεατών που πιστεύοντας ότι θα δούνε σκηνοθεσία Ανγκ Λι, πλήρωσαν 24 ευρώ (αν θυμάμαι καλά τόσο πούλησε το όνομα) και ούτε τους πέρασε από το μυαλό ότι αυτό που παρακολουθούν ίσως να μην έχει καμία απολύτως σχέση με τον γνωστό σκηνοθέτη. Η πρώτη συγγνώμη που οφείλει η κυρία Ζούνη είναι στους θεατές και η δεύτερη στον εαυτό της. Σε κάθε περίπτωση και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
.
#Κουλτουρόσουπα #Kulturosupa #Θεατρομανία #Πέμη Ζούνη #Ανγκ Λι #Και Ιουλιέτα #Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης #Γρυλλάκης Νίκος
==================================================================================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
==================================================================================
ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
===========================================================================
Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης [σελίδα ανακοινώσεων] ΕΔΩ
Facebook page ΕΔΩ
==================================================================================
Kάντε like στη σελίδα του Kulturosupa.gr στο facebook και ακολουθήστε μας στο twitter για να βλέπετε πρώτοι όλη την ροή πληροφοριών και να μαθαίνετε όλους τους νέους διαγωνισμούς προσκλήσεων.
Φωτογραφικό υλικό