Από τη στήλη Η Ιδέα μου είναι; του Κρίτωνα Ζαχαριάδη για την Κουλτουρόσουπα
Χαίρετε χαίρετε χαίρετε!
Πώς μου είστε; Λιώνετε και εσείς ε; Σας καταλαβαίνω…
Λίιιιιγη ακόμη υπομονή και το περάσαμε και αυτό!!!
Πολλά νερά και αν θέλετε να βγείτε για να ξεσκάσετε… μετά τις οχτώ που θα έχει πέσει και ο ήλιος.
Μια καλή και εγγυημένη έξοδος για βράδυ αποτελεί σίγουρα και το θερινό ανοιχτό θέατρο. Θα μου πεις τώρα, πώς καλή έξοδο, εφόσον πρώτον πρέπει να δώσω έως και 20 ευρώ και δεύτερον μπορεί να μου βγει η παράσταση κακή…κοινώς μάπα το καρπούζι.
Για τα χρήματα θα σου πω πως υπάρχουν παραστάσεις και με λιγότερα. Επίσης μπορείς να συμμετέχεις σε κάποιο διαγωνισμό και να κερδίσεις διπλή πρόσκληση (στο site της kulturosupa, ναι αυτό που διαβάζεις τώρα, δίνονται συνέχεια όταν παραχωρούν οι παραγωγοί). Τέλος για κάποια έξοδο σου σε ένα μπαρ, θα έδινες συνολικά για βενζίνη και ένα η δυο ποτά, ίσως και περισσότερα χρήματα.
Όσων αφορά όμως την κακή παράσταση, μπορείς να κάνεις κάποια επιλογή πιο πριν, να ψάξεις ότι σε ελκύει περισσότερο σε αυτή και να διαβάσεις το σχετικό προγενέστερο άρθρο μου, 10 tips πως επιλέγω μια καλή θεατρική παράσταση. Παρ’ όλα αυτά θα αναφέρω ο,τι ακριβώς λέω και στους σπουδαστές μου… Από κάθε παράσταση έχεις να πάρεις κάτι… Μαθαίνεις τι θέλεις να φτάσεις αλλά και τι θα ήταν καλό να αποφεύγεις…. Εν προκειμένω θα κατανοήσεις τι θα ήθελες να βλέπεις και τι όχι. Τι σε ευχαριστεί και τι δεν άπτεται της αισθητικής σου.
Μια σίγουρη πάντως πρόταση για να περάσεις όμορφα, χωρίς να χάσεις τα χρήματά σου και να δεις κάτι πολύ καλό έως και τέλειο…..είναι ο Νικορέστης Χανιωτάκης!
(Στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι γνωρίζω πως με έχετε συνηθίσει να μιλώ ανοιχτά και χολοστάλαχτα να κρίνω κακώς κείμενα…μα όταν βλέπω κάτι, κάποιον που να αξίζει, οφείλω να μιλάω και γι’ αυτό ).
Οπότε… βλέπεις σκηνοθεσία Χανιωτάκη απλά πηγαίνεις, δεν το σκέφτεσαι, ούτε ρωτάς, άσε που θα δυσκολευτείς να βρεις και εισιτήριο…
Πρόκειται για ένα νέο καλλιτέχνη κυριολεκτικά και μεταφορικά, που παρά το μικρό της ηλικίας έχει καταφέρει κιόλας να αφήσει χαραγμένο το αποτύπωμά του στο χώρο του θεάτρου, σφραγίζοντας κάθε του δουλειά με αρτιότητα και επιτυχία ποιοτική και εισπρακτική…. Ήδη οι παραγωγοί, οι σκηνοθέτες και οι ηθοποιοί τον αποδέχτηκαν, τον αγκάλιασαν και όλοι θα ήθελαν να τον έχουν στην παραγωγή τους ή να συνεργαστούν μαζί του.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε κάπου όπως όλοι. Μην περιμένετε να σας γράψω πράγματα που μπορείτε με βρείτε κάνοντας μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο…
Αυτό που μπορώ όμως να πω από καρδιάς είναι ότι πρόκειται για κεφάλαιο στο θέατρο!
Σκηνοθέτης, ηθοποιός, μεταφραστής, έχει καταπιαστεί με διασκευή έργων, με μουσική επιμέλεια και με φωτισμό. Παρ’ όοοοοολα αυτά θέλοντας να εστιάσω στη σκηνοθεσία, να πω πως είναι ένας υπέροχος ενορχηστρωτής όπου κάτω από τη σκηνοθετική του μπαγκέτα καταφέρνει και εναρμονίζει το σύνολο ηθοποιών, συνεργατών και τεχνικών ώστε να μιλάμε κάθε φορά για μια ιδιοφυή παράσταση!

Ένας σκηνοθέτης επιφορτίζεται να συνθέσει ένα έργο, αναλαμβάνοντας την αισθητική και οργανωτική ευθύνη του θεάματος, επιλέγοντας τους ηθοποιούς, ερμηνεύοντας το κείμενο, χρησιμοποιώντας τις σκηνικές δυνατότητες που έχει στη διάθεσή του. Ο Νικορέστης τα καταφέρνει όλα αυτά και μάλιστα έχοντας πολλές φορές αναλάβει δύο και τρία έργα παράλληλα χωρίς να στερηθούμε κάτι από κάποιο.

Σκηνοθεσία
Πολύ βασικό στοιχείο ο σκηνοθέτης να παράγει έργο μόνο όταν έχει κάτι να πει…Και ο Νικορέστης έχει πολλά και είναι δυνατών και πολλαπλών νοημάτων.
Καταφέρνει να έχει σκοπό, λόγο, και αιτία η κάθε του σκηνοθεσία. Οραματίζεται με κάθε λεπτομέρεια ακόμη και το τέμπο, τον ρυθμό, τις σιωπές και τις ανάσες αξιοποιώντας τες τόσο διακριτικά ώστε ο Πήτερ Μπρουκ να είναι πολύ υπερήφανος.
Όλα αυτά όμως προκύπτουν από την απόλυτη κατανόηση του θεατρικού κειμένου το οποίο και εκμεταλλεύεται ως πρωτόλειο, ακατέργαστο υλικό κατακερματίζοντάς το μέχρι να συνεπάρει πρώτα τους ηθοποιούς και έπειτα να
συν-κινήσει τους θεατές.
Για εμένα ένα έργο είναι δυνατό, όταν καταφέρνει και με ταξιδεύει. Και αυτό το ταξίδι μου κρατά μια ημέρα, μια εβδομάδα κτλ… Όταν δε ο σκηνοθέτης έχει άποψη και την υποστηρίζει, με εκπλήσσει με σκηνοθετικά ευρήματα, εκμεταλλεύεται κάθε ικανότητα του ηθοποιού, κάθε γωνιά της σκηνής και κάθε λειτουργική αξία των αντικειμένων έχοντάς τα όλα προνοητικά μετρημένα, τότε το ταξίδι αυτό, είναι που θα ήθελα να κρατήσω για πάντα!
Ηθοποιοί
Καταφέρνει και επιλέγει τους ηθοποιούς που θέλει, οι οποίοι πάντα είναι αυτά τα πρόσωπα όπου λες δε θα μου ταίριαζε κάποιο άλλο, τους αφήνει ελεύθερους να δημιουργήσουν και να προτείνουν, κρατώντας στο τέλος την καλύτερη ερμηνεία, βγάζοντας τον καλύτερο εαυτό τους, προστατεύοντάς τους από τυχών ατέλειες.
Μουσική
Άλλοτε μυσταγωγική, άλλοτε allegra ανάλογα της παράστασης, κάθε φορά καταφέρνει να συμβάλλει στην αρτιότητα του αποτελέσματος, υπογραμμίζοντας διακριτικά, όπου κρίνει απαραίτητο, τη συνθήκη, συμβάλλοντας στην όλη ατμόσφαιρα του έργου.

Σχεδιασμός φώτων
Αν παρατηρήσετε κάθε του σκηνοθεσία, ο σχεδιασμός φώτων αποτελεί συνέχεια του όλου, του σκηνικού, είτε ως απαρχή είτε ως απόληξή του, προσφέροντας στη συνολική αισθητική φανερώνοντας ή κρύβοντας στιγμές.
Κοστούμια
Ευφάνταστα, ολοκληρώνουν τη σκηνοθετική άποψη, σεβόμενα τη χρονοκάψουλα εποχής κάθε θεατρικού κειμένου.
Επίσης αν και to the point, θα διαπιστώσετε πως τις περισσότερες φορές είναι τόσο όσο λιτά αλλά και λειτουργικά, ώστε να μπορέσουν να αξιοποιηθούν με κάθε τρόπο στο έπακρο, και να αναδεικνύουν τη σιλουέτα του ηθοποιού, όποτε το απαιτεί ο ρόλος ή το έργο,
Σαν ηθοποιό, κατάφερα στο θέατρο να τον δω μόνο μια φορά, οπότε δεν μπορώ να έχω γενική εικόνα, ειδική σε αυτό που είδα όμως μπορώ και ήταν πολύ καλός, ευφάνταστος, εύστοχος και με πρόταση.

Γι’ αυτούς τους λόγους και δίχως να φοβάμαι τους χαρακτηρισμούς, θεωρώ ότι ο Νικορέστης Χανιωτάκης αποτελεί καθαρά πλέον ένα νέο κεφάλαιο στο Θέατρο, το οποίο και πρέπει να ανατρέχουμε και να αποζητούμε.
Την περίοδο αυτή παρουσιάζει τις δυο καλοκαιρινές του περιοδείες: Οι Μπαμπούλες και Μήδεια.
Δείτε & αυτά:
.