Στις προθέσεις της Κουλτουρόσουπα ήταν και και θα είναι η στήριξη νέων προσώπων και ομάδων που δραστηριοποιούνται στον χώρο του πολιτισμού παρουσιάζοντας μια όσο γίνεται εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη ώστε το θεατρόφιλο και όχι μόνο κοινό να τους γνωρίσει εκτενέστερα.
Η παράσταση «Ποιος φοβάται την Αγκάθα Κρίστι» παρουσιάζεται από τον Δεκέμβρη στο θέατρο Αυλαία και αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες και εκπλήξεις της φετινής περιόδου. Στη σύνθεση της παράστασης του Θεάτρου του Άλλοτε συμπεριλαμβάνεται ένας πολύ νεαρός και ταλαντούχος ηθοποιός, είναι ο Κωνσταντίνος Μπάρκος ο οποίος έχει προκαλέσει μεγάλη αίσθηση, και είναι χαρά να τον φιλοξενούμε στην Κουλτουρόσουπα.
Συνέντευξη στον Γιάννη Τσιρόγλου για την Κουλτουρόσουπα.
-Τί σημαίνει το θέατρο για σένα;
Το θέατρο για μένα είναι μια απόδραση από την καθημερινότητα για τον ηθοποιό και έχει την εξαιρετική ευκαιρία να το προσφέρει αυτό και στο κοινό. Επίσης το θέατρο είναι το μαγικό πεδίο όπου ζωντανεύουν οι ψυχές των χαρακτήρων και αναδύονται οι συναισθηματικές συνδέσεις με το κοινό. Είναι ο χώρος όπου η τέχνη συναντά τη ζωή, προσφέροντας τη δυνατότητα να ερμηνεύσει και να εμπλακεί σε διάφορες πτυχές του ανθρώπινου ψυχισμού. Το θέατρο ανοίγει παράθυρα σε διαφορετικούς κόσμους και προκαλεί σκέψεις, προσφέροντας ευκαιρίες για δημιουργία, ανακάλυψη ταλέντων και κοινωνική επίδραση. Είναι ένα τελετουργικό της ανθρώπινης εκφραστικότητας, προσφέροντας έναν χώρο όπου η τέχνη συναντά τον κόσμο με πάθος και αληθινότητα.
Πότε και πώς ξεκίνησε η επαφή σου με το θέατρο; Ποια ήταν η αφορμή να ασχοληθείς με την υποκριτική; Ήταν ένα πρόσωπο, μια συγκεκριμένη παράσταση που είδες;
Η δικιά μου πρώτη επαφή με το θέατρο ήταν στο σχολείο. Μέσα από τις σχολικές παραστάσεις που είχα την ευκαιρία να συμμετέχω συνειδητοποίησα ότι υποκριτική με ενδιαφέρει πολύ. Όταν έγινα φοιτητής αποφάσισα να το ψάξω λίγο περισσότερο και ξεκίνησα να συμμετέχω σε θεατρικά εργαστήρια.
-Ποια σχολή τελείωσες και ποια ήταν τα βασικά εφόδια που θα κρατήσεις για πάντα;
Σπουδάζω στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στο τμήμα της εφαρμοσμένης πληροφορικής, σχεδιάζω όμως στο μέλλον να πάω σε μια σχολή υποκριτικής είτε κρατική είτε ιδιωτική. Τα εφόδια που έχω μέχρι στιγμής και σχεδιάζω να κρατήσω είναι οι γνώσεις που έχω πάρει από όλους τους έμπειρους ηθοποιούς που μου δόθηκε η ευκαιρία να παίξω μαζί τους καθώς και όλες οι γνώσεις που πήρα από το θεατρικό εργαστήρι.
-Με ποιον/ποια ηθοποιό θα ήθελες να συνεργαστείς; Θεωρείς κάποιον ίνδαλμά σου;
Θα ήθελα να συνεργαστώ με πολλούς ηθοποιούς τους οποίους θαυμάζω για τη δουλειά τους και πιστεύω ότι θα είχα πράγματα να πάρω δουλεύοντας κοντά τους . Ένας από αυτούς είναι ο Πάνος ο Βλάχος διότι θαυμάζω την δουλειά του τόσο τηλεοπτικά όσο και θεατρικά αλλά και γιατί φαίνεται πολύ ωραίος τύπος. Θαυμάζω πολλούς ηθοποιούς και είμαι σίγουρος ότι αρκετοί από αυτούς είναι εξέχουσες προσωπικότητες αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν θεωρώ κάποιον από αυτούς ίνδαλμα μου καθώς θεωρώ ότι για να δώσεις σε κάποιον άνθρωπο τον τίτλο αυτό πρέπει να τον ξέρεις καλά και σαν προσωπικότητα αλλά και τα βιώματα του και δεν γνωρίζω κάποιον σε αυτόν τον βαθμό .
-Μίλησε μας για κάποιες παραστάσεις στις οποίες συμμετείχες έως τώρα. Ξεχωρίζεις κάποια και γιατί;
Μέχρι στιγμής δεν έχω συμμετάσχει σε πολλές παραστάσεις, έχω συμμετάσχει σε 2 παραστάσεις με το θεατρικό εργαστήρι της Βαρβάρας Δουμανίδου, στο «Οι Ηλίθιοι» και στο «Πρόσκληση σε δείπνο μετά φόνου», συμμετείχα επίσης σε μια παράσταση με όνομα «Πλανήτης Γη» όπου γινόταν για τα σχολεία και τέλος στο «Ποιος φοβάται την Αγκάθα Κρίστι» με το Θέατρο του Άλλοτε. Η παράσταση που ξεχωρίζω είναι η τελευταία καθώς ήταν και η πιο απαιτητική αλλά και αυτή που μου έδωσε παραπάνω πράγματα.
-Ποιος χαρακτήρας από τη παγκόσμια δραματουργία σ’ έχει αγγίξει ως προσωπικότητα και θεωρείς ότι σε έχει επηρεάσει σε κάποιο βαθμό;
Ένας χαρακτήρας από την παγκόσμια δραματουργία που με έχει αγγίξει βαθιά είναι ο Atticus Finch από το βιβλίο “ToKill a Mockingbird” της Harper Lee και ο ερμηνευτής του στην οθόνη, Gregory Peck. Ο Atticus Finch αντιπροσωπεύει την ανθρωπιά, τη δικαιοσύνη και την αντίσταση ενάντια στις αδικίες. Η στάση του έναντι των φυλετικών διακρίσεων και η προσπάθειά του να διδάξει τα παιδιά του τα ιδανικά της ευγένειας και της δικαιοσύνης με εντυπωσίασαν βαθιά.
Η επίδραση του σε μένα είναι πολυσήμαντη. Με έμαθε να εκτιμώ την αξία της ενσυνείδησης και της ανθρωπιάς, ακόμη και σε αντίξοες συνθήκες. Η προσήλωσή του στην αλήθεια και στη δικαιοσύνη είναι πηγή έμπνευσης και με έκανε να σκέφτομαι πώς μπορώ να συμβάλω στη δημιουργία ενός πιο δίκαιου και ενωμένου κόσμου. Ο Atticus Finch αποτελεί για μένα ένα είδος ηρωικού υποδείγματος που ελπίζω να συνεχίσει να επηρεάζει τις γενιές.
-Τα πράγματα ήταν μέχρι σήμερα εύκολα; Αντιμετώπισες τυχόν δυσκολίες, που σε έκαναν να πεις ότι δεν θέλεις να συνεχίσεις άλλο;
Σίγουρα υπήρξαν δυσκολίες μέχρι σήμερα τόσο σε σωματικό αλλά και σε ψυχολογικό επίπεδο, όμως καμία από αυτές δεν ήταν αρκετή για να με κάνει να πω ότι δεν θέλω να συνεχίσω άλλο.
-Μοιράσου μαζί μας κάποια ιδιαίτερη – αξιοσημείωτη στιγμή από κάποια παράσταση ή παρασκήνια.
Μια ιδιαίτερη στιγμή για εμένα ήταν στην τελευταία παράσταση για το 2023 όπου μου έκαναν έκπληξη οι φίλοι μου από το χωριό μου, ήρθαν χωρίς να μου πουν τίποτα . Ήταν πολύ ωραία γιατί είχα την αίσθηση ότι κανένας τους δεν θα προλάβαινε να την έβλεπε.
-Πώς αντιδράς γενικότερα στις κακές στιγμές αλλά και στις κακές κριτικές που μπορεί να ακολουθούν;
Στις κακές κριτικές και στις κακές στιγμές η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω πως θα αντιδράσω παίζει σίγουρα ρόλο η ψυχολογική κατάσταση στην οποία θα βρίσκομαι εκείνη τη στιγμή. Όποια και να είναι η πρώτη μου αντίδραση όμως, πάντα καταλήγω να συμβουλεύομαι τους ανθρώπους που δουλεύω μαζί οι οποίοι και έχουν μεγαλύτερη εμπειρία από εμένα αλλά και τους εμπιστεύομαι απόλυτα στο ότι αν κάτι δεν ήταν καλό θα μου το έλεγαν . Οπότε δείχνω εμπιστοσύνη στην σκηνοθέτη μου και ακούω κυρίως αυτήν όταν πρόκειται για την εμφάνιση μου.
-Αν κάποιος σκηνοθέτης σου ζητούσε κάτι «ακραίο» επί σκηνής, για παράδειγμα να εμφανιστείς γυμνός/η θα το ακολουθούσες; Γενικά πόσο «ανοιχτός» είσαι στην πρόκληση;
Γενικά θέλω να πιστεύω ότι είμαι αρκετά ανοιχτός στην «πρόσκληση» και στο «ακραίο» σίγουρα έχω και τα όρια μου όμως τα οποία εξαρτώνται από την εμπιστοσύνη που έχω για τους ανθρώπους που δουλεύω μαζί αλλά και από την δική μου προσωπική αισθητική.
-Πόσο σε απασχολεί και σε ενδιαφέρει η δημοφιλία;
Στο συγκεκριμένο σημείο δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η δημοφιλία , στο κομμάτι που εστιάζω είναι να μπορέσω να μαζέψω όσες περισσότερες εμπειρίες και να πάρω όσα περισσότερα μπορώ από την κάθε εμπειρία , καλά και κακά.
-Ποια πρόσωπα και σχήματα της Θεσσαλονίκης εκτιμάς πιστεύοντας πως παράγουν καλλιτεχνικό έργο;
Δεν έχω την απαραίτητη εμπειρία για να απαντήσω στην ερώτηση και δεν θέλω να αδικήσω κανένα, μπορώ να μιλήσω με σιγουριά μόνο για τους συνεργάτες μου όπως η Βαρβάρα Δουμανίδου που σκηνοθέτησε και έγραψε το έργο που παίζουμε αυτή τη στιγμή αλλά και μία σειρά καταπληκτικών έργων πριν από αυτό. Επίσης θα ήθελα να αναφέρω και τον Δημήτρη Βασιλειάδη με τον οποίο έχω επίσης συνεργαστεί αρκετά όπου σκηνοθετεί την παράσταση «Premiera” στην οποία θα συμμετέχω, την παράσταση αυτή έγραψε ο Γιώργος Οικονομίδης. Οπότε μπορώ να μιλήσω με σιγουριά ότι οι παραπάνω άνθρωποι καθώς και οι υπόλοιποι που έχω συνεργαστεί ότι παράγουν καλλιτεχνικό εργο και τους εκτιμώ.
-Ποια είναι η γνώμη σου για τις παραστάσεις που ανεβαίνουν τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη και γενικά για την θεατρική παραγωγή στην Ελλάδα;
Η θεατρική σκηνή στην Ελλάδα και ιδίως στη Θεσσαλονίκη έχει διάφορες δυνατότητες και προκλήσεις. Το θεατρικό τοπίο στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από την πολυπολιτισμικότητα, με παραστάσεις που εξετάζουν θέματα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά. Πολλοί καλλιτέχνες επιλέγουν να προσεγγίζουν επίκαιρα ζητήματα με δημιουργικό τρόπο. Οι παραστάσεις που ανεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη και γενικά στην Ελλάδα καλύπτουν ευρύ φάσμα ειδών και στυλ, από την κλασική και σύγχρονη δραματουργία μέχρι το πειραματικό θέατρο και τις εκφραστικές παραστάσεις. Εντούτοις, η θεατρική παραγωγή αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως οι οικονομικοί περιορισμοί και η ανάγκη για υποστήριξη και προώθηση. Επίσης, η παγκόσμια κρίση υγείας (όπως η πανδημία COVID-19) επηρεάζει τον τρόπο παραγωγής και παρουσίασης των θεατρικών έργων.Συνολικά, η θεατρική παραγωγή στην Ελλάδα παρουσιάζει ένα πολυδιάστατο πεδίο εκφραστικότητας και πολιτιστικής ποικιλομορφίας, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
-Πιστεύεις πώς ένας νέος ηθοποιός μπορεί να εξασφαλιστεί βιοποριστικά ασχολούμενος μόνο με το θέατρο; Στην δική σου περίπτωση κάνεις και κάποια άλλη δουλειά παράλληλα;
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να βιοποριστεί από το θέατρο χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και αδύνατον. Στην δική μου περίπτωση είμαι ακόμα μαθητής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οπότε δουλεύω σίγουρα για μεγάλα διαστήματα μέσα στο χρόνο κυρίως στην εστίαση αλλά όχι συνέχεια.
-Ποιος πιστεύεις ότι είναι ο ρόλος του θεάτρου στη σημερινή κοινωνία και ειδικότερα στην ελληνική πραγματικότητα;
Στη σημερινή κοινωνία, το θέατρο διαδραματίζει πολυσύνθετο ρόλο προσφέροντας διάφορες πτυχές προς εξέταση. Καταρχάς, λειτουργεί ως καθρέφτης της κοινωνίας, αντικατοπτρίζοντας τις αξίες, τις αντιφάσεις και τις προκλήσεις της ελληνικής πραγματικότητας. Επιπλέον, αναδεικνύει θεματικές που αφορούν την κοινωνική δικαιοσύνη, την ταυτότητα και τη συνύπαρξη.
Ο ρόλος του θεάτρου είναι εκπαιδευτικός, προσφέροντας πνευματική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση. Μέσω της αφήγησης ιστοριών και της έκφρασης της τέχνης, ενισχύει την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητα.
Επιπλέον, το θέατρο λειτουργεί ως αφορμή για κοινωνικό διάλογο και αλληλεπίδραση. Οι θεατρικές παραστάσεις προκαλούν συζητήσεις για ζητήματα που αφορούν την κοινότητα και ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση μεταξύ των θεατών.
Συνολικά, το θέατρο είναι πηγή πολιτισμικού εμπλουτισμού και ενότητας, παρέχοντας μια σκηνή για αναζήτηση, έκφραση και ανταλλαγή ιδεών στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία.
-Με ποιες τρεις λέξεις θα χαρακτήριζες το παρόν και το μέλλον τούτης της χώρας;
Ανασφάλεια, δυσκολίες και ελπίδα.
-Με τι ακριβώς ασχολείσαι αυτή την εποχή και δυο λόγια για την παράσταση, έργο, ρόλος.
Αυτήν την εποχή παίζω στο «Ποιος φοβάται την Αγκάθα Κρίστι» όπου υποδύομαι τον Νόα Τζόνσον ένα εγωπαθή, κυνικό Άγγλο ηθοποιό της δεκαετίας του 70, που βάζει την καριέρα πάνω από τα πάντα και είναι διατεθειμένος να κάνει τα πάντα για αυτήν. Από τέλος Φεβρουαρίου θα με δείτε στο ρόλο του Πετράκη ο οποίος αν και μεγάλωσε σε μία κλειστή κοινωνία κάτι που φαίνεται κυρίως στον τρόπο ομιλίας του είναι αποφασισμένος να τα καταφέρει ως ινφλουενσερ.
-Τί σκέφτεσαι για το μέλλον; Θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας κάποια από τα όνειρά σου;
Ένα από τα όνειρα μου για το μέλλον είναι να μπορώ να βιοποριστώ από αυτό που αγαπώ το οποίο είναι η υποκριτική. Σίγουρα υπάρχουν πολλά άλλα που θα ήθελα και πάνω σε αυτό αλλά και γενικότερα στη ζωή μου αλλά ένα πράγμα την φορά.
Σύντομες ερωτήσεις, γρήγορες απαντήσεις με δυο τρεις λέξεις:
-Ένα μνημείο/χώρος/στέκι της Θεσσαλονίκης που ξεχωρίζεις;
Τα κάστρα στη Θεσσαλονίκη
-Τι σου τη σπάει στη Θεσσαλονίκη;
Η πολυκοσμία.
-Με τι διασκεδάζεις εκτός από το θέατρο;
Ποδόσφαιρο, Φίλοι και Κινηματογράφος.
-Μια κινηματογραφική ταινία που δεν ξεχνάς ποτέ;
Το Interstellar.
-Ένα χόμπι που κάνοντας το ξεχνιέσαι;
Το ποδόσφαιρο.
-Ένα ταξίδι που έκανες και ακόμη το νοσταλγείς;
Στη Βαρκελώνη.
-Το μεγαλύτερο σου προτέρημα;
Η φιλομάθεια μου.
-Το μεγαλύτερό σου ελάττωμα;
Το άγχος.
-Αγαπημένη καθημερινή συνήθεια;
Περπάτημα στην παραλία.
-Με τι βαριέσαι ως συνήθως;
Με τις άσκοπες συζητήσεις.
-Μια αδυναμία που δεν μπορείς σχεδόν ποτέ να αντισταθείς;
Έξοδο με τους φίλους για ποτό.
ΑΥΛΑΙΑ
«Ποιος φοβάται την Άγκαθα Κρίστι» της Βαρβάρας Δουμανίδου.
-Είδαμε, βαθμολογήσαμε με 7/10 και σχολιάζουμε εδώ
Η Βαρβάρα Δουμανίδου μιλά στην “Κ”, εδώ
Ιανουάριος του 1970 στο Λονδίνο. Ένας εμπορικός θίασος κάνει πρόβες για ένα έργο της Άγκαθα Κρίστι εν μέσω μιας τρομερής χιονοθύελλας. Ξαφνικά, ένα φρικτό ατύχημα προκαλεί πανικό. Στο θέατρο καταφθάνει ο διάσημος επιθεωρητής Άρτσι Μπένετ, για να ανακαλύψει πως τελικά τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται. Το υποτιθέμενο ατύχημα είναι μια ξεκάθαρη δολοφονία.
Σκηνοθεσία: Βαρβάρα Δουμανίδου. Ερμηνεύουν: Δημήτρης Βασιλειάδης, Παναγιώτης Καβαλιεράκης, Βαρβάρα Δουμανίδου, Δημήτρης Ελιάς, Θεοδώρα Κωστάκου, Μαρία Σεμερτζίδου κ.ά.
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο 27 στις 23:15 Κυριακή 28 Ιανουαρίου στις 21:15 Σάββατο 3 στις 23:15 Κυριακή 4 Φεβρουαρίου στις 21:15
-Αναλυτικές πληροφορίες για τη παράσταση θα βρείτε εδώ.