Η Kulturosupa ήταν εκεί, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, καλεσμένη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Γράφει η Αριάδνη Καναβάκη + photo.







Φωτογραφικό υλικό
Η Kulturosupa ήταν εκεί, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, καλεσμένη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Γράφει η Αριάδνη Καναβάκη + photo.
15/10/09 | 215.341 | |
1/8/12 | 131.654 | |
9/5/10 | 37.890 | |
7/7/12 | 31.439 | |
6/7/09 | 12.558 | |
11/4/10 | 11.508 | |
15/10/09 | 11.629 | |
19/6/09 | 9.190 | |
2/12/12 | 8.817 | |
5/3/10 | 8.306 | |
2/6/12 | 8.561 | |
7/5/11 | 8.059 | |
28/4/11 | 7.327 | |
22/4/12 | 7.045 |
2/12/12 | 7.169 | |
12/12/09 | 6.105 | |
3/4/12 | 6.019 | |
15/10/09 | 5.591 | |
25/9/09 | 5.555 | |
3/7/12 | 5.653 | |
1/6/12 | 5.108 | |
4/9/12 | 5.097 | |
25/7/12 | 4.883 | |
22/7/11 | 4.707 | |
30/6/12 | 4.649 | |
27/4/12 | 4.529 | |
3/6/11 | 4.392 | |
27/10/09 | 4.245 | |
29/6/12 | 3.976 |
19/9/10 | 3.953 | |
29/6/12 | 3.976 | |
15/10/09 | 3.703 | |
12/7/12 | 3.700 | |
2/12/12 | 3.669 | |
19/9/10 | 3.595 | |
25/7/12 | 3.552 | |
10/7/12 | 3.502 | |
29/6/12 | 3.352 | |
18/7/09 | 3.325 | |
16/5/11 | 3.280 | |
12/7/12 | 3.073 | |
7/7/12 | 3.062 | |
11/10/12 | 3.076 | |
8/6/12 | 3.061 |
24/3/12 | 3.027 | |
24/3/12 | 2.970 | |
17/1/10 | 2.956 | |
6/8/12 | 2.945 | |
13/8/12 | 2.977 | |
5/7/12 | 2.908 | |
25/7/12 | 2.883 | |
11/7/12 | 2.883 | |
4/7/09 | 2.772 | |
24/3/12 | 2.803 | |
5/3/11 | 2.774 | |
29/3/12 | 2.743 | |
5/3/10 | 2.710 | |
4/8/12 | 2.752 | |
22/7/10 | 2.711 |
Έχετε αναρωτηθεί πώς κινείται η γη…;;; «
Κι’ όμως γυρίζει» είπε ο Γαλιλαίος…Γνωστή φράση, έτσι; Τον τελευταίο καιρό μάλιστα, ακούγεται συχνά και σε μια τηλεοπτική διαφήμιση, και έτσι είχα την αφορμή να αναρωτηθώ και εγώ η ίδια σε τι βαθμό μπορούμε να δώσουμε σωστές απαντήσεις σε κάτι καθημερινό που το θεωρούμε αυτονόητο σαν φυσικό φαινόμενο…
Είναι μια εξαιρετικά προσεγμένη και απόλυτα καλοδουλεμένη μέχρι λεπτομέρειας [που λένε] παράσταση συνόλου, στον ιδανικότερο χώρο που θα μπορούσε να φανταστεί κανείς.
“Aπ’την πρώτη στιγμή” μια ΑΡΠΑΧΤΗ η παράσταση των ΑΛΕΞΗ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ και ΜΑΡΙΑΣ ΣΟΛΩΜΟΥ που είδαμε και σχολιάζουμε…
Απ΄ την πρώτη στιγμή: Μία μόνο λέξη θα μπορούσε να χαρακτηρίσει την συγκεκριμένη παράσταση… ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ [και με πολύ επιείκεια]. Βρεθήκαμε στην πρόβα τζενεράλε της παράστασης “Aπ’την πρώτη στιγμή” στην κεντρική σκηνή του θεάτρου “Αθήναιον”, στην πρώτη στάση της τρίμηνης περιοδείας του θεάματος, στην πόλη της Θεσσαλονίκης, όπου διαδραματίζεται και το έργο και παραθέτουμε παρακάτω την γνώμη μας.
Πρόκειται για μια ερωτική κωμωδία ανάμεσα σε δύο ήρωες που αλλάζοντας τα πραγματικά τους ονόματα, αφορίζοντας έτσι το παρελθόν τους, δημιουργούν μια καινούργια ταυτότητα και καρπώνονται μια εικόνα του εαυτού τους βασισμένη στο γνωμικό του Γιάννη Τσαρούχη, του “ό,τι δηλώσεις είσαι”.
Η Νάντια Γερασιμίδου μία “ελαφριά” ενζενί, εγκλωβίζεται στο διαμέρισμα του φαντασμένου “διανοούμενου” Φίλιππου Πετρόπουλου, κατόπιν δικής του καταγγελίας για τις “ύποπτες” επαγγελματικές της δραστηριότητες.
Στο διαμέρισμα του ήρωα εξελίσσεται η “μάχη” των δύο, σε πρώτη ανάγνωση, εκ διαμέτρου αντίθετων προσωπικοτήτων. Η άμεση δημιουργία ερωτικής έλξης των δύο πρωταγωνιστών, που μέσα από διαδοχικές σκηνές έντασης, αμηχανίας, αυθορμητισμού, καταλήγει σε ερωτικό δεσμό, αναγκάζει τους ήρωες να φανερώσουν την αλήθεια τους και να αλληλοσυμπληρώσουν χαμένα κομμάτια του εαυτού τους, καταλήγοντας σε ένα αισθηματικό happy– end.
Η ιδέα του σεναρίου προέρχεται από το αρχικό κείμενο του Ιωάννη Χαλαντώνη, που έχοντας το σαν σκελετό ο Αλέξης Γεωργούλης δημιούργησε το παρόν θεατρικό έργο.
Ένα κωμικό κείμενο που διαπραγματεύεται ένα κοινότυπο και χιλιοειπωμένο θέμα, την ερωτική συσχέτιση δύο αντίθετων φαινομενικά χαρακτήρων, γραμμένο και αποδοσμένο πρόχειρα και άτεχνα, χρησιμοποιώντας παιδαριώδεις αστεϊσμούς, μην αγγίζοντας ούτε στιγμή τον ψυχικό κόσμο των ηρώων.
Μία επιδερμική γραφή μιας αισθηματικής ιστορίας μην παρουσιάζοντας διόλου τις εσωτερικές ψυχικές πάλες των πρωταγωνιστών, την δυσκολία της φανέρωσης και αποδοχής της αλήθειας τους, μη δραματοποιώντας και κορυφώνοντας ούτε στιγμή αυτή την “αταίριαστη” ερωτική σχέση.
Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους η Μαρία Σολωμού και ο Αλέξης Γεωργούλης.
Ερμηνεύοντας πανομοιότυπα τους ρόλους τους, προβάλλοντας μία νευρική, αμήχανη και ναρκισσιστική ερμηνεία, παραπέμποντας σε τηλεοπτικά δεδομένα.
Η χημεία των δύο ηθοποιών πάνω στην σκηνή, πέραν του κάλλους τους, αμήχανη και αδούλευτη.
Η κινησιολογία τους, σε συνάφεια με την ερμηνεία τους , χαρακτηριζόταν νευρική και σπασμωδική, μη καταφέρνοντας ούτε μέσω αυτής να μεταφέρουν τα συναισθήματα των ηρώων στο κοινό.
Περιμέναμε σύμφωνα με τα υπονοούμενα των ηθοποιών, κατά την συνέντευξη τύπου, περί μιας διαδραστικής φύσης της παράστασης, κάτι που δεν συνέβη τελικά.
Στην σκηνοθεσία του έργου και πάλι ο Αλέξης Γεωργούλης, που μετά από την σκηνοθεσία άλλων δύο θεατρικών παραστάσεων, κάνει την τρίτη του προσπάθεια, μετατρέποντας τα στοιχεία της σκηνοθεσίας σχεδόν αφανή δίνοντας μας την πεποίθηση περί πρωτοβουλίας αυτοσχεδιασμού των δύο ηθοποιών πάνω στην σκηνή, κάτι που περνούσε στο κοινό ως ατελές και αδούλευτο.
Τέλος η Έλενα Χριστούλη, υπεύθυνη για την επιμέλεια των σκηνικών και των κουστουμιών, κατάφερε να πετύχει τον στόχο της, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και ευέλικτο σκηνικό όπου θα μπορεί να ταιριάξει στους διαφορετικούς θεατρικούς χώρους που θα φιλοξενηθεί.
Εν ολίγοις,
Ένα άνοστο love story, στημένο βιαστικά και ερμηνευμένο άτεχνα, κατάφερε στην καλύτερη περίπτωση, να βυθίσει το κοινό σε λήθαργο και στην χειρότερη, να το κάνει να δυσανασχετήσει, μετατρέποντας το έργο σε ακόμα μια κακή παράσταση της σειράς…
Βαθμολογία
3 στα 10
Παίζουν: Αλέξης Γεωργούλης, Μαρία Σολωμού
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Θεατρική Διασκευή: Αλέξης Γεωργούλης
Σκηνοθεσία: Αλέξης Γεωργούλης
Σκηνικά – Κοστούμια: Έλενα Χριστούλη
Μουσική: Γιάννης Μακρίδης
Φωτισμοί: Μιχάλης Μπούρης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκος Μήτσας
Φωτογραφία: George Alexandrakis
Αrt Work: Amarildo Topalis
Παραγωγή: TEXNIS
Όρθιοι χειροκροτήσαμε την παράσταση «Δέρμα».
Είδαμε συγκλονιστήκαμε και σχολιάζουμε…
…και αδυνατούμε να την βαθμολογήσουμε, πρόκειται για αριστούργημα. H Kulturosupa βρέθηκε στον απλό βιομηχανικό χώρο του «Βυρσοδεψείου» για την πολυσυζητημένη παράσταση περφόρμανς “Δέρμα” και ευτυχώς προλάβαμε. Η σκηνοθεσία ανήκει στην Έλλη Παπακωνσταντίνου και τη installation- performance, εκτελεί η δεκαμελής ομάδα OΔC.
H παράσταση χωρίζεται ουσιαστικά σε τέσσερα μέρη με πρώτο ένα ζέσταμα του κοινού (warming up ) και τη σταδιακή του είσοδο στον κυρίως κορμό του πολυχώρου /θεάματος, για να μην το πω βίωμα. Η δράση δανείζεται στοιχεία από το σύνολο σχεδόν της θεατρικής πρακτικής με τρόπο εκπληκτικό και με ελάχιστη την παρουσία του λόγου (δε μας έλειψε).
Η έναρξη του δρώμενου σε εισάγει κατευθείαν στο πένθος χρησιμοποιώντας κλαυσίγελους και λαϊκά άσματα και σε βαφτίζει αγαπητό συγγενή. Τη σκυτάλη παίρνει η κάθοδος στο Άδη και ναι υπάρχει και βάρκα και Αχέροντας.
Η συνέχεια είναι άσκοπο και κυρίως γραφικό να περιγραφεί με λέξεις.
Πρόκειται για μια σύνθεση εικόνων, μικρών κεντημένων μοτίβων και δέκα νεανικών κορμιών που ιδρώνουν και αγωνίζονται να περιγράψουν την ιστορική διαδρομή, τη λησταρχεία και το λεηλατισμό της χώρας μας.
Το πρώτο κύριο σκέλος δυνατό σε μια εγκατάσταση με εξαιρετική αισθητική και αίσθημα ψύχους. Η σωματικότητα πότισε τους τοίχους και τα μάτια μας, το κόκκινο περίσσεψε και το συναίσθημα κινητοποιήθηκε. Η παρέλαση του σφαγιασμού της καθημερινότητάς μας σε τούτη τη γεωγραφία, των χαρακτήρων μας, του αυτοματισμού μας, των νευρώσεων –ψυχώσεων μας, των αδιέξοδων ερώτων μας και των συμπλεγματικών εξουσιών μας, ελάχιστη ανακούφιση βρήκε στα στιγμιότυπα/δευτερόλεπτα ανθρωπιάς που μας απέμεινε (ρυθμιστής η καλή μουσική επιμέλεια).
Κι αυτή η ένταση κορυφώθηκε γραπτώς με το
Σε γνωρίζω από την κόψη
του σπαθιού την τρομερή,
σε γνωρίζω από την όψη
που με βία μετράει τη γη.
Απ’ τα κόκαλα βγαλμένη
των Ελλήνων τα ιερά,
και σαν πρώτα ανδρειωμένη,
χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά!
Το δεύτερο κύριο σκέλος, σε άλλο σημείο του χώρου, ασαφέστερο, φουτουριστικό, εξωφρενικό (κάπως έτσι ζούμε πια) με οιστρογονικές και πατρογονικές διαθέσεις και ένα Κράτος Λεβιάθαν που κρέμεται στα στεγνά χείλη της Μάργκαρετ Θάτσερ, με το ιστορικό «δεν υπάρχει κοινωνία μόνο άτομα, στην κοινωνία δεν μπορείς να τηλεφωνήσεις….». Το φινάλε γήινο, με την αίσθηση του χώματος στα χέρια μας και την χαμηλόφωνη υπόσχεση ότι θα τα καταφέρουμε.
Η Έλλη Παπακωνσταντίνου και τα ταλαντούχα παιδιά της ομάδας OBC μας πρόσφεραν ένα εξαίσιο πολιτικό θέαμα, μια avant garde αντίστασης –όπως άλλωστε μας ταιριάζει-και επιτέλους συναίσθημα δεμένο με τη γνώση ότι το δέρμα μας είναι το τελευταίο οχυρό ανάμεσα σε μας και το σύστημα.
Εν τέλει [=]
το Δέρμα είναι μια παράσταση για την προσφώνηση αγαπητοί συγγενείς, για τις ψυχικές εκδορές μας και για την ελευθερία, να αγαπώ και να μισώ τούτη τη Χώρα.
Βαθμολογία
Πρόκειται για αριστούργημα, αδυνατώ να το βαθμολογήσω!
ΥΓ1:Όλο το Φεβρουάριο Δευτέρες & Τρίτες .
ΥΓ2: Να χρησιμοποιήσετε ΙΧ η πρόσβαση είναι δύσκολη.
Σκηνοθεσία: Έλλη Παπακωνσταντίνου, Δραματουργία: Στάθης Γραφανάκης, Κίνηση: Βάλια Παπαχρήστου και Χριστίνα Σουγιουλτζή, Μουσική: Τηλέμαχος Μούσας, Εγκαταστάσεις και Κοστούμια: Τέλις Καρανάνος & Αλεξάνδρα Σιάφκου. Παίζουν οι: Νεφέλη Παπαδερού, Βάλια Παπαχρήστου, Θάνος Κοσμίδης, Adrian Frieling, Άγγελος Καλίνογλου, Αναστασία Κατσιναβάκη, Στέλλα Χριστοδουλοπούλου
Info: Βυρσοδεψείο, (Ορφέως 174, Βοτανικός 210.34.53.203. – 69.08.707.881). Είσοδος: 10 ευρώ
ήγαμε, είδαμε και επιλέξαμε τις 12 καλύτερες θεατρικές παραστάσεις που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Και αυτές με αξιολογική σειρά, είναι… …
Γράφει η Αριάδνη Καναβάκη.
Αγαπητέ αναγνώστη, που αρκέστηκε και που περιορίστηκε η δίψα μας, η ακόρεστη, όπου ούτε οι οχτώ τόμοι που διέσχισε το υπερωκεάνιον του Εμπειρίκου*, δεν την ικανοποίησαν!
Για τη λίμπιντό μας μιλώ, που λαγοκοιμάται και καραδοκεί και προσφάτως υπέπεσε σε Σφάλμα τρομερό. Το σφάλμα ονομάζεται «Οι 50 αποχρώσεις του Γκρι» της κατά κόσμο Ερίκα Λέοναρντ ή αλλιώς E.L.JAMES, των εκδόσεων Πατάκη.
Μυθιστόρημα σαδομαζοχιστικό ενός μικρομέγαλου έρωτα το οποίο σπάει ρεκόρ πωλήσεων καθημερινά και κάνει την πρώην εργαζόμενη συγγραφέα του να κοιμάται πλουσιότερη και ήσυχη.
Οι ήρωες της δυο νέοι άνθρωποι ∙ αυτός θεογκόμενος , επιτυχημένος, πλουσιότατος, πρώην κακοποιημένος και υιοθετημένος, νυν σαδιστής, με μάτια γκρι και Γκρέι επώνυμο. Εκείνη τελειόφοιτη, συνεσταλμένη, μερικώς ανεξαρτητοποιημένη, ομορφούλα, χωρίς μπαμπά, με φλογερή μαμά, πολύ ερωτευμένη και φυσικά παρθένα!
Η ιστορία απλοϊκή, εκείνη ερωτεύεται τον κ. Γκρει παράφορα και εκείνος την θέλει σεξουαλικά, άλλα μόνο δεμένη και δαρμένη…
Η πλοκή εξελίσσεται κυρίως, στο πως θα πειστεί η Αναστάζια (το όνομα της ηρωίδας)να δεχτεί να υπογράψει το συμβόλαιο του σαδιστή Κρίστιαν Γκρέι και να γίνει η Υποτακτική του. Συμβόλαιο που μόλις το διάβασα, μου θύμισε λίγο τις εργασιακές μας συμβάσεις!
Όλα αυτά εξελίσσονται στο Σιατλ, όπου οι δυο ήρωες μας ανεβαίνουν με ελικόπτερα, κατεβαίνουν με ανεμόπτερα, οδηγούν πανάκριβα αυτοκίνητα, πίνουν καφέ και τσάι, συνουσιάζονται θεϊκά, χρησιμοποιούν gadgets και ακούν ως επί το πλείστον κλασσική μουσική.
Η τέλεια συνταγή για την κα James, για να μην πω η τέλεια ερωτική φαντασίωση της σπιτονοικοκυράς σου, της οποίας είναι το πρώτο μυθιστόρημα και μάλιστα το σφάλμα, το περιέγραψε και σε τριλογία: οι Πενήντα αποχρώσεις του Γκρι και οι υπό έκδοση στην Ελλάδα, Πενήντα Αποχρώσεις Πιο Σκούρες και Πενήντα Αποχρώσεις Που Ελευθερωθήκαν. Δε χρειάζεται να διαβάσουμε και τα υπόλοιπα, από τους τίτλους καταλαβαίνουμε ότι η διαστροφή υποχωρεί και θριαμβεύει η αγάπη. Μεγάλη πλάνη και κανένας σεβασμός πια στη διαταραχή!
Λογοτέχνημα, χολιγουντιανά ιμπρεσιονιστικό, παιδαριώδες, με ύφος γραφής του συμμαθητή μου του Μιχάλη και κατάλληλο για υπνωτικό σε περίπτωση αϋπνίας ή εναλλακτικά ως δώρο για να γλιτώσεις ένα νοίκι.
Ουσιαστικά μια πανάρχαια συνταγή που παίζει με τα αρχετυπικά δίπολα: καλός –κακός , σαδιστής –παρθένα, τέρας –πεντάμορφη κτλ. Δίπολα που προσφέρουν στον ανθρώπινο ψυχισμό μας μια απλοποίηση, μια πολυθρόνα να ακουμπήσει και να ξεχαστεί, να μη θυμάται την πολυπλοκότητά του, να παραμυθιαστεί .
Και μη νομίσεις αγαπητέ αναγνώστη μου ότι τα σκέφτομαι στεγανά ∙ τουναντίον θρέφω μεγάλο σεβασμό για την ιστορία της ερωτικής λογοτεχνίας και τον αγώνα της ελεύθερης διακίνησής της .
Η γραφή του ερωτικού μυθιστορήματος ανέδειξε καλές λογοτεχνικές πένες και υπήρξε βαθιά ευρωπαϊκή επαναστατική πράξη. Κυριολεκτικά σχολιάστηκε ως πολιτική δράση, επιφέροντας στους συγγραφείς της αντιδράσεις και συνεχόμενες διώξεις. Και στον εγχώριο Εμπειρίκο, ο Μέγας Ανατολικός του, παρά τις δυσφορίες, χαρακτηρίστηκε ως μια στην ουσία, «πολιτική ουτοπία»**.
Τίποτα από αυτά δε διαθέτει το συγκεκριμένο πόνημα, με το ασχημότατο φετιχιστικό εξώφυλλο του οίκου Πατάκη, αλλά για μένα προσωπικά παραμένει συγκινητική η δίψα των συνανθρώπων μου, για το ζωτικό ερέθισμα, παρότι πέσαμε σε ξέρα! Η άμεση και ενδελεχής κινητοποίηση των αναγνωστών έχει πολλά να καταδείξει, κυρίως όσον αφορά την απαξίωση των αριθμών και την πρωτοκαθεδρία για ακόμα μια φορά των αισθήσεων!
Τυχαίο που οι περισσότεροι αναγνώστες είναι γυναίκες;
Αγαπητέ μου αναγνώστη η επιλογή δική σου ,δική σου και η ανάγκη, εγώ ζητώ άφεση αμαρτιών και σε αφήνω με το λόγο του θεϊκού και αμετανόητου Μαρκήσιου (ντε Σαντ)
« Ο τρόπος σκέψης μου, είναι αποτέλεσμα των στοχασμών μου».
Υ.Γ Παρακάτω ο ύμνος της τρέχουσας σαδομαζοχιστικής διάθεσης
*Μέγας Ανατολικός , Ανδρέας Εμπειρίκος, εκδόσεις Άγρα
**σχόλιο του Roderick Beaton, Bικιπαίδεια, Ο Μέγας Ανατολικός.
ή στο mail kulturosupa@yahoo.gr
Επικεφαλής: Τσιρόγλου Ιωάννης. Συντακτική Ομάδα Kulturosupa:Αδαμάκου Βένια, Βυζαντιάδου Νέλη, Ζαχαριάδης Κρίτωνας, Κανακάρη Αννια, Μπαιρακτάρη Ειρήνη, Μπαστουνάς Γιώργος, Παπαδανιήλ Ελπίδα, Στασινοπούλου Πίτσα, Ταυλαρίδου Ζωή.
Τηλέφωνο: +30 6983 101 110
URL: http://www.kulturosupa.gr
Email: kulturosupa@yahoo.gr
Copyright Kulturosupa.gr © 2007 – 2023