Οι συνεντεύξεις μας
Γεννήθηκε στην Αθήνα ξεκινώντας την πορεία της αρχικά ως μοντέλο ενώ στη συνέχεια αποφάσισε να ασχοληθεί με την υποκριτική. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και από το 1986 μια μεγάλη καριέρα στην τηλεόραση όπου διακρίθηκε.
Σε τηλεοπτικές σειρές όπως: Η ζωή του Αττίκ, Κερένια Κούκλα, Όλη η δόξα… όλη η χάρη, Στο κάμπινγκ. Ένας αρκετά γνωστός της τηλεοπτικός ρόλος ήταν αυτός της Αντιγόνης στη δραματική σειρά Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά την περίοδο 1992/ 93. Από το 1999 μέχρι το 2003 είχε ένα από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στην καθημερινή σειρά της ΕΤ1 Στα φτερά του έρωτα, ενώ τη σεζόν 2003/4 ξεχώρισε ως Αγγέλα Σολωμού στη σειρά μυστηρίου Με θεά στο πέλαγο. Λατρεύτηκε από το πανελλήνιο υποδύονταν την Αμαλία Αγγελίδου στη Λάμψη του Νίκου Φώσκολου.
Χωρίς ποτέ να προκαλεί, δεν επεδίωκε σκάνδαλα και εφήμερα εξώφυλλα, απέφευγε τις άσκοπες κοσμικότητες καθώς υπήρξε ταπεινή και προσηλωμένη στη δουλειά της, συνεχίζοντας τα τελευταία χρόνια την πορεία της κυρίως στο θέατρο με τελευταία την παράσταση «Αθώος ή ένοχος» που η Θεσσαλονίκη θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει στο θέατρο Αμαλία από τη Παρασκευή 17 Μαρτίου (σχετικά διαβάστε εδώ).
Η γλυκύτατη Νόνη Ιωαννίδου μιλά στον Γιάννη Τσιρόγλου για την Κουλτουρόσουπα
«Αθώος ή Ένοχος» αποτελεί μία ανατρεπτική παράσταση, που μάλιστα καλεί τους ίδιους τους θεατές να αποφασίσουν για την κατάληξη της ιστορίας. Πείτε μας δύο λόγια για το έργο και για τη συμμετοχή του κοινού στην πλοκή.
Πρόκειται για μια παράσταση-δίκη στην οποία θα ερευνηθεί μία υπόθεση δολοφονίας. Ο κ.Π.Σ.(καρδιοχειρουργός) κατηγορείται ότι δολοφόνησε τη σύζυγό του χορηγώντας της υψηλές δόσεις δηλητηρίου που επέφεραν το βίαιο θάνατο της.
Υποχρέωσή σας είναι να αξιολογήσετε τα επιχειρήματα τις μαρτυρίες και τις αποδείξεις ώστε να αποφασίσετε ανεπηρέαστοι για την ετυμηγορία σας. Από τη δική σας ψήφο θα εξαρτηθεί η τύχη του κατηγορουμένου. Οι θεατές μας βαπτίζονται ένορκοι και είναι αυτοί που θα αποφασίσουν για την αθωότητα ή την ενοχή του!
Τι έχετε αγαπήσει εσείς στη συγκεκριμένη παράσταση; Αποτελεί ένα επίκαιρο έργο;
Αγαπώ τους συναδέλφους μου.., μία μοναδική παρέα πολυτάλαντων καλλιτεχνών με βαθιά αγάπη για το θέατρο και τους συμπαίκτες τους..!!!
Καθώς και τη συμμετοχή του κοινού κατά τη διάρκεια αλλά και στο τέλος της παράστασης όταν αναγγέλλω την ολοκλήρωση της Δίκης και την έναρξη της ψηφοφορίας, εκείνη την αναστάτωση στην αίθουσα που το κοινό γίνεται καθοριστικά πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της θεατρικής πράξης κι αποφασίζει την κορύφωση της!
Όσο για το αν είναι επίκαιρο, σαφώς, όταν πρόκειται για θέμα δικαιοσύνης και το πως την προσεγγίζουν οι άνθρωποι.
Μιλήστε μας για τον ρόλο σας και το πόσο καίριος είναι για τις εξελίξεις της πλοκής.
Η πρόεδρος του δικαστηρίου είναι η μαέστρος, κρατάει ισορροπίες, κατευθύνει όσο πιο αμερόληπτα κι αντικειμενικά την έκβαση της δίκης, επιδιώκει την αρμονική ροή ώστε να επιτευχθεί η εφαρμογή του δικαίου.. τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου προσέγγιση..!
Είστε μία ηθοποιός με ένα πλούσιο βιογραφικό σε πολλές αξιόλογες δουλειές. Ποιες από αυτές θεωρείτε πως αποτελούν ορόσημο στην καριέρα σας;
Ουδέποτε αντιμετώπισα καριερίστικα την τέχνη μου γι’ αυτό θα αναφερθώ στην πρώτη μου παράσταση στο Εθνικό θέατρο παίζοντας την Ανδρομάχη στις «Τρωάδες» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του αείμνηστου δασκάλου μου Ανδρέα Φιλιππίδη. Από κει ξεκινάει το ταξίδι μου στον καλλιτεχνικό χώρο και είναι πολλές κι αξέχαστες στο θέατρο όσο και στην τηλεόραση. Κάθε μία είναι κι ένα κομμάτι μου κι έχει συντελέσει στο δρόμο μου μέχρι σήμερα..
Διακρίνεται σήμερα στοιχεία εκείνης της “χρυσής” εποχής;
Πιστεύω κάθε εποχή και κάθε γενιά προσφέρει τα δώρα της που μπορεί να έχουν λάθη και τραύματα αφήνοντας ένα αποτύπωμα για τους επόμενους. Δεν εξιδανικεύω το παρελθόν γνωρίζοντας πως τα πάντα ρέουν και μεταλλάσσονται, κι εδώ που τα λέμε κάθε χρυσή εποχή, αν υπάρχει κάτι τέτοιο, έχει και τα σκοτάδια της…
Ποιο κυρίαρχο συναίσθημα και ποιες καθοριστικές μνήμες κρατάτε από τα πρώτα βήματα στο χώρο;
Αυτό που κατάλαβα πολύ γρήγορα ήταν ότι η σκηνή ήταν ο φυσικός μου χώρος.
Ποιον θεωρείται καθοριστικό άνθρωπο γι’ αυτό που είστε σήμερα;
Καθοριστικός άνθρωπος στη ζωή μου, υπήρξε ο άντρας μου! (Άκης Τριανταφύλλου)
Υπάρχει κάποιος ή κάποια ηθοποιός, που να αποτέλεσε πρότυπο για εσάς;
Πρότυπο συγκεκριμένο δεν έχω, θαυμάζω πολλούς καλλιτέχνες και μαθαίνω, διδάσκομαι από αυτούς!
Στην μέχρι τώρα διαδρομή συναντήσατε ανυπέρβλητες δυσκολίες οποιασδήποτε μορφής ή ακόμη κυκλώματα σε σημείο να σας κλονίσουν;
Ανυπέρβλητες δυσκολίες δεν συνάντησα, σίγουρα κάποιες δύσκολες καταστάσεις σε συνεργασίες ναι, ωστόσο βρήκα τη δύναμη να συνεχίσω..
Τώρα όσον αφορά στα κυκλώματα πάντα υπήρχαν κι απ ότι φαίνεται θα υπάρχουν, όπως άλλωστε σε κάθε χώρο, απλώς τα αγνοώ και νομίζω ότι ακολουθώ το δρόμο της…καρδιάς μου.
Ποια είναι τα κριτήρια βάση των οποίων επιλέγετε μια συνεργασία; Καλλιτεχνικά; Οικονομικά; Δυνητική απήχηση στον κόσμο;
Αρχικά οι συνεργάτες παίζουν για μένα καθοριστικό ρόλο και αν αυτό που καλούμαι να υπηρετήσω με αφορά και αφορά και τον κόσμο, όσο για το οικονομικό, σαφώς, .. ζω από την τέχνη μου μέχρι σήμερα
Ένα στοιχείο αξιοθαύμαστο της δουλειάς σας, ιδίως του θεάτρου, είναι που μπορείτε να βρείτε σημείο επαφής με ανθρώπους που στη ζωή τους ίσως να απέχουν παρασάγγας από τις αντιλήψεις σας. Ίσως να είναι ακραίων και άσχημων αντιλήψεων. Αυτό πώς το αντιμετωπίζετε;
Ειναι κάποιες φορές δύσκολο να συνεργαστείς με ανθρώπους που απέχουν παρασάγγας, γιατί η τέχνη μας δεν είναι μόνο το κείμενο το σανίδι, η κάμερα αλλά κυρίως το τι φέρουμε μέσα από αυτά και πως συναντώμεθα.. Οι ενέργειες μας, το φως ή τα σκοτάδια μας…αυτές οι αόρατες χορδές που πάλλονται που συντονίζονται για να προκύψει το ζητούμενο.. κι εκεί κάποιες φορές αναδύεται το μαγικό της τέχνης μας, εκεί που καταρρέουν τα τείχη του καθενός και συμβαίνει η συνάντηση..
Ιδανικά λοιπόν η τέχνη είναι δύναμη συνεκτική, υπερβατική κι όταν συμβεί ..ευλογία!
Ποιο είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αλλά και το μειονέκτημα του να πρωταγωνιστεί κανείς σε δημοφιλής σειρές της ελληνικής τηλεόρασης;
Η τηλεόραση προσφέρει αναγνωρισιμότητα, πόσοι πρωταγωνιστές γεμίζουν θέατρα είναι γνωστό…και μάλιστα σήμερα που η οθόνη κυριαρχεί στη ζωή μας ακόμη περισσότερο… Νομίζω ότι το μέτρο…είναι χρυσός.. κανόνας.
Οι κριτικές σας επηρεάζουν; Αλλάζετε στοιχεία μετά από μία κριτική;
Αν η κριτική, έχει να προτείνει κάτι εποικοδομητικό κάτι που θα προσθέσει και θα δώσει ώθηση για καλύτερο αποτέλεσμα, γιατί όχι;
Τι θα συμβούλευες σε άλλα νέα παιδιά που επιθυμούν να ασχοληθούν με αυτό το επάγγελμα;
Αν είσαι ταγμένος για το επάγγελμα του ηθοποιού θα βρεις το δρόμο σου έστω κι αν σε ταλαιπωρήσει ή θα σε βρει αυτό… Το θέατρο δεν θα σε απογοητεύσει, ίσως κάποιοι άνθρωποι του, αλλά κι αυτό είναι μέσα στο παιχνίδι.. άλλωστε δεν είναι αυτοί το θέατρο. Δουλειά, Πίστη, Αυτογνωσία!
Ποια η σχέση σας με τη Θεσσαλονίκη και τους ανθρώπους της;
Έχω χρόνια να έρθω στη Θεσσαλονίκη, μα έχω πάντα μέσα μου, μία γλυκιά, ζεστή αίσθηση για την πόλη και τους ανθρώπους της!
Μια αγαπημένη εικόνα από τη ζωή σας;
Η μέρα του γάμου μου, στο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία πάνω σε μια κορφή του Παρνασσού μετά από μια δυνατή Αυγουστιάτικη μπόρα!
Αν σας ζητούσαμε τρεις ή περισσότερες αξίες που για σας σημαίνουν το «νόημα της ζωής», ποιες θα ήταν αυτές;
Νομίζω πως το ταξίδι της ζωής μας είναι μια μαθητεία, πολλές φορές οδυνηρή, άλλες υποφερτή, άλλες υπέροχη.. στόχος αυτής: η εξέλιξη μας, «άνω θρώσκω», τόσο όσο ..όσο ..επιτευχθεί απ’ τον καθένα μας. Το να γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος, να μοιράζεσαι υπάρχεις με επίγνωση.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ
-k-
ΑΜΑΛΙΑ
«Αθώος ή Ένοχος» του Τζέφρι Άρτσερ.
ΠΡΕΜΙΕΡΑ: Παρασκευή 17 Μαρτίου, 21:00
Ένας διακεκριμένος γιατρός κατηγορείται ότι δολοφόνησε την γυναίκα του για να κληρονομήσει την περιουσία της. Ο καλύτερος του φίλος, γνωστός ποινικολόγος αναλαμβάνει την υπεράσπιση του. Μια γιατρός ισχυρίζεται ότι είχαν ερωτική σχέση και πως το βράδυ του φόνου ήταν μαζί.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Φρατζεσκάκης. Ερμηνεύουν: Νόνη Ιωαννίδου, Αντώνης Ραμπαούνης, Γιώργος Φρατζεσκάκης, Αννέτα Παπαθανασίου, Σαράντος Γεωγλερής, Κώστας Ζέκος, Βαρβάρα Λάρμου.
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 21.00, Σάββατο 19.00 & 21.00 Κυριακή 19.00 & 21.00
Φωτογραφικό υλικό