Είδε ο Γιάννης Τσιρόγλου και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα
Οι εποχές αλλάζουν και η ανθρωπότητα εξελίσσεται οφείλοντας να έχει τη κούτρα της ανοιχτή και να αποδέχεται τον συνάνθρωπο γι’ αυτό που είναι, έτσι πάντα θα έχουν ενδιαφέρον ταινίες με ομοφυλόφιλο περιεχόμενο αρκεί να μη μας τα «πρήζουν» με θέματα ταυτότητας και να εστιάζουν από την αρχή μέχρι το τέλος στη αποδοχή.
Κάτι που κάνει το «Άγνωστοι Μεταξύ μας» του Άντριου Χέιγκ.
Όπου… ένας τυπάς ζει μόνος του σε ένα λουσάτο διαμέρισμα ενός ουρανοξύστη κάπου στο Λονδίνο και χαζεύοντας τη θέα από ψηλά σκοτώνει τη μοναξιά του, φαίνεται να΄χει και κατάθλιψη η οποία τον έχει χτυπήσει κατακούτελα. Από το πουθενά θα βρεθεί ένας άλλος τυπάς για να σμίξουν τα παθιασμένα τους κορμιά και ένα παρελθόν με τους νεκρούς γονείς του θα γίνει ο τωρινός του εφιάλτης …
Με ενδιαφέρον περίμενα τούτη τη ταινία καθώς ακούστηκε πως ακουμπά στο εξαίρετο μεταφυσικό φιλμ «Οι άλλοι» του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ με την Νικόλ Κίτμαν, άσε που έκανα το λάθος και ψιλοχάζεψα κάποιες στα γρήγορα ξένες κριτικές που το εκθείαζαν με κάτι βαθμάρες που χτυπούσαν ταβάνι…
Και είναι απάτη, μεγάλη και κατευθυνόμενη που ενώ χρησιμοποιεί το «εύρημα», το επαναλαμβάνει φλύαρα σε τέτοιο βαθμό που βαριέσαι να την βλέπεις, ενώ εξανεμίζεται και το τρυκ.
Και να τι συμβαίνει:
Οι γονείς του έχουν σκοτωθεί σε τροχαίο όταν αυτός ήταν μικρός αλλά βλέπουμε τον πρωταγωνιστή να συνομιλεί μαζί τους σήμερα, δηλαδή με τη τωρινή του εμφάνιση. Ένα πατατράκ το παθαίνεις και αναρωτιέσαι μα πως γίνεται; Γίνεται και παραγίνεται συνειδητοποιώντας πως πρόκειται για ζωντανά φαντάσματα. Το εύρημα αυτό όμως δεν χρησιμοποιείται με φαντασιακούς όρους και τεχνικά εφέ, απουσιάζει παντελώς η ατμόσφαιρα, το μυστήριο, το σασπένς, του κάτι πλανάται στον αέρα και παρουσιάζεται στεγνά και σκηνοθετικά εντελώς ανέμπνευστα.
Αυτό όμως που το κάνει βασανιστικό είναι οι εμμονές ή ο καημός του γκέι και γιατί δεν πρόλαβε να τους πει πως αγαπά άνδρες… Έτσι, η «ευκαιρία» που του δίνεται είναι και το βάσανο για μας τους θεατές καθώς αρχίζει η πάρλα… Η αρχική δειλία, ο τρόπος να το πει, η έκπληξη του πατέρα και της μάνας, οι αντιδράσεις, τα λόγια που ακούει, πόσο πληγώνεται, οι σκέψεις που τον βασανίζουν μέχρι την όποια αποδοχή … Επιπλέον, κανένα άλλο στοιχείο γι’ αυτούς τους ανθρώπους δεν βγαίνει στην επιφάνεια, μένοντας αποδυναμωμένοι οι χαρακτήρες τους και αυτό είναι μεγάλο φάουλ στη σχέση της οικογένειας.
Το όλο δράμα μεταφέρεται και στο εσωτερικό του σπιτιού, έτσι κι αλλιώς τα εξωτερικά πλάνα είναι ελάχιστα, σπίτι – εξοχή ένα τσιγάρο δρόμος που λένε, ενώ στο παιχνίδι αθόρυβα μπαίνει και ο γκόμενος που τρόπον τινά συμπάσχει στα φαντάσματα που βλέπει ο αγαπητικός του χωρίς να εκδηλώνεται. Άρα ξένος και αυτός.
Στα καλά (+) οι βατές ερμηνείες, στην έκφραση το έχουν, τόσο ο Τζέιμι Μπελ Κλερ, και ο γνωστός από το υπερκτιμημένο και δαύτο «Aftersun», Πολ Μεσκάλ, ο οποίος σαφώς ξεχωρίζει αλλά δυστυχώς ως σαπορτ!
Επιπλέον η ταινία έχει ωραίες μουσικές και τραγούδια. Τίποτα άλλο θελκτικό δεν έχει αυτή η ταινιούλα που όμως άνετα θα θριάμβευε σε φεστιβάλ γκέι ταινιών…
Εν ολίγοις (=) Όπου ακούς για πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι. Σοφή παροιμία!
Βαθμολογία:4,3/10
Άγνωστοι Μεταξύ μας All of Us Strangers 2023 Έγχρ. Διάρκεια: 105′ Δραματική Αγγλοαμερικανική Σκηνοθεσία: Άντριου Χέιγκ Με τους: Πολ Μεσκάλ Τζέιμι Μπελ Κλερ Φόι Άντριου Σκοτ