Οι Εκδόσεις Ρώμη στο πλαίσιο της 18ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου σας προσκαλούν την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου, στις 16:00, στην Αίθουσα «Ανδρέας Κάλβος» (Περίπτερο 15) στην παρουσίαση του βιβλίου της Δήμητρας Μήττα Θηβαΐς επί Τροία & Οιδίποδας και Ιοκάστη Λαβδακίδη
Για το βιβλίο θα μιλήσουν:
Άκης Δήμου, συγγραφέας
Αμαλία Κοντογιάννη, θεατρολόγος, συντονίστρια στο Τμήμα Καλλιτεχνικού Έργου και
Δραματολογίου του ΚΘΒΕ
Παρεμβαίνουν διαβάζοντας η Πολυξένη Σπυροπούλου, ηθοποιός-εμψυχώτρια-σκηνοθέτρια,
και ο Μάριος Μεβουλιώτης, ηθοποιός
Σύντομη περιγραφή του βιβλίου:
Αιώνες μετά, ο Οιδίποδας ακόμα ψάχνει να βρει φταίχτες κι ενόχους. Στο μεταξύ τα παιδιά του προσπαθούν ν’ απαλλαγούν απ’ το όνομά τους και να σπάσουν προγονικές αλυσίδες φεύγοντας απ’ τον τόπο της καταγωγής και της οδύνης. Η Αντιγόνη λουφάζει φιμωμένη κι η Ιοκάστη κατηγορεί την Ισμήνη ότι αυτή επινόησε την ιστορία της αιμομιξίας. Όλ’ αυτά τα περί ερώτων, παρελθόντος, αναζήτησης ταυτότητας, απόδοσης ευθυνών κι ενοχών καθόλου δεν ενδιαφέρουν αιχμάλωτες γυναίκες. Εκάβη και Ανδρομάχη αγωνίζονται να επιβιώσουν και να σώσουν. Πονεμένες μάνες οι ίδιες, βιασμένες από μια βία ανείπωτη, ανταποδίδουν φόνους και βιασμούς…
Bιογραφικό σημείωμα συγγραφέα:
Πεζογράφος και δοκιμιογράφος η Δήμητρα Μήττα γεννήθηκε το 1959 στη Βέροια. Έκανε προπτυχιακές σπουδές στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. με κατεύθυνση στη Φιλοσοφία και από το 1983 έως σήμερα διδάσκει – από το 2002 στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Στο μεταξύ διάστημα έκανε μεταπτυχιακές σπουδές εντρυφώντας σε θέματα νιτσεϊκής φιλοσοφίας και έρευνα σε ζητήματα Φιλοσοφίας της Μυθολογίας. Όλα αυτά την ώθησαν σε νέες αναζητήσεις, στην τελετουργία, τον λόγο και την κίνηση της τελετουργίας, και αναπόφευκτα στο θέατρο, οπότε και κατέληξε να διδάσκει Ιστορία του Αρχαίου Θεάτρου και Δραματολογία στη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ αρχικά, στη συνέχεια, και μέχρι σήμερα, στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Ανδρέας Βουτσινάς». Γύρω από αυτά τα ζητήματα στρέφεται και η συγγραφική της κατάθεση σε αυτοτελείς εκδόσεις ή με μελετήματα και άρθρα σε συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων και με τη σύνταξη ηλεκτρονικού μυθολογικού λεξικού για λογαριασμό του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Η συνάντηση με τον ποιητή Κ.Θ. Ριζάκη διεύρυνε τις αρχικά διστακτικές απόπειρες διερεύνησης του λογοτεχνικού λόγου. Κείμενα δημοσιευμένα σε λογοτεχνικά περιοδικά συγκεντρώθηκαν στον τόμο: Με παρούσα τη Μούσα. Κείμενα για την ποίηση (1993-2014), 2015. Μετά από αυτό το βιβλίο ακολούθησαν και άλλα κριτικά σημειώματα. Η ενασχόληση με την πεζογραφία ξεκίνησε το 1989 από μια μη ελεγχόμενη ανάγκη και με μια μη ελεγχόμενη επιβολή να δοκιμάσει διάφορα είδη λόγου (εκτός του ποιητικού). Και να δοκιμαστεί.
Γραμματοσειρές και Φωτογράμματα (διηγήματα), 1999. Μυθιστορίες του εφήμερου, 2004. Ιοκάστη (θεατρικό), 2006 [Το έργο ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη, το 2006 σε σκηνοθεσία Α. Αποστολίδη, το 2010 σε σκηνοθεσία Ν. Βουδούρη, και δύο φορές στο φεστιβάλ αρχαίου δράματος της Τυνδαρίδας στη Σικελία σε σκηνοθεσία Stefano Molica, 2013 και 2015). Θυμάσαι τα όνειρά σου; Μυθιστόρημα, 2007. Υπέρ Κλυταιμνήστρας – Τα ρολόγια (θεατρικά), 2013 (2019). [Το πρώτο ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη σε σκηνοθεσία Σ. Βραχνή, το 2017). Στο Δόξα Πατρί. Εικοσιένα διηγήματα φυγής, 2016. Διηγήματα, αν και εντός του βρίσκονται και μερικά σε θεατρική φόρμα. Γιατί, υπηρετώντας, μάλλον ανεπίγνωστα, το λεγόμενο ραψωδιακό θέατρο, ή ένα θέατρο του αναλογίου, τα κείμενα μπορεί να διαβαστούν είτε ως θεατρικά είτε ως πεζά. Μπορεί και τα δυο.
Φωτογραφικό υλικό