Γράφει ο Γιάννης Τσιρόγλου (βίντεο + σχόλια)
Οι εισπράξεις πάνε καλά….
Για όσους έχουν ταξιδέψει σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με έντονη πολιτιστική δραστηριότητα, η εικόνα από τεράστιες ουρές κόσμου να περιμένουν καρτερικά στη σειρά τους για να μπουν στο θέατρο είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο που δεν ξενίζει ακόμη και τους τουρίστες μέρος των οποίων είναι και αυτοί.
Για παράδειγμα, δεν θα ξεχάσω ποτέ στο κέντρο της Βιέννης όπου βρίσκεται η Κρατική Όπερα να συναντώ ένα μεγάλο πλήθος κόσμου με τα εισιτήρια στα χέρια να στέκεται γύρω – γύρω από το τεράστιο οικοδομικό τετράγωνο, σα να αγκαλιάζει το θέατρο, μέχρι την είσοδο… Όπως στα πρώτα χρόνια των «Αθλίων», με εξαντλημένα πανάκριβα εισιτήρια, να περιμένουν σε σειρά άλλοι τόσοι έξω από το Palace Theatre μπας και ακυρωθεί καμιά θεσούλα… Τα ίδια συμβαίνουν καθημερινά αν επισκεφτεί κανείς το Μουσείο του Λούβρου όπου η σειρά ξεκινά από το ισόγειο και μέχρι να φτάσεις στην κάτω είσοδο θα έχει περάσει μια και πλέον ώρα…

Αυτά συμβαίνουν χρόνια τώρα στα «εξωτερικά» όταν υπάρχουν –και πάντα υπάρχουν- μεγάλες παραγωγές και σπουδαία θεάματα καθώς το είδος είναι βασικής προτεραιότητας για ντόπιους και αλλοδαπούς και να που σιγά – σιγά το συναντάμε και στη χώρα μας, ελέω βέβαια και του κορονοϊού, που επιτάσσει αποστάσεις, σκαναρίσματα και επίδειξη ταυτότητας, άρα και μεγάλες -ωραίες…- ουρές, τόσο που να την θαυμάζεις….
Όπως αναφερθήκαμε σε προηγούμενό μας σημείωμα η θεατρική Θεσσαλονίκη, πάντα τηρουμένων των αναλογιών (και προσφοράς) θα λέγαμε πως «σκίζει» εισπρακτικά εν αντιθέσει με την Αθήνα που οι πληρότητες των θεάτρων παραμένουν από τον Γενάρη σε χαμηλά επίπεδα.

Η «Πανούκλα» στο Αμαλία έδιωξε κυριολεκτικά κόσμο (και επαναλαμβάνεται), το «Γράμμα σ΄ ένα παιδί» (Τετάρτη – Κυριακή) είχε πληρότητα κοντά στο 80% του Αυλαία, στον ίδιο χώρο «Οι Κάτω από τα’ αστέρια» που παίζουν Δευτερότριτα συνεχίζουν με απανωτά sold out, πολύ καλά κινήθηκε και το δεύτερο σαββατοκύριακο «Ο σκύλος που τον έλεγαν πιστό» στο Μετροπόλιταν και εξαιρετικά στην πολλοστή του επανάληψη «Το Κιβώτιο» στο Αμαλία.
Όμως την μερίδα του λέοντος την είχε γι άλλη μια φορά το θέατρο Αριστοτέλειον. Ο χώρος που ειδικεύεται στις φιρμάτες μετακλήσεις επέλεξε φέτος να κινηθεί με ασφάλεια και σιγουριά. Και του βγήκε στο σχεδόν 100%. Αν εξαιρέσουμε τον Γρηγόρη Βαλτινό, όλες μα όλες οι παραστάσεις που δόθηκαν τη φετινή σεζόν στο 800άρι (και βάλε) θέσεων, παρουσιάστηκαν μόνο για 3ήμερα ή 2ήμερα. Με επώνυμες παρουσίες ή δοκιμασμένες επαναλήψεις ήταν καβατζωμένα όλα τα ΠΣΚ τα οποία απέδωσαν εισπρακτικά και σε κάποιες περιπτώσεις δόθηκε έξτρα παράσταση ώστε να καλυφθεί η μεγάλη ζήτηση, προσθέτοντας δηλαδή την απογευματινή του Σαββάτου.

Αυτό ακριβώς συνέβη και με την παράσταση «This is not Romeo & Juliet» όπου οι ουρές χθες Σάββατο (διπλή) και σήμερα Κυριακή 27/2 θύμιζαν …Λονδίνο, μ’ ένα ετερόκλιτο κοινό, κυρίως όμως νεαρά άτομα, να έχουν κατακλύσει κάθε γωνιά του θεάτρου. Μια παράσταση, που από την πρώτη μέρα που ανέβηκε στην Αθήνα προκάλεσε το ενδιαφέρον του κοινού, άλλο τόσο και στη διαδικτυακή της -μικρή- καριέρα, όταν τα θέατρα ήταν κλειστά, προβλήθηκε κάνοντας ρεκόρ θεάσεων. Να αναφέρουμε πως τον τότε γυναικείο ρόλο έπαιζε μια εκ των αδελφών Σταμίρη… Έλλη Τρίγγου, ενώ στη νέα βερσιόν την αντικαθιστά η Σίσσυ Τουμάση.
….λαοθάλασσα λοιπόν, εξού και το παρακάτω βίντεο που ανάρτησε η επί των δημοσίων σχέσεων κα Ρίτα Σίσιου στο προσωπικό της προφίλ στο Facebook και μαρτυρά μια ατέλειωτη ουρά μέχρι την Τσιμισκή… για να απολαύσουν το αξεπέραστο ρομάντζο του Σαίξπηρ αλλά από μια εντελώς διαφορετική και φρέσκια ματιά δια χειρός Αργύρη Πανταζάρα.
Αντιθέτως, αυτό όμως που δεν πάει καθόλου καλά, αρκεί μια επίσκεψη σε οποιαδήποτε σκηνή του είναι το Κρατικό. Δυστυχώς οι φετινές παραστάσεις του ΚΘΒΕ δεν φτούρησαν εμπορικά, γιατί καλλιτεχνικά όλες είναι αξιόλογες, με τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας να παίζουν μπροστά σε ελάχιστο κόσμο. Τόσο που οι επιβλητικές –μεγάλες- αίθουσες να φαντάζουν κυριολεκτικά έρημες.
Τέλος, να αναφέρουμε πως με μεγάλη φόρα έρχεται ο Μάρτης όπου θα υπάρχουν πολλές πρεμιέρες, άρα -ζήτωωωω- νέες παραστάσεις, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως την Παρασκευή 11 του μηνός δεν θα ξέρετε που να πάτε καθώς εκείνη τη μέρα έχουν προγραμματιστεί ΠΕΝΤΕ!!! παρακαλώ…
.
Εις το επανιδείν.
.
Φωτογραφικό υλικό