Το 2020, η «χρονιά της πανδημίας», έφερε τα πάνω κάτω στη ζωή μας από κάθε άποψη. Μια χρονιά που όλοι ευχόμαστε να φύγει και να μην ξανάρθει. Ο πολιτισμός και κυρίως το θέατρο επλήγησαν δραματικά με αποτέλεσμα να ζήσουμε μια «φτωχή» από άποψη παραστάσεων χρονιά και φυσικά κάτω από ιδιαίτερες συνθήκες: με μειωμένη πληρότητα στις θεατρικές αίθουσες, με υποχρεωτική χρήση μασκών και κυρίως με φόβο, που δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την ψυχολογία του θεατρόφιλου κοινού.
.
Παρόλα αυτά «καταφέραμε» να δούμε κάποιες παραστάσεις, τόσο στην αρχή της χρονιάς όσο και το καλοκαίρι, ορισμένες από τις οποίες ξεχώρισαν θετικά στην καρδιά μας.
Σύμφωνα με τους αρθρογράφους του Kulturosupa.gr: Γιώργος Μπαστουνάς, Νάντια Νικολού, Ειρήνη Σοφιανίδου, Αννια Κανακάρη, Τσιρόγλου Γιάννης, αυτές είναι οι Καλύτερες παραστάσεις της Θεσσαλονίκης για το 2020.
.
«Περιμένοντας τον Γκοντό» του Σάμιουελ Μπέκετ
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας.
Πρεμιέρα 25/08. Θέατρο: Δάσους.

Μία άκρως καλοδουλεμένη και με προσοχή στις λεπτομέρειες παράσταση, που με άξονα τη ρεαλιστικότητα των διαλόγων, τον σουρεαλισμό των χαρακτήρων, ένα ιδιαιτέρως επιμελημένο σκηνικό, αλλά και ένα δομημένο σύνολο πρωταγωνιστών, καταφέρνει να εντυπωσιάζει, χωρίς να βολεύεται σε εύκολες λύσεις πρόσκαιρου εντυπωσιασμού.
–Είδαμε βαθμολογήσαμε με 7,4 και σχολιάζουμε εδώ
-Αναγνώσεις: 10941 – Κοινοποιήσεις: 211- Αλληλεπιδράσεις social: 11.285
«Φυλές» της Ν. Ρέιν.
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζουμαργιάς.
Πρεμιέρα 20/02. Θέατρο: Αμαλία.

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα σύγχρονη παράσταση που παρουσίασε τις δυσλειτουργίες των σημερινών οικογενειών, την απομόνωση των ανθρώπων στα προσωπικά τους αδιέξοδα, την συνήθεια όλων μας να μιλάμε χωρίς ουσιαστικά να ακούμε και την αδυναμία πραγματικής αποδοχής και ενσυναίσθησης της διαφορετικότητας συγκινώντας βαθιά τον θεατή. Εξαιρετικό κείμενο, σκηνοθεσία και ερμηνείες. Μια παράσταση που θα θυμόμαστε για πολλά χρόνια.
-Στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020 η παράσταση ήταν υποψήφια σε 5 κατηγορίες: Καλύτερη παράσταση Χρονιάς 2020, σκηνοθεσία (Τάκης Τζαμαργιάς), Α’ Ανδρικός (Μάνος Καρατζογιάννης), ερμηνευτικού συνόλου, μουσική (Γιώργος Χριστιανάκης).
–Είδαμε βαθμολογήσαμε με 7,2 και σχολιάζουμε εδώ
-Αναγνώσεις: 4570- Κοινοποιήσεις: 97- Αλληλεπιδράσεις social: 6.102
«Μήδεια» του Μποστ.
Σκηνοθεσία: Νικορέστης Χανιωτάκης.
Πρεμιέρα 30/01. Θέατρο: Αυλαία.

Μία απολαυστικότατη παράσταση με συνεχές γέλιο, έντονο ρυθμό, μπρίο και ροή, που κατάφερε μέσα από ένα μουσικοχορευτικό σύνολο να αξιοποιήσει όλες τις λεπτές ισορροπίες του κειμένου και να ενισχύσει σκηνοθετικά κάθε επιμέρους στοιχείο της. Εξαιρετικοί και οι πρωταγωνιστές να κλέβουν συχνά την παράσταση.
-Στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020 η παράσταση ήταν υποψήφια σε 5 κατηγορίες: Καλύτερη παράσταση Χρονιάς 2020, σκηνοθεσία (Νικορέστης Χανιωτάκης), Β’ Ανδρικού (υποστηρικτικού) (Γιάννης Δρακόπουλος), ερμηνευτικού συνόλου, Νέου προσώπου (Άννα Κλάδη).
–Είδαμε βαθμολογήσαμε με 7,1 και σχολιάζουμε εδώ
-Αναγνώσεις: 10351 – Κοινοποιήσεις: 86- Αλληλεπιδράσεις social: 8.845
«Το Παλτό» του Νικολάι Γκογκόλ.
Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης.
Πρεμιέρα 21/02. Θέατρο: Σοφούλη.

Δυναμικό κείμενο, διαχρονικά επίκαιρη αφορμή, συνεχώς αυξανόμενη σκηνοθεσία, ισχυρό δίπολο πρωταγωνιστών, εξαιρετική σκηνογραφία και μία αρμονικά δεμένη δραματουργική μουσική. Μία παράσταση, που πρόσφερε ένα απόλυτα φροντισμένο σύνολο με προσεγμένα επιμέρους στοιχεία. Ο δε Κρίτωνας Ζαχαριάδης στον πρωταγωνιστικό ρόλο ήταν απλά συγκλονιστικός.
-Στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020 η παράσταση κατέκτησε 5 βραβεία: Α’ Ανδρικού Ρόλου (Κρίτωνας Ζαχαριάδης), Β’ Ανδρικού Ρόλου (Βασίλης Κανελλόπουλος), τοπικού θιάσου (Καλλιτεχνική εταιρία θεάτρου – Κρίτωνας Ζαχαριάδης), μουσική (Γιώργος Καζατζής), φωτισμοί (Ανέστης Ατακτίδης), ενώ ήταν υποψήφια σε 10 κατηγορίες: Καλύτερη παράστασηΧρονιάς 2020, σκηνοθεσία (Αντώνης Καραγιάννης), ερμηνευτικού συνόλου, κειμένου (Δέσποινα Καλαΐτζίδου), σκηνικά (Lorenzo Bellelli).
–Είδαμε βαθμολογήσαμε με 7,0 και σχολιάζουμε εδώ
-Αναγνώσεις: 8325 – Κοινοποιήσεις: 121- Αλληλεπιδράσεις social: 10.652
«Lemon» του Alessandro Baricco.
Σκηνοθεσία: Γεωργία Τσαγκαράκη.
Πρεμιέρα 18/02. Θέατρο: Αυλαία.

Ένα απίστευτα δυναμικό ναυτικό παραμύθι, γεμάτο ενέργεια και υπέροχη τζαζ μουσική, που ζωντάνεψε μπροστά στους θεατές. Ένα παραμύθι για τους φόβους και τις αναστολές ενός ανθρώπου μπροστά στο άγνωστο και το διαφορετικό, που φιλοσόφησε τη ζωή και λίγο πριν το τέλος δήλωσε ευτυχισμένος με τα λίγα που είχε… Από τις μεγάλες εκπλήξεις της χρονιάς.
Στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020 η παράσταση κατέκτησε το βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενης ομάδας (Experimento).
–Είδαμε βαθμολογήσαμε με 7,0 και σχολιάζουμε εδώ
-Αναγνώσεις: 4665- Κοινοποιήσεις: 218- Αλληλεπιδράσεις social: 11.352
«Δάφνες και Πικροδάφνες» των Κεχαγιά – Χαβιαρά.
Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης.
Πρεμιέρα 26/07. Θέατρο: Γης.

Μια σφιχτοδεμένη και απόλυτα καλοφτιαγμένη παράσταση που πληρούσε όλους τους βασικούς όρους του τι σημαίνει πολύ καλό θέατρο: υπέροχο διαχρονικό κείμενο, σβέλτη σκηνοθεσία, απολαυστικές –καυστικές- ερμηνείες. Μέτρο και σύνεση πρόσφεραν θεατρική ευεξία. Από τις καλύτερες δουλειές του δημοφιλή πρωταγωνιστή.
–Είδαμε βαθμολογήσαμε με 7,0 και σχολιάζουμε εδώ
-Αναγνώσεις: 12686 – Κοινοποιήσεις: 210- Αλληλεπιδράσεις social: 14.054
«Himmelweg» (Ο δρόμος για τον ουρανό) του Χουάν Μαγιόργκα.
Σκηνοθεσία: Έλενα Καρακούλη.
Πρεμιέρα 10/02. Θέατρο: Αμαλία.

Μια καλή, με δυνατά στοιχεία παράσταση αλλά όχι εύκολη. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα (χαλαρές πινελιές, τονίζοντας την παραφροσύνη), η πιεστική αντιμετώπιση συμπεριφορών και δεδομένων, η ακτινογραφία χαρακτήρων μέσα από επιτηδευμένες πράξεις και μια άψογη καθοδήγηση προς τους ηθοποιούς, θα την έλεγες και χορογραφία. Σε αυτά βοήθησαν και όλα τα επιμέρους, σκηνικά, φώτα, βίντεο και μουσικές.. και με έναν Νίκο Ψαρρά, να δίνει ρέστα.
–Είδαμε βαθμολογήσαμε με 6,9 και σχολιάζουμε εδώ
-Αναγνώσεις: 5682 – Κοινοποιήσεις: 103- Αλληλεπιδράσεις social: 4.956
.
«Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» της Αγκάθα Κρίστι.
Σκηνοθεσία: Αντώνης Καλογρίδης.
Πρεμιέρα 08/02. Θέατρο: Αριστοτέλειον.

Μία υψηλής αισθητικής παράσταση με αξιόλογους συντελεστές, προσεγμένα κοστούμια, πολυτελές σκηνικό και αξιοσημείωτους φωτισμούς, που όλα μαζί συνηγόρησαν στη μυστηριακή ατμόσφαιρα, που επιδιώκει να εμπνεύσει το διαχρονικό κείμενο της Αγκάθα Κρίστι.
Στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020 η παράσταση κατέκτησε το βραβείο Κοστουμιών (Ιωάννα Τσάμη), ενώ ήταν υποψήφια σε 5 κατηγορίες: Α’ Ανδρικός (Δάνης Κατρανίδης), Β’ Γυναικείου (υποστηρικτικού) (Μάρω Κοντού), Σκηνικά (Γιώργος Γαβαλάς, Μαίρη Τσαγκάρη.
–Είδαμε βαθμολογήσαμε με 6,8 και σχολιάζουμε εδώ
-Αναγνώσεις: 10341 – Κοινοποιήσεις: 339- Αλληλεπιδράσεις social: 22.021
«Φωνή της Λουντμίλα – Το χρονικό του Τσερνόμπιλ» του Gunnar Bergdahl.
Σκηνοθεσία: Άρης Μπαφαλούκας
Πρεμιέρα 09/03. Θέατρο: Αυλαία.
.

.
Ένας μονόλογος που μας χάρισε απαραίτητες –ιστορικές- γνώσεις, συναισθηματικό πλούτο, έντονη κλιμάκωση, ενώ σοφά απεφεύχθησαν κραυγές και κατάρες προς πάσα κατεύθυνση. Βασικό χαρακτηριστικό: αποδόθηκε με λόγια ψυχής, σαν προσευχή… Κοντά σε αυτά, διαπεραστική μουσική, εξαιρετικοί φωτισμοί και μια πρωταγωνίστρια που λίγοι θα πίστευαν πως μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις αυτού του χαρακτήρα. Για την Ηρώ Μουκίου ο λόγος.
Στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020 η παράσταση κατέκτησε το βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου (Ηρώ Μουκίου).
–Είδαμε βαθμολογήσαμε με 6,8 και σχολιάζουμε εδώ
-Αναγνώσεις: 5695 – Κοινοποιήσεις: 51- Αλληλεπιδράσεις social: 7.320
.
«Τρωάδες» του Ευρυπίδη.
Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος.
Πρεμιέρα 20/08. Θέατρο: Δάσους.

Μια δυνατή, ποιοτική παράσταση, που παρουσιάστηκε σε μια δύσκολη εποχή, φόβου και αβεβαιότητας, ως ηχηρό παράδειγμα αντίδρασης στην απαισιοδοξία που επικρατεί στο χώρο του θεάματος. Μια τραγωδία μαύρη και απόλυτα θλιβερή που κλείνει όμως αφήνοντας χαραμάδες ελπίδας: Ακόμη και μετά την απόλυτη καταστροφή ο άνθρωπος μπορεί να βρει κάπου να ανήκει, να βρει νόημα και σκοπό για να κρατηθεί ζωντανός….
–Είδαμε βαθμολογήσαμε με 6,7 και σχολιάζουμε εδώ
-Αναγνώσεις: 3807 – Κοινοποιήσεις: 73 – Αλληλεπιδράσεις social: 6.522
.
Σημ: με πιο ώριμο “μάτι” και άν άντεξαν στον χρόνο, έχει επαναξιολογηθεί η βαθμολογία των παραστάσεων από την αρχική εκτίμηση.
.
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ:
…και αυτό:
Φωτογραφικό υλικό