Ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού σπάει τη σιωπή του μέσα από ένα κείμενο που επέλεξε να αναρτήσει στην προσωπική του σελίδα στο Facebook
Με μια ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ο υφυπουργός Σύγχρονου Πολιτισμού τοποθετείται, για πρώτη φορά δημόσια, σε σχέση με τις συγκλονιστικές καταγγελίες για βίαιες συμπεριφορές εναντίον γνωστών ονομάτων του θεάτρου που έχουν προκαλέσει σοβαρούς τριγμούς στο εγχώριο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι. Η αλήθεια είναι πως η μέχρι προσφάτως σιωπή του Νικόλα Γιατρομανωλάκη όλες αυτές τις ημέρες, κι ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη μια τεράστια κρίση που επικντρώνεται στον τομέα του, γεννούσε, εύλογα, απορίες.
Αυτή τη στάση επιχειρεί ο ίδιος να εξηγήσει μέσα από το μακροσκελές κείμενο, που επέλεξε να αναρτήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και όχι να διακινήσει μέσω της επίσημης τακτικής του επίσημου δελτίου τύπου, στην οποία αναφέρει, μεταξύ άλλων, τις μελλοντικές κινήσεις του τόσο σε σχέση με τα περιστατικά βίας σε καλλιτεχνικούς χώρους αλλά και ειδικότερα στο Εθνικό Θέατρο
«Όταν τα θύματα κάθε μορφής βίας, κατάχρησης εξουσίας, διάκρισης και παρενόχλησης μιλούν, είναι χρέος μας να ακούσουμε (όχι να μιλήσουμε), να δώσουμε δύναμη στη φωνή τους (όχι στη δική μας), και να σταθούμε δίπλα τους (όχι απέναντί τους)» υπογραμμίζει ο ίδιος με νόημα και προσθέτει: «Πολύ περισσότερο είναι ευθύνη της Πολιτείας και των εκπροσώπων της να δώσουν προτεραιότητα σε ενέργειες ουσιαστικές και όχι σε κινήσεις επικοινωνιακές, συμπεριφερόμενοι με ενσυναίσθηση, νηφαλιότητα και υπευθυνότητα»
Αναφερόμενος στα του Εθνικού Θεάτρου ο υφυπουργός Σύχρονου Πολιτσμού ενημερώνει για τις επαφές που είχε με το διοικητικό του συμβούλιο με στόχο τη θωράκιση του σημαντικού αυτού θεσμού. Σε αυτό το πλαίσιο, εξάλλου, εντάσσεται και η άμεση αντικατάσταση του Δημήτρη Λιγνάδη στην καλλιτεχνική διεύθυνση από την Έρι Κύργια η οποία θα εκτελεί τα καθηκοντά της για το μεταβατικό διάστημα μέχρι την επιλογή του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή η οποία θα γίνει, όπως επισημαίνει ο ίδιος, μέσω ανοιχτής διαδικασίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με τη γνωμοδότηση επιτροπής απαρτιζόμενης από πρόσωπα εγνωσμένου κύρους, μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021.
«Στόχος είναι να σταθούμε στο πλάι των εργαζομένων του θεάτρου και των σπουδαστών της σχολής»τονίζει με έμφαση ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης ενημερώνοντας πως το αμέσως επόμενο διάστημα θα επισκεφθεί το Εθνικό Θέατρο προκειμένου να συναντηθεί μαζί τους, έτσι ώστε να ακούσει όλα όσα έχουν να πουν. «Θέλω να γνωρίζουν πως θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας, ο καθένας από τον ρόλο του και βάσει των αρμοδιοτήτων που προβλέπει ο νόμος, προκειμένου η μετάβαση να είναι ομαλή και η επόμενη ημέρα του Εθνικού Θεάτρου να είναι φωτεινότερη» αναφέρει.
Όσο για την αντιμετώπιση των περιστατικών βίας κάθε είδους στους χώρους του Πολιτισμού ο κ. Γιατρομανωλάκης δίνει έμφαση σε δύο διαφορετικούς άξονες: Τη θέσπιση ολοκληρωμένου κώδικα δεοντολογίας σε κάθε εποπτευόμενο φορέα σύγχρονου πολιτισμού του ΥΠΠΟΑ, ο οποίος όπως τονίζει «θα θέτει εκ των προτέρων ένα συγκεκριμένο πλαίσιο συμπεριφορών και πρακτικών αλλά και της αντιμετώπισής τους» αλλά και στις συνεχείς επαφές με τον Σύλλογο Ελλήνων Ηθοποιών στο νεοιδρυθέν πειθαρχικό όργανο του οποίου έχουν συγκεντρωθεί εκατοντάδες καταγγελίες: «Ζητήσαμε αφενός να προωθήσουν όλες τις καταγγελίες που έχουν στη διάθεσή τους στη δικαιοσύνη και αφετέρου να ξεκινήσουν διαβουλεύσεις σε σύμπραξη και με τους παραγωγούς, για την αυτορρύθμιση του κλάδου στο πνεύμα του προαναφερθέντος κώδικα δεοντολογίας, που θα δεσμεύει όλες τις πλευρές. Παράλληλα, συζητήσαμε και με εκπροσώπους παραγωγών, ενθαρρύνοντας και εκείνους να λάβουν όλα τα μέτρα που απαιτούνται ώστε να μην επαναληφθούν τέτοια περιστατικά και να δημιουργηθεί ένα απόλυτα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον» σημειώνει ο ίδιος.
Βασική στόχευση όλων των παραπάνω πρωτοβουλιών είναι, σύμφωνα με τον υφυπουργό Νεώτερου Πολιτισμού «η εξυγίανση και απάλειψη των χρόνιων παθογενειών του κλάδου, και την επούλωση των τραυμάτων, προσώπων πρωτίστως, και θεσμών».
Απευθύνει μάλιστα πρόσκληση σε όλους να αντιμεπωπίσουν αυτά τα φαινόμενα από κοινού «πέρα από κομματικές αντιπαραθέσεις, κοινωνικές προκαταλήψεις και καλλιτεχνικές διαφορές».
Φωτογραφικό υλικό