Το Σύγχρονο Θέατρο Θεσσαλονίκης Ροντίδη, μετά από σχεδόν 50 χρόνια λειτουργίας του δεν έτυχε –και φέτος- κάποιας επιχορήγησης από το κράτος και ούτε θα τύχει, καθώς τα λεφτά μοιράζονται στους ίδιους και ίδιους.
Αυτό με δυο λόγια είναι το ρεζουμέ της απόλυτα λογικής αντίδρασης του παλαίμαχου ηθοποιού και σκηνοθέτη Γιώργου Ροντίδη κατά των «σοφών» της περίφημης επιτροπής του Υπουργείου Πολιτισμού.
Γενικώς το θέατρο Ρο είναι αποκλεισμένο από επιχορηγήσεις αρκεί να θυμίσουμε τελευταία, (2021) την οργιώδη τους αντίδραση με τον Δήμο Θεσσαλονίκης και την διεύθυνση Πολιτισμού καθώς η πρόταση τους δεν συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του πρώτου Φεστιβάλ Καλοκαιριού 2021 αναφέροντας χαρακτηριστικά «Πού είναι οι άνθρωποι του θεάτρου της πόλης που εκπροσωπείτε!!!!!»

Σχεδόν προσυπογράφουμε την επιστολή που μας απέστειλε μιας και έχουμε ως Κουλτουρόσουπα την ίδια άποψη, την οποία σχεδόν κάθε χρόνο καυτηριάζουμε.
.
Το θέμα είναι σοβαρό -πάντα ήταν-, ύποπτες οι επιτροπές που με τις αποφάσεις τους μαρτυρούν παρεάκια και κολλητιλίκια ώστε το όποιο ευρώ να καρπώνονται σχεδόν οι ίδιοι θίασοι και ομάδες. Δεν είναι άγνωστοι, τους αναφέραμε και πρόσφατα στην παροχή των επιχορηγήσεων 2023. Αξίζει να σημειώσουμε τέλος, -για να ξέρετε- πως ως «Κ» είμαστε γενικά αντίθετοι στις επιχορηγήσεις ιδιωτικών θιάσων και υπέρ ειδικών σκοπών.
Αναλυτικά όλη η επιστολή του σκηνοθέτη Γιώργου Ροντίδη (υπογράφει και η σύζυγός του, Ελένη)
ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΘΙΑΣΩΝ 2023 ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Ανακοινώθηκαν στις 10/8 2023 από το Υπουργείο Πολιτισμού οι θίασοι που επιχορηγήθηκαν για το 2023 και για την Θεσσαλονίκη: είναι οι ίδιοι τέσσερις ή πέντε θίασοι και δύο παιδικές σκηνές όπως εδώ και οχτώ με δέκα χρόνια.
ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΝΕΤΟ ΑΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΟ για την γνωμοδοτική επιτροπή. Δεν ήταν ανάγκη να μπουν στον κόπο να ανοίξουν όλους τους φακέλους με τις προτάσεις, να μελετήσουν, να συνεδριάσουν, να διαφωνήσουν και να αποφασίσουν. ΠΗΡΑΝ τον ΕΥΚΟΛΟ ΔΡΟΜΟ, τη ΛΙΣΤΑ.. Ποιοι πήραν πέρυσι και…. προ χρόνων. ΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΣΩΣΤΟΙ ΟΛΟΙ. Ζούμε στον αιώνα της ταχύτητας. Μία κίνηση: Η λίστα.
Δεν μπορεί, δεν γίνεται κυρίες και κύριοι μία γνωμοδοτική να αποφασίζει κάνοντας χρήση την ΛΙΣΤΑ που καθιερώθηκε από τη γνωστή και μη εξαιρετέα γνωμοδοτική περί πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη μέχρι πριν δύο (!!) χρόνια.
ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΘΙΑΣΟΙ και πάλι ότι κι αν δηλώσουν ότι κι αν παρουσιάσουν Και ΟΙ ΑΛΛΟΙ θίασοι της Θεσσαλονίκης; Τι λένε στις προτάσεις; Τις διαβάσατε; Πόσο απαξιωτικό αλήθεια για το Σύγχρονο Θέατρο Θεσσαλονίκης Ροντίδη, που από το 1974 μέχρι σήμερα, 50 χρόνια σχεδόν με κεντρική και παιδική σκηνή, με πάνω από 100 θεατρικά έργα, με παραστάσεις στην Ευρώπη, στη Θεσσαλονίκη (στο θέατρο ΡΟ), τουλάχιστον τέσσερις με πέντε μήνες στη χειμερινή σεζόν και περιοδεία όλο το χρόνο με την παιδική σκηνή και κάθε χρόνο, δίνοντας δουλειά σε εκατοντάδες όλα αυτά τα χρόνια ηθοποιούς τεχνικούς, ασφαλίζοντας τους, ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΤΑ ΕΧΕΓΓΥΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ!!!!
Αλλά ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΛΙΣΤΑ που καθώς φαίνεται, είναι ΑΠΑΡΑΒΑΤΗ. Το γιατί μόνο η επιτροπή το γνωρίζει.Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΕΓΝΩΣΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ. Γιατί λοιπόν να συμβαίνει αυτό στη Θεσσαλονίκη; Και γιατί δεν υπάρχει απάντηση για την μη έγκριση του χι θιάσου.
Τον Φεβρουάριο του 2023 στη συζήτηση για το θέμα επιχορήγησης 2023 με το Υπουργείο Πολιτισμού, το Σύγχρονο Θέατρο Θεσσαλονίκης Ροντίδη έγραψε ευθαρσώς ότι δεν ανοίγονται όλοι οι φάκελοι με τις προτάσεις. Η απάντηση ήταν: ¨δεν νομίζουμε να συμβαίνει κάτι τέτοιο¨.
Μετά λοιπόν από σχεδόν 50 χρόνια το Σύγχρονο Θέατρο Θεσσαλονίκης Ροντίδη δεν έτυχε μιας κάποιας επιχορήγησης από το κράτος και ούτε θα τύχει φυσικά, γιατί στην Ελλάδα κάποια πράγματα, κάποιοι επιτήδειοι, που ελίσσονται αφήνοντας σκόνη, θα κυριαρχούν, γιατί θα βρουν τον τρόπο, όχι αξιοκρατικά, να εισχωρήσουν στην πηγή, αποκομίζοντας οφέλη. Ενώ οι άλλοι αγωνίζονται για αυτό που κάνουν Γιατί το κάνουν από αγάπη για το θέατρο και όλα αυτά ανάλογα πόσο γαλουχήθηκαν με τα νάματα του θεάτρου, τη ζωή και τα πιστεύω.
Υπεύθυνη διαχειρίστρια, Ελένη Ροντίδου
Καλλιτεχνικός διευθυντής, Γιώργος Ροντίδης
Φωτογραφικό υλικό