,
Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου.
Όταν πηγαίνεις σε παράσταση και δεν κοιτάς το ρολόι, δεν κουνιέσαι στη θέση σου, δεν παίρνεις τα μάτια από τη σκηνή κι αφού τελειώσει λες «θα ‘θελα λίγο ακόμη»,… υπάρχουν άραγε ασφαλέστερες ενδείξεις ότι πέρασες καλά και το απόλαυσες; Μεγάλη αξία τελικά το «περνάω καλά» με όλη την απλότητα ή απλοϊκότητά του, ενίοτε παρεξηγημένη από τους θιασώτες της βαριάς «κουλτούρας». Ένα ζητούμενο που στις μέρες μας αγγίζει την αναγκαιότητα, κι ενώ πιθανόν μοιάζει «εύκολο» να το εισπράξεις, κάθε άλλο παρά τέτοιο είναι για τον δημιουργό να σου το προσφέρει πετυχημένα στην πράξη… Ο λόγος για την παράσταση «Το σεξ αρχίζει στα 40» του Βασίλη Τσικάρα και σε σκηνοθεσία του ίδιου, που γευτήκαμε απολαυστικά, χαλαρωτικά και ξένοιαστα στο κατάμεστο θέατρο Άρατος με την «οικογενειακή ζεστασιά»…
Παρακολουθώντας τα προβλήματα στη σχέση ενός παντρεμένου ζευγαριού, εκεί γύρω στα 40 και κάπου στο Λονδίνο… όπου η σύζυγος, μετά από 15 χρόνια γάμου με ένα άνδρα συντηρητικό για τα δεδομένα της που δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στη δουλειά και την εξασφάλιση υλικών αγαθών, παρά στη σχέση τους και ιδιαίτερα στο ερωτικό της κομμάτι, νιώθει απογοητευμένη κι ανικανοποίητη… οι προκλήσεις της (κι όχι μόνο για σεξ) δεν βρίσκουν ανταπόκριση από τον κουρασμένο σύζυγο, ενώ τη βραδιά της επετείου τους και κατόπιν απρόσμενων αποκαλύψεων κι ανατροπών, θα του ανακοινώσει ότι χωρίζουν… η ίδια παραμένει στο σπίτι τους φροντίζοντας τον αξιαγάπητο, με ελαφρά άνοια πεθερό της και με συντροφιά το συμπαθές ζευγάρι των γειτόνων- οικογενειακών φίλων, που έχουν λύσει «αλλιώς» τα σεξουαλικά τους, ενώ παράλληλα θα γεμίσει τη ζωή της με ενδιαφέροντα που αγαπούσε… μέχρι που παραμονή Χριστουγέννων θα την επισκεφτεί ο πρώην άνδρας της και εν μέσω συζητήσεων περί διατροφής, κρίσεων ζήλειας και μιας τρελής, επεισοδιακής «συνεύρεσης» με απίθανες παρεμβολές και ευτράπελα, θα διαπιστώσουν ότι ποτέ δεν έπαψαν να αγαπιούνται και… γιατί όχι; Ναι, το σεξ αρχίζει στα 40!
Ένα απολαυστικότατο έργο (+) του Βασίλη Τσικάρα, ίσως στην καλύτερη συγγραφική του στιγμή, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τις αξιολάτρευτες κωμωδίες του παλιού, καλού ελληνικού σινεμά, έστω κι αν αφορά σε… Βρετανούς. Αντίθετα, ίσως οι εν λόγω κωμωδίες θα «ζήλευαν» τη γραφή της συγκεκριμένης για την γερά δεμένη κι «ολοκληρωμένη» πλοκή της, την αληθοφάνεια και τον ρεαλισμό, τους καλοδουλεμένους χαρακτήρες, τα απίθανα απρόοπτα ενταγμένα άψογα, το αυθεντικό χιούμορ πηγή αβίαστου γέλιου– κυρίως μέσα από ξεκαρδιστικές καταστάσεις και λιγότερο από ατάκες, κάτι που «πιστοποιεί» την ποιότητα μιας κωμωδίας. Η οποία πραγματεύεται συνήθη προβλήματα ζευγαριών με επίκεντρο τη σεξουαλική τους ζωή, με τρόπο πειστικότατο, με βιώματα και χαρακτήρες απόλυτα αναγνωρίσιμα, με κωμικότητα ελκυστική κι απενοχοποιημένη, χωρίς καθόλου κλισέ ή ίχνος ευτέλειας για εύκολο χάχανο σε ένα θέμα που προσφέρεται για ανάλογη φτηνή εκμετάλλευση… αρκεί να πούμε ότι δεν υπήρξε ούτε καν υπόνοια (δήθεν πιασάρικης) βωμολοχίας, αποδεικνύοντας ότι το άφθονο, πηγαίο γέλιο βρίσκεται πολύ μακριά από αυτή την «πληγή»! Επιπλέον τα ευφυή συγγραφικά ευρήματα με τον εξαιρετικά δομημένο χαρακτήρα του πατέρα, τις παρεμβάσεις των γειτόνων, τα εύστοχα υπονοούμενα ή τις ανατροπές, καθώς και ο καθαρός στόχος με ουσία, συνέβαλαν σε ένα αποτέλεσμα άκρως απολαυστικό με αμείωτο ενδιαφέρον…
,
,
Όπου βέβαια η απόλαυση «κατοχυρώθηκε» με την επιτυχημένη σκηνοθεσία επίσης από τον Βασίλη Τσικάρα, αναδεικνύοντας θαυμάσια μια κωμωδία καταστάσεων, την οποία απέδωσε με πλήρη αληθοφάνεια φροντίζοντας τις λεπτομέρειες, συνεχή ροή και ζωντανό ρυθμό, πληθωρική κωμικότητα ως κυρίαρχο, καταλυτικό στοιχείο… Η προσέγγισή του χαρακτηρίζεται πάντα από απλότητα κι αποτελεσματικότητα προσφέροντας με εντιμότατες προθέσεις αξιοπρεπείς παραστάσεις για το ευρύ κοινό και στη συγκεκριμένη διακρίναμε περαιτέρω ωριμότητα – προφανώς ως απόρροια και της συγγραφικής εξέλιξης. Γιατί ένα έργο σωστά δομημένο στην πλοκή και τους χαρακτήρες του, σαφώς διευκολύνει τη σκηνοθετική διαχείριση, που εδώ ανέδειξε πειστικότατα, με ρεαλισμό και ακρίβεια τις ψυχολογικές καταστάσεις, διατηρώντας επιπλέον μια αξιοσημείωτη ισορροπία… καθώς το ευρηματικό χιούμορ με πολλά έξυπνα και συχνά απρόβλεπτα στιγμιότυπα, ουδέποτε καπέλωσε ή υποβάθμισε ή υπονόμευσε «κοροϊδευτικά» τη σοβαρότητα των αισθημάτων και της συζυγικής κρίσης, που σημαίνει αίσθηση του μέτρου και ένα ακόμα σημαντικό «συν» στη σκηνοθεσία… Της οποίας ο ρυθμός, η ενέργεια, οι συχνές εναλλαγές, τα κωμικά ευρήματα, κρατούσαν τον θεατή «καρφωμένο» στη σκηνή, ξεχνώντας την ώρα κι απολαμβάνοντας ουσιαστικά όσα διαδραματίζονταν σε αυτήν…
Κάτι στο οποίο συνέβαλαν καθοριστικά οι άψογες ερμηνείες των έξη ηθοποιών, δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό. Ξεκινώντας από το «πολυεργαλείο» Βασίλη Τσικάρα με το προσωπικό κωμικό στίγμα, που ερμήνευσε τον πρωταγωνιστή Τζακ με πληθωρική ενέργεια, πηγαίο χιούμορ, εξαιρετική ετοιμότητα και αμεσότητα που τον διακρίνουν, αλλά ταυτόχρονα με αυτοέλεγχο και ισορροπία, προσθέτοντας έξτρα πόντους στη θαυμάσια απόδοσή του…
Η Κική Σπύρου δίπλα του στο ρόλο της συζύγου Λώρας, υπηρέτησε τον πολυσύνθετο χαρακτήρα της με τις συνεχείς διακυμάνσεις- από ναζιάρα κι αισθησιακή μέχρι βαθιά απογοητευμένη, σαρκαστική ή έξαλλη, με μοναδική φυσικότητα, αληθοφάνεια, εκφραστικότητα, αυθορμητισμό, πείθοντας απόλυτα σε όλα, ίσως πιο ώριμη υποκριτικά από κάθε άλλη φορά…
Ο Στέργιος Κωνσταντζίκης στον ρόλο του πατέρα με την «άνοια», απέδωσε θαυμάσια έναν ιδιαίτερο, αξιαγάπητο χαρακτήρα που συνδύαζε χαριτωμένα έως συγκινητικά, το πρόβλημα μνήμης- ως αφορμή ευφάνταστων ευτράπελων, με τρυφερότητα, κατανόηση, γλυκύτητα…
Ο Σταύρος Δουκουζγιάννης ως γείτονας, υπήρξε επίσης πειστικότατος, ακριβής, απολαυστικός, με προσεγμένες λεπτομέρειες και αυτοπεποίθηση, το ίδιο και η Μαρία Βλάχου που υποδύθηκε τη χαριτωμένη γυναίκα του με σκηνική άνεση κι απόλυτη πειθώ ως γυναίκα (κυριολεκτικά) «της διπλανής πόρτας», ενώ η Κωνσταντίνα Μυλωνά στον μικρό αλλά κομβικό και σέξυ ρόλο της μπαργούμαν που υποστήριξε άψογα, υπήρξε η πλέον κατάλληλη επιλογή.
Η ιστορία έλαβε χώρα στο κλασικό αστικό σαλονάκι – σκηνικό, διακοσμημένο με εύστοχες, ζεστές λεπτομέρειες, ενώ τα πολλά κοστούμια- μεταξύ των οποίων και χιουμοριστικά αποκριάτικα, έδεσαν ολόσωστα με τους χαρακτήρες… Η ρυθμική και συνάμα μελωδική μουσική ως συνδετική γέφυρα των σκηνών, λειτούργησε «ανεβαστικά» για τη διάθεση ως κομμάτι του γενικότερου κλίματος ευφορίας και οι απλοί φωτισμοί ανταποκρίθηκαν επαρκώς στα κατάλληλα σημεία…
Αν κάτι επισημαίναμε (-) ψάχνοντας τις λεπτομέρειες, θα ήταν λίγη περισσότερη σαφήνεια σε ελάχιστα σημεία (δεδομένης της αληθοφάνειας που διέκρινε το έργο), όπως πχ, στην έναρξη του δεύτερου μέρος που δεν φαίνεται καθαρά εξ αρχής ότι η Λώρα μένει μόνη και την επισκέπτεται ο εν διαστάσει σύζυγος… ή στην πρώτη επίσκεψη των γειτόνων που δεν καθίσταται άμεσα σαφής η σχέση που συνδέει τα ζευγάρια… ή η αιφνίδια εμφάνιση της μπαργούμαν που προκύπτει κάπως τραβηγμένα «εξ ουρανού»… Και τέλος ένα σκηνοθετικό εύρημα που δεν καταλάβαμε το υπονοούμενο- παρότι γελάσαμε με τον σουρεαλισμό, ήταν η χρήση του… ψεκαστήρα, σε μικρή και μεγάλη «εκδοχή». Αμελητέο βεβαίως το «κακό», όπως και τα προηγούμενα…
Εν κατακλείδι (=) είναι γεγονός ότι στο παρόν κείμενο έγινε κατάχρηση της λέξης «απόλαυση», αλλά δεν βρίσκουμε άλλη να εκφράζει επακριβώς το ευεργετικό αίσθημα ευφορίας από μια, ναι… απολαυστική, καλή κωμωδία, που δικαιώνει απόλυτα το ζητούμενο «περνάω καλά και το χαίρομαι», πέραν της… αισιοδοξίας για τη γενιά των 40 και βάλε!
,
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:
6,5/10
.
.
-k-
.
ΑΡΑΤΟΣ
«TO ΣΕΞ ΑΡΧΙΖΕΙ ΣΤΑ 40» του Βασίλη Τσικάρα.
Κωμωδία.
Λίγο πριν τα 41 γενέθλιά της, η Λόρα αποφασίζει να χωρίσει. Αιτία, η ρουτίνα της καθημερινότητας, αλλά και ο άντρας της ο Τζακ, που πέρα από τη δουλειά δεν έχει άλλα ενδιαφέροντα. Η αιφνίδια απόφασή της θα φέρει τα πάνω κάτω. Ο Τζακ θα αισθανθεί προδομένος και αδικημένος, οι γείτονες θα έρθουν σε δύσκολη θέση, ενώ η άνοια του πατέρα του Τζακ, που ζει μαζί τους, θα επιδεινωθεί. Ξαφνικά θα εισβάλει στη ζωή τους μια barwoman και τότε θα ξεκινήσει ο κύκλος των αποκαλύψεων και των μεγάλων αποφάσεων.
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στις 21.30
.
ΔΕΙΤΕ & ΑΥΤΟ:
«Έχω ματώσει για τον Άρατο» (audio interview).
.
-k-
.
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 20/9/2018 έως 15/05/2019 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 9α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2019 που θα πραγματοποιηθούν Τρίτη 11 Ιουνίου 2019 στο θέατρο Κολοσσαίον.
.
Δείτε & αυτά:
Actors Portfolio:
Εμπλουτίστε το βιογραφικό σας με φωτογραφίες υψηλών προδιαγραφών.
Επιπλέον αναλαμβάνουμε: Φωτογράφησης προβών, πρεμιέρας, φωτογραφίες δελτίων Τύπου, συνεντεύξεις, προώθηση φωτογραφιών κοινωνικών δικτύων κ.ά.
.
,
Φωτογραφικό υλικό