/
(+βίντεο) εδω

Φωτογραφικό υλικό
/
(+βίντεο) εδω
.
Είδε ο Γιώργος Μπαστουνάς και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.
Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου επιστρέφει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση από τις 22 Δεκεμβρίου έως τις 16 Ιανουαρίου, με το νέο του έργο «Εγκάρσιος Προσανατολισμός», το οποίο εμπνέεται από την αρχαία ελληνική μυθολογία και έχει ήδη λάβει αποθεωτικές κριτικές από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης.
Η Πρόεδρος του ΚΘΒΕ κ.Γιαννούλα Καρύμπαλη-Τσίπτσιου, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ κ. Νίκος Κολοβός, ο αναπληρωτής Καλλιτεχνικός Διευθυντής κ. Νίκος Νικολάου μαζί με τις ηθοποιούς που πρωταγωνιστούν στην παράσταση κ. Μαρία Χατζηιωαννίδου και κ. Ιωάννα Παγιατάκη
Η κ. Εύη Σαρμή η οποία σκηνοθετεί την παράσταση μαζί με τις δημοσιογράφους κ. Δήμητρα Κεχαγιά, κ. Κατερίνα Ρενιέρη, κ. Κυριακή Τσολάκη και την κ. Εύη Μαραζοπούλου
«Είναι μια επίδειξη βίας, βαρβαρότητας και σκληρότητας ψυχικής αυτό που συνέβη», δήλωσε μεταξύ άλλων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση, το έργο «Συνοικία το όνειρο» διακόπηκε μετά από μόλις 10 παραστάσεις, με αποτέλεσμα να μείνουν άνεργοι 15 εργαζόμενοι.
Το γεγονός αυτό εξόργισε τον σκηνοθέτη της παράστασης, Σωτήρη Χατζάκη, ο οποίος μίλησε στην εκπομπή Mega Καλημέρα και εξήγησε πόσο άδικη είναι η εν λόγω απόφαση.
Όπως δήλωσε ο παραγωγός, ο λόγος που σταμάτησαν οι παραστάσεις ήταν επειδή το έργο δεν ήταν προσοδοφόρο για τον ίδιο.
«Ήταν καταπληκτικό αυτό που έγινε, μοναδικό στα θεατρικά χρονικά. Είναι μια επίδειξη βίας, βαρβαρότητας και σκληρότητας ψυχικής αυτό που συνέβη. Δύο χρόνια προετοιμάζαμε την παράσταση. Παίζουμε δέκα παραστάσεις, αρρωσταίνει ένα κορίτσι από κορωνοϊό και κόλλησαν άλλα δύο άτομα. Το Γυάλινο Μουσικό Θέατρο εκείνη την στιγμή κατέβασε το έργο, πέταξε στο δρόμο τους άρρωστους ανθρώπους και τους υπόλοιπους ηθοποιούς», είπε αρχικά ο Σωτήρης Χατζάκης.
Στην συνέχεια εξήγησε πως το έργο ήταν προγραμματισμένο να συνεχιστεί μέχρι το Πάσχα. Παρά το γεγονός ότι οι ηθοποιοί απέρριψαν άλλες προτάσεις για να μείνουν στην παράσταση, οι παραγωγοί δεν το σεβάστηκαν αυτό.
«Δεν πήραν καν τηλέφωνο τους ηθοποιούς που νόσησαν. Το έργο είχε προγραμματιστεί να πάει μέχρι το Πάσχα, τώρα τους έδωσαν κάποια ψίχουλα. Πήρα τον κο Μπιμπίλα. Τα παιδιά είναι μετέωρα, βρίσκονται στον δρόμο, είναι πολύ θυμωμένοι και ανήσυχοι. Είχαν άλλες δουλειές και προτάσεις. Έμειναν πιστοί στον επιχειρηματία, λέγοντας “όχι” στις προτάσεις που τους έγιναν και έμειναν στην παράσταση και εγώ έχασα μία σειρά και μία ταινία για να μείνω στην παράσταση. Και εκείνος μας πρόδωσε», είπε.
Έπειτα, τόνισε πως εφόσον οι ηθοποιοί δεν έχουν αποζημιωθεί, ο ίδιος θα ψάξει μία λύση μέσω του ΣΕΗ: «Συναντηθήκαμε με τον επιχειρηματία, μας έκανε πρόταση να αναλάβουμε οι ίδιοι την παράσταση, να πληρώνουμε τεχνικούς, τα δικαιώματα, τα πάντα, να γίνουμε εργοδότες. Ο παραγωγός πλήρωσε ψίχουλα τους ηθοποιούς μέχρι την ημέρα που απολύθηκαν. Όλα τα λεφτά μέχρι το Πάσχα, που είναι; Θα εξετάσουμε τι μπορούμε να κάνουμε με το νομικό σύμβουλο του Σωματείου».
Στη νέα παράσταση «Μία τόσον ωραία και τόσον νόμιμος υπόθεσις: Αϊτή / Ελλάδα / 1821» του Κωνσταντίνου Χατζή πρωταγωνιστεί η Λυδία Κονιόρδου
Η νέα παράσταση «Μία τόσον ωραία και τόσον νόμιμος υπόθεσις: Αϊτή / Ελλάδα / 1821» του Κωνσταντίνου Χατζή κάνει πρεμιέρα στην διαδικτυακή τηλεόρασης της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, GNO TV, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Το έργο βιντεοσκοπήθηκε την περασμένη άνοιξη χωρίς την παρουσία κοινού και θα είναι διαθέσιμο δωρεάν αποκλειστικά ΕΔΩ από τις 24 Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους.
Εμπνευσμένο από το ιστορικό γεγονός των εκατό Αϊτινών εθελοντών που ξεκίνησαν πριν από 200 χρόνια ένα μακρινό ταξίδι για να πολεμήσουν δίπλα στους Έλληνες, φέροντας είκοσι πέντε τόνους καφέ για οικονομική ενίσχυση, ο Κωνσταντίνος Χατζής υπογράφει μια υποβλητική, ατμοσφαιρική και ποιητική παράσταση. Λέξεις και φράσεις σημαντικών κειμένων μπλέκονται μοναδικά με συνθέσεις των Φραντς Λιστ και Γιώργου Κουμεντάκη, παραδοσιακά τραγούδια της Αϊτής και φωνητικούς αυτοσχεδιασμούς σε ένα άρτιο και υψηλής αισθητικής έργο μουσικού θεάτρου. Στο επίκεντρο η Λυδία Κονιόρδου, στον άκρως απαιτητικό ρόλο του Μαύρου Αγγέλου.
Η επανάσταση της Αϊτής, η μεγαλύτερη εξέγερση δούλων από την εποχή του Σπάρτακου και η μόνη που οδήγησε στην ίδρυση ανεξάρτητου κράτους ήδη από το 1804, παραμένει μια από τις πιο επιδραστικές σελίδες της παγκόσμιας ιστορίας, έχοντας καταφέρει αποφασιστικό πλήγμα στην αποικιοκρατία, ριζοσπαστικοποιήσει έμπρακτα τα ιδανικά του Διαφωτισμού και της Γαλλικής Επανάστασης για τους έγχρωμους και υπόδουλους πληθυσμούς και αναδείξει την ηγετική μορφή του Τουσσαίν Λουβερτύρ σε παγκόσμιο, διαχρονικό σύμβολο χειραφέτησης.
Σε ένα από τα συγκινητικότερα, όσο και παραγνωρισμένα, επεισόδια της ελληνικής Εθνεγερσίας, η Αϊτή υπήρξε το πρώτο κράτος που αναγνώρισε το δίκαιο της Ελληνικής Επανάστασης λίγους μόλις μήνες μετά το ξέσπασμά της, διά της αλληλογραφίας του ηγέτη της Ζαν-Πιερ Μπουαγέ με τον Αδαμάντιο Κοραή, προχωρώντας μάλιστα στην αποστολή είκοσι πέντε τόνων καφέ και εκατό Αϊτινών εθελοντών με στόχο την ενίσχυση του Αγώνα.
Με πρώτη ύλη το επεισόδιο αυτό καθώς και την καινοτόμο ρομαντική μουσική σύνθεση του Φραντς Λιστ Χορός του θανάτου, η νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Χατζή διαπραγματεύεται το φλέγον ζήτημα της πολυπολιτισμικότητας σε συνδυασμό με οικουμενικές έννοιες όπως εκείνες της αλληλεγγύης, της απελευθέρωσης και της αυτοδιάθεσης ατόμων και λαών, χαρτογραφώντας, παράλληλα, ένα πειραματικό ηχητικό τοπίο ώσμωσης της λυρικής έκφρασης και της πρόζας μέσω των τεχνικών του φωνητικού αυτοσχεδιασμού.
Σε έναν αέναο στροβιλισμό μεταξύ ύπαρξης και ανυπαρξίας, ένα παλιό, ξύλινο ιστιοφόρο χτυπημένο από εχθρικό καράβι μεταφέρει ένα πολύτιμο φορτίο για την άλλη άκρη της γης. Δεν θα φτάσει ποτέ στον προορισμό του. Οι ναύτες του, Αϊτινοί εθελοντές που πάνε να πολεμήσουν για έναν δίκαιο αγώνα, θυμούνται τα γεγονότα μέσα από μια επαναλαμβανόμενη γοητευτική αφήγηση. Στην αχλή που δημιουργεί της θάλασσας το κύμα, οι αφηγήσεις τους θα διασταυρωθούν με εκείνες ενός Έλληνα που πολέμησε στο Μεσολόγγι και ενός Γάλλου αξιωματικού. Μέσα στη νικηφόρα και σίγουρη αγκαλιά του Μαύρου Αγγέλου που αιωρείται πάνω από τα Ανθρώπινα, οι τέσσερις χαρακτήρες θα βρουν τη δική τους φωνή για να εξιστορήσουν τις πανανθρώπινες αξίες της ελευθερίας και της αλληλεγγύης αλλά και τον πόνο, τον πόλεμο και τον θάνατο. Θα πάρουν μια χροιά θαλπωρής και οικειότητας που ξεπερνά τους διαχωρισμούς της φυλής και της εθνότητας και η αφήγησή τους θα γίνει ποίημα και τραγούδι. Στον απόηχο των επαναστάσεων, της δικαίωσης των λαών αλλά και της μεγάλης απογοήτευσης, οι ήρωες θα βρουν το σθένος να αρχίζουν ξανά και ξανά τον δικό τους προσωπικό αγώνα που ενώνεται με άλλους αγώνες και γίνεται οικουμενικός. Παρατηρητής, σχολιαστής και εξάγγελος, ο Μαύρος Αγγελος, που κυβερνά τον κόσμο.
Συμμετέχουν οι Λυδία Κονιόρδου, Βασίλης Μηλιώνης, Δημήτρης Τσίκλης, Αλέξανδρος Ψυχράμης, Μαριάμ Ρουχάτζε, Φώτης Λάμαρης και Θοδωρής Τζοβανάκης.
Tο αριστούργημα του Χάρολντ Πίντερ «Πάρτυ Γενεθλίων» συνεχίζει τις παραστάσεις στην Αίθουσα Θεάτρου του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη, με πρωταγωνιστές τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Αθηνά Τσιλύρα, Γιάννο Περλέγκα, Γιάννη Στεφόπουλο, Φώτη Θωμαΐδη και Άλκηστη Ζιρώ.
Ο σπουδαίος Άγγλος θεατρικός συγγραφέας έγραψε αυτό το έργο το 1957. Εξήντα τέσσερα χρόνια μετά δεν έχει πάψει να θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα και πιο αντιπροσωπευτικά έργα της πρωτοπορίας. Συμπεριλαμβάνεται στο παγκόσμιο θεατρικό ρεπερτόριο, καθώς μέσα σ’ αυτό περιγράφεται όλη η κοσμοθεωρία του Πίντερ για την ελευθερία και την αυτοδιάθεση του ατόμου.
Μια παρατημένη πανσιόν. Ένας άντρας που μένει εκεί. Οι ιδιοκτήτες της παρατημένης πανσιόν που φροντίζουν τον άντρα που μένει εκεί. Η κοπέλα που θέλει να πάει μια βόλτα με τον άντρα που μένει εκεί. Οι άντρες που έρχονται να βρουν τον άντρα που μένει εκεί. Ένα πάρτυ γενεθλίων για τον άντρα που μένει εκεί. Ένα πάρτυ γενεθλίων για τον άντρα που -ίσως- και να μην έχει γενέθλια σήμερα.
«Ένα έργο που αιωνίως θα ουρλιάζει υπόκωφα την επιθυμία για έναν καλύτερο κόσμο»
Η “Κωμωδία της Απειλής” είναι ένας όρος που χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει τα έργα του Πίντερ με πιο χαρακτηριστικό του “είδους” το Πάρτυ Γενεθλίων. Σίγουρα ο όρος αυτός καλύπτει δύο από τα βασικότερα στοιχεία του έργου: Το χιούμορ και την απειλητική ατμόσφαιρα. Παρ’ όλα αυτά δεν πιστεύω ότι μπορεί να περιοριστεί το έργο σε χαρακτηρισμούς όπως κωμωδία ή θρίλερ. Στο Πάρτυ Γενεθλίων ο Χάρολντ Πίντερ παρασύρει τον θεατή σε έναν κόσμο πολύ οικείο και ταυτόχρονα πολύ επικίνδυνο. Τίποτα δεν είναι σίγουρο, τίποτα δεν μένει ανακουφιστικά σταθερό. Οι χαρακτήρες συστήνονται με κάποια δεδομένα τα οποία στη συνέχεια αναιρούνται. Γεγονότα, ονόματα, τόποι και χρόνοι του παρελθόντος φαντάζουν όλα ρευστά. Η ταυτότητα του καθενός, αρχίζει να μοιάζει ρευστή, όπως ίσως και η ίδια η ανθρώπινη φύση. Αυτό το στοιχείο του έργου, λοιπόν, του προσδίδει και προέκταση μάλλον υπαρξιακή» σημειώνει ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιώργος Παλούμπης και προσθέτει: «Η ιστορία βέβαια είναι δομημένη με εντελώς σταθερούς και κλασικούς κανόνες. Ένα σπίτι, κάποιοι ήρωες ζουν εκεί και κάποια άγνωστα πρόσωπα έρχονται και φέρνουν τα πάνω κάτω. Το παρόν του έργου συμβαίνει ομαλά και γραμμικά χωρίς αναχρονισμούς σε δράση και γεγονότα. Καθώς εξελίσσονται οι τρεις πράξεις του έργου, ο θεατής έχει την αίσθηση ότι παρακολουθεί ένα αστυνομικό θρίλερ. Δύο μυστηριώδεις άγνωστοι έρχονται να συλλάβουν έναν ένοικο με αινιγματικό παρελθόν. Ο συγγραφέας όμως φαίνεται να μην ενδιαφέρεται για κάποια αποκάλυψη ή λύση ενός γρίφου. Μέσα στον ρευστό αυτό κόσμο που δημιουργεί, ενδιαφέρεται μάλλον περισσότερο για το δίπολο θύτη – θύματος παρουσιάζοντας άλλοτε υπαινικτικά και άλλοτε φανερά μια έντονη επιβολή εξουσίας. Μια επιβολή από άνθρωπο σε άνθρωπο, από ένα ισχυρό κατεστημένο σε έναν πιθανό αποστάτη, από μια αδιόρατη εξουσία πάνω στους πάντες. Τον αφορά ο άνθρωπος μέσα στο παιχνίδι της εξουσίας όπου οι συσχετισμοί πολλές φορές αλλάζουν: Ο θύτης γίνεται το θύμα και το ανάποδο. Κοιτάζοντας μέσα από αυτό το πρίσμα, θα χαρακτήριζα το έργο βαθιά πολιτικό. Και τελικά τι έργο είναι; Θα έλεγα ότι είναι όλα αυτά μαζί. Θα έλεγα, πως είναι ένα έργο που αιωνίως θα ουρλιάζει υπόκωφα την επιθυμία για έναν καλύτερο κόσμο».
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη 1, 8, 15, 22, 29 Δεκεμβρίου & 5,12 Ιανουαρίου, Ώρα 19.00
Πέμπτη 2, 9, 16, 23, 30 Δεκεμβρίου & 6, 13 Ιανουαρίου, Ώρα 21.00
Παρασκευή 3, 10, 17 Δεκεμβρίου & 7, 14 Ιανουαρίου, Ώρα 21.00
Σάββατο 4, 11, 18 Δεκεμβρίου & 8, 15 Ιανουαρίου, Ώρες: 18.00 & 21.00
Σάββατο 25 Δεκεμβρίου & 1 Ιανουαρίου, Ώρα: 21.00
Κυριακή 5, 12, 19 Δεκεμβρίου & 9, 16 Ιανουαρίου, Ώρα 19.00
Κυριακή 26 Δεκεμβρίου & 2 Ιανουαρίου, Ώρες: 18.00 & 21.00
Προπώληση εισιτηρίων ΕΔΩ
Κακός χαμός έχει ξεσπάσει τις τελευταίες ώρες στο διαδίκτυο, καθώς διέρρευσε ροζ βίντεο με προσωπικές στιγμές παικτών του φετινού Big Brother και όλα δείχνουν ότι η διαρροή έγινε από την ίδια την παραγωγή.
Κάθε Τρίτη στην Κουλτουρόσουπα
Τάχα Θέλω Να Σου Πω.