ΤΙΤΛΟΣ:




Φωτογραφικό υλικό
ΤΙΤΛΟΣ:
.
Eίδε και σχολιάζει η Καλλιόπη Στασινοπούλου
.
.
.
.
.
Teatro di Sardegna του Alessandro Serra
Mια αξιοσημείωτη και πρωτότυπη διασκευή της κλασικής τραγωδίας του Ουίλιαμ Σαίξπηρ. Στην ερμηνεία του Alessandro Serra, το σκηνικό μεταφέρεται από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Σκοτία, στην καρναβαλική κουλτούρα και τα τελετουργικά των κατοίκων της Σαρδηνίας.
Πιστό στο πνεύμα του ελισαβετιανού θεάτρου, το έργο υιοθετεί αποκλειστικά μέλη του ανδρικού φύλου στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
.
Από τους Forced Entertainment
Το πρώτο μουσείο αφιερωμένο στον γυναικείο κόλπο είναι γεγονός και ανοίγει τις πόρτες του στο Λονδίνο.
Από τις 16 Νοεμβρίου, λοιπόν, οι επισκέπτες θα μπορούν να παρακολουθήσουν εκθέσεις τέχνης, θεατρικές παραστάσεις, εργαστήρια και άλλες διοργανώσεις σχετικά με τον γυναικείο κόλπο.
Για την κατασκευή του συγκεντρώθηκαν 50.000 λίρες έπειτα από τη διεξαγωγή crowdfunding.
Στόχος των ιδρυτών είναι να παρέχει εκπαίδευση και να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες για την υγιεινή του αιδοίου αλλά και να ανατρέψει τα ταμπού που συνδέονται με αυτό.
Παγκοσμίως χαρακτηρίζεται ως το «πρώτο στον κόσμο που θα είναι αφιερωμένο στην γυναικεία ανατομία».
Την ιδέα για την ανέγερσή του είχε η επιμελήτρια εικαστικών εκθέσεων, Φλόρενς Σρέχτερ η οποία το 2017 αποφάσισε να κάνει πράξη την ιδέα της παίρνοντας αφορμή από ένα μουσείο ειδικά αφιερωμένο στον φαλλό που βρίσκεται στην Ισλανδία.
«Πρόκειται για ένα υπέροχο σημείο του γυναικείου σώματος. Είναι μια φανταστική ευκαιρία να διαδοθεί το μήνυμα πως δεν υπάρχει τίποτα επαίσχυντο ή προσβλητικό αναφορικά με τα τμήματα αυτά του γυναικείου σώματος», υπογράμμισε η Σρέχτερ.
Το μουσείο συνεργάστηκε με το Βασιλικό Κολέγιο Μαιευτήρων και Γυναικολόγων προκειμένου να διευκρινίσει όλα τα ζητήματα σχετικά με τα εκθέματα και το γυναικείο σώμα.
Η Ζόε Γουίλιαμς, που έχει αναλάβει το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση για το νέο εγχείρημα, δήλωσε στο BBC: «Μέχρι στιγμής η ανταπόκριση του κόσμου ήταν πολύ μεγάλη. Είμαστε πραγματικά συγκλονισμένοι από τον αριθμό των πολιτών που μας λένε πόσο καλή ιδέα είναι».
Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για όλα τα φύλα καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι επικεφαλής του «δεν είναι γυναίκα όποιος έχει κόλπο και δεν έχει κάθε γυναίκα κόλπο».
Η πρώτη έκθεση που θα αρχίσει στις 16 Νοεμβρίου θα αφορά κάποιους μύθους σχετικά με τον κόλπο και θα προτείνει τρόπους για να τους αφήσουμε πίσω.
Μελέτη συντήρησης και προστασίας των αρχιτεκτονικών καταλοίπων που αποκαλύφθηκαν κατά τη διάρκεια της συστηματικής ανασκαφής στην Κέρο και το Δασκαλιό το χρονικό διάστημα 2016-2018, πήρε πρόσφατα το «πράσινο φως» από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ).
Η μελέτη υποβλήθηκε στο ΚΑΣ από τη Βρετανική Αρχαιολογική Σχολή, που πραγματοποιεί τις έρευνες στο ακατοίκητο σήμερα κυκλαδονήσι (σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων), στο πλαίσιο της υποχρέωσής της να προστατεύσει τις σημαντικές αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν.
Σύμφωνα με την εμπεριστατωμένη και αναλυτική μελέτη, που πήρε ομόφωνα τη θετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ (με κάποιες παρατηρήσεις), θα πραγματοποιηθούν εργασίες στερέωσης των αρχιτεκτονικών καταλοίπων, τα οποία στη συνέχεια θα καταχωθούν για λόγους ασφάλειας και προστασίας. Θετικές στην παραπάνω πρόταση ήταν, εξάλλου, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων και η Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, καθώς πρόκειται για περιοχή με έντονα καιρικά φαινόμενα, ειδικά τον χειμώνα, συνεπώς η προστασία τους είναι απαραίτητη. Μάλιστα, η προσπάθεια ήταν η μελέτη να περάσει από το Συμβούλιο γρήγορα, ώστε να αρχίσει να υλοποιείται το φθινόπωρο.
Στο μικρό νησί του Δασκαλιού, που αρχικά συνδεόταν με μία στενή λωρίδα γης με την παρακείμενη θέση του Κάβου στην Κέρο, εντοπίστηκε ένας εξαιρετικά σημαντικός οικισμός, που άκμασε κατά την Πρώιμη Εποχή του Χαλκού. Όπως πληροφορούσε το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού τον περασμένο Απρίλιο, οι ανασκαφές έφεραν στο φως μία σειρά εντυπωσιακών κλιμάκων, αποστραγγιστικών αγωγών και λιθόκτιστων κατασκευών, που αποκαλύπτουν μία εξελιγμένη αστική αρχιτεκτονική άνευ προηγουμένου για τη συγκεκριμένη περίοδο. Επιπλέον, τα κτίρια στο Δασκαλιό ήταν κατά το πλείστον κτισμένα με καλής ποιότητας μάρμαρο, το οποίο, σύμφωνα με τους ανασκαφείς, ερχόταν από τη γειτονική Νάξο (περίπου 10 χλμ. βορειότερα), καθώς η ίδια η Κέρος δεν διέθετε καλής ποιότητας μάρμαρο.
Η τέταρτη και τελευταία περίοδος έρευνας πεδίου στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Θαλάσσιοι δρόμοι Κέρου-Νάξου», το οποίο υλοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, υπό την αιγίδα της Βρετανικής Σχολής Αθηνών και την εποπτεία της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2018. Το πρόγραμμα διευθύνουν ο καθηγητής Κόλιν Ρένφριου, o δρ. Μάικλ Μπόιντ και η Ειρήνη Λεγάκη από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, ως αναπληρώτρια διευθύντρια. Το τετραετές πρόγραμμα (2015-2018) αποτελεί συνέχεια των ανασκαφών που διεξήχθησαν από το 2006 έως το 2008 στη θέση Κάβος Δασκαλιού, στο δυτικό άκρο της Κέρου, καθώς και άλλων παλαιότερων ερευνών της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας. Οι μεγάλες ποσότητες θραυσμένων μαρμάρινων ειδωλίων και αγγείων που εντοπίστηκαν στη θέση, καθώς και ποσότητες κεραμικής οι οποίες είχαν τελετουργικά εναποτεθεί σε δύο «Ειδικούς Αποθέτες» σε χρονικό βάθος περίπου πεντακοσίων ετών (2750 -2240 π.Χ.) σηματοδοτούν, σύμφωνα με τον καθηγητή Κ. Ρένφριου, το παλαιότερο θαλάσσιο ιερό στον κόσμο.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Εντυπωσιακά ευρήματα που μαρτυρούν τον πλούτο, την αριστοκρατική καταγωγή, τον ηρωικό χαρακτήρα και τον ηγετικό ρόλο κάποιων οικογενειών της μακεδονικής αριστοκρατίας στην πολιτική και κοινωνική ζωή της αρχαίας Λύγκου κατά το 2ο μισό του 6ου π.Χ. αι., είδαν το φως κατά τη σωστική ανασκαφή στον αρχαιολογικό χώρο της Αχλάδας Φλώρινας.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, «περισσότερες από 200 ταφές αποκαλύφθηκαν στη σωστική ανασκαφή που πραγματοποιείται για έκτη χρονιά στον αρχαιολογικό χώρο της Αχλάδας Φλώρινας, ο οποίος αναδεικνύεται σε έναν από τους πλέον σημαντικούς στη Μακεδονία. Συγκεκριμένα, κατά την ανασκαφή του 2019, που είχε τρίμηνη διάρκεια, εντοπίστηκαν και αποκαλύφθηκαν 209 ταφές, εκ των οποίων οι 131 χρονολογούνται στους βυζαντινούς χρόνους και οι 75 στους αρχαϊκούς κατά κύριο λόγο χρόνους».
«Στην περιοχή, στην οποία επικεντρώθηκε η φετινή ανασκαφή, ξεχώριζαν έξι ταφές οριοθετημένες με ταφικό περίβολο από σχιστόπλακες και αργούς λίθους, διαστάσεων κατά μέσο όρο 4,00μ.Χ3,50μ. Οι νεκροί στις συγκεκριμένες ταφές είχαν εναποτεθεί σε λάκκους, βάθους περίπου δύο μέτρων από το επίπεδο του περιβόλου ή σε ορθογώνιους κτιστούς με αργολιθοδομή τάφους, με λιθόστρωτο δάπεδο. Πρόκειται δυστυχώς για συλημένες ταφές, οι οποίες εξαιτίας του μνημειακού τους μεγέθους προκάλεσαν το ενδιαφέρον των τυμβωρύχων», τονίζει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.
Ωστόσο, παρά το γεγονός της σύλησής τους, υπήρξαν εντυπωσιακά ευρήματα, όπως ο εντοπισμός ενός χρυσού προσωπείου (νεκρική μάσκα), γεγονός που κάνει την Αχλάδα την τρίτη περιοχή στη Μακεδονία –μετά τα νεκροταφεία της Σίνδου και του Αρχοντικού της Πέλλας– στην οποία αποκαλύπτεται νεκρικό προσωπείο.
Το εύρημα, σύμφωνα με το ΥΠΠΟΑ, «αντανακλά και επιβεβαιώνει εν μέρει τη φιλολογική εκδοχή, μέσω των γενεαλογικών μύθων, για την προέλευση των βασιλέων (Τημενίδες, Βακχιάδες) της Μακεδονίας από τη βορειανατολική Πελοπόννησο, το ‘Αργος και την Κόρινθο αντίστοιχα, με πατρώο ήρωα τον Ηρακλή, ενώ αναδεικνύει, όπως και πλήθος άλλων ευρημάτων από τη Μακεδονία, την πολιτισμική συγγένεια με τα δωρικά φύλα».
Στον ίδιο τάφο όπου εντοπίστηκε το χρυσό προσωπείο σώθηκαν επίσης «ένα χρυσό δακτυλίδι, μία αργυρή διφυής περόνη, τμήματα από σιδερένια ξίφη και σιδερένιες αιχμές, κεχριμπαρένιες ψήφοι, ένας χάλκινος λέβητας και μία οπισθότμητη πρόχους (σ.σ. είδος αγγείου)», προσθέτει η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ. Επίσης, βρέθηκαν για πρώτη φορά τέσσερα χάλκινα κράνη του λεγόμενου «ιλλυρικού τύπου».
Τα κράνη αυτά, σύμφωνα με το υπ. Πολιτισμού, «διαφοροποιούν τους νεκρούς ως προς την οπλιτική τους εξάρτυση από τους υπόλοιπους πολεμιστές της Αχλάδας». Επίσης, «ξεχωρίζει ο τάφος ενός πολεμιστή, εν μέρει συλημένος, στον οποίο διατηρήθηκαν, μεταξύ άλλων, χάλκινο κράνος “ιλλυρικού τύπου”, χάλκινη περικνημίδα, σιδερένια δόρατα, σιδερένιο ομοίωμα δίκυκλης αγροτικής άμαξας, χρυσά ελάσματα και αργυρά καττύματα».
Για πρώτη φορά ήρθαν στο φως και «ένας σφαιρικός αρύβαλλος από φαγεντιανή και πήλινα ειδώλια καθιστής σε θρόνο γυναικείας μορφής, που κρατά περιστέρι και ένθρονης Σφίγγας με λύρα.
Βρέθηκαν δύο πλαστικά αγγεία με όρθια γυναικεία μορφή και με προτομή ανδρικής μυθικής μορφής με δορά ζώου στο κεφάλι, πιθανώς του Ηρακλή, που χρονολογούνται στα αρχαϊκά χρόνια», συμπληρώνει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ.
Η εν εξελίξει σωστική ανασκαφή διενεργείται υπό την εποπτεία της αρχαιολόγου Λιάνας Γκέλου, σε εκτεταμένο νεκροταφείο με διαχρονική χρήση, οι τάφοι του οποίου έχουν ήδη φτάσει τους 1.290.
Οι πρωιμότεροι από αυτούς ανάγονται στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού, οι πολυπληθέστεροι ανήκουν στην περίοδο μεταξύ 6ου και 3ου π.Χ. αι., ενώ διαπιστώνεται εκτεταμένη χρήση του νεκροταφείου και στα βυζαντινά χρόνια.
Στο νότιο τμήμα του ίδιου αρχαιολογικού χώρου, εν μέρει πάνω από προϊστορικούς και αρχαϊκούς-κλασικούς τάφους, αποκαλύφθηκαν δύο ρωμαϊκά οικοδομικά συγκροτήματα αγροικιών με παραγωγικές και εργαστηριακές εγκαταστάσεις.
Ο αρχαιολογικός χώρος της Αχλάδας βρίσκεται μέσα στα όρια επέκτασης λιγνιτωρυχείου της εταιρείας «Λιγνιτωρυχεία Αχλάδας Α.Ε.».
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Φλώρινας παρακολουθεί τις εξορυκτικές δραστηριότητες και πραγματοποιεί συστηματικά διερευνητικές τομές και σωστικές επεμβάσεις.
.
Η παράσταση στα 9α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης ήταν υποψήφια σε 3 κατηγορίες: Κειμένου (Δαμιανός Κωνσταντινίδης), Τοπικού θιάσου, Μουσική, (Κωστής Βοζίκης – Χρήστος Παπαδόπουλος).
.
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 15/5/2019 έως 14/05/2020 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 10α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2020.
Επικεφαλής: Τσιρόγλου Ιωάννης. Συντακτική Ομάδα Kulturosupa:Αδαμάκου Βένια, Βυζαντιάδου Νέλη, Ζαχαριάδης Κρίτωνας, Κανακάρη Αννια, Μπαιρακτάρη Ειρήνη, Μπαστουνάς Γιώργος, Παπαδανιήλ Ελπίδα, Στασινοπούλου Πίτσα, Ταυλαρίδου Ζωή.
Τηλέφωνο: +30 6983 101 110
URL: http://www.kulturosupa.gr
Email: kulturosupa@yahoo.gr
Copyright Kulturosupa.gr © 2007 – 2023