Φωτογραφικό υλικό
ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΑΣΟΥΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
Οι «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο είναι η παράσταση που θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, Παρασκευή 27 και Σάββατο 28 Ιουλίου στις 21:00.
Σήμερα θα αποφύγω τον καταλογισμό και τον επιμερισμό των ευθυνών. Στη φάση που βρισκόμαστε, στην οποία ακόμη μετράμε νεκρούς και αγωνιούμε για τους τραυματίες και τους αγνοούμενους, έχει σημασία να αντιληφθούμε πως ευθυνόμαστε όλοι. Έστω και από λίγο. Για το κράτος που έχουμε, τα αυθαίρετα που χτίσαμε, τους πολιτικούς που ψηφίσαμε. Για τη Βουλή και την τοπική αυτοδιοίκηση.
Το «χάσαμε» είναι μια δίκαιη επιλογή σήμερα. Γιατί, μεταξύ άλλων, δίνει χρόνο και χώρο σε κάποιους να αναλογιστούν τις προσωπικές τους ευθύνες. Χρόνο και χώρο που δε θα έχουν πια τα θύματα της τραγωδίας. Χρόνο και χώρο για να τις αναλάβουν τις ευθύνες τους με τόλμη. Και σε όλους τους υπόλοιπους να δουν τη δική τους θέση στο «κάδρο».
Όμως, οι ανακοινώσεις Τζανακόπουλου, μετά από σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, είναι αποκαλυπτικές των αγωνιών των επιτελών του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μίλησε για:
Εκταμίευση 20 εκατομμυρίων Ευρώ για την αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών των πληγέντων (σ.σ. θυμάστε τα τριχίλιαρα του Καραμανλή;).
Ειδικό λογαριασμό με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτών για τα έργα επισκευής (θυμάστε το Ταμείο Μολυβιάτη;).
Παράταση στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου για τους πληγέντες.
Παράταση έξι μηνών στην καταβολή των βεβαιωμένων και ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ 2018 για τα ακίνητα που επλήγησαν, ένα μέτρο που δεν αποκλείεται να παραταθεί.
Την ώρα που η κοινωνία μας θρηνεί δεκάδες απώλειες, την ώρα που συγκλονισμένη η κοινή γνώμη βλέπει μητέρες να έχουν πεθάνει με τα παιδιά τους στην αγκαλιά, την ώρα που εκατοντάδες άνθρωποι αναζητούν τους αγαπημένους τους, στην κυβέρνηση βλέπουν μόνο κάλπες, εντυπώσεις και εξουσία. Την οποία θέλουν να διατηρήσουν πάση θυσία.
Χάσαμε ζωές (σ.σ. επαναλαμβάνω η αποτυχία είναι και συλλογική, πέρα από την ανικανότητα κάποιων στην πολιτική και φυσική ηγεσία των σωμάτων ασφαλείας και στην κεφαλή της δημόσιας διοίκησης) και αυτοί αγοράζουν ψήφους. Έτσι νομίζουν, τουλάχιστον. Υπό τη δική τους ηγεσία, στη δική τους βάρδια χάθηκαν τόσες ζωές και αυτοί θέλουν να τη βγάλουν βάζοντας χέρι στα δημόσια ταμεία και βάζοντας στην «τσέπη» (του… ειδικού λογαριασμού) τις ιδιωτικές και διεθνείς εισφορές που θα συγκεντρωθούν.
Μπορεί η ζωή να συνεχίζεται, αλλά άνθρωποι τόσο εγωιστές, τόσο σκληροί, δε μπορεί να είναι καλοί άνθρωποι. Δεν έχουν καταλάβει τι έγινε; Δεν νιώθουν; Δεν καταλαβαίνουν ότι δεν χάσαμε μόνο κάποια δις από το εξάμηνο της διαπραγμάτευσης Βαρουφάκη; Πως δεν πληρώσαμε απλά κάποια δις από την αποτυχημένη διαπραγμάτευση Τσίπρα; Χάσαμε ζωές! Οικογένειες ολόκληρες που έκαναν διακοπές λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας. Χάσαμε τουρίστες που ήρθαν στη χώρα μας για να περάσουν καλά και να την ενισχύσουν στις δύσκολες ώρες που περνά. Και αυτοί αγοράζουν ψήφους.
Μετά τη Μάνδρα, το Μάτι. Στη Μάνδρα δεν έγινε τίποτα μετά τους πρώτους νεκρούς. Και η πόλη πλημμύρισε ξανά! Και έχουμε περισσότερους νεκρούς πια στο Μάτι. Κάθε μέρα το προσκλητήριο απόντων- πεσόντων σε ένα ακήρυχτο πόλεμο μεγαλώνει και στην κυβέρνηση κοιτούν τι έχουν στο ταμείο για να μοιράσουν. Όταν τη Δευτέρα στα μέτωπα της καταστροφής δεν ήταν ούτε ένας υπουργός για να εμψυχώνει τους άνδρες και τις γυναίκες των σωμάτων ασφαλείας. Να εμπνέει και να καθοδηγεί με το δικό του παράδειγμα.
Οι «σοφοί» κάνουν συσκέψεις και μιλούν μόνο με τους ξένους ηγέτες. Και με το δημόσιο ταμείο στη συνέχεια υποδύονται τους ενδιαφερόμενους. Αυτοί που έδειξαν ότι είναι αδιάφοροι στην πράξη. Και στην πρόληψη και στην καταστολή. Αυτοί που απολαμβάνουν απλά την εξουσία μοιράζοντας στους άλλους αντίδωρα. Επιδόματα και κόντρα επιδόματα για να κάνουν κάποιοι ότι δεν βλέπουν τα καμώματά τους. Τα καμώματα της νύχτας της Δευτέρας, όμως, τα είδε η Ελλάδα το πρωί της Τρίτης και από τότε κλαίει με μαύρο δάκρυ. Τουλάχιστον, όσοι έχουν καρδιά και δεν ενδιαφέρονται μόνο για την τσέπη τους. Ελπίζω να είναι οι περισσότεροι.
Όχι, βεβαίως, για το αποτέλεσμα της κάλπης. Αλλά για το μέλλον της κοινωνίας μας. Γιατί δε θέλω να ανήκω σε μία κοινωνία που θα πληρώνεται για να σιωπά. Δε θέλω να ανήκω σε μία κοινωνία που αποστρέφει το βλέμμα της από το έγκλημα. Το έχω ξαναγράψει: το πέναλτι πρέπει να το σφυρίζουν όλοι. Είτε τους συμφέρει, είτε όχι.
Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας αναβάλλει τις παραστάσεις της καλοκαιρινής του παραγωγής (Οιδίπους –Ο Μύθος της Ιστορίας του Κόσμου όπως τον είπαν οι Έλληνες) στη Θεσσαλονίκη (25 Ιουλίου στο Θέατρο Δάσους) και Κοζάνη (26 Ιουλίου) συμμετέχοντας στο πένθος για τα θύματα των φονικών πυρκαγιών στην Αττική.
Το δικό της δράμα ζει η Ζωζώ Σαπουντζάκη. Το σπίτι της στην Κινέτα κάηκε ολοσχερώς από την πυρκαγιά.
Άλλη μια τραγωδία που επιβεβαιώνει όλες τις εθνικές παθογένειες για τις οποίες έχουμε μιλήσει εξαντλητικά. Επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά η εθνική μας κλίση στο θρήνο. Ξέρουμε να θρηνούμε αλλά αδυνατούμε να αντιμετωπίσουμε όλες εκείνες τις αιτίες που μας κάνουν να θρηνούμε. Μας γοητεύουν τα λάθη μας, μας σαγηνεύει η επανάληψή τους. Παθαίνουμε δίχως να μαθαίνουμε.
Η ηθοποιός έγινε ευρέως γνωστή από τη σειρά του Mega «Καρέ της ντάμας» – Στη λίστα αγνοουμένων και ο σύζυγός της Δημήτρης Τουρναβίτης
Η φωτογραφία και το όνομα της ηθοποιού βρίσκεται στην ηλεκτρονική βάση στην οποία οι συγγενείς αγνοουμένων μπορούν να μπουν για να ανεβάσουν φωτογραφίες των ανθρώπων τους των οποίων τα ίχνη έχουν χαθεί μετά την τραγική πυρκαγιά.
Ήδη στον συγκεκριμένο ιστότοπο, όπως γράφει το irafina.gr έχουν αναρτηθεί φωτογραφίες 24 αγνοουμένων, από τις πληγείσες περιοχές κάθε ηλικίας και φύλου και πολύ εύκολα όποιος γνωρίζει το ο,τιδήποτε μπορεί πατώντας πάνω στη φωτογραφία να συμπληρώσει όσα στοιχεία έχει σχετικά με τα πρόσωπα αυτά.
Το 1997, η Χρύσα Σπηλιώτη έκανε την παρθενική της τηλεοπτική εμφάνιση στη σειρά του Mega, «Καρέ της ντάμας» ενώ ασχολείται περισσότερο με το θέατρο και τη συγγραφή βιβλίων.
Η ηλεκτρονική διεύθυνση της βάσης είναι
https://missingpeople.audax.gr/ και μπορείτε να μπείτε κάνοντας ένα απλό κλικ.Πάντως, όσοι ενδιαφέρονται να ψάξουν για τους δικούς τους ανθρώπους, καλό θα ήταν να επικοινωνήσουν με την Πυροσβεστική ή με το ΕΚΑΒ, που έχουν τις τελικές λίστες με τους τραυματισμένους που έχουν διακομιστεί στα νοσοκομεία. Οι λίστες αναφέρουν πού νοσηλεύεται κάθε τραυματίας, ενώ η επιλογή του νοσοκομείου που νοσηλεύονται γίνεται ανάλογα με το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν και τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Την ίδια ώρα, οι δηλώσεις των αγνοουμένων γίνονται στον τηλεφωνικό αριθμό 199 της Πυροσβεστικής.
Πάντως, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν υπάρξει εξελίξεις όσον αφορά στο ζήτημα των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους. Άγνωστος παραμένει τόσο ο χρόνος μεταφοράς τους στο νοσοκομείο όσο και ο χρόνος κατά τον οποίο θα πραγματοποιηθεί η νεκροτομή και η αναγνώρισή τους.
Δύσκολες ώρες περνά ολόκληρη η Ελλάδα με την πύρινη λαίλαπα που άφησε πίσω της νεκρούς και καταστροφές. Οι εικόνες της… βιβλικής καταστροφής στην Αττική προκαλούν μεγάλο πόνο, οργή και θλίψη.
Ο γνωστός ηθοποιός Γιάννης Βούρος ξέσπασε μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook για εκείνους που- παρά την εθνική τραγωδία- επιλέγουν να προβάλουν ακόμα και σήμερα στιγμιότυπα από την προσωπική τους ζωή στα social media.
Συγκεκριμένα έγραψε: «Τουλάχιστον σήμερα σταματήστε να ανεβάζετε τις ηλιοκαμένες κ@λ@ρες σας και τα φαγητά που καταβροχθίζετε σε παραδεισένιες παραλίες. Έτσι, ως ένδειξη σεβασμού στους συνανθρώπους μας που έχασαν τη ζωή τους και σε αυτούς που δοκιμάζονται πένητες πια και άστεγοι».
Δείτε την ανάρτησή του:
Ένα πρώην σούπερ μόντελ από τη Βρετανία, που είχε ανταλλάξει κάποτε ένα καυτό φιλί με την Madonna για τις ανάγκες ενός βίντεο κλιπ, αποκάλυψε ότι αυτή η σύντομη στιγμή οικειότητας ήταν αρκετή για να προκαλέσει μια… ερωτική εμμονή στην βασίλισσα της pop, η οποία κράτησε δύο χρόνια.
Σύμφωνα με την 53χρονη σήμερα Amanda Cazalet, η Madonna της είχε γίνει στενός κορσές επί δύο ολόκληρα χρόνια μετά τα γυρίσματα του βίντεο κλιπ, στέλνοντάς της χωρίς σταματημό ραβασάκια και κάνοντας ό,τι περνούσε από το χέρι της για να τη ρίξει στο κρεβάτι.
Η Βρετανίδα καλλονή ήταν ήδη παντρεμένη όταν η ποπ σταρ άρχισε να την πολιορκεί, ωστόσο όπως παραδέχεται εκείνη την εποχή αυτοχαρακτηριζόταν και η ίδια ως bisexual. Το πρώτο ξάφνιασμα για το μοντέλο ήρθε στα γυρίσματα του «Justify My Love», όταν η Madonna πήρε την απόφαση να χρησιμοποιήσει τη γλώσσα της για να τη φιλήσει.
Όπως έμαθε αργότερα, η ίδια η τραγουδίστρια είχε ζητήσει να προσληφθεί για να παίξει στο βίντεο κλιπ, αφού την είχε δει να κάνει πασαρέλα σε επίδειξη του Jean Paul Gaultier και είχε εντυπωσιαστεί. Η Cazalet, που εκείνη την εποχή ήταν η μούσα του διάσημου μόδιστρου και κατείχε κεντρική θέση σε όλες τις επιδείξεις του, είχε χαρεί αρχικά με την ευκαιρία να παίξει στο βίντεο κλιπ του ειδώλου της pop.
Ωστόσο, δεν μπορούσε να υποψιαστεί ότι αυτό το πρότζεκτ θα προκαλούσε ένα τόσο… ανελέητο ερωτικό κυνήγι από τη Madonna.
«Απέκτησε εμμονή μαζί μου. Εκείνη την εποχή δεν είχα νιώσει προσβεβλημένη, ωστόσο τώρα συνειδητοποιώ ότι είχα πέσει θύμα εκμετάλλευσης από την εργοδότριά μου», είπε σε πρόσφατη συνέντευξή της η 53 χρονη.
Μετά την ολοκλήρωση του βίντεο κλιπ, η τραγουδίστρια άρχισε να στέλνει παθιασμένα ραβασάκια στο 25χρονο μοντέλο από κάθε γωνιά της γης. «Ξέρω ότι είσαι παντρεμένη και έγκυος και δεν μπορώ να εξηγήσω την έλξη που νιώθω, όμως υπάρχει», γράφει ένα από αυτά τα σημειώματα που πουλήθηκε σε δημοπρασία την περασμένη εβδομάδα, στην τιμή των 50.000 δολαρίων.
Στο γραμμένο με κόκκινο μελάνι σημείωμά της, η τραγουδίστρια χαρακτηρίζει την Cazalet «την πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο» και της αποκαλύπτει ότι πεθαίνει να την ξαναφιλήσει.
Σύμφωνα με την 53χρονη, αυτό το σημείωμα ήταν μόνο ένα από τα δεκάδες που είχε λάβει, παρά το γεγονός ότι ποτέ δεν είχε δώσει δικαίωμα στην Madonna να πιστέψει ότι θα γινόταν κάτι μεταξύ τους. «Σήμερα αυτού του είδους η συμπεριφορά θα θεωρούνταν stalking», εξηγεί το πρώην μοντέλο, που αντιστεκόταν σθεναρά στο φλερτ της τραγουδίστριας. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που η Madonna της έγραφε συχνά ότι… θα ήταν πιο εύκολο να αποπλανήσει τον Πάπα, από το να καταφέρει να την πείσει να μοιραστούν το κρεβάτι της!
Σαν σήμερα στις 23 Ιουλίου 1996, έφυγε από τη ζωή η Αλίκη Βουγιουκλάκη, μια από τις πιο δημοφιλείς ηθοποιούς του θεάτρου και του κινηματογράφου με ταινίες οι οποίες αγαπήθηκαν από τέσσερις διαφορετικές γενιές και συνεχίζουν να αποκτούν νέο κοινό, ακόμα και μετά τον θάνατό της.
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη γεννήθηκε στις 20 Ιουλίου 1934 στο Μαρούσι Αττικής. Τρεις μέρες αργότερα αρρώστησε με πνευμονία και αμέσως οι γονείς της φώναξαν ιερέα να τη βαφτίσει. Το όνομα που της έδωσαν: Αλίκη – Σταματίνα. Τα παιδικά της χρόνια ήταν ιδιαίτερα δύσκολα και φτωχικά.
Από μικρή η Αλίκη λάτρευε τη Μαίρη Πίκφορντ και την Γκρέτα Γκάρμπο. Το πλούσιο υποκριτικό της ταλέντο διαφάνηκε από τα παιδικά της ακόμα χρόνια, πρωταγωνιστώντας στις περισσότερες σχολικές θεατρικές παραστάσεις.
Η οικογένειά της κατάγεται από το χωριό Λάγια της Μάνης. Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής ο πατέρας της ήταν κατοχικός νομάρχης, και εκτελέστηκε από τον ΕΛΑΣ και η μητέρα της ανέλαβε μόνη της να μεγαλώσει τα τρία παιδιά, την Αλίκη, τον Αντώνη και τον Τάκη Βουγιουκλάκη.
Το 1960, κέρδισε το βραβείο ερμηνείας Α’ Γυναικείου ρόλου στο 1ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την ερμηνεία της στην ταινία «Μανταλένα», σε σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου, ενώ η ίδια ταινία εκπροσώπησε την Ελλάδα στο διεθνές κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών, όπου άφησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις.
Το 1961 η Αλίκη Βουγιουκλάκη συγκρότησε τον δικό της θίασο, ανεβάζοντας τα έργα «Καίσαρ και Κλεοπάτρα», «Χτυποκάρδια στο θρανίο», «Ο Πρίγκιψ και η χορεύτρια» κ.α.
Αργότερα γνωρίστηκε με τον Φιλοποίμενα Φίνο και άρχισε μια μόνιμη συνεργασία με την εταιρεία του, τη Φίνος Φιλμ. Μαζί έκαναν μερικές από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες του ελληνικού κινηματογράφου, ανάμεσά τους οι ταινίες: «Αστέρω», «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο», «Μανταλένα», «Το κλωτσοσκούφι», «Η Αλίκη στο ναυτικό», «Η Λίζα και η άλλη», «Η ψεύτρα», «Το δόλωμα», «Η Αρχόντισσα και ο αλήτης», «Υπολοχαγός Νατάσσα», «Η κόρη του ήλιου», «Η Μαρία της Σιωπής» κ.α.. Οι, μεταξύ άλλων, κινηματογραφικοί της ρόλοι, άλλοτε της χαριτωμένης σκανδαλιάρας μαθήτριας, άλλοτε του πλουσιοκόριτσου που επαναστατεί εναντίον του πλούσιου πατέρα της, άλλοτε της φτωχής και ασήμαντης κοπέλας που καταφέρνει να ανέβει κοινωνικά, να επιτύχει και να δοξαστεί, είχαν και συνεχίζουν να έχουν, μεγάλη απήχηση στο κοινό εξασφαλίζοντας στην ηθοποιό σπάνια δημοτικότητα ενώ η ταινία «Υπολοχαγός Νατάσα» ήταν η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου για τρεις δεκαετίες. Επίσης οι δύο επόμενες μεγαλύτερες εισπρακτικές κινηματογραφικές επιτυχίες ανήκουν στην Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Στις 4 Ιουνίου 1969 γεννήθηκε ο γιος τους, Γιάννης. Μαζί οι δύο καλλιτέχνες πρωταγωνίστησαν σε πολλά κινηματογραφικά και θεατρικά έργα, από τα πιο εμπορικά και πετυχημένα στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου. Στις 5 Ιουλίου 1975, οι δύο ηθοποιοί πήραν διαζύγιο, λόγω ασυμφωνίας χαρακτήρων.
Η Αλίκη, έπειτα από πέντε χρόνια σχέσης, έκανε έναν δεύτερο γάμο με τον Κύπριο επιχειρηματία Γιώργο Ηλιάδη στις 25 Ιανουαρίου 1982, ο οποίος δεν κράτησε πολύ και έμεινε μυστικός ακόμα και μετά τη λήξη του.
Τελευταίος σύντροφος της ζωής της για οκτώ χρόνια (1988- 1996) ήταν ο ηθοποιός Κώστας Σπυρόπουλος.
Η σημαντική εμπορική κάμψη που σημείωσε από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 ο ελληνικός κινηματογράφος ώθησε την Αλίκη να ασχοληθεί σχεδόν αποκλειστικά με το θέατρο παίζοντας συνολικά σε 53 θεατρικές παραστάσεις. Το 1975 αλλάζει τον μέχρι τότε τρόπο ανεβάσματος των μιούζικαλ, φέρνοντας στην Ελλάδα τα μιούζικαλ – υπερπαραγωγή, με το έργο του Νιλ Σάιμον «Καμπίρια».
Ανέβασε επίσης με μεγάλη επιτυχία και άλλα έργα του είδους, όπως το Καμπαρέ, Ωραία μου κυρία, Τζούλια, Άννυ Εβίτα, Βίκτωρ-Βικτώρια με τελευταίο το μιούζικαλ, Η μελωδία της ευτυχίας.
Το 1990 υποδύθηκε την «Αντιγόνη» στην Επίδαυρο, σε σκηνοθεσία του Μίνου Βολανάκη.
Η Αλίκη Βουγιουκλάκη, μετά από δύο μήνες νοσηλείας πέθανε στις 23 Ιουλίου 1996 στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών από καρκίνο. Ακολούθησε διήμερο λαϊκό προσκύνημα της σορού της στο παρεκκλήσι της Μητρόπολης Αθηνών. Στις 25 Ιουλίου 1996, η νεκρώσιμη ακολουθία εψάλη στον Καθεδρικό Ναό Αθηνών και η ταφή της πραγματοποιήθηκε από το Α’ Νεκροταφείο Αθηνών δημοσία δαπάνη, παρουσία πολλών συναδέλφων της και πλήθους κόσμου.
Δείτε το βίντεο:
Επικεφαλής: Τσιρόγλου Ιωάννης. Συντακτική Ομάδα Kulturosupa:Αδαμάκου Βένια, Βυζαντιάδου Νέλη, Ζαχαριάδης Κρίτωνας, Κανακάρη Αννια, Μπαιρακτάρη Ειρήνη, Μπαστουνάς Γιώργος, Παπαδανιήλ Ελπίδα, Στασινοπούλου Πίτσα, Ταυλαρίδου Ζωή.
Τηλέφωνο: +30 6983 101 110
URL: http://www.kulturosupa.gr
Email: kulturosupa@yahoo.gr
Copyright Kulturosupa.gr © 2007 – 2023