



Φωτογραφικό υλικό
Στις 27 ιουλίου του 1992 έφυγε από τη ζωη η Τζένη Καρέζη χτυπημένη από τον καρκίνο – Η ζωή της, φωτογραφίες και η λαμπρή της πορεί στο θέατρο και τον κινηματογράφο
Σαν σήμερα πριν από 26 χρόνια και συγκεκριμένα στις 27 Ιουλίου του 1992 έσβησε ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια του ελληνικού κινηματογράφου. Η Ευγενία Καρπούζη, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 12 Ιανουαρίου 1934. Έζησε τα παιδικά της χρόνια σε διάφορες πόλεις, ακολουθώντας τις μεταθέσεις των γονιών της που ήταν εκπαιδευτικοί. Ο πατέρας της, Κωνσταντίνος Καρπούζης, ήταν μαθηματικός και η μητέρα της, Θεώνη, δασκάλα. Στη Θεσσαλονίκη μπήκε εσωτερική στο Γαλλικό Σχολείο Καλογριών και αργότερα συνέχισε στο αντίστοιχο Σεν Ζοζέφ στην Αθήνα.
H Τζένη Καρέζη με τους γονείς της στη Θεσσαλονίκη
H αγάπη της για το θέατρο άρχισε να εκδηλώνεται από τα μαθητικά της, ακόμη, χρόνια κι εκφράστηκε με τη συμμετοχή της στις σχολικές παραστάσεις. Τη χρονιά αποφοίτησής της από την Ελληνογαλλική Σχολή το 1951 πήρε μέρος στην παράσταση της «Aντιγόνης» του Σοφοκλή που ανέβηκε στο θέατρο «ΡΕΞ» από τους τελειόφοιτους, ερμηνεύοντας τον ομώνυμο ρόλο.
Την ίδια χρονιά έγινε δεκτή στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, όπου μαθήτευσε δίπλα στον Δημήτρη Pοντήρη, τον Άγγελο Tερζάκη, την Kατερίνα και τον Γιώργο Παππά, που υπήρξε και ο πρώτος μεγάλος της έρωτας. Αποφοίτησε το 1954 και αμέσως χρίστηκε πρωταγωνίστρια. Ο πρώτος της ρόλος στο θεατρικό σανίδι ήταν δίπλα στη Μελίνα Μερκούρη και τον Βασίλη Διαμαντόπουλο, στο έργο του Αντρέ Ρουσέν «Ωραία Ελένη», που ανέβηκε τον Οκτώβριο του 1954 στο Θέατρο Κοτοπούλη. Ακολούθησε ο ρόλος της Αντέλα στο έργο του Λόρκα «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα», στο οποίο πρωταγωνιστούσε η Κατίνα Παξινού και σκηνοθέτησε ο Αλέξης Μινωτής. Το χρονικό διάστημα 1955-1959 έπαιξε με επιτυχία σπουδαίους ρόλους στο Εθνικό Θέατρο: Οφηλία (Άμλετ), Κορντέλια (Βασιλιάς Ληρ), Μυρίννη (Λυσιστράτη) κ.ά.
Η Τζένη Καρέζη σε νεαρή ηλικία
Το 1955 έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία του Αλέκου Σακελλάριου «Λατέρνα, φτώχεια και φιλότιμο», για να ακολουθήσουν περισσότερες από 30 ταινίες: «Το κοροϊδάκι της δεσποινίδος» (1960), «Η νύφη το ’σκασε» (1962), «Τα κόκκινα φανάρια» (1963), «Δεσποινίς διευθυντής (1964), «Μια τρελή τρελή οικογένεια» (1965), «Τζένη – Τζένη» (1966), «Ένας ιππότης για τη Βασούλα» (1968), «Μια γυναίκα στην αντίσταση» (1970).
Μετά το 1960, δημιούργησε δικούς της προσωπικούς θιάσους και συνεργάστηκε με έξοχους κωμικούς, όπως ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, ο Ντίνος Ηλιόπουλος, ο Μίμης Φωτόπουλος και ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος. Από το 1968 μέχρι το θάνατό της έπαιξε μαζί με τον Κώστα Καζάκο, έργα των Καμπανέλλη, Άλμπι, Ίψεν, Τσέχοφ, Αναγνωστάκη, ενώ το 1985 ερμήνευσε για πρώτη φορά αρχαίο δράμα, με τη «Μήδεια», σε σκηνοθεσία Μίνωα Bολανάκη, μια παράσταση που γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην Επίδαυρο και το Ηρώδειο. Δύο χρόνια αργότερα πρωταγωνίστησε στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Στούρουα, που ανέβηκε στην Επίδαυρο και τον Λυκαβηττό.
Η μεγάλη της θεατρική επιτυχία υπήρξε αναμφισβήτητα το σπονδυλωτό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Το μεγάλο μας τσίρκο», που ανέβηκε το 1973, το οποίο και αποτέλεσε μία από τις εστίες πνευματικής αντίστασης κατά τη διάρκεια της δικτατορίας. Η ίδια, όσο και ο σύζυγός της Κώστας Καζάκος, συνελήφθησαν και ταλαιπωρήθηκαν από τις αρχές της χούντας. Το είδος αυτό είχε συνέχεια μετά τη μεταπολίτευση με τα έργα «Το κουκί και το ρεβύθι» (1974) και «Εχθρός Λαός» (1975). Τελευταία της θεατρική παράσταση ήταν τα «Διαμάντια και μπλουζ» της Λούλας Αναγνωστάκη (1990).
Η Τζένη Καρέζη πέθανε στις 27 Ιουλίου του 1992, νικημένη από την επάρατο νόσο. Στη μνήμη της ιδρύθηκε, την ίδια χρονιά, το ίδρυμα «Τζένη Καρέζη», με σκοπό την παρηγορητική αγωγή των ασθενών που πάσχουν από καρκίνο και χρόνιες καταληκτικές νόσους και τη με κάθε μέσο ανακούφισή τους από τον πόνο.
Πηγή: sansimera.gr
.
ΚΕΡΙΣΤΕ ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ
ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Είδαμε και σχολιάζουμε…
Πολίτες από όλη την Ελλάδα καλούν την κυβέρνηση να χαρακτηρίσει επειγόντως ως αναδασωτέες όλες τις δασικές εκτάσεις που κάηκαν στις πρόσφατες πυρκαγιές.
Η αντίδραση των πολιτών κορυφώθηκε μετά τις δηλώσεις του δημάρχου Μαραθώνα Ηλία Ψινάκη, ο οποίος σε τηλεοπτική εκπομπή την Τετάρτη, παραδέχτηκε ότι ζήτησε από την κυβέρνηση να μην κηρυχθεί αναδασωτέα η καμένη δασική έκταση στον δήμο του.
Μια τέτοια κίνηση, θα ήταν ενάντια στην εγκύκλιο του ΥΠΕΝ που ισχύει από το καλοκαίρι του 2017, η οποία προστατεύει τις καμένες δασικές εκτάσεις από τους καταπατητές και τα αυθαίρετα, ανακηρύσσοντας τις αυτομάτως αναδασωτέες.
160.000 πολίτες έχουν υπογράψει το ψήφισμα του κινήματος πολιτών Avaaz (το μεγαλύτερο πλέον ψήφισμα που έγινε ποτέ για τα ελληνικά δάση) για να ζητήσουν να εφαρμοστεί ο νόμος. Οι υπογραφές θα παραδοθούν στον αναπ. υπουργό Περιβάλλοντος Σ. Φάμελλο και τις Ελληνικές αρχές, μέσα στις επόμενες μέρες, με το αίτημα:
«Σας καλούμε να χαρακτηρίσετε αμέσως τις καμένες δασικές εκτάσεις ως αναδασωτέες, όπως ορίζει ο νόμος. Χωρίς εξαιρέσεις και παραθυράκια για τους καταπατητές. Στη μνήμη αυτής της τραγωδίας: κάντε τη στάχτη, δάσος.»
Το διαδικτυακό ψήφισμα έχει πάρει μορφή viral, με περισσότερες από 75.000 κοινοποιήσεις στο Facebook, και ο αριθμός συνεχώς αυξάνεται.
«Είναι εξωφρενικό. Ενώ η χώρα ακόμη θρηνεί, τοπικά συμφέροντα, με πρωτοστάτη τον Ψινάκη, ήδη προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την τραγωδία. Πολίτες απ’ όλη την Ελλάδα απαιτούμε από την κυβέρνηση να εφαρμόσει τον νόμο, χωρίς παραθυράκια και εξαιρέσεις για τους καταπατητές. Κανένα αυθαίρετο στα καμένα μας δάση»
Σπύρος Λημναίος, ακτιβιστής του κινήματος Avaaz
Το Avaaz είναι το μεγαλύτερο κίνημα πολιτών στον κόσμο, με 47.000.000 εγγεγραμμένα μέλη παγκοσμίως και 1.000.000 στην Ελλάδα, που αναλαμβάνει δράση για να διασφαλίσει ότι οι φωνές και οι αξίες των πολιτών βρίσκονται στο επίκεντρο των παγκόσμιων πολιτικών αποφάσεων. «Αvaaz» σημαίνει «φωνή» σε πολλές γλώσσες.
Ευθείες βολές προς τον δήμαρχο Μαραθώνα Ηλία Ψινάκη ρίχνει η κόρη της Νίκης Βίσση και ανιψιά της Άννας Βίσση, Βέρα Μπούφη.
Αν και ο Ηλίας Ψινάκης έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι κάηκε το σπίτι του στον Νέο Βουτζά, από την καταστροφική πυρκαγιά της Αττικής, τελικά η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Επικεφαλής: Τσιρόγλου Ιωάννης. Συντακτική Ομάδα Kulturosupa:Αδαμάκου Βένια, Βυζαντιάδου Νέλη, Ζαχαριάδης Κρίτωνας, Κανακάρη Αννια, Μπαιρακτάρη Ειρήνη, Μπαστουνάς Γιώργος, Παπαδανιήλ Ελπίδα, Στασινοπούλου Πίτσα, Ταυλαρίδου Ζωή.
Τηλέφωνο: +30 6983 101 110
URL: http://www.kulturosupa.gr
Email: kulturosupa@yahoo.gr
Copyright Kulturosupa.gr © 2007 – 2023