.








Φωτογραφικό υλικό
.
.
Ο θυελλώδης έρωτας της Πηνελόπης Δέλτα και του Ίωνα Δραγούμη, σε μια πολυκάμερη εγγραφή Hi Definition από τη σκηνή του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, έως 21 Μαρτίου.
Με την ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά του Κώστα Γάκη, το βραβευμένο με τρία βραβεία κοινού βιβλίο του Στέφανου Δάνδολου «Ιστορία χωρίς όνομα» (εκδ. Ψυχογιός), εξελίχθηκε σε μία παράσταση φαινόμενο μέσα από τη θεατρική διασκευή της Ανθής Φουντά και του Κώστα Γάκη.
Λατρεύτηκε από το κοινό, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές και διακρίθηκε ως «Η παράσταση της χρονιάς» από τα θεατρικά βραβεία Θεσσαλονίκης, μεταξύ άλλων.
Η παράσταση ξεκίνησε την επιτυχημένη της πορεία από το Θέατρο Αριστοτέλειον στη Θεσσαλονίκη, τον Δεκέμβριο του 2019, ενώ από τις 17 Ιανουαρίου ο θρίαμβος συνεχίστηκε στην Αθήνα, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με συνεχόμενες sold out παραστάσεις. H υποδοχή της παράστασης ήταν διθυραμβική και στην καλοκαιρινή περιοδεία της στην Κύπρο.
Ιούνιος 1908 – Βιέννη/ Ο Ίων Δραγούμης βρίσκεται παρών στην πλέον καθοριστική απόφαση που παίρνει για τη ζωή της η Πηνελόπη Δέλτα.
Απρίλιος 1941 – Κηφισιά/ Ο Ίων Δραγούμης απών από την ζωή της Πηνελόπης Δέλτα, αλλά πιο παρών από ποτέ.
Συγγραφέας του έργου «Ιστορία χωρίς Όνομα»: Στέφανος Δάνδολος
Θεατρική Διασκευή: Ανθή Φουντά –Κώστας Γάκης
Σκηνοθεσία-Μουσική: Κώστας Γάκης
Μοντάζ τηλεσκηνοθεσία: Γιώργος Γεωργόπουλος
Σκηνικά – Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Σχεδιασμός Ήχου: Μιχάλης Κωτσόγιαννης
Ηair and makeup artist: Άννα Μαρία Προκοπίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα – Φαίη Κοσμίδου
Φωτογράφιση: Σταύρος Χαμπάκης
.
Θέλουν μέσω αυτού να στείλουν ένα δυνατό μήνυμα
Τις φωνές τους σε ένα βίντεο αποφάσισαν να ενώσουν Έλληνες ηθοποιοί στα πλαίσια του κινήματος #eimasteoloimazi που έχει ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες. Οι ηθοποιοί θέλουν μέσω αυτού να στείλουν ένα δυνατό μήνυμα.
Το #eimasteoloimazi ξεκίνησε με αφορμή τις δημόσιες καταγγελίες Ελλήνων ηθοποιών για τις κακοποιητικές συμπεριφορές που έχουν βιώσει μέσα στο χώρο του θεάτρου από συναδέλφους τους.
Στο βίντεο συμμετέχουν ο Γιώργος Χρανιώτης, ο Πέτρος Λαγούτης, ο Κρατερός Κατσολυλης, ο Μάριος Αθανασίου, ο Γιώργος Καραμίχος, ο Γιάννης Τσιμιτσέλης, η Κατερίνα Γερονικολού, η Χρύσα Παππά, η Μαριάννα Τουμασάτου, η Πηνελόπη Αναστασοπούλου. η Ευγενία Σαμαρά, ο Τριαντάφυλλος Δελλής, ο Γιώργος Γεροντιδάκης, ο Δημήτρης Μακαλιάς, η Αντιγόνη Ψυχράμη, ο Αλέξανδρος Μπουρδούμης, ο Ηλίας Μελέτης, η Αγγελική Λάμπρη, η Ευαγγελία Μουμούρη, ο Αλέξανδρος Παπατριανταφύλλου, η Λένα Δροσάκη. ο Σταύρος Σβίγκος και πολλοί άλλοι.
«Για να φέρουμε στο φως …ό,τι μέχρι τώρα ήταν στο σκοτάδι.
Για να σταματήσουμε κάθε εκφοβισμό.
Για καμία κατάχρηση εξουσίας.
Για να σταματήσει η υποτίμηση.
Για να πάρουμε θέση.
Για την αλλαγή του κώδικα δεοντολογίας.
Για να μην υπάρξει συνέχεια.
Για κανένα θύμα φιμωμένο.
Για να μη φοβάσαι να μιλήσεις.
Για να μην είσαι μόνος.
Για να μην υπάρξουν άλλα θύματα.
Για να μην είσαι μόνη.
Για να δώσουμε στο όχι τη δυναμή του.
Για να βάλουμε όρια.
Για ένα θέατρο με σεβασμό.
Για μια κοινωνία με σεβασμό.
Για να νοιώθουμε ελεύθεροι.
Για μια κοινωνία καθαρή.
Για ένα διαφορετικό αύριο.
Για τη νέα γενιά…τα παιδιά μας.
Για να επιστρέψουν τα χαμόγελα.
Για να υποστηρίξουμε.
Για να προχωρήσουμε μπροστά.
Για ένα πολιτισμό φωτεινό.
Για ένα κόσμο του «εμείς» και όχι του «εγώ».
Για εσένα.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ» είναι το μήνυμα που στέλνουν μέσα από το βίντεό τους οι ηθοποιοί.
Δείτε το βίντεο:
Στο θέατρο και τον κινηματογράφο έλαμπε. Ήταν ξεχωριστός, ανέδυε την εκ γενετής φινέτσα του, το δικό του προσωπικό στυλ, την ενέργεια θετικών συναισθημάτων. Ο Δημήτρης Χορν, ο κορυφαίος πρωταγωνιστής στο θέατρο και το σινεμά, άφησε τη δική του σφραγίδα στην Ελλάδα.
Η κυρία Μενδώνη ξεκαθάρισε σε ερώτηση δημοσιογράφου ότι η κήρυξη του 2022, ως έτους Καμπανέλλη αφορά αποκλειστικα στο λογοτεχνικό γενέθλιο του μεγάλου θεατρικού συγγραφέα – Σχεδιάζεται πλήθος εκδηλώσεων εθνικής μνήμης για την καταστροφή του ’22
Η κυρία Μενδώνη ξεκαθάρισε σε ερώτηση δημοσιογράφου «αν το έτος Καμπανέλλη σχετίζεται με την επέτειο της Μικρασιατικής Καταστροφής», ότι η κήρυξη του 2022, ως έτους Καμπανέλλη αφορά στο λογοτεχνικό γενέθλιο του θεατρικού συγγραφέα και δεν έχει αμία απολύτως σχέση με μία εθνική επέτειο, όπως αυτή των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Αναλυτικά όλη η δήλωση της υπουργού Πολιτισμού:
«Η κήρυξη του 2022, ως έτους Καμπανέλλη, αναφέρεται στο έτος λογοτεχνίας που κηρύσσει κάθε χρόνο το ΥΠΠΟΑ, και αποτυπώνεται στο σχετικό λογότυπο. Αφορά στο λογοτεχνικό γενέθλιο του θεατρικού συγγραφέα Ιάκωβου Καμπανέλλη.
Δεν έχει καμία απολύτως σχέση με μία εθνική επέτειο, όπως αυτή των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, που έχει αφήσει τραυματικό αποτύπωμα στη συλλογική συνείδηση, όχι μόνον των Μικρασιατών που ξεριζώθηκαν από τη γενέθλια γη τους, αλλά και όλων των Ελλήνων.
Το ΥΠΠΟΑ με τις υπηρεσίες του και τους εποπτευόμενους φορείς του έχει ήδη ξεκινήσει να ετοιμάζει πρόγραμμα μνήμης της επετείου. Στο σύνολο των προσκλήσεων για χρηματοδότηση πολιτιστικών φορέων μέσω του Μητρώου των Πολιτιστικών Φορέων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που ανακοινώθηκε στις 7 Ιανουαρίου 2021, περιλαμβάνεται ειδική πρόσκληση με τίτλο “Αφιξη και ενσωμάτωση των ελληνικών πληθυσμών στην Ελλάδα μετά την Μικρασιατική καταστροφή”, στην οποία έχουν ήδη κατατεθεί 57 προτάσεις, κυρίως από φορείς που συνδέονται ιστορικά με τον προσφυγικό ελληνισμό. Αντίστοιχες προσκλήσεις με ανάλογες θεματικές έχουν προγραμματιστεί για το 2022.
Το 1922, εκατό χρόνια μετά την Καταστροφή και την άφιξη των Μικρασιατών Ελλήνων, μας καλεί σε αναστοχασμό και ομοψυχία, την οποία απαιτεί και η εποχή μας».
Να σημειωθεί ότι μετά την αυτοψία της 2ας Μαρτίου 2021, που έκανε η Λίνα Μενδώνη, στον ιερό ναό του Αγίου Χαραλάμπους, που κτίστηκε, εντός του Πεδίου του Αρεως, από τους πρόσφυγες το 1929, είχε δηλώσει τα εξής:
«Ο ναός του Αγίου Χαραλάμπους είναι μία ακόμη ιστορική μαρτυρία της δραστηριότητας των Μικρασιατών προσφύγων στην Αθήνα.
Ο εικονογραφικός του πλούτος πιστοποιεί την καταλυτική επίδραση που άσκησε στην αναβίωση της Βυζαντινής Τέχνης ο Αϊβαλιώτης Φώτης Κόντογλου. Στα λογοτεχνικά του κείμενα ο Κόντογλου αναζητώντας «την ελληνικότητα», αναδείχθηκε σε έναν από τους σημαντικότερους εκπρόσωπους «της γενιάς του ´30». Με το ζωγραφικό του έργο έγινε ένας από τους κύριους διαμορφωτές της βυζαντινής εκκλησιαστικής τέχνης στα μέσα του 20ου αιώνα.
Το
Μια στις τρεις γυναίκες έχει ακούσει από το στόμα των εραστών τους ότι το προφυλακτικό τους είναι μικρό, σύμφωνα με νέα έρευνα. Πόσο όμως ισχύει κάτι τέτοιο; Διαβάστε γιατί δεν υπάρχει τέτοια δικαιολογία σχετικά με τη χρήση του προφυλακτικού
«Εικόνων Λέξεις»