

Φωτογραφικό υλικό
Η «Διαδικτυακή Σκηνή – Θεατρικές Φωνές της Πόλης 2021» ολοκληρώνεται σε λίγες μέρες.
Δείτε ελεύθερα μέχρι την Τρίτη 20 Απριλίου στην πλατφόρμα πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης όλες τις παραστάσεις αλλά και τις παράλληλες εκδηλώσεις στο πλαίσιο της διοργάνωσης.
.
Αγρυπνία
ΤΡΙ.ΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
To έργο βασίζει την πλοκή και τη γλώσσα του σε πέντε ερωτικά διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: Έρως στα χιόνια, Το καμίνι, Αγάπη στον κρεμνό, Αμαρτίας φάντασμα και Θέρος Έρως.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Ιωάννα Λιούτσια
Παίζει η Αναστασία Χατζηλιάδου
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Andy Warhol/ Αλέξανδρος Ιόλας/ Τέχνη
Χριστόφορος Αντωνιάδης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Άγγελος Παπαδάκης
ΠΑΙΖΟΥΝ
Παύλος Λάσκος
Παναγιώτης Μασούγκας
Έλενα Μουρατίδου
Μαρία Κωνσταντίνου
Οδυσσέας Κλήμης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Δαμιανός Κωνσταντινίδης
ΠΑΙΖΟΥΝ
Ιωάννα Μαμακούκα
Ελιόνα-Ελένη Σινιάρη
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Δημήτρης Μυλωνάς
ΠΑΙΖΟΥΝ
Στέλιος Μάινας
«Με έκανε να αρρωστήσω για πρώτη φορά στη ζωή μου», λέει ο 25χρονος σήμερα άνδρας
O πρώτος μηνυτής του Δημήτρη Λιγνάδη, ο άνθρωπος που ουσιαστικά άνοιξε τον κύκλο των αποκαλύψεων μίλησε στο «Live News» του Mega και παρέθεσε όσα κατήγγειλε ενώπιον της ανακρίτριας το βράδυ της 10ης Μαρτίου.
Όπως λέει είναι το τραύμα που στιγμάτισε την παιδική του ηλικία. Είναι η στιγμή που ένα 15χρονο αγόρι βούτηξε στον άγριο κόσμο των ενηλίκων από τον οποίο δεν ξαναβγήκε.
«Δεν ήταν απλά ένα πράγμα που το έκανε μια φορά ή δυο φορές. Ήτανε κάτι το οποίο το εξάσκησε, το έμαθε, το έκανε πολύ καιρό», λέει αρχικά για να συνεχίσει:
«Εγώ τον είχα ξεχάσει γιατί δεν ήθελα να τον θυμάμαι, ήταν άσχημο αυτό που έγινε και δεν θα επιτρέψω να το πάθει άλλο παιδί αυτό. Δεν άντεξα όταν είδα ότι υπήρχαν και άλλα θύματα, και επιβαλλόταν η φωνή μου στην υπόθεση».
Σήμερα ο άνδρας αυτός είναι 25 ετών και όπως είπε γνωρίστηκε με τον Δημήτρη Λιγνάδη σε ηλικία 15 ετών σε πλατεία κοντά στο σπίτι του σκηνοθέτη στο Μεταξουργείο. Σχεδόν αμέσως, ο σκηνοθέτης του πρότεινε να συνεχίσουν την κουβέντα στο ρετιρέ του 7ου ορόφου.
«Όταν μιλούσαμε, είδα έναν καλό άνθρωπο σαν τον ρόλο του πατέρα που είχε, μου μίλαγε για πράγματα της Αρχαίας Ελλάδας μου έλεγε για κάτι πράγματα τα οποία εγώ δεν ήξερα και εγώ είδα ότι είναι ένας άνθρωπος που έχει γνώση, ξέρει πράγματα, γιατί να μη μιλήσω σε έναν καλύτερο άντρα που μπορεί και εμένα να με κάνει και εμένα κάτι καλύτερο;».
Ο θαυμασμός και η τρυφερότητα που ένιωσε για τον πανίσχυρο τότε θεατράνθρωπο στην πρώτη τους συνάντηση δεν προμήνυαν το τι θα επακολουθήσει στη δεύτερη συνάντησή τους στο σπίτι του σκηνοθέτη.
«Όταν βρέθηκα στο διαµέρισµά του καθίσαμε σε έναν καναπέ, µου έβαλε ένα ποτό και µου έδωσε να καπνίσω ένα τσιγαριλίκι. Ξαφνικά, έπειτα από δύο γουλιές ποτού και πριν ακόµη τελειώσω το τσιγάρο, ένιωσα µια υπερβολική έξαψη, αφόρητη ναυτία, τροµερή ζάλη.
Παρέλυσα σ’ ολόκληρο το σώµα µου κι άρχισα να χάνω την επαφή µε το περιβάλλον, να σβήνω κυριολεκτικά. Όταν ξαναβρήκα τις αισθήσεις µου ήμουν γυµνός στον καναπέ, ενώ είχε ήδη ξηµερώσει».
–Σε απείλησε;
-Όχι, εγώ τον απείλησα. Εγώ τον απείλησα γιατί ένιωσα ότι αυτό δεν ήτανε κάτι που έπρεπε να γίνει. Δεν είπα ότι δεν το έχω ανάγκη αυτό στη ζωή μου, κατάλαβες; Δεν ήξερα ότι αυτό ήταν κάτι απαράδεκτο, κάτι το οποίο δεν είναι στον κόσμο μου, τι να σου πω. Ήτανε βία».
Όπως περιγράφει ο σκηνοθέτης αισθανόμενος την οργή του προσπάθησε να τον μεταπείσει, με το πρόσχημα σοβαρών προβλημάτων υγείας.
«Μου είπε ότι είχε καρκίνο του λάρυγγα και μου μίλαγε λες και είχε πάει να πεθάνει, και ότι δεν αντέχει άλλο. Απ’ ό,τι κατάλαβα είχε απειλήσει κάποια άτομα, αλλά τι να σου πω, εμένα δεν μπόρεσε να με απειλήσει, και δεν πρόκειται ποτέ να μπορέσει να με απειλήσει εμένα».
«Πλέον ξέρω ποιος είμαι, δεν τον φοβάμαι»
Στα μάτια δεκάδων παιδιών, ο Δημήτρης Λιγνάδης ήταν μέντορας, καθοδηγητής, ένας θεατράνθρωπος με θεία χαρακτηριστικά. Πίσω από τη βελούδινη κουρτίνα, όπως λένε ωστόσο, κρυβόταν δυσοσμία και ένα καλοστημένο σχέδιο.
«Βεβαίως προσέγγιζε όλους τους ανθρώπους με τον ίδιο τρόπο, γιατί δεν ήταν απλά ένα πράγμα που το έκανε μια φορά ή δυο φορές. Ήτανε κάτι το οποίο το εξάσκησε, το έμαθε, το έκανε πολύ καιρό. Ήταν το τελευταίο πράγμα που θα μπορούσε κάποιος να σκεφτεί, ήταν το τελευταίο πράγμα που θα έμπαινε στο μυαλό κάποιου ανθρώπου, μικρού παιδιού».
Όπως υποστηρίζει ο 25χρονος τα ανήλικα παιδιά που ο σκηνοθέτης προσέγγιζε που είχαν παρόμοιο προφίλ.
«Εκμεταλλευότανε, κάτι έβρισκε πάνω σε κάποιο άτομο. Δεν έκανα παρέα με τον πατέρα μου ποτέ, ούτε με τη μητέρα μου, ήτανε η σχέση πολύ αυστηρή και δεν έβγαινα από το σπίτι γενικώς. Δηλαδή η πρώτη φορά που βγήκα στον δρόμο και μίλησα σε παιδιά ήταν τότε στα δεκατέσσερα, στα δεκαπέντε η πρώτη φορά που βγήκα έξω».
Στις 19 Φεβρουαρίου καταθέτει τη μήνυσή του. Το έγκλημα που φέρεται να τελέστηκε το 2010 τιμωρείται ως κακούργημα και δεν έχει παραγραφεί.
«Το θέμα με έκανε να αρρωστήσω για πρώτη φορά στη ζωή μου, εγώ δεν ήξερα τι ήταν ‘panic attack’ (σ.σ. κρίσεις πανικού). Δεν το ήξερα εγώ αυτό».
Σήμερα, ο 25χρονος μηνυτής νιώθει πιο σίγουρος, πιο δυνατός και έτοιμος να κοιτάξει κατάματα την ημέρα της δίκης τον άνθρωπο που, όπως λέει, του στέρησε βίαια την παιδική αθωότητα.
«Άμα δεν είχα το δικό μου το μέρος στην κοινωνία και ξέρω τώρα τι κάνω, θα μπορούσε να μη μιλούσα και ποτέ, θα μπορούσε να φοβόμουνα ακόμα. Δεν με ενδιαφέρει τώρα τι θα πει ο ένας, τι θα πει ο άλλος. Εγώ ξέρω ποιος είμαι, αυτό είναι το πιο σημαντικό».
Στο νοσοκομείο σε σοβαρή κατάσταση εξακολουθεί να νοσηλεύεται ο ηθοποιός Κώστας Σπυρόπουλος.
«Τα πρόσωπα της βίας»
Ένας διαφορετικός τρόπους μαγειρέματος του υγιεινού αυτού λαχανικού, που είναι κατάλληλος για τη νηστεία.
Σαν σήμερα στις 15 Απριλίου του 1980, έφυγε από τη ζωή ο Γάλλος φιλόσοφος και συγγραφέας, Ζαν Πολ Σαρτρ, ο οποίος ήταν ο κυριότερος εκπρόσωπος του φιλοσοφικού υπαρξισμού καθώς και υποστηρικτής της πολιτικής θεωρίας του Μαρξισμού. Θεωρούσε ότι οι διανοούμενοι πρέπει να παίζουν ενεργό ρόλο στην κοινωνία και ο ίδιος υπήρξε ένας εσωτερικά στρατευμένος καλλιτέχνης (όχι όμως και στρατευμένος από κάποιο κράτος ή καθεστώς) στηρίζοντας τις αριστερές πολιτικές επιλογές του με τη ζωή του και το έργο του.
Σπούδασε Φιλοσοφία και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ανέπτυξε έντονη αντιστασιακή δραστηριότητα. Μετά τη λήξη του, ίδρυσε μαζί με τον Μορίς Mερλό Ποντί το περιοδικό «Σύγχρονοι Καιροί». Επηρεασμένος από τη γερμανική φιλοσοφία του υπαρξισμού και απορρίπτοντας τον μπολσεβικισμό, ο Ζαν Πολ Σαρτρ υποστήριζε ένα νέο ουμανισμό, σ’ ένα κόσμο χωρίς την ανάγκη θεού.
Τις ιδέες του κατόρθωσε να τις περάσει και μέσα από τα μυθιστορήματα και τα θεατρικά του έργα. Λόγω της αθεϊστικής στάσης του, όλα τα βιβλία του τοποθετήθηκαν από την καθολική εκκλησία στη λίστα των απαγορευμένων.
Ο Σαρτρ είναι επίσης γνωστός για την ανοικτή σχέση που διατηρούσε με τη διάσημη θεωρητικό του φεμινισμού Σιμόν ντε Μποβουάρ. Και οι δύο μαζί αμφισβήτησαν τις κοινωνικές και πολιτισμικές συμβάσεις του περιβάλλοντος στο οποίο μεγάλωσαν, το οποίο θεωρούσαν μεγαλοαστικό και ρηχό (μπουρζουά) ως προς τον τρόπο ζωής και σκέψης. Η σύγκρουση μεταξύ της καταδυναστευτικής, και πνευματικά καταστροφικής συμμόρφωσης με το κατεστημένο, και η αναζήτηση του αυθεντικού τρόπου του υπάρχειν αποτέλεσε την κύρια θεματολογία της πρώιμης περιόδου του Σαρτρ, το οποίο και αποτύπωσε στο κύριο φιλοσοφικό του έργο με τίτλο «Το είναι και το μηδέν» (L’Être et le Néant) το οποίο εκδόθηκε το 1943, ενώ άλλα σημαντικά φιλοσοφικά έργα του αποτελούν το «Ο υπαρξισμός είναι ανθρωπισμός» (L’existentialisme est un humanisme) του 1946, και η «Κριτική της διαλεκτικής λογικής» (La Critique de la raison dialectique) του 1960.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, μετά την καταστολή των εργατικών κινητοποιήσεων στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης, ο Σαρτρ θεώρησε αποτυχημένο τον αγώνα του για πολιτικό και κοινωνικό μετασχηματισμό. Όταν στις 22 Οκτωβρίου του 1964 του απονεμήθηκε το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, αρνήθηκε να το παραλάβει, γιατί θεώρησε ότι επιβραβεύεται η τοποθέτησή του ενάντια στα κομμουνιστικά καθεστώτα. Κάτι που – όπως υποστήριξε- θα μείωνε το γόητρο της συγγραφικής του δουλειάς.
Σαν σήμερα στις 15 Απριλίου του 1990 έφυγε από τη ζωή η Σουηδή ηθοποιός Γκρέτα Γκάρμπο, μία από τις πιο γοητευτικές και διάσημες σταρ της μεγάλης οθόνης. Η αινιγματική ιδιωτική ζωή της έλαβε θρυλικές διαστάσεις.
Επικεφαλής: Τσιρόγλου Ιωάννης. Συντακτική Ομάδα Kulturosupa:Αδαμάκου Βένια, Βυζαντιάδου Νέλη, Ζαχαριάδης Κρίτωνας, Κανακάρη Αννια, Μπαιρακτάρη Ειρήνη, Μπαστουνάς Γιώργος, Παπαδανιήλ Ελπίδα, Στασινοπούλου Πίτσα, Ταυλαρίδου Ζωή.
Τηλέφωνο: +30 6983 101 110
URL: http://www.kulturosupa.gr
Email: kulturosupa@yahoo.gr
Copyright Kulturosupa.gr © 2007 – 2023