Γράφει ο Ματθαίος Οικονόμου.
Αποστολία Ζώη: νικήτρια reality επιβίωσης, τηλεοπτική προσωπικότητα και ενίοτε τραγουδίστρια.
.
Στην παρούσα φάση αυτή θα ήταν μάλλον η σειρά ιδιοτήτων που μπορούν να αποδοθούν στην πλουσιότερη κατά κάποιες δεκάδες χιλιάδες ευρώ Αποστολία, τουλάχιστον όσον αφορά τη δημόσια εικόνα της. Και μπορεί η τηλεόραση να έχει αποδειχθεί ένα πανίσχυρο μέσο προώθησης προϊόντων (απτών και μη) προς τις μάζες, τα τελευταία χρόνια ωστόσο η ζυγαριά γέρνει μονομερώς καθώς καταντά σχεδόν νομοτελειακή η εκμετάλλευση προσώπων για χάρη της τηλεθέασης χωρίς να ανοίγουν απαραίτητα πόρτες για το χτίσιμο μιας λαμπρής καριέρας ως αντιστάθμισμα. Θα πέσει η γνωστή τραγουδίστρια θύμα αυτής της όχι και τόσο νέας τάξης πραγμάτων;
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή (μη φοβάστε, δε θα ξεκινήσω από τη γέννησή της). Η Αποστολία Ζώη έγινε ευρύτερα γνωστή την περίοδο 2003-2004, μια εποχή όπου μπορούσες πράγματι να έχεις όνειρα, φιλοδοξίες και τη δυνατότητα να παλέψεις για αυτά. Πρώτη της επιτυχία το pop και παράλληλα δυναμικό «Μη μ΄ ακουμπάς» που αποτέλεσε και το διαβατήριό της στην μουσική βιομηχανία της χώρας. Μέχρι και το 2008 ακολουθούν ραδιοφωνικές επιτυχίες που ισχυροποιούν τη θέση της στο pop και ελαφρολαϊκό τραγούδι όπως τα «Μου έλειψες», «Δε βάζω εγώ μυαλό», «Θα αφήσει εποχή», «Τα ‘χω πάρει» και φυσικά το απολαυστικό ντουέτο έκπληξη με τον Γιάννη Τσιμιτσέλη «Lipstick». Παράλληλα, εμφανίζεται σε μεγάλες πίστες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αποδεικνύοντας πως είναι ικανότατη και επί σκηνής (κάτι που φυσικά καταθέτω από προσωπική εμπειρία παρακολουθώντας δύο φορές το ίδιο πρόγραμμα την περίοδο που βρίσκονταν στο απόγειο της καριέρας της). Στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας εισέρχεται σε μια κατάσταση ύφεσης ενώ το 2011 βάζει μια προσωρινή (όπως απεδείχθη) ταφόπλακα στην επαγγελματική της πορεία όταν παίρνει την απόφαση να εγκατασταθεί μόνιμα στο Πήλιο με τον τότε σύντροφό της.
,
.
Το 2015, πιθανότατα μετά τον χωρισμό, η Αποστολία παίρνει τα μπογαλάκια της και επιστρέφει στην Αθήνα με τη φιλοδοξία να ξανανοίξει το κεφάλαιο «καριέρα». Μα οι εποχές έχουν αλλάξει, η μουσική βιομηχανία ταλαιπωρείται πια όχι μόνο από τη ψηφιακή επανάσταση αλλά και από την οικονομική κρίση αλλάζοντας τα δεδομένα και στη νύχτα. Η δισκογραφική εταιρία Heaven ανοίγει παρόλα αυτά τις πόρτες της στην τραγουδίστρια κυκλοφορόντας ενδιαφέροντα κομμάτια (π.χ. «Άλλη σαν εμένα») που μάλλον πέρασαν απαρατήρητα. Το 2016 ακολουθεί η συμμετοχή της στο “Your faces ounds familiar” όπου της δίνεται η ευκαιρία να αποδείξει τις φωνητικές της δυνατότητες αλλά και την αξιόλογη σκηνική της παρουσία, κάτι που όντως πράττει μέσα από τις εξαιρετικές ερμηνείες των κομματιών “Try” (Pink), «Εν λευκώ» (Νατάσσα Μποφίλιου), “Secret Combination” (Καλομοίρα), “O pastor” (Medredeus). Όμως ούτε αυτό οδήγησε στην επίτευξη ενός δυναμικού comeback παρά την δημοσιότητα που εισέπραξε για τους σωστούς -και απόλυτα ευθυγραμμισμένους με την ιδιότητα της αοιδού- λόγους. Αν και τον Ιούνιο του 2017 μας χάρισε ένα αξιόλογο κομμάτι πλήρως αντιπροσωπευτικό της μουσικής της ταυτότητας («Σύντομα»), στάθηκε αδύνατο να επανακάμψει.
Και κάπου εκεί υποθέτω, προέκυψε η συμμετοχή της στο reality επιβίωσης “Nomads” ως μια απέλπιδα προσπάθεια να βρεθεί και πάλι στα φώτα της δημοσιότητας, να κερδίσει κάποια χρήματα, να καλυφθεί ένα κενό στην ομάδα των διάσημων από κάποιο «παιδί» του σταθμού (η “Heaven” ανήκει στον όμιλο «ANTENNA») ή απλώς προκειμένου να βιώσει την εμπειρία; Δεν γνωρίζω τα ακριβή κίνητρα της εν λόγω απόφασης αλλά αναγνωρίζω πως η 38χρονη Αποστολία στέφθηκε νικήτρια απέναντι σε μια μεγάλη σωματική και ψυχολογική πρόκληση ανεξάρτητα από το παρασκήνιο που υπήρχε (και το οποίο με αφήνει παγερά αδιάφορο). Από την άλλη, αναγνωρίζω παράλληλα πως πρόκειται για ένα προϊόν αμιγώς τηλεοπτικό (και αρκετά κοντά χρονικά με το επίσης τηλεοπτικό “Your face sounds familiar”) που ναι μεν εξασφάλισε μια μεγάλη προβολή προς το πρόσωπό της, πιθανότατα δε να την οδηγήσει στην μακρά κατηγορία τηλεοπτικών προσωπικοτήτων που έπαιξαν, έχασαν, ίσως κέρδισαν μα στη συνέχεια εξαφανίστηκαν αδυνατώντας να αξιοποιήσουν σε μακροπρόθεσμο επίπεδο την πρόσκαιρη δημοσιότητα που εξασφάλισαν.
Κανείς φυσικά δεν σου απαγορεύει τον πειραματισμό με εναλλακτικά κόνσεπτ. Η τραγουδίστρια Αποστολία Ζώη, όμως, σαν να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα εδώ και κάποια χρόνια και προσωπικά μου λείπει αρκετά το ταλαντούχο κορίτσι που μπορούσε να ελίσσεται με επιδεξιότητα ανάμεσα στο τσιφτετέλι, το ζεϊμπέκικο και την καθαρόαιμη pop. Ας ελπίσουμε πως το νέο υλικό που μας ετοιμάζει με σύμμαχο τη Heaven, θα είναι αντάξιο των αποδεδειγμένων δυνατοτήτων της αλλά και ικανό να την οδηγήσει στην πρώτη γραμμή του ελληνικού πενταγράμμου. Αν δεν συμβεί τώρα, κεφαλαιοποιώντας την προβολή που της προσέφερε η νικηφόρα πορεία της στο Nomads, δυστυχώς δε θα συμβεί ποτέ!
Φωτογραφικό υλικό