Συνέντευξη στην Ελπίδα Παπαδανιήλ

Γεννήθηκε στην Κύπρο στα τέλη της δεκαετίας του ’70 όπου και έζησε μέχρι τα 17 της χρόνια. Το 1997 αποφοίτησε από την δραματική σχολή Θεμέλιο στην Αθήνα. Έχει παίξει σε πολλές θεατρικές παραστάσεις μεταξύ των οποίων και το “Μόλις χώρισα” του Β. Μυριανθόπουλου καθώς και στην κινηματογραφική μεταφορά του το 2008. Αποφοίτησε από την Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης Θεμέλιο. Δείγμα της δουλειάς της στο θέατρο είναι οι παραστάσεις Αλέξης Ζορμπάς (2017), Μπλε (2020), Ακούω ήχον κώδωνος (2022), η Συνάντηση (2023). Στην τηλεόραση έχει παίξει σε σειρές όπως το “Γλυκόξινο κρασί”, “Επτά θανάσιμες πεθερές” και ο πρώτος της μεγάλος ρόλος ήταν το 2000 στην σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη “Να με προσέχεις” με τον οποίο ξανασυνεργάζεται στο “4”.
Η θεατρική παράσταση η «Συνάντηση», σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη, με πρωταγωνιστές την Άννα Μονογιού Γιώργο Κιμούλη και Στάθη Παναγιωτίδη είναι υποψήφια σε 6 κατηγορίες στα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης – καλύτερη Παράσταση 2023, Σκηνοθεσία, Α Ανδρική Ερμηνεία, Β Γυναικεία Ερμηνεία, Μουσική και καλύτερου Κειμένου.
Συνέντευξη της Άννας Μονογιού, υποψήφια για την κατηγορία καλύτερης Β Γυναικείας Ερμηνείας, στην Ελπίδα Παπαδανιήλ για την Κουλτουρόσουπα.

Ε.Π.: 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης, πώς βλέπετε το θεσμό;
Μ.Α.: Ό,τι γίνεται που αφορά το Θέατρο, είναι καλοδεχούμενο και άξιο προσοχής. Εύχομαι να αναδεικνύει καλές θεατρικές παραστάσεις και να ενθαρρύνει νέους δημιουργούς, ηθοποιούς και συντελεστές.
Ε.Π.: Η θεατρική παράσταση η «Συνάντηση», σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη, διεκδικεί 6 υποψηφιότητες στις κατηγορίες των βραβείων… πώς αισθάνεστε για αυτό;
Μ.Α.:Σίγουρα είναι ευχάριστο, υπό την έννοια ότι κάποιοι αξιολόγησαν πολύ θετικά τη δουλειά σου, αλλά και συνολικά την παράσταση, με αποτέλεσμα να σε προτείνουν για κάποιο βραβείο. Δεν είναι κάτι που επιδιώκεις εξ αρχής. Προκύπτει εκ των υστέρων.
Ε.Π.: Που πιστεύετε ότι οφείλεται η τόσο μεγάλη επιτυχία της παράστασης;
Μ.Α.:Νομίζω η ιδιαίτερη θεματική της. Ο τρόπος που προσεγγίζει τη ζωή και τη μοναχικότητα στις μεγαλουπόλεις, είναι τόσο ειλικρινής και περιγραφικός, που μπορεί ο θεατής να ταυτιστεί αν όχι με τους ήρωες, τουλάχιστον με τις καταστάσεις. Έπειτα πάλι, πλάι σε όλα αυτά υπάρχει και το κωμικό στοιχείο που είναι ιδιαίτερα έντονο, μιας και ο κεντρικός ήρωας και προκειμένου να ξορκίσει τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνει, χρησιμοποιεί με μεγάλη μαεστρία τον αυτοσαρκασμό.

Ε.Π.: Ποιο μήνυμα ήθελε να περάσει στο κοινό η «Συνάντηση»;
Μ.Α.: Ξέρετε, αυτό είναι κάτι που αφορά το θεατή. Τι αποκομίζει δηλαδή φεύγοντας από την παράσταση. Προφανώς ο συγγραφέας ή ο σκηνοθέτης, έχουν κάτι στο μυαλό τους. Το ίδιο το έργο άλλωστε, είναι το μήνυμα.
Ε.Π.: Και εσείς είστε υποψήφια για το βραβείο Β Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας 2023, ποιες είναι οι σκέψεις σας για αυτή τη διάκριση;
Μ.Α.: Ένα βραβείο είναι σίγουρα κάτι τιμητικό. Αλλά μέχρις εκεί. Είτε στη μία είτε στην άλλη περίπτωση δε θα αλλάξει η ζωή και η στάση μου στα θεατρικά πράγματα.
Ε.Π.: Ο δικός σας ρόλος ήταν καταλυτικής σημασίας για την πλοκή του έργου… Με ποιο τρόπο το πετύχατε;
Μ.Α. :Είναι ο ρόλος του ισορροπιστή. Της γυναίκας που επιχειρώντας να βοηθήσει το σύντροφό της να λύσει ένα υπαρξιακό πρόβλημα που τον ταλανίζει από την παιδική του ηλικία, το κάνει, χωρίς να δημιουργήσει χάος και νέα θύματα. Η ήρεμη δύναμη που εκφράζει η γυναίκα αυτή, με γοητεύει. Αυτό ήταν το κλειδί.
Ε.Π.: Πώς αισθάνεστε που συνεργάζεστε με έναν ογκόλιθο της υποκριτικής τέχνης, τον Γιώργο Κιμούλη;
Μ.Α.: Είμαι πολύ χαρούμενη που συνεργάζομαι με έναν σκηνοθέτη και ηθοποιό που έχει αφήσει μια ισχυρή παρακαταθήκη στο ελληνικό Θέατρο. Είναι μια ξεχωριστή εμπειρία στη θεατρική και κινηματογραφική μου διαδρομή μιας η συνεύρεσή μας επί σκηνής, προέκυψε αμέσως μετά τη συνεργασία μας στην ταινία του «Ο Γλάρος» του Τσέχωφ στην οποία παίζω. Και τώρα, με αυτά που αποκομίζω στις πρόβες για την παράσταση του καλοκαιριού «12η νύχτα» νιώθω κερδισμένη.

Ε.Π.: Αν θα ξεχωρίζατε κάτι στον κο Κιμούλη ποιο θα ήταν αυτό;
Μ.Α.:Την υποκριτική του τεχνική φυσικά και δε μπορεί κανείς να αμφισβητήσει. Εκείνο όμως που θεωρώ σημαντικότερο με την έννοια ότι είχε άμεση επίδραση τόσο σε εμένα όσο και με κάθε ηθοποιό με τον οποίο συνεργάζεται, είναι η αρτιότητα στην ανάλυση των θεατρικών κειμένων, πράγμα που σημαίνει μετάδοση γνώσεων. Όποιος θέλει να μάθει ή να πάρει αφορμές για να μελετήσει παραπέρα, οι πρόβες μαζί του είναι ένα καλό σχολείο. Ο Γιώργος είναι δάσκαλος.
Ε.Π.: Η «Συνάντηση» αποδεικνύει πως κανενός το παρελθόν δεν μπορεί να διαγραφεί. Πώς πιστεύετε ότι μπορούμε να διαχειριστούμε αυτή την τόσο μεγάλη αλήθεια στη ζωή μας;
Μ.Α.:Προφανώς το παρελθόν, είναι κάτι που έχει γράψει. Είναι η προσωπική μας διαδρομή στο χρόνο. Δεν αλλάζει ούτε επιδιορθώνεται όπως χαρακτηριστικά λέει ο κεντρικός ήρωας του έργου. Πολλοί άνθρωποι όμως, δεν μπορούν το αντιληφθούν και χρησιμοποιούν το μέλλοντα χρόνο ως συνεργείο του παρελθόντος καταστρέφοντας έτσι και το μέλλον τους.
Ευχαριστώ
.