|
Από τη στήλη Τηλεοπτικά Μαντάτα #31 του Γιώργου Μπαστουνά για την Κουλτουρόσουπα.
Η γυναίκα που κυνηγάει τον βιαστή να την κανονίσει…
Η γυναίκα που βλέπει έναν επιδειξία στο σινεμά και του δίνει τα εύσημα…
Η γυναίκα που ούσα δύσκολη έχει ανεβασμένη την τιμή της για έναν άντρα πάνω από 100 ευρώ…
Η γυναίκα που πίνει βότκα για να βγάλει πιο εύκολα το βρακί της…
Η γυναίκα που ψωνίζει στη λαϊκή και χαϊδεύει τις μπανάνες για να μεγαλώσουν…
Η γυναίκα που γκαστρώνεται για να τυλίξει τον άντρα της…
ΟΛΑ τα παραπάνω αποτελούν το περιεχόμενο της νέας (?) σειράς του Μάρκου Σεφερλή με τίτλο «Super Mammy», ο οποίος έφερε το θέατρο μέσα στην τηλεόραση. Σε μία σειρά, η οποία γυρίζεται με ζωντανό κοινό ο κ. Σεφερλής επιδίωξε να διασκευάσει το χαμηλής ποιότητας και αισθητικής Mrs. Brown’s Boys του BBC.

Η συνταγή γνωστή, πολυδοκιμασμένη και πολυμπαγιατεμένη. Γριές και γέροι, οι οποίοι μιλάνε για «σεξ», για «κλανιές», για «κώλους», για «κουνιστούς» και «πισωγλέντηδες», για «γυναίκες που πάντα είναι πουτάνες», για «άντρες που ψάχνουν να ξαλαφρώσουν», για «χοντρούς» και «χοντρές», για «κοντούς» και «κοντές», κ.ά. Υπονοούμενα με κρυμμένα υπονοούμενα. Λεξιλόγιο προσεκτικά επιλεγμένο με εκφορά ρατσιστικού λόγου και με φαιδρά λογοπαίγνια.
Το παραπάνω δημιούργημα αυτοβαφτίζεται στην καλύτερη των περιπτώσεων κωμωδία και στην χειρότερη των περιπτώσεων σάτιρα. Ο κ. Γεωργουσόπουλος έχει πει για τον κ. Σεφερλή: «Θα μπορούσα μάλιστα να πω ότι πέρα από μερικά από την εποχή του Αριστοφάνη σατιρικά μοτίβα (το πέρδεσθαι, η ιθυφαλλία κ.τ.λ.) στο «Δελφινάριο» έχει επανέλθει το θέαμα κατάλληλο για όλη την οικογένεια».

Όχι, αγαπητέ μου κ. Γεωργουσόπουλε το θέαμα δεν είναι κατάλληλο για όλη την οικογένεια. Δεν είναι κατάλληλο για τα παιδιά που τραβάνε σαν σφουγγάρι πρότυπα να βλέπουν έναν ρατσιστικό λόγο να βαφτίζεται φυσιολογικός. Δεν είναι κατάλληλο για τα παιδιά που θέλουν να κάνουν coming out. Δεν είναι κατάλληλο για τους μέσους γονείς που βλέπουν δύο άνθρωποι ομοφυλόφιλοι να παρουσιάζονται σαν καρικατούρες που βγάζουν γέλιο. Δεν είναι κατάλληλο για ένα πρόσωπο που έχει παραπανίσια κιλά. Δεν είναι κατάλληλο για άτομα τρίτης ηλικίας που παρουσιάζονται εξευτελισμένοι και λιγούρια. Δεν είναι κατάλληλο για κανέναν…
Αυτή η καραμέλα πως το χοντροκομμένο χιούμορ είναι συνέχεια του Αριστοφάνη πρέπει να σταματήσει. Και όσοι θέλουν να το παίξουν θιασώτες του ας κοιτάξουν πρώτα σε ποια εποχή βρίσκονται. Την εποχή που το κίνημα #me_too έχει κάνει την εμφάνισή του, που οι καταγγελίες για τα σεξουαλικά αδικήματα έχουν ενταθεί, που γίνεται ένας μεγάλος αγώνας για να σπάσουν τα στερεότυπα και να ακουστεί η φωνή της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, έρχεται ο σύγχρονος (?) Αριστοφάνης (???) να εκτοξεύσει μερικές ακόμα σεξιστικές αηδίες…

Για του λόγου το αληθές παραθέτω μερικά λόγια του «εμπνευσμένου» σεναρίου:
– «Είδα στο δρόμο έναν βιαστή. Έτρεχα, έτρεχα… αλλά δεν τον πρόλαβα»
–«Η βότκα είναι λιπαντικό για να κατεβάζουν οι γυναίκες τα βρακιά τους και να γκαστρώνονται»
– «Παλιά, οι γυναίκες ήταν πολύ πιο δύσκολες, τώρα πάνε και με εκατό ευρώ»
Ειλικρινά γελάει κανείς πέρα από τον μελλοντικό βιαστή που θα βλέπει το έγκλημά του να νομιμοποιείται από την τηλεόραση; Πως νιώθει άραγε ένα θύμα βιασμού ακούγοντας τις παραπάνω ατάκες; Μάλλον τα γέλια του ζωντανού κοινού συνοδεύτηκαν από παροχή τιμήματος… Δεν εξηγείται αλλιώς… Λέτε να πέρασαν το κοινό από casting για να βρίσκει αστεία τα ξεπερασμένα τσιτάτα που παρουσιάζονται σαν ένα μεγάλο έργο ενός μεγάλου κωμικού;
Ο ΑΝΤ1 έχει τεράστιο μερίδιο ευθύνης. Γιατί ήξερε τι αγόραζε…: ένα χλευαστικό προϊόν που έρχεται από το παρελθόν. Μοιάζει με μία παράσταση που μυρίζει ναφθαλίνη, προσπαθώντας να επαναλάβει αυτά τα στερεότυπα που φύτρωσαν βαθιά στην ελληνική κοινωνία, άλλοτε καλλιεργώντας τα και άλλοτε μαζεύοντας τη σιχαμερή σοδιά… Και τα κατάφερε και με το παραπάνω… Να εκτοξεύσει θανατερό δηλητήριο ταΐζοντας τις αχόρταγες σάρκες του λυσσαλέα πεινασμένου ρατσιστικού τέρατος…

Ο κ. Σεφερλής είναι ένας έξυπνος άνθρωπος. Ήξερε πολύ καλά τι ετοιμάζει. Και ήξερε ακόμα καλύτερα τον ντόρο που θα προκαλέσει. Όμως, πρέπει να σκεφτεί καλά το τηλεοπτικό του μέλλον… Και πρέπει να διαλέξει σε ποια πλευρά της ιστορίας θέλει να είναι… Την ώρα που η ΕΡΤ προβάλλει την «Τούρτα της μαμάς», μία σειρά που έσπασε τα στερεότυπα και έφερε έναν νέο αέρακωμωδίας, τέτοιες σειρές σαν το «Super Mammy» μοιάζουν τόσο λίγες… Ας διοχετεύσει την ενέργειά του σε κάτι αξιόλογο… Και ας ενταχθεί επιτέλους στην εποχή του!
Την στιγμή που τα κανάλια κόπτονται ολημερίς (βλ. πρωινάδικα) για τους βιασμούς και τις σεξουαλικές κακοποιήσεις, που αποδίδουν δικαιοσύνη εξυψώνοντας τα θύματα και στέλνοντας στον πάτο της κοινωνίας τους δράστες (οι οποίοι έχουν κριθεί από τους ίδιους ομόφωνα ένοχοι), το βράδυ της Κυριακής ο ΑΝΤ1 αλλάζει διαθέσεις και σε μία τόσο εμπορική ζώνη ξερνάει στερεότυπα και ρατσισμό… Ή του ύψους ή του βάθους, όλα για να πετύχουν την πολυπόθητη τηλεθέαση…
Για ακόμη μία φορά αποδεικνύεται πως οι άδειοι τενεκέδες κάνουν τον μεγαλύτερο κρότο… Ως πότε όμως; Μάλλον κάποιοι ακολουθούν την επίσης παλιακιά συνταγή, πως και η αρνητική δημοσιότητα είναι δημοσιότητα…

Μεγάλη στεναχώρια για τον κ. Μπιμπίλα που δέχθηκε να συμμετάσχει σε μία τέτοια σειρά, προσθέτοντας μία θλιβερή στιγμή στο πλούσιο βιογραφικό του, που δεν τιμά ούτε τον ίδιο, ούτε τον θεσμικό του ρόλο, αλλά και γιατί μια σπουδαία ηθοποιός του θεάτρου, όπως είναι η Τάνια Τρύπη που επέλεξε να συμμετάσχει σ’ αυτό το έκτρωμα.
Συνοψίζοντας, το ΕΣΡ πρέπει να επέμβει. Η ελευθερία του τηλεοπτικού λόγου πρέπει να σταματά εκεί που αρχίζει η εκφορά ενός φάσματος ρατσιστικών και ομοφοβικών ακραιοτήτων… Οι εποχές που κάποιοι έστηναν καριέρα επί πτωμάτων έχουν πια περάσει ανεπιστρεπτί… Ευτυχώς για όλους μας!
..
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media