|
Από τη στήλη Τηλεοπτικά Μαντάτα #29 του Γιώργου Μπαστουνά για την Κουλτουρόσουπα.
Η φετινή τηλεοπτική σεζόν έχει εξελιχθεί σε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα χρονιά, με πλήθος προϊόντων μυθοπλασίας να καταλαμβάνουν τον εγχώριο τηλεοπτικό χρόνο. Το πλήθος αυτών βέβαια δεν σημαίνει και αντίστοιχα υψηλή ποιότητά τους. Αδιαμφισβήτητα τη μεγαλύτερη εντύπωση έχει κάνει η ΕΡΤ, η οποία μας έχει κατακλύσει με πλούσιο υλικό, καταφέρνοντας ουκ ολίγες φορές -και όχι άδικα- να γίνει πρώτο αντικείμενο συζήτησης.
Εξαίρεση σε αυτές τις αξιόλογες παραγωγές, άλλες με περισσότερο και άλλες με λιγότερο ενδιαφέρον, αποτέλεσαν δύο σειρές ο «Όρκος», ο οποίος θύμισε μία κακοφτιαγμένη σαπουνόπερα με πολλά λάθη και απροσεξίες, και το «Κι όμως είμαι ακόμα εδώ».

Ως προς τη δεύτερη σειρά, η ίδια χαρακτηρίζεται ως μία κωμωδία, που περισσότερο προσιδιάζει σε μία κομεντί. Δυστυχώς οι κωμωδίες στην ελληνική τηλεόραση τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί μεγάλη κακοποίηση με ανούσια κείμενα και μετριοπαθείς σκηνοθετικές απόπειρες. Η υπόθεση της σειράς περιστρέφεται γύρω από την Κατερίνα, η οποία από μικρή μεγάλωσε με την ιδέα ότι θα πεθάνει νέα από μια σπάνια αρρώστια, ακριβώς όπως η μητέρα της και η γιαγιά της. Αποτελεί έναν υποχόνδριο άνθρωπο με εμμονή στον θάνατο. Τελικά στα 33 της μαθαίνει ότι της απομένουν 6 μόνο μήνες ζωής… Θα είναι αυτό το τέλος η αρχή για ένα νέο ξεκίνημα;

Η σειρά, παρότι μοιάζει να βρίσκεται μέσα στην εποχή με τις αναφορές σε αρρώστιες, μάσκες, αντισηπτικά να είναι έντονες, εντούτοις η σύγχρονη πραγματικότητα αποτελεί απλά μία αφετηρία, χωρίς περαιτέρω ανάπτυξη. Ούτε αξιοποιείται για να ασκήσει σάτιρα στα όσα βιώνουμε, ούτε για να αντιγράψει αστείες καταστάσεις από τη ζωή. Αντίθετα, επιδίδεται σε ένα ανούσιο χιούμορ, που πέραν του ότι μοιάζει ξενόφερτο, καταντάει σε αρκετές στιγμές κουραστικό, χωρίς να προσφέρει τότε ούτε ένα χαμόγελο. Περισσότερο θα χαρακτηρίζαμε το κείμενο των Κωνσταντίνας Γιαχαλή και Παναγιώτη Μαντζιαφού μπαλαφάρα, παρά μία αυθεντική κωμωδία. Η υπερβολή έντονη, το χιούμορ χοντροκομμένο και οι εναλλαγές ανούσιες. Οι πρωταγωνιστές μιλούν γρήγορα, προσπαθώντας με νύχια και με δόντια να χωρέσουν πολύ κείμενο σε μικρές σκηνές. Άθλος γι΄ αυτούς, άθλος και για τους τηλεθεατές.

Η σκηνοθεσία του Σπύρου Ρασιδάκη κινείται σε αρκετά συγκρατημένα επίπεδα. Η ίδια μάλλον επεδίωκε να γίνει σε κινηματογραφικά πρότυπα, χωρίς όμως να ακολουθεί τους κανόνες της κλασικής κωμωδίας. Τα κοντινά πλάνα είναι έντονα με τις αντιδράσεις των ηρώων και τις αποκρίσεις τους να γίνονται ιδιαιτέρως και όχι σε μία ενιαία εικόνα. Μία πιο σπιρτόζα σκηνοθεσία, ίσως έδινε μία ώθηση στο ανιαρό κείμενο, σώζοντας κάπως την κατάσταση. Τώρα μοιάζει παλιακιά, χωρίς φρεσκάδα και ορμή…

Όσον αφορά τους πρωταγωνιστές, ο Γιάννης Τσιμιτσέλης ακολουθεί τη μανιέρα της καριέρας του, παρουσιάζοντας σε κάθε ρόλο του περίπου τον ίδιο χαρακτήρα, με όμοιες αντιδράσεις, όμοιες αποκρίσεις, όμοια διαμόρφωση. Ο Σταύρος Σβήγγος είναι πολύ καλός, κάνοντας προσπάθεια να τσαλακωθεί με το κείμενο να τον κρατά κάπως παγιδευμένο. Οι λοιποί Λαέρτης Μαλκότσης, Βίβιαν Κοντομάρη και Σάρα Γανωτή αποτελούν ένα ικανοποιητικό συμπλήρωμα στους βασικούς χαρακτήρες, που κάνουν προσπάθεια να κινηθούν σε γνώριμα κωμικά πλαίσια. Ο συμπαθέστατος Αλέξανδρος Αντωνόπουλος αποτελεί μία αξιοπρεπή προσθήκη στο cast.
Τελευταία άφησα την Κατερίνα Γερονικολού, η οποία κυριολεκτικά κεντάει. Δεν ξέρω αν τα μέτρια στοιχεία της σειράς με έκαναν να προσέξω περισσότερο την ερμηνεία της ή αν η ερμηνεία της πράγματι αξίζει, σίγουρα όμως φαίνεται να αποτελεί το μόνο στοιχείο το οποίο σώζει ό,τι μπορεί να σώσει από την σειρά. Δυναμική, τσαχπίνα, με καθαρή φωνή και έντεχνες αναπνοές φαίνεται να «κατέχει» καλά την κωμωδία, παρουσιάζοντας μας μία πτυχή την οποία δεν την είχαμε δει σε τόσο μεγάλο βαθμό. Κατάφερε να ξεχωρίσει… αυτό είναι το μόνο βέβαιο.

Συνολικά, θα λέγαμε, πως η νέα σειρά της ΕΡΤ παρά τις προσδοκίες και το φαινομενικά ενδιαφέρον του σεναρίου, δεν εντυπωσίασε. Επιχείρησε να παρουσιάσει κάτι πρωτότυπο χωρίς όμως να τα καταφέρει με μερικά σημεία να μοιάζουν με παρωδία. Φωτεινή εξαίρεση η ερμηνεία της Κατερίνας Γερονικολού, η οποία φαίνεται να υπερέχει… Το μέλλον θα δείξει την πορεία της σειράς… Ελπίζουμε να είναι ανοδική! Γιατί σε μία χρονιά με πολλές σειρές, μερικές θα περάσουν απαρατήρητες… Ίσως δικαίως…
..
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
..