-Λόγω τεχνικών προβλημάτων την προηγούμενη εβδομάδα δεν ήταν εφικτή η δημοσίευση του άρθρου – ζητούμε συγνώμη –
.
Το σενάριο *
– Ακόμη δεν μπορώ να πιστέψω τι έκανε χθες το βράδυ, είπε ο Μίλτος αναφερόμενος στην εδώ και τρεις εβδομάδες κοπέλα του, τη Γεωργία.
– Θέλεις να μου πεις;
– Φυσικά και θα σου πω. Ας τα πάρω με τη σειρά. Είχαμε ήδη μιλήσει γύρω στις 5 φορές και είχαμε συμφωνήσει να μην επικοινωνήσουμε άλλο μέχρι σήμερα. Εγώ λοιπόν το έβαλα στο αθόρυβο και έπεσα να κοιμηθώ. Κάποια στιγμή άκουσα το θυροτηλέφωνο να χτυπάει σαν δαιμονισμένο.
– Και σίγουρα δεν ήταν κάποιος περαστικός, είπα γελώντας.
– Σίγουρα. Ήταν εκείνη που με είχε πάρει γύρω στις 20 φορές στο κινητό και ανησύχησε πολύ που δεν απαντούσα. Σκέφτηκε λοιπόν πως ήταν πολύ καλή ιδέα να έρθει και να αναστατώσει ολόκληρη τη γειτονιά μαζί με μένα.
– Τι εννοείς;
– Με το που είδε ότι δεν απαντούσα, άρχισε να χτυπάει τα κουδούνια των υπολοίπων της πολυκατοικίας γιατί έπρεπε οπωσδήποτε να βρει τρόπο να μπει μέσα. Να σκεφτείς ότι ξύπνησα από τις φωνές του διπλανού μου και όχι από το θυροτηλέφωνο. Πρώτα άκουσα εκείνον που την έστελνε στον αγύριστο νυχτιάτικα και μετά άκουσα το θυροτηλέφωνο που εξακολουθούσε να χτυπάει ασταμάτητα.
– Νιώθω ότι παρακολουθώ ταινία. Και τι έγινε μετά;
– Άνοιξα την πόρτα, εκείνη μπήκε μέσα λες και είχε γίνει κάτι τρομερό και μου έβαλε τις φωνές προτού καν προλάβω να ρωτήσω τι στο καλό γύρευε τέτοια ώρα. Φώναζε τόσο πολύ που δυσκολευόμουν να παρακολουθήσω τι έλεγε. Έπιανα μόνο κάποιες φράσεις και τις υπόλοιπες τις μάντευα.
– Και τι έλεγαν Μίλτο αυτές οι φράσεις;
– Ότι ήμουν απαράδεκτος που την έκανα να τρομάξει, ότι φοβήθηκε πως έπαθα κάτι κακό, ότι της φάνηκε πολύ περίεργο που δεν απαντούσα στα τηλεφωνήματά της και υποψιάστηκε πως μπορεί να ήμουν με άλλη και πολλά άλλα που ντρέπομαι να σου πω.
– Από τη μια υπόθεση στην άλλη λοιπόν, είπα.
– Ακριβώς. Κι όσο για τα συναισθήματά της ήταν στο κόκκινο. Εκεί που θύμωνε, εκεί έκλαιγε για να σταματήσει ξαφνικά και να πέσει στην αγκαλιά μου λέγοντας μου ότι είμαι η ζωή της.
– Κι εσύ τι έκανες;
– Στην αρχή είχα παγώσει. Δεν πίστευα στα μάτια μου. Ούτε στα αυτιά μου. Δεν ήξερα τι να κάνω. Προσπάθησα μια δυο φορές να τη διακόψω για να της πω πόσο παράλογα μου φαινόντουσαν όλα αυτά αλλά ήταν αδύνατο. Δεν με άφηνε να αρθρώσω λέξη. Δεν με άκουγε. Ήταν επικεντρωμένη στο μονόλογό της.
– Κι ύστερα;
– Ύστερα τη λυπήθηκα και την πήρα στην αγκαλιά μου για να ηρεμήσει. Αν ηρεμούσε εκείνη, θα ηρεμούσα κι εγώ. Έτσι πίστευα.
– Και ηρέμησε;
– Δεν θα το έλεγα. Για αρκετή ώρα έκλαιγε λέγοντας πως δεν την αγαπούσα κι ούτε νοιαζόμουν για αυτήν. Χρειάστηκε να της θυμίσω αρκετές φορές ότι η σχέση μας δεν έχει κλείσει ακόμη ούτε ένα μήνα για να μπορώ να της πω ότι την αγαπώ.
– Κι ήταν τότε που ακολούθησε το επόμενο δράμα, σωστά;
– Έπεσες εντελώς μέσα. Το επόμενο δράμα κράτησε μέχρι το ξημέρωμα που αποκοιμηθήκαμε εξαντλημένοι ο ένας δίπλα στον άλλον. Κι όταν ξυπνήσαμε το πρωί ήταν σαν να μην είχε προηγηθεί τίποτε. Εκείνη ήταν χαρούμενη, εγώ σοκαρισμένος. Εκείνη σιγοτραγουδούσε, εγώ έβριζα από μέσα μου την τύχη μου. Εκείνη με αποχαιρέτισε με ένα φιλί δίνοντας μου την υπόσχεση να κοιμηθούμε κι απόψε μαζί, εγώ αναρωτιόμουν πώς μπλέχτηκα σε αυτήν την ιστορία και τι θα κάνω για να γλυτώσω.
– Δύσκολη υπόθεση να είσαι σε σχέση με μια drama queen, είπα ελπίζοντας να βοηθούσε το υπόλοιπο της σημερινής συνεδρίας για να νιώσει πιο ήρεμος και πιο έτοιμος να βάλει ένα όριο σε αυτήν τη γυναίκα που απειλούσε να πάρει πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα μια πρωταγωνιστική θέση στη ζωή του.

Το παιχνίδι
Ο Μίλτος, όπως και πολλοί άλλοι, είναι σε σχέση με μια γυναίκα που γίνεται υπερβολική στις αντιδράσεις της και προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή του συντρόφου της μέσα από συναισθηματικούς και μελοδραματικούς τρόπους. Πρόκειται για την drama queen ή αλλιώς για τη βασίλισσα του δράματος καθώς θυμίζει την πρωταγωνίστρια μιας δραματικής ταινίας που υποφέρει πολλά και προσελκύει το ενδιαφέρον των άλλων μέσα από τις προσωπικές της συμφορές.
Η γυναίκα με αυτά τα χαρακτηριστικά τείνει να δίνει στα γεγονότα μεγαλύτερες διαστάσεις από αυτές που έχουν και αντιδρά δυσανάλογα με συνέπεια να δυσκολεύει τους γύρω της. Η θεατρικότητα των εκφράσεων της την κάνει άλλοτε χαριτωμένη και άλλοτε εξαιρετικά δυσάρεστη και εκνευριστική. Όσο πιο δυσάρεστη γίνεται για τους γύρω της, τόσο πιο ανασφαλής νιώθει μέσα της. Όσο πιο ανασφαλής νιώθει μέσα της, τόσο πιο έντονες είναι οι συναισθηματικές μεταπτώσεις της. Όσο πιο ασταθής είναι συναισθηματικά, τόσο πιο πολλά τα ξεσπάσματα που κάνει. Κι όσο πιο πολλά τα ξεσπάσματά της, τόσο λιγότερο αντιδρούν οι άλλοι για να αποφύγουν τις αρνητικές συνέπειες της συμπεριφοράς της.

Η drama queen είναι μια εγωκεντρική προσωπικότητα που αδυνατεί να σκεφτεί τις ανάγκες των άλλων και δυσκολεύεται να μπει στη θέση τους. Ενδιαφέρεται μόνο για την ίδια και απαιτεί από τους άλλους να ασχολούνται μαζί της, να τη φροντίζουν, να τη θαυμάζουν και φυσικά να αναγνωρίζουν τις δυσκολίες που περνά. Το δράμα της ζωής της είναι αυτό που την κρατά ζωντανή και της δίνει αξία. Παρουσιάζεται ως οσιομάρτυρας ή ηρωίδα που αντέχει καταστάσεις και αξίζει το χειροκρότημα. Άλλωστε η σκηνή είναι ο φυσικός της χώρος.
Αν ο σύντροφός της σκεφτεί να την αφήσει, τότε εκείνη διαλύεται και καταφεύγει σε οποιοδήποτε συναισθηματικό εκβιασμό προκειμένου να τον πείσει να αλλάξει γνώμη. Συνηθίζει να κάνει σχέσεις με πάθος και της είναι γνώριμο να χωρίζει και να επιστρέφει στον σύντροφό της αρκετές φορές. Δεν είναι εύκολο να μείνει κανείς σε σχέση με μια τέτοια γυναίκα ακόμα κι αν στην αρχή δείχνει πολύ ενδιαφέρουσα. Άλλωστε σύμφωνα με τον Επίκτητο όταν κάποιος υπερβαίνει το μέτρο, τα πιο ευχάριστα γίνονται τα πιο δυσάρεστα.

Υστερόγραφο
Δεν ξέρω πώς σε βρίσκει η ανάγνωση αυτού του άρθρου… δεν ξέρω αν είσαι κι εσύ ανάμεσα σε αυτούς που έχουν σχέση με μια drama queen… δεν ξέρω αν έχεις κουραστεί αλλά δεν ξέρεις πώς να την αφήσεις… δεν ξέρω τέλος αν θέλεις να συνεχίσεις να ζεις έτσι ή αν σκοπεύεις να αλλάξεις όρους στο παιχνίδι της ζωής σου… η πρόσκλησή μου είναι να κάνεις το πρώτο βήμα που θα σε φέρει πιο κοντά στην αλλαγή…
Τι λες; Παίζουμε λοιπόν;
*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος άρθρου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
.
Κάθε Τρίτη στις σελίδες του Kulturosupa.gr
.
Μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο μου που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις iWrite με τίτλο “Μαθήματα στη γλώσσα της αγάπης” (πληροφορίες και online αγορά θα βρείτε εδώ)
.

.
Bίντεο, συνεντεύξεις και ομιλίες μου επισκεφτείτε το κανάλι μου στο You Tube.

..
Ακολουθήστε μας στα social media
..