Το λέγαμε σε προηγούμενή μας σημείωση πως ο Φλεβάρης που μπαίνει με το καλό αύριο Τρίτη, εκτός από καρναβάλια και Βαλεντίνους θα περιέχει και πολύυυ θέατρο. Τόσο που θα θυμίζει προ-κορονοϊού εποχή όταν κάθε βδομάδα του μήνα δεν προλαβαίναμε σε ποια παράσταση να πάμε, ποια να αφήσουμε για μετά αλλά και ποια αναγκαστικά θα απορρίψουμε… Τότε… που τα τεφτέρια έπαιρναν φωτιά με σημειώσεις, προσθήκες, αφαιρέσεις και φυσικά απόψεις.
Αρχή του καλού κλίματος η βδομάδα που ξεκίνησε σήμερα 31 του Γενάρη με πέντε (5) παρακαλώ νέες παραστάσεις να βγαίνουν στον θεατρικό στίβο προς αναζήτηση θεατών και εντυπώσεων. Το μενού περιέχει πολυποίκιλα «θεάματα», αυτό που λένε για όλα τα γούστα, και όπως φαίνονται όλες έχουν ενδιαφέρον αρκεί και εσείς οι θεατές, να σπεύσετε στα ταμεία τιμώντας τη μεγάλη προσπάθεια που κάνουν οι θίασοι να επανέλθει η κανονικότητα στον θεατρικό χώρο.

.
Έτσι, μπορεί τα πολλά βλέμματα να στρέφονται στον πάντα καλό ηθοποιό Δημήτρη Καταλειφό για το κωμικοτραγικό «Τέλος του Παιχνιδιού» αλλά του πάντα «δύσκολου» Μπέκετ, ωστόσο μόνο απαρατήρητη δεν περνά η νέα πρόταση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου.
Συνεχίζοντας την εξαιρετική καλλιτεχνική πορεία που είχαν όλες οι προηγούμενες παραστάσεις προσθέτει άλλη μία η οποία θα είναι εμπλουτισμένη πέρα από πλήθος συντελεστών… και με ένα …σκασμό τραγουδιών του Χρήστου Λεοντή. «Οι Προστάτες» του Μήτσου Ευθυμιάδη είναι μια πολιτική σάτιρα με θέμα τον απελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων το ’21

Πρώτη όμως πρεμιέρα της εβδομάδας (ημέρα Τετάρτη) θα’ ναι η «Αναφορά για μια Ακαδημία» του Φραντς Κάφκα από την δραστήρια αθηναϊκή ομάδα Σημείο Μηδέν που μεσ’ τους στόχους της είναι να παρουσιάζονται οι δουλειές τους σε όλη η Ελλάδα, γεγονός που το κάνουν και μπράβο τους. Θυμίζουμε πως θα τους βλέπαμε τον περασμένο Οκτώβρη στα πλαίσια των τελευταίων Δημητρίων, ωστόσο η έλευση τους ακυρώθηκε την τελευταία στιγμή, ενώ τελευταία τους δουλειά που γενικώς άρεσε, ήταν η «Αντιγόνη» στο θέατρο Κήπου. Επιπλέον, επιλέγουν το θέατρο Ανετον γεγονός που μας χαροποιεί ακόμη περισσότερο καθώς από τον Δήμο Θεσσαλονίκης μένει αρκετά ανεκμετάλλευτος, ενώ δεν θα’ πρεπε.

Ο Στάθης Μαυρόπουλος, αυτός ο χαρισματικός και συμπαθέστατος καλλιτέχνης που δημιούργησε την «Γκραν Γκινιολ» ομάδα του, επανέρχεται με ό,τι πιο επίκαιρο (μετά την πανδημία φυσικά….) υπάρχει προσεγγίζοντας με τον δικό του τρόπο τη μαύρη κωμωδία της Άρτεμης Μουστακλίδου και αναφέρεται στον ρατσισμό, την ξενοφοβία και την ενδοοικογενειακή βία μεταξύ άλλων. «Η Απειλή», όπως τιτλοφορείται το έργο είναι μια από τις επιχορηγούμενες παραστάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού.

Τέλος, η πέμπτη πρεμιέρα αφορά σε μια σπουδαία πένα από τον Βορρά και συγκεκριμένα από την Ιρλανδία. Το όνομα βαρύ και υπολογίσιμο τόσο στους βιβλιοφάγους όσο και στους θεατρόφιλους. Για τον Κόνορ ΜακΦέρσον ο λόγος που πρωτογνωρίσαμε θεατρικά στην μεγάλη επιτυχία «Ο Φάρος» που ανέβασε ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης μαζί μ’ ένα θίασο διαμάντι από Χειλάκη, Ψαρρά, Παπασπηλιόπουλο και Αλειφερόπουλο.
.

.
Η τότε παράσταση σάρωσε εισπρακτικά αλλά και θριάμβευσε στα «δικά» μας 8α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2018 αποσπώντας 3 μεγάλα βραβεία: Καλύτερη παράσταση της Χρονιάς, Β’ Ανδρικού για την συγκλονιστική (αξέχαστη θα μείνει) ερμηνεία του Νίκου Ψαρρά και Ερμηνευτικού συνόλου. Η τωρινή, είναι φρεσκότατη και ακυκλοφόρητη… παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τη φετινή θεατρική περίοδο στην Αθήνα και όπως φαίνεται κυμαίνετε στα γνωστά λημέρια του συγγραφέα… ένα μυστηριώδες παραμύθι για την εκδίκηση της φύσης απέναντι στον άνθρωπο…
Τελικό συμπέρασμα;
Προτάσεις υπάρχουν και είναι καλές, γι’ αυτό τρέξτε να δείτε θέατρο
.

ΕΒΔΟΜΑΔΑ 31/01-06/2/2022
.
-k-
ΆΝΕΤΟΝ
«Αναφορά για μια Ακαδημία» του Φραντς Κάφκα.


Ο κεντρικός ήρωας είναι ο πίθηκος Rotpeter. Μια ομάδα κυνηγών της εταιρείας Χάγκενμπεκ τον πυροβόλησε σε μια ζούγκλα της Χρυσής Ακτής, καθώς πήγαινε με την αγέλη του να πιούν νερό. Δέχτηκε δύο σφαίρες με αποτέλεσμα τον ευνουχισμό του. Κατόπιν, τον αιχμαλώτισαν, τον μετέφεραν στο πλοίο τους και τον έκλεισαν σε ένα κλουβί. Αυτός, σε κατάσταση σοκ, έχοντας χάσει τη μνήμη της ως τώρα ζωής του, πάσχισε να διαφύγει. Τότε άρχισε να παρατηρεί αυτούς που ήταν γύρω του, τους εξαθλιωμένους και από-ανθρωποιημένους σκλάβους/ναύτες της εταιρείας Χάγκενμπεκ και προσπάθησε να τους μιμηθεί. Από την Ομάδα Σημείο Μηδέν.
Σκηνοθεσία: Σάββας Στρούμπος.
Ερμηνεύουν: Έλλη Ιγγλίζ, Έβελυν Ασουάντ, Ρόζυ Μονάκη, Άννα Μαρκά – Μπονισέλ, Μπάμπης Αλεφάντης, Γιάννης Γιαραμαζίδης, Ντίνος Παπαγεωργίου
.
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 2, Πέμπτη 3 και Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου στις 21.00.
-k-
.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ
«Τέλος του Παιχνιδιού» του Σάμουελ Μπέκετ.


Βιώνοντας την απόγνωση της επίγνωσης, οι κωμικοτραγικοί, έγκλειστοι ήρωες του έργου, επιστρατεύουν τη δύναμη της ρουτίνας, τον διάλογο, το χιούμορ, τις μνήμες, και μια “μορφή απέραντου οίκτου”, για να παρατείνουν την πορεία προς το αναπόφευκτο.
Σκηνοθεσία: Γιώργος Σκεύας.
Ερμηνεύουν: Δημήτρης Καταλειφός, Άρης Μπαλής, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιώργος Ζιόβας.
.
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη 3, Παρασκευή 4 & Σάββατο 5 στις 21:00, Κυριακή 6/2 στις 19:00
-k-
ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ
«Οι Προστάτες» του Μήτσου Ευθυμιάδη.


Το έργο παρουσιάζει στη σκηνή κλασικά γεγονότα, φωτισμένα από μια άλλη πλευρά χωρίς όμως να αμαυρώνονται το αποτέλεσμα και η σημασία της Ελληνικής Επανάστασης καθώς και η γέννηση του Ελληνικού κράτους. Το κοινό θα συναντήσει όχι πρόσωπα αλλά χαρακτήρες/ σύμβολα που φτάνουν μέχρι το σήμερα και θα ανακαλύψει τους σκοπούς και τα συμφέροντα όσων ανακήρυξαν τους εαυτούς τους «προστάτες». Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί είναι: «Τελικά οι «Προστάτες» προστάτεψαν την Ελλάδα;»
Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιουρτσίδης.
Ερμηνεύουν: Θανάσης Δισλής, Καλλιόπη Ευαγγελίδου, Άννα Ευθυμίου, Αλίκη Ζαχαροπούλου, Χρύσανθος Καγιάς, Δημήτρης Κολοβός, Λευτέρης Λιθαρής, Ρούλα Παντελίδου, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Στέφανος Πίττας, Σπύρος Σαραφιανός, Χρίστος Στυλιανού κ.ά.
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη, Κυριακή στις 19.00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00.
.
-k-
Τ
«Η Απειλή» της Άρτεμης Μουστακλίδου.


Ένα ζευγάρι ζει κλεισμένο στο διαμέρισμά του για άγνωστο λόγο (μπα! πως έτσι;). Η γυναίκα δεν βγαίνει ποτέ έξω από το διαμέρισμα ενώ ο άντρας βγαίνει μόνο για τη δουλειά του και τα απολύτως απαραίτητα (μα γιατί να κλειστεί κάποιος στο σπίτι του;) Κέντρο του κόσμου τους είναι τηλεόραση. Ζουν μέσα από αυτή, αποτελεί τη δική τους ασφαλή διέξοδο στον έξω κόσμο (έλα τώρα, κι εμείς βλέπουμε σειρές…)
Σκηνοθεσία: Στάθης Μαυρόπουλος.
Ερμηνεύουν: Ιωάννα Λαμνή, Γιάννης Μόχλας.
.
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή στις 21:30, Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00, Δευτέρα στις 21:30 (έως 28 Φεβρουαρίου).
.
-k-
ΑΜΑΛΙΑ
«Τα πουλιά» του Κόνορ ΜακΦέρσον.


Μυστηριώδη σμήνη πουλιών αρχίζουν να επιτίθενται βίαια κατά τη διάρκεια της παλίρροιας οδηγώντας δυο ξένους τον Νατ, έναν τύπο που πάσχει από πονοκεφάλους, και την Νταϊάν, πρώην μυθιστοριογράφο να καταφύγουν σε ένα απομονωμένο και εγκαταλειμμένο σπίτι δίπλα σε μια λίμνη προσπαθώντας να επιβιώσουν. Χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και με λίγα αποθέματα τροφίμων οι σχέσεις δοκιμάζονται την ίδια ώρα που οι ελπίδες για σωτηρία εξανεμίζονται. Ξαφνικά η άφιξη μιας νεαρής μυστηριώδους γυναίκας, της Τζούλια, που παραθέτει εδάφια από τον Εκκλησιαστή και φλερτάρει με τον Νατ, απειλεί να καταστρέψει τις εύθραυστες ισορροπίες.
Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Παπαδόπουλος.
Ερμηνεύουν: Ειρήνη Αρβανίτη, Έκτορας Γασπαράτος, Άννα Θεοδωρίδου, Στέλιος Ψαρουδάκης.
Ήμερες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο 5 & Κυριακή 6 Φεβρουαρίου, ώρα 21:00
.
-Κ-
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν έως 14/05/2022 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 11α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης 2022