Είναι ένας ηθοποιός της νέας γενιάς που ήδη έχει χαρακτηριστεί ως «πολλά υποσχόμενος». Γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιός μεταπήδησε με ευκολία από τον αθλητισμό στο θέατρο χωρίς ωστόσο να έχει εγκαταλείψει την πρώτη του αγάπη. Τελείωσε τη σχολή «Βουτσινά» και με πολλή δουλειά, σεβασμό κι αγάπη για το θέατρο ήρθε η αναγνωσιμότητα καθώς εκτός από τις συμμετοχές του στις παραγωγές του ΚΘΒΕ έπαιξε στον επιτυχημένο «Σασμό», γεγονός που τον έκανε ευρύτερα γνωστό.
Φέτος το καλοκαίρι θα τον απολαύσουμε στη Μήδεια του Μπόστ σε σκηνοθεσία της Εύης Σαρμή με τον Παντελή Καναράκη στον ομώνυμο ρόλο.
Ο Νίκος Τσολερίδης μιλά στην Ειρήνη Σοφιανίδου για την Κουλτουρόσουπα.
Κύριε Τσολερίδη χαρά μας να σας φιλοξενούμε στην Κουλτουρόσουπα. Πείτε μας δυο λόγια για σας; Τι θα θέλατε να γνωρίζουν για σας οι αναγνώστες μας;
Ότι είμαι αθλητής σε όλα. Πιστεύω ότι η ζωή είναι μια κούρσα αντοχής. Δεν είναι 100αρι.Προπονούμαι από παιδί γι αυτό. Και ψάχνω τους σωστούς ρυθμούς για τον εαυτό μου, γνωρίζοντας πια, ότι υπάρχουνε μέρες που βγαίνεις πρώτος κ άλλες τελευταίος!
Αφορμή για να κάνετε στροφή από τον αθλητισμό στην υποκριτική ήταν ένας ατυχής τραυματισμός που ανέκοψε την εντυπωσιακή σας πορεία στο χάντμπολ. Πιστεύετε ότι αν δεν είχε συμβεί αυτό θα συνεχίζατε ως αθλητής ή η αλλαγή πλεύσης ήταν προδιαγεγραμμένη;
Πρωταθλητισμό δεν μπορείς να κάνεις μετά από μια ηλικία.. Οπότε κάποια στιγμή θα δοκίμαζα κάτι άλλο.. Ίσως να γίνω προπονητής. Είμαι πολύ γεμάτος απ όσα έζησα στο χάντμπολ αλήθεια και ζω ακόμα, όπως η κατάκτηση του πρωταθλήματος Β εθνικής φέτος με την αγαπημένη μου ομάδα τον ΗΡΑΚΛΗ. Και ότι αντέχω ακόμα να μπω στον αγώνα.. Δεν ξέρω τι θα χε συμβεί αν.. Πάντως ποτέ δεν έπαψα να μαι αθλητής. Και στο θέατρο έτσι νοιώθω. Γι αυτό αγαπώ την ομαδική δουλειά και το μοίρασμα της “μπάλας “.
Ο αθλητισμός και το θέατρο έχουν νομίζω πολλά κοινά. Τα έχετε σίγουρα εντοπίσει από πρώτο χέρι. Θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας τις ομοιότητες και τις διαφορές;
Το πρώτο κοινό είναι η ομάδα. Το ότι κάποιες μέρες θα μείνεις στον πάγκο, άλλες θα βάλεις πλάτες, άλλες θα σκοράρεις. Έτσι ακριβώς είναι και το θέατρο. Και όσο καλύτερος είναι ο σκηνοθέτης ή ο προπονητής τόσο πιο ψηλά θα πάει η ομάδα. Μια διαφορά βρίσκω και είναι πολύ σημαντική. Στο θέατρο μια οντισιόν, μια ερμηνεία, μια παράσταση κρίνεται και με υποκειμενικά κριτήρια. Στον αθλητισμό δεν μπορεί να γίνει αυτό. Τα συμπεράσματα δικά σας.
Τελειώσατε τη σχολή του Ανδρέα Βουτσινά. Πώς και την επιλέξατε; Δε σκεφτήκατε καθόλου τις δραματικές σχολές των κρατικών σκηνών;
Στην ηλικία που βρισκόμουν όταν μπήκα στην σχολή δεν μπορούσα να συμμετάσχω στις εισαγωγικές εξετάσεις των κρατικών σχολών, τότε αν θυμάμαι καλά ήταν μέχρι και 24 έτη. Οι λόγοι που πήγα στην σχολή του Ανδρέα Βουτσινά ήταν τέσσερεις. 1) Χρήστος Γκουντζίδης. 2) Παύλος Δανελάτος 3) Δημήτρης Μητσόπουλος 4) Ανδρέας Βουτσινάς.
Πόσο δύσκολο είναι για έναν νέο ηθοποιό να κερδίσει την αποδοχή του «σιναφιού» που λένε; Να πατήσει το πρώτο σκαλί της ανοδικής πορείας;
ΣΙΝΑΦΙΟΥ;;Κολεκτίβας; Κλίκας; Ομάδας; Όποια λέξη και να διαλέξεις έχει σκληρή δουλειά! Σε όλα τα παραπάνω υπάρχει και συγκεκριμένο είδος δυσκολίας. Όπου και να υπάρξεις όμως… αν είσαι αληθινός και ειλικρινής με τον εαυτό σου, μια χαρά θα σε αποδεχτούν! Αλλά εδώ που τα λέμε θέλει και τύχη! Μπορεί να κάνεις το μεγαλύτερο σου κομμάτι και να μη συμβεί τίποτα ή κάτι τόσο εφήμερο, όσο ένα πυροτέχνημα. Και αντίστροφα μπορεί να κάνεις κάτι τόσο μικρό αλλά να μη το ξεχάσουν ποτέ. Σας αφήνω να βάλετε εσείς το πρόσημο…
Από τις παραστάσεις που έχετε λάβει μέρος, υπάρχει κάποια που να σας έμεινε βαθιά χαραγμένη στη μνήμη, είτε ως θετική είτε ως αρνητική εμπειρία;
Όλες οι παραστάσεις αφήνουν ένα στίγμα πάνω σου και ένα ακόμη bolt στο βιογραφικό σου! Τις αρνητικές στο βιογραφικό σπάνια τις βάζουμε ή τις έχουμε κάτω κάτω, όχι ότι αλλάζει κάτι, έτσι ρε παιδί μου, για την ιδεατή τιμωρία ίσως! Αλλά όπως και να χει είναι κομμάτι τις πορείας μας! Δεν θα ονομάσω καμία ξεχωριστή, είτε αρνητική είτε θετική! Είναι όλες εκεί, και είναι κομμάτι αυτού που είμαι τώρα!
Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει πολλή κουβέντα για τις δύσκολες συνεργασίες και πολλές φορές σκληρές συμπεριφορές από αναγνωρισμένους θιασάρχες. Σας έχει τύχει κάτι αντίστοιχο; Πιστεύετε ότι τα πράγματα έχουν καλυτερέψει μετά από τις αποκαλύψεις των τελευταίων ετών;
Έχουν καλυτερέψει… δεν είμαι σίγουρος για αυτό!!! Είμαι σίγουρος όμως, ότι δεν είναι τέλεια!!! Άρα έχουμε δουλειά ακόμα!!! Επίσης (κι ας πέσουν να με φάνε) εξαρτάται το “σινάφι”…
Υπάρχει κάποιος σκηνοθέτης που θα θέλατε πολύ να συνεργαστείτε στη διάρκεια της καλλιτεχνικής σας πορείας;
Θα παρομοιάσω τον ηθοποιό με ένα κομμάτι μάρμαρο, ξύλο ή πηλό που περιμένει τον γλύπτη να του δώσει σχήμα! Λατρεύω την εμπνευσμένη και ανθρώπινη διαδικασία των προβών. Μου αρέσει το “ξέρω ακριβώς τι θέλω” και όχι το “έχω μια ιδέα”. Αυτόν τον σκηνοθέτη θέλω!
Κάνατε ένα σημαντικό πέρασμα από τον «Σασμό». Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα σε θέατρο και σε τηλεόραση που θα έγερνε η πλάστιγγα;
Καταρχήν δεν μου λέτε για ποιο λόγο θα έπρεπε να επιλέξω! Ας πούμε λοιπόν ότι μου βάζουν ένα πιστόλι στον κρόταφο, και μου έλεγαν “διάλεξε “. Θα ζητούσα λίγο χρόνο, θα έστηνα μια κάμερα κάπου να καταγράφει όλα αυτά που θα ειπωθούν και θα γίνουν, και μόλις τελείωνα με το σέτινγκ θα ξεκινούσα να γράφω ένα γράμμα για όσους και όσα αγάπησα! Μετά θα έλεγα “πάτα σκανδάλη”. Ορίστε! Τώρα έχεις έναν υπέροχο μονόλογο γύρω στις 15-20 σελίδες και υπέροχο υλικό στην κάμερα για μια μίνι σειρά!
Πώς προέκυψε η συνεργασία με το ΚΘΒΕ;
Από ακρόαση το 2020.
O κόσμος έχει μεγάλη, πολύ μεγάλη ανάγκη το γέλιο ειδικά στους σκοτεινούς καιρούς που ζούμε. Παρ’ όλα αυτά ανεβαίνουν ελάχιστες κωμωδίες. Οι πλειονότητα των παραστάσεων είναι τραγωδίες και δράματα. Γιατί πιστεύετε συμβαίνει αυτό;
Εδώ είναι και το μεγάλο στοίχημα! Λίγοι τολμούν να τα βάλουν με την επικαιρότητα που τρέχει με τρομακτικούς ρυθμούς! Όλοι μας, έχουμε συνηθίσει τους εαυτούς μας πλέον μέσα σ αυτούς τους σκοτεινούς και δύσκολους καιρούς, θέλει πολύ μεγάλη δύναμη και τρομερή ευστροφία να αντιπαρέλθει κάποιος στο σκοτάδι αυτό, με κάτι κωμικό! Ποιον να πείσει; Και πώς να τον πείσει; Πως να τον κάνεις τον θεατή να ξεχάσει όλα αυτά τα τεράστια σκοτάδια και να γελάσει; Λίγοι το προσπαθούν και ακόμα λιγότεροι το καταφέρνουν! Αυτοί που το καταφέρνουν το κάνουν και κάθε χρόνο σε μικρές και μεγάλες σκηνές! Οπότε; Οι περισσότεροι επιλέγουν να πάνε με την ροή των καιρών και έτσι έχουμε τα γνώριμα συναισθήματα που γεννά το δράμα ή η τραγωδία.
Πολλοί συνάδελφοί σας υποστηρίζουν ότι η κωμωδία είναι το πιο απαιτητικό θεατρικό είδος για τον ηθοποιό; Συμφωνείτε;
Ναι. Γιατί ας θες να είσαι κωμικός πρέπει να έχεις ζήσει ή να μπορείς να εξιστορήσεις σίγουρα ένα δράμα.
«Μήδεια» του Μποστ. Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση που ετοιμάσατε για τους απαιτητικούς θεατές της πόλης μας και όχι μόνο.
Έχουμε ετοιμάσει μια πολύ όμορφη, κεφάτη και ξεκαρδιστική «Μήδεια» για τον κόσμο! Με τον μοναδικό Παντελή Καναράκη στον ομώνυμο ρόλο και έναν καταπληκτικό θίασο που με απίστευτη ακρίβεια και μαεστρία σμίλεψε η Εύη Σαρμή! Τραγουδάμε και χορεύουμε με τα υπέροχα και εμπνευσμένα χορευτικά της Αναστασίας Κελέση και την μουσική του Γιάννη Ζουγανέλη και όλα αυτά με κοστούμια της Δανάης Πάνα!
Ποια είναι τα σχέδιά σας για τον χειμώνα;
Ο Χειμώνας θα με βρει στο ΚΘΒΕ σίγουρα! Περιμένουμε με ανυπομονησία τον προγραμματισμό της σεζόν 2025/26. Ξέρουμε ότι θα γίνουν πολλές καινούργιες παραγωγές αλλά και οι πετυχημένες παραστάσεις της περασμένης άνοιξης θα έχουν οι θεατές την ευκαιρία όσοι δεν πρόλαβαν να τις δουν!
Ευχαριστούμε πολύ!
Πληροφορίες για την παράσταση «Μήδεια» του Μποστ, εδώ