«Λαϊκή Απογευματινή»: Γράφει ο Γιάννης Τσιρόγλου για την Κουλτουρόσουπα
Συνεχίζεται η μεγάλη προσέλευση θεατών στις περισσότερες παραστάσεις της πόλης ακόμη και γι’ αυτές που με δυσκολία βλέπονται! Ποιες είναι αυτές; Αν είστε αναγνώστες της Κουλτουρόσουπα ξέρετε, αν όχι, μπείτε και ψάξτε, μη τα θέλετε όλα στο πιάτο! Αλλά και όσο πλησιάζουν τα Χριστούγεννα όλο και περισσότεροι θα θέλουν να χωθούν σε κάποια παράσταση αν και ο ανταγωνισμός θα μεγαλώσει και στα άλλα θεάματα, κυρίως αυτά που φτιάχνονται ειδικά για τις εορταστική περίοδο, δυστυχώς κάποια με αρπακολατζίδικη πρόθεση…. Την τιμητική τους έχουν οι παιδικές με λογής εκδηλώσεις αλλά και οι μουσικές που τις παίρνεις χαμπάρι μόνο μέσω διαδικτύου ή ενημερώνεσαι από σελίδες εισιτηρίων ή εκπτωτικών προσφορών. Για όλους έχει ο μπαξές και όλοι θέλουν να γευματίσουν σε πλούσια τραπέζια, εννοώντας εδώ τους παραγωγούς που προσδοκούν τις αίθουσές τους να γεμίζουν από κόσμο. Λογικά δεν θα΄χει κανείς παράπονο καθώς η τάση μετά την πανδημία θέλει τον νεοέλληνα να βγαίνει και να ξοδεύει ασχέτως αν τα εισιτήρια πήραν την ανηφόρα.
Διότι πώς να εξηγήσεις για παράδειγμα το θέατρο Αριστοτέλειον που από την αρχή της σαιζόν, καθιέρωσε τις 12+ πρώτες σειρές ενιαία τιμή εισιτηρίου να χρεώνεται 25 ευρώ; Και αν κάνεις τη σούμα αυτών των σειρών επί των 360 θέσεων που είναι όλες αυτές οι ακριβές… θα βγάλεις στη καθισιά ένα ωραιότατο 9χίλιαρο!!! τη παράσταση χωρίς να υπολογίζουμε λοιπές θέσεις των 20 και 15 ευρώ… Οσο για τη Μιμή, μια είναι η Μιμή Ντενίση που μας έρχεται αρχές Γενάρη στο Μέγαρο, μια καλή θέση για να ακούς και να βλέπεις στο χάος θα πρέπει να τσοντάρεις ένα 30ευρω… Ωστόσο τα εισιτήρια μοσχοπουλιούνται και μάλλον θα’ μαι ο μοναδικός που γκρινιάζει…
Και μια και ανέφερα εισιτήρια ένα άλλο χάος συμβαίνει με την τιμολογιακή πολιτική του ΚΘΒΕ. Πέρα από τα κανονικά, κυκλοφορούν άλλες τιμές για Τετάρτη, άλλες για Πέμπτη και άλλες για Παρασκευή ενώ υπάρχουν διακυμάνσεις σε όλες τις απογευματινές ακόμη και του Σαββάτου. Τα δε εκπτωτικά χάνεις τον μπούσουλα. Ειδικές τιμές υπάρχουν για Μέλη του Συλ. Υπαλ. Υπουργείου Πολιτισμού, πολύτεκνων, ανέργων, Άνω των 65, Εκπαιδευτικών, Φοιτητικό – Μαθητικό, ενώ οι ατέλειες δίνουν και παίρνουν σε ΑΜΕΑ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών. Κοντά σε αυτά, «παίζουν» και πάμπολλα πακέτα: Φοιτητικό: από 3 έως 6 άτομα. Άνω των 10 ατόμων, «Εισιτήριο της παρέας»: Για παρέα 3 ατόμων και για παρέα 4 ατόμων, Oμαδικό Εισιτήριο, Ομαδικό Μαθητικό. Και για το κλου της υπόθεσης διανέμονται και ειδικές κάρτες τις επονομαζόμενες Loyalty Club. Οι κάτοχοι αυτών έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν όλες τις παραστάσεις απολαμβάνοντας συγχρόνως και άλλα προνόμια. Η ΑΠΛΗ κοστίζει 120 ευρουλάκια και προσφέρει 1 εισιτήριο για 20 παραγωγές (μα δεν υπάρχουν 20 παραγωγές στο Κρατικό…), 1 ηλεκτρονικό πρόγραμμα 5 παραστάσεων, αποστολή newsletters και 1 πρόγραμμα από το …αρχείο του ΚΘΒΕ (ούτε καν καινούριο!). Γενναιόδωρη προσφορά δεν τη λες αλλά έχει και συνέχεια. Κυκλοφορεί η EXTRA ΚΑΡΤΑ που κοστίζει 230€ και όλα τα παραπάνω τα προσφέρει εις διπλούν, ενώ για τους λεφτάδες προπωλείται η VIP ΚΑΡΤΑ ΚΘΒΕ, δίνοντας καλές πρώτες θέσεις, Τιμητική αναφορά ως «Υποστηρικτής ΚΘΒΕ» στην ιστοσελίδα του ΚΘΒΕ, στην ειδική ενότητα με τους υποστηρικτές του θεάτρου, Παρακολούθηση μίας πρόβας σε εξέλιξη (Τζενεράλε) και εκπτώσεις στο Café Theatro στο Βασιλικό, στο cafe «Πλατεία Θεάτρου», στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, στα βιβλιοπωλεία του ΚΘΒΕ και 5 ροφήματα κατά την διάρκεια χρήσης της κάρτας. Με άλλα λόγια πραγματική ζαλούρα…
Ξεφύγαμε όμως και πάμε να δούμε τι μας έρχεται τη βδομάδα από 11 του Δεκέμβρη.
Σαφώς τα βλέμματα πέφτουν στο ΚΘΒΕ με την μουσική επιθεώρηση «Βίβα τις Άγκυρες» που σάρωσε το 1997 στο Εθνικό όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το έργων των Θανάση Παπαθανασίου & Μιχάλη Ρέππα. Τότε ο λόγος του ανεβάσματος ήταν να αποδοθεί ένας φόρος τιμής στην ελληνική επιθεώρηση, τώρα, λένε, η συμπλήρωση 130 χρόνων του παρεξηγημένου αυτού είδους! Δεν ξέρουμε πόσο ανανεωμένο θα είναι, πέρασαν και 30 χρόνια από τότε, αλλά ο Αστέριος Πελτέκης που το σκηνοθετεί φρόντισε τουλάχιστον να το εμπλουτίσει με «αθηναίους» αστέρες όπως είναι ο Παντελής Καναράκης, η Νικολέττα Βλαβιανού και ο Ορέστης Τζιόβας. Από τους δικούς μας, επανεμφανίζεται επιτέλους ο αγαπημένος Σπύρος Σαραφιανός που ενώ ανήκει στο δυναμικό του Οργανισμού μέχρι και τώρα ήταν, γιατί άραγε, στον πάγο…
Πιστεύω -και εύχομαι- θα είναι χορταστικό ανάλαφρο θέαμα με μουσικές, χορό, σκηνικά, κοστούμια και φυσικά μπόλικα αστεία και ότι πρέπει για μια εορταστική έξοδος. Και κλασικά εικονογραφημένα, υπολογίστε 3ωρη διάρκεια…
Το «Άνδρες έτοιμοι για όλα» είναι μια δοκιμασμένη παράσταση όπου μετά το κινηματογραφικό σουξέ έχει ανέβει αρκετές φορές και εδώ Θεσσαλονίκη, το πρωτοείδαμε στο θέατρο Αριστοτέλειον όπου θα παρουσιαστεί και η νέα βερσιόν. Δεν είναι κακό, δεν είναι πονηρό και μη ευελπιστεί κανείς πως θα πάρει μάτι… από στριπτίζ… Έχει ενέργεια, κυλά εύρυθμα, δίνει στους ηθοποιούς το περιθώριο να αυτοσχεδιάσουν κι αυτό φέρνει γέλιο στην πλατεία, αν και κάποιες σκηνές και αστεία είναι φλύαρα, στερεοτυπικά και συνοδεύονται από υπερβολικές αντιδράσεις και φωνές. Όπως άλλωστε είναι τα λαικά θεάματα.
Με το εξαίρετο «Γάλα» γνωρίσαμε τον Βασίλη Κατσικονούρη, ενώ τον Γιώργο Νινιό πολλά χρόνια πριν παρακολουθώντας τον στο τηλεοπτικό «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά». Προσωπικά τον θαύμασα στον κινηματογράφο όταν κάποιες από αυτές παιζόντουσαν στο Φεστιβάλ κινηματογράφου όπως ήταν «Τα παιδιά του Κρόνου», «Το πέρασμα», «Ο δραπέτης». Φέτος κάνει και μεγάλο γκελ ερμηνεύοντας στην «Παραλία» ένα ευαίσθητο χαρακτήρα και έχει γίνει λόγος καθημερινών συζητήσεων στα σόσιαλ. Οκ, έχουμε καταλάβει πόσο καλός ηθοποιός είναι και έχουμε ακούσει πως στο «Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα» καθηλώνει με την ερμηνεία του. Σαφώς και θα πάμε παρότι είναι ένας άλλος μονόλογος.
Κάτι διαφορετικό έρχεται στο Αυλαία και αφορά το περιεχόμενο δυο κοριτσιών που αγαπιούνται πολύ, είναι η «Δάφνη» παιγμένη από δυο όμορφα και ταλαντούχα κορίτσια, την Λίλα Μπακλέση και Άρτεμις Γρύμπλα, που παρότι συμπαθούμε, η πρώτη κρατά μανιάτικο, όταν θάψαμε την παράστασή «Οι Κάτω απ’ τ’ αστέρια», και δεν δέχτηκαν να μας δώσουν συνέντευξη. Από μας, καλή καρδιά.
Όσο για την «Πράγα» που επαναλαμβάνεται στο φουαγιέ της ΕΜΣ, πέρσι είδαμε και βαρεθήκαμε, άσε που δεν μας έπεισε καθόλου. Τέλος, συνεχίζονται πολλά άλλα, αλλά ξεχωρίζει η μαύρη κωμωδία της Δουμανίδου η οποία μέχρι στιγμής είναι η έκπληξη της χρονιάς.
Κατ’ άλλα αν δεν επιλέξετε κάποια από τις καινούριες, ρίξτε μια ματιά στις υπόλοιπες, εδώ