Υπό καύσωνα με πάνω από 40 βαθμούς οι θεατές παρακολούθησαν την Παρασκευή 14 και το Σάββατο 15 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου το έργο Σφήκες σε ελεύθερη διασκευή και σκηνοθεσία της Λένας Κιτσοπούλου, βασισμένη στο έργο του, μία παράσταση που μάλλον ενόχλησε αρκετούς από τους θεατές που αποχώρησαν πριν την λήξη της σοκαρισμένοι.
.

.
Άλλωστε, δεν είναι ασυνήθιστο φαινόμενο οι αρνητικές επιθετικές κριτικές για την Λένα Κιτσοπούλου η οποία δείχνει ότι έχει τον τρόπο της να προκαλεί.
«…σε καταδικάζω στην εκπομπή μου, στο κινητό μου, δημόσια, όπου βρεθώ κι όπου σταθώ, και προσέξτε καλά: όποιος δεν συμφωνεί μαζί μου είναι φασίστας, είναι συνένοχος με τον ένοχο. Κατηγορώ, άρα είμαι κάτι. Κατηγορώ άρα υπάρχω…» σημειώνει η σκηνοθέτρια..
.

.
Όσο για τα πλήθη του κόσμου που είδαν ή σχολίασαν στα κοινωνικά δίκτυα…. χαμός, ενδεικτικά τα παρακάτω, ήπια αλλά και αιχμηρά.
.
-Πήγαν οι άλλοι να δουν τις «Σφήκες» της Κιτσοπούλου (όχι του Αριστοφάνη) και έφευγαν αηδιασμένοι. Ότι δεν ξέρατε από μια τελειωμένη ψεκοαριστερή ότι θα σας πετάξει σκ@τα στα μούτρα. Όλως τυχαίως αυτοί οι κουλτουριάρηδες τα έχουν με την Μενδώνη που έκοψε τις σπατάλες.
-Μάπα, λέει, οι Σφήκες της Κιτσοπούλου στην Επίδαυρο. Ποιος να το περίμενε από άτομο που θεωρεί «τέχνη» τις on camera σφαγές ζώων, την ωμοφαγία και τις ψεκ θεωρίες για τον COVID και τον «καπιταλισμό που μας έχει δουλικά». Πραγματικά αναπάντεχο.
-Η #Κιτσοπούλου ήταν ανέκαθεν μια μαλάκω. Γερά χωμένη στο τραγικό μας “σύστημα” με καλα κονέ έφτασε να φάει λεφτά ΚΑΙ από την Επίδαυρο.
Συνεχίστε, μπορούμε πάντα και χειρότερα.

-Απάτη – φόλα – κοροϊδία, η παράσταση #Σφήκες της #Κιτσοπούλου. Καμιά σχέση με Αριστοφάνη και θέατρο γενικότερα. Καμία θέση σε Επίδαυρο. Οι ηθοποιοί εμφανώς επηρεασμένοι από το κοινό που αποχωρούσε κατά δεκάδες δεν πίστευαν αυτό που παρουσίαζαν.
-Εσείς που έχετε προγραμματίσει να δείτε την σημερινή παράσταση στην Επιδαυρο, μπορείτε πολύ απλά να μην πάτε.
Ή…να πάτε, και να δείτε από πρώτο χέρι τι εστί “ο απόλυτος διασυρμός του θεάτρου”.
-Μην ψάχνετε ιερούς χώρους εκεί που ο παιδοβιαστής φίλησε τον Παρθενώνα παρουσία της ηγεσίας του τόπου.
Αναζητήστε την ιερότητα μέσα σας, στις συνειδήσεις σας.

-Το κιτς θέαμα της Κιτσοπούλου είναι ο καθρέφτης μιας ολόκληρης κιτσάτης κοινωνίας που βλέπει τον εαυτό της και σοκάρεται. Βλέπει τα πρωινάδικα τα μεσημεριανά τις δίκες των τηλεπάνελ τις » πρώτες » ειδήσεις , τα τηλεπαιγνίδια, τα ελληνικά σήριαλ, τους αδυνάμους κρίκους, το βουλευτικό τσίρκο, τις δήθεν πολιτικές αναλύσεις και…… σοκάρεται.
-Έπεσε γραμμή για κράξιμο στην Κιτσοπούλου γιατί αφενός τους διέσυρε εντός έδρας αφετέρου τόλμησε να ανεβάσει στη σκηνή το Θοδωρή Σκυφτούλη, το γιο του τεράστιου Νώντα. Όποιος πιστεύει πως οι φανς του Κοκλώνη θίχτηκαν για λόγους αισθητικούς ή/και χρηματοδότησης δεν έχει χιούμορ
-Πολυ γελιο μ αυτα που διαβαζω για την παρασταστη της Κιτσοπουλου στην Επιδαυρο…. Ειχαν να συγχιστουν ετσι οι Ελληνουτσοι απ τα παλλομενα πεη του Γιαν Φαμπρ… Οταν φιλουσε ομως ο Λιγναδης την πλαστικη Ακροπολη ανατσουτσουριαζονταν απο περηφανεια

-Η Κιτσοπούλου και οι ομοϊδεάτες της χρησιμοποιούν την τέχνη ως φερετζέ της πολιτικής τους προπαγάνδας. Αυτό το υπερτιμημένο νούμερο πληρώνεται από το φορολογούμενο για να ξερνάει στην Επίδαυρο τον εγκεφαλικό της βόθρο
-“Γιατί η γνώμη σας μετράει, σας το έχουνε πει και το έχετε πιστέψει.. Φέρτε μια τσιμπίδα, θ αρχίσω να μετράω τις τρίχες απ’τ αρχιδια μου..1,2,… Θα σας κρατάω ενήμερους”
-Σκύλες της λύσσας αλυχτούν για τους Σφήκες της Κιτσοπούλου, όμως αυτό το σχόλιο με έκανε να αναφωνήσω: ΘΥΜΙΣΤΕ ΜΟΥ ΛΙΓΟ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΛΥΣΙΤΡΑΤΗΣ, ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΔΙΑΦΕΥΓΕΙ!
-Αυτό ακριβώς. Χρόνια τώρα περιμένουμε, εμείς οι παλιοί ειδικά, που έχουμε δει ιερά τέρατα του θεάτρου,να παίζουν στην #Επιδαυρο ,να δούμε μια παράσταση χωρίς δηθενιες κ εκμοντερνισμους, με ΣΕΒΑΣΜΟ στο αρχαίο κείμενο πάνω απ’ όλα. Αλλά κυριαρχουν κάτι κιτς σαν της Κιτσοπουλου.

-λολ. Έρχεται… βούρκος που όποιος δεν συμφωνεί μαζί μας είναι φασίστας. Μικροαστή Κιτσοπούλου που όποιος δεν συμφωνεί με την Κιτσοπούλου είναι για τους φαν της… μικροαστός.
-Δεν μου αρέσει η Κιτσοπουλου. Ποτέ δεν μ άρεσε. Αλλά η Ασπουλα έχει δίκιο. Αν αρχίσουμε τα κουλτουρομετρα και επειδή η τέχνη είναι προκλητική εκ φύσεως θα οδηγηθούμε σε σκοτεινά μονοπάτια. Μπορούμε απλά να κραξουμε την παράσταση και να μην πάμε να τη δούμε. Αρκεί και παρά αρκεί
.
–«Θα είμαι σαφής από την αρχή: αν ήμουν καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας, μετά από την παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου, της ψευδώς ονομαζόμενης «Σφήκες, του Αριστοφάνη» (ούτε καν διασκευή δεν ήταν), θα είχα υποβάλει την παραίτηση μου για την αδυναμία μου μέσα από τις επιλογές του προγράμματος μου να προστατεύσω όχι μόνο την αξιοπρέπεια του δημόσιου (και χρηματοδοτούμενου από τον ελληνικό λαό) φορέα που έχω επιλεγεί να υπηρετήσω αλλά και την αξιοπρέπεια ολόκληρου του ελληνικού θεάτρου, χώρου (που φαντάζομαι) έχω αγαπήσει και αποφασίσει να αφιερώσω ολόκληρη τη ζωή μου.
Γιατί αυτό που είδαμε, ήταν εξολοκλήρου μια απάτη. Γιατί η επικάλυψη της προοδευτικότητας «δεν είναι σοκολάτα» αλλά άπλετος, ωμός και χυδαίος φασισμός. Είτε ως λόγος, είτε ως σκηνοθετική άποψη η Λένα Κιτσοπούλου, στο όνομα της «ανατροπής», του «ριζοσπαστισμού» και της «επανάστασης» αποπνέει τη δυσωδια της οπισθοδρόμησης, του συντηρητισμού, του εκχυδαϊσμού, βρωμάει φασιστίλα στις απαρχές της.
.

.
-Το λέγαμε για τη Λένα Κιτσοπούλου από τον Μάρτιο κιόλας… Λίγο να τη γνωρίζεις και ήξερες ακριβώς τι θα συμβεί.
-Οσο σκατά παράσταση κι αν ήταν, ΔΕΝ φεύγεις απο #Επίδαυρο στα μισά της παράστασης και μάλιστα με φωνές και τρανταχτά επικριτικά σχόλια…
-Μισή ντροπή της #Κιτσοπουλου μισή δική σας.. επίσης πολύ πάνε για να λένε οτι πήγαν #Επιδαυρο κι αυτό κάνει μπαμ απο μακριά…
-Σφήκες — Η Λένα Κιτσοπούλου έβαλε ένα τεράστιο καθρέφτη στη σκηνή της Επιδαύρου και άντεξαν μόνο δεκαπέντε λεπτά, πριν φύγουν οι πρώτοι θεατές. Καταπληκτική. Σουρεάλ.
-Το να καταπινεις αδιαμαρτυρητα την καθε βαναυσοτητα ως δηθεν τεχνη,δεν ειναι ενδειξη tolerance ή ευρυτητας πνευματοςΜαλλον δειχνει τραγικη αμορφωσιά,αν δν μπορείς να ξεχωρισεις το δηθεναριο απο την ερμηνειαΑυτα μας τα ειπαν το 60 #κιτσοπουλου σημερα εχουμε 2023 #Επιδαυρο
-Το μόνο που έλειπε από την παράσταση της Κιτσοπουλου στην Επίδαυρο ένα πανο «δολοφόνος ελαφιών είναι»
-Κιτσοπουλου γαμησε. Γ α μ η σ ε. Σκέτη καυλα οι μπαρμπάδες που έφευγαν φωνάζοντας ντροπή για την Επίδαυρο – αίσχος. Σκέτη καυλα. Έχασα στερεο νόβα για καλό σκοπό
-Εμείς πληρώνουμε τις μαλακίες του Εθνικού Αν θελει το Εθνικό και η Κιτσοπούλου να ανεβάζουν μαλακίες να βρίσκουν χορηγούς δεν θα πληρώνουμε βλακείες Φυσικά δεν θα παραιτηθεί κανείς Α Χ ΡΗ ΣΤΟΣ του Εθνικού .#Κιτσοπουλου
-Θα ήταν ωραίο να έκανε πολιτικό θέατρο η Κιτσοπούλου – αλλά δεν κάνεις πολιτικό θέατρο με τις πλάτες των ΜΜΕ και των ιδρυμάτων, μην τρελαθούμε κιόλας. Απλώς αναμασά αντιγράφοντας χρόνια τώρα την αισθητική του in-yer-face των 90ς. Boring, πλέον, και δήθεν, ανέκαθεν.
-Ναι. Έχουμε διαβάσει, έχουμε δει, και πάνω απ ´ όλα, έχουμε πληρώσει και την εφορία. Γιατί εμείς την χρηματοδοτήσαμε την Κιτσοπούλου για να μας παρουσιάσει το συγκεκριμένο έργο.
-Η #Κιτσοπουλου στο χωριό θα ήταν η τρελή του χωριού. Στην πρωτεύουσα το μεγάλο αυτό χωνευτήρι , έγινε η πειραματική καλλιτέχνιδα. Η παράσταση είναι ένας ανοιχτός βόθρος και οι θιασώτες της, οι κουράδες αυτού.
-Πως δινεις και γιατι την #Επιδαυρο σε ατομο που εχει σκοτωσει ελαφι σε εθνικο δρυμο,εχει δηλαδη παρανομησει,εχει δηλαδή ατιμωρησιά;; κι ακαταδιωκτο;;την εκραξαν ολες οι φιλοζωικες οργανωσεις #κιτσοπουλου της στεγης Δεν υπαρχουν κριτηρια ή εδώ παρακαμφθησαν λογω υφηλής ποιοτητας;
-Το θρασος περισσευει Ευγε στην #Ελευσινα2023 που εκοψε αυτο το ατομο απο το προγραμμα
-Ήξερα ότι το έργο της Κιτσοπούλου είχε δημιουργήσει και στο παρελθόν αντιδράσεις σε συντηρητικούς κύκλους, απλά τώρα την εμφάνισε ως εκλεκτή της Μενδώνη που προωθείται και μου φάνηκε κουλό. Υπονόησε δηλ. ότι αν και κακό, προωθήθηκε.
-Αυτό είναι το θέμα . Αν ήθελε η Κιτσοπουλου να ανεβάσει δικια τηςκωμωδία ,ενα πολιτικό μανιφέστο, ας τοκανε στο Δελφινάριο, άντε στο Άλσος .Την Επίδαυρο δεν την ακουμπάς με τέτοιες αηδιες . Στην Επίδαυρο έχουν παίξει ιερά τέρατα του θεάτρου. Δεν έχεις αυτό το δικαίωμα χρυσή μου
.
.

.
.
.
Το έργο που κατά αλφαβητική σειρά παίζουν οι Δάφνη Δαυίδ, Αλέξανδρος Ζουριδάκης, Κωνσταντίνος Καπελλίδης, Νίκος Καραθάνος, Λένα Κιτσοπούλου, Γιάννης Κότσιφας, Νίκος Κουσούλης, Αλέξης Κωτσόπουλος, Νεφέλη Μαϊστράλη, Σωτήρης Μανίκας, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ιωάννα Μαυρέα, Θάνος Μπίρκος, Δημήτρης Ναζίρης, Πάνος Παπαδόπουλος, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Μαριάννα Πουρέγκα και Θοδωρής Σκυφτούλης είναι σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου και σε συμπαραγωγή του Κρατικού θεάτρου Βορείου Ελλάδος.
.
Επόμενες παραστάσεις:
22 Iουλίου, Καβάλα – Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
25 Ιουλίου, Θεσσαλονίκη – Θέατρο Δάσους
30 Ιουλίου, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης
5 Αυγούστου, Αρχαίο Θέατρο Δίον
29 Αυγούστου, Ηλιούπολη-Δημοτικό Θέατρο Αλσους «Δημήτρης Κιντής»
6, 7, 8, 9 Σεπτεμβρίου Σχολείον της Αθήνας Ειρήνη Παπά
16 Σεπτεμβρίου Παπάγου
22 Σεπτεμβρίου Βύρωνας- Θέατρο Βράχων
Η παράσταση προτείνεται σε θεατές από 15 ετών και άνω.
.
Δείτε & αυτά:
ΦΕΣΤΙΒΑΛ:
ΘΕΑΤΡΟ:
ΜΟΥΣΙΚΗ:
ΣΙΝΕΜΑ:
Φωτογραφικό υλικό