«ΛΑΪΚΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ -1»: Καλωσορίσματα και μετά οι γκρίνιες. Οδηγός Σκηνής: Γιάννης Τσιρόγλου.
Καλώς ήρθατε στη «ΛΑΪΚΗ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», τη νέα θεατρική στήλη της Κουλτουρόσουπα. Είσοδος στην ανάγνωση με ελεύθερη συνεισφορά καλής διάθεσης! Τα υπόλοιπα; Aφήστε τα σε μας.
-Ήλθον, είδον και απήλθον: κάτσανε δίπλα, αφήνοντας στη μέση ένα κενό, μια αδειανή καρέκλα για τον Πρόεδρο, που και να μην ήταν για την κορυφή του ΚΘΒΕ κο Άρη Στυλιανού, βέβαιο πως «αγκαζέ» δεν είχαν καμιά πρόσθεση να βρεθούν… νυν καλ. Διευθυντής Αναστασάκης και πρώην, Βούρος. Όλο το κλίμα τυπικό έως ψυχρό. Άλλωστε νωπές οι αλληλοκατηγορίες για τα οικονομικά των παραστάσεων οπότε ούτε χαιρετούρες, ούτε σκαστά μισοχαμόγελα, ούτε κρυφές ματιές, έτσι για τα μάτια του κόσμου βρε αδελφέ… Kαρφωμένο το βλέμμα τους στο κενό της συνέντευξης Τύπου για τον «Γλάρο» που σκηνοθέτησε ο Γιάννης Βούρος και ΔΕΝ θα παίξει τελικά τον πρωταγωνιστικό ρόλο, «για ευνόητους λόγους» είπε ανοιχτά… Ευτύχησε όμως έστω και για μια και μοναδική φορά να γευτεί το χειροκρότημα του κοινού -και ως ερμηνευτής- όταν δόθηκε πέρσι τον Μαίο η πρεμιέρα στη σκηνή της ΕΜΣ. Την επομένη ακριβώς η παράσταση πάγωσε καθώς στάσεις εργασίας των ηθοποιών δεν επέτρεψαν την ομαλή συνέχεια της, δίνοντας ραντεβού για την τρέχουσα χειμερινή σεζόν. Αλλα από το μακρινό Μάιο του 2015… μέχρι το «υπερπέραν» του σήμερα… γύρισαν τα πάνω κάτω, ο πρωταγωνιστικός ρόλος θα έμενε;
Το πιο εύστοχο ορθά κοφτά το είπε ο Πρόεδρος μόλις άνοιξαν τα μικρόφωνα παίρνοντας πρώτος το λόγο στην παραπάνω συνέντευξη: «είμαι πολύ καλά τοποθετημένος ανάμεσα στον πρώην και στο νυν Καλλιτεχνικούς Διευθυντές»… Για παν ενδεχόμενον δηλαδή πήρε τα μέτρα του ο άνθρωπος…
Η Παράσταση έχει 4/11 πρεμιέρα, πληροφορίες θα βρείτε εδώ
-Στα του ΚουΘουΒουΕ και της νέας Διοίκησης θα επανέλθουμε, μπορούμε κι αλλιώς;, καθώς ακολουθείται ο περσινός προγραμματισμός, αλλά από τις πρώτες κινήσεις του Αναστασάκη, τις οποίες συγχαίρουμε, είναι οι «λαικές» παραστάσεις της Τετάρτης και της Πέμπτης με γενική είσοδο μόλις, μα μόλις 5 ευρώ!!! Τζάμπα πράμα δηλαδή και μη βγει κανένας θεατρόφιλος να γκρινιάξει πως τα εισιτήρια είναι ακριβά, δεν του φτάνουν και και και… Σημειωτέων μείωσε και τη γενική σε 13 ευρώ από 15, όταν ερασιτεχνικές ομαδούλες, ας μην πούμε ονόματα από την πρώτη συνάντηση μας στη στήλη της «Λαϊκής Απογευματινής», με σκηνικά αντίσκηνα, σε κεντρικά ή μικρά θεατράκια, κυρίως δευτερότριτα, το 10ευρω το έχουν στο τσεπάκι τους. θα μου πείτε και πόσο να πάει; Πως θα βγει το ενοίκιο, τα μεταφορικά, τα τεχνικά, ήχος, φως, μικρόφωνα, μουσικές, καλά για δικαιώματα δεν μιλάμε, πόσοι να ρθουν και τι καθαρό μένει στο ταμείο για να πληρωθούν και συντελεστείς; Απ όπου κι αν το πιάσεις έναν πόνο τον έχεις…
-Κλείνοντας με το Κρατικό, καταλαβαίνετε, το ένα φέρνει το άλλο… ξεχάστε για φέτος τουλάχιστον το ατμοσφαιρικό και ιστορικό Υπερώο. Πρόσφατα μάθαμε πως λειτουργούσε χωρίς άδεια, δηλαδή δεν είχε ποτέ άδεια… ως θέατρο ενώ στις προθέσεις του Δ. Σ. δεν είναι να το ανοίξει γιατί δεν τους ενδιαφέρει… Εμάς Θα μας λείψει πραγματικά, εσάς;
-Δεν υπάρχει πλέον καμιά αμφιβολία πως ο εθελοντισμός στην Ελλάδα (της ατέλειωτης οικονομικής και ηθικής κρίσης, το’χουμε χάψει παίδες με αυτό θα πορευτούμε) είναι ένα τεράστιο σκάνδαλο. Και το «ό,τι προαιρείστε αφιλοκερδώς» ή στην πεπατημένη «ψάχνουμε για καραμπινάτους μαλάκες…» κρατεί και βασιλεύει σε όλους τους τομείς της Τέχνης. Δήμοι, Μουσεία, Φεστιβάλ μέχρι και Οργανισμοί παρακαλούν φαρδιά πλατιά στις ανακοινώσεις τους δίνοντας ως αντάλλαγμα κάποια δωρεάν, άντε και καμιά βεβαίωση – να το χεις προίκα για τον επόμενο –ποιος Θανάσης;- εργοδότη σου… Το περσινό φιάσκο του ΚΘΒΕ που με το που ανακοίνωσε εθελοντική εργασία έπεσαν αριστερά κόμματα να τον φάνε, όχι δεν ήταν ο ευαίσθητος ΣΥΡΙΖΑ, και εκεί που άρχισε να μαζεύει βιογραφικά, άρον, άρον έκλεισε το θέμα πριν το πάνε οι αριστεροί στην ολομέλεια της Βουλής.
Καθώς φαίνεται την γλύκα του τζάμπα ποθούν και ιδιώτες επιχειρηματίες όπως θεατρικός χώρος, εδώ στη Θεσσαλονίκη, που θέλει να λέγεται και εναλλακτικός. Κορδωμένος και δαύτος, καλούσε ταλαίπωρους νεολαίους να συμπράξουν εθελοντικά… Είναι λέει μεγάλη εμπειρία να κουβαλάς κασόνια, να μεταφέρεις σκηνικά, να σφουγγαρίζεις πατώματα, να γεμίζεις το νερό στα καμαρίνια και να αδειάζεις τα σκουπίδια των ηθοποιών, να στέκεσαι όρθιος και να χασκογελάς καλησπερίζοντας τους θεατές και τέλος να κλείνεις τα φώτα όταν το αφεντικό θα έχει φύγει πολύ νωρίτερα μετρώντας τις εισπράξεις… Καλά δεν τα έλεγε έτσι, αλλά αυτά εννοούσε…
-Ένα άλλο θεατρικό –κουλό- φαινόμενο τη φετινή σεζόν που έχουν δει τα μάτια μας, άκουσαν τα αυτάκια μας και συνολικά οι αντοχές μας, είναι η πασαρέλα αγαπητών και μη εξαιρετέων δημοσιογράφων, παρουσιαστών, σε παραστάσεις και λογής, λογής, περφόρμανς ή αλλιώς, το μεροκάματο να πέφτει κι ας κάνω τον καραγκιόζη όταν υπάρχουν ψευτοκουλτουριάρηδες που θα γεμίσουν το παγκάρι μας… ενώ την επομένη μέρα οι ίδιοι θα υμνήσουν στα προφίλ τους και «άσημοι» ακόλουθοι θα ενισχύσουν με δεκάδες λαικ… Δεν είναι η Θεσσαλονίκη μικρή, μικρό είναι το Κοινό – Κενό μας…. Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε…
-Από τα 5α Θεατρικά Κουλτουροβραβεία ακούσαμε μόνο καλά λόγια, μόνο καλά σχόλια και κάποιων «κακοπροαίρετων» δεκτά, αρκεί να ήταν και μέσα στην αίθουσα και όχι μεταφερόμενα. Λίγες μέρες πριν, μιλούσαμε για το «θεατρικό γεγονός» της Θεσσαλονίκης, ο τίτλος μας φάνηκε βαρύς και ασήκωτος αλλά πιστεύαμε πολύ σε αυτό που ετοιμάζαμε, γνωρίζοντας πως ένα στραπάτσο θα γκρέμιζε ένα όνειρο ζωής. Να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη τα δικά της θεατρικά βραβεία τα οποία να μην είναι βραβεία εσωτερικής κατανάλωσης, δηλαδή της Κουλτουρόσουπας, αλλά βραβεία μιας πολυμελούς Επιτροπής και Κοινού. Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε –με τα όποια τεχνικά λάθη- ο καλλιτεχνικός χώρος και το θεατρόφιλο κοινό το θέλει και τώρα η αγωνία μας είναι η επόμενη διοργάνωση του. Γι αυτό σας θέλουμε συμπαραστάτες μας απο τώρα. Η ψηφοφορία συνεχίζεται για τη τρέχουσα σεζόν 2015/16.
Αυτή ήταν η πρώτη «Λαϊκή Απογευματινή», η νέα θεατρική στήλη της Κουλτουρόσουπας με ελεύθερη συνεισφορά στην ανάγνωση. Θα τα λέμε συχνά – πυκνά και όταν μπει στο αυλάκι θα προστεθούν και συγκεκριμένες ημερομηνίες δημοσιεύσης. Σχόλια, παρατηρήσεις, βρίσιμο στον
Οδηγό Σκηνής, Γιάννη Τσιρόγλου…
Βαράτε, θετικά ή αρνητικά, αλύπητα…
Φωτογραφικό υλικό