.
/
Συνέγραψε μαζί με την Χριστίνα Μπιρμπίλη το θεατρικό έργο «Καύσωνας» το οποίο και σκηνοθέτησε. Για την νέα τους θεατρική ομάδα που ονόμασαν «Σπίτι της», για την θεατρική πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης και πως την βιώνει ένας νέος θίασος, για την παράσταση που παρουσιάζεται ήδη με επιτυχία στον πολυχώρο «Ενώ» και λίγο πριν από την θεατρική Κουλτουροβραδιά, Κυριακή 4 Φεβρουαρίου στις 20:00, είσοδος με προσκλήσεις μέσω Kulturosupa.gr, περιλαμβάνει, παρακολούθηση παράστασης, κατόπιν συζήτηση κοινού με συντελεστές, συνοδεία κρασιού και γι’ άλλα πολλά… η σκηνοθέτις Εμμανουέλλα Κοντογιώργου μιλά στην Κουλτουρόσουπα.
.
1. Ποιο είναι με δυο λόγια το θέμα που πραγματεύεται η παράσταση;
Την ανάγκη του ανθρώπου να φύγει, να αλλάξει τη ζωή του, να πραγματοποιήσει τα όνειρα του και πόσο δύσκολο είναι να το καταφέρει. Από εκεί άλλωστε προέρχεται και ο τίτλος «Καύσωνας», που δεν είναι μόνο στο εξωτερικό περιβάλλον αλλά και μέσα στους ήρωες.
2. Τί θα μπορούσατε να αποκαλύψετε από την υπόθεσή της;
Πρόκειται για ένα μονόπρακτο, ένα θεατρικό έργο -είναι και το πρώτο μου- 25 σελίδων! Η χάρη του θα έλεγα είναι ότι πρόκειται για ένα άγνωστο κείμενο. Οπότε έχει περισσότερο ενδιαφέρον να έρθετε στην παράσταση και να το ανακαλύψετε!
3. Ποια ήταν η αφορμή που ενέμπνευσε τη συγγραφή και το ανέβασμά της;
Το έργο αυτό ξεκίνησε σαν μια πλάκα, ένα πείραμα: «Τι μπορεί να συμβεί όταν πέντε άγνωστοι συναντιούνται σε ένα ΣΕΑ αυτοκινήτων στη μέση του πουθενά μια πραγματικά ζεστή μέρα;». Άλλωστε με ένα “what if” η ζωή μετατρέπεται σε τέχνη. Η ακριβής αποτύπωση της ζωής δεν έχει ενδιαφέρον στη σκηνή αλλά η παρατήρηση και η μετουσίωση της παρατήρησης αυτής μέσα από τη γραφή στο χαρτί ή όταν μιλάμε για τον ηθοποιό στο σώμα και τις δράσεις του.
4. Μιλώντας για τον στόχο, τί θα θέλατε να μεταφέρετε στον θεατή;
Ότι οι άνθρωποι δεν μπορούν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους. Γι’ αυτό και οι χαρακτήρες είναι τόσο διαφορετικοί. Μιλούν ο καθένας για τα δικά του θέλω χωρίς να υπολογίζουν του άλλου ακριβώς όπως γίνεται και στη ζωή. Ένας ακόμη στόχος είναι το φευγιό. Όλοι θέλουν να αλλάξουν τη ζωή τους, κάποιοι το καταφέρνουν ενώ κάποιοι άλλοι μένουν στάσιμοι.
5. Υπάρχει αναφορά στο σήμερα και πόσο σημαντικό θεωρείτε αυτό το στοιχείο.
Το θεωρώ πολύ σημαντικό μια παράσταση, ακόμη κι αν δεν τοποθετείται στο σήμερα να αφορά τον θεατή. Νομίζω ότι οι στόχοι για τους οποίους μιλήσαμε πριν αφορούν το σύγχρονο άνθρωπο αλλά και την ανθρώπινη φύση στο σύνολο της. Αυτές τις θεματικές, με μεγαλύτερη μαεστρία φυσικά έθιγε και ο Τσέχωφ.
6. Ποιο θεωρείτε το πιο δυνατό της σημείο και γιατί;
Δεν είναι εύκολο να απαντηθεί αυτό. Όλοι οι ρόλοι έχουν δυνατές στιγμές, πρόκειται για ένα έργο συνόλου όπου όλοι είναι πρωταγωνιστές. Το τέλος που έχει μια ενδιαφέρουσα αμφισημία νομίζω ότι είναι το πιο ιδιαίτερο και δυνατό σημείο της παράστασης.
7. Τί σας δυσκόλεψε περισσότερο κατά την προετοιμασία;
Το γεγονός ότι έχω γράψει το κείμενο. Δεν έχω σκηνοθετήσει ξανά κάτι που έχω γράψει εγώ και μου ήταν πολύ δύσκολο να το δω απ’ έξω. Σε αυτό βοήθησαν πάρα πολύ οι ηθοποιοί και χαίρομαι πολύ γι’ αυτό. Άλλωστε ο ηθοποιός είναι συνδημιουργός στη διαδικασία της πρόβας.
8. Αν ήσασταν θεατής για ποιους λόγους θα την επιλέγατε;
Πρόκειται για ένα φρέσκο κείμενο που δεν έχει ξαναπαιχτεί, μια παράσταση με νέους ανθρώπους που έχουν δουλέψει κι έχουν καταφέρει και με το παραπάνω να υπερασπιστούν τα πρόσωπα του έργου. Θεωρώ πολύ σημαντικό να παίζονται καινούργια έργα, είναι ένα στοιχείο που έλλειπε από το σύγχρονο θέατρο και με χαρά βλέπω πως επανέρχεται σιγά σιγά.
9. Ποια ανάγκη σας ώθησε να δημιουργήσετε νέα θεατρική ομάδα;
Είχα μια πολύ ισχυρή ανάγκη να κάνω κάτι δικό μου. Κυρίως να φέρνω κοντά νέους ανθρώπους που είναι το μέλλον στο θέατρο και δύσκολα ακούγεται η φωνή τους και η δημιουργικότητα τους. Σε αυτή τη συνθήκη βέβαια πάντα είναι απαραίτητος κι ένας ηθοποιός με εμπειρία στο χώρο, αυτό είναι το διαμαντάκι της υπόθεσης.
.

10. Ποιο είναι το στίγμα της ομάδας;
Οι νέες ιδέες πάνω σε γνωστά κείμενα αλλά και η ανάδειξη νέων κειμένων. Επίσης το γεγονός ότι ο ηθοποιός είναι συνδημιουργός στη διαδικασία. Οφείλει να έχει άποψη και υλικό σαν προσωπικότητα αλλά και μέσα από δική του έρευνα και δουλειά και με αυτά να συνδιαλαγεί στην πρόβα. Ο σκηνοθέτης συχνά το «σκεπάζει» αυτό μέσα στο δικό του όραμα. Εγώ αντίθετα θέλω να το αποκαλύψω και να χαθώ μέσα σε αυτό. Πάντα ο σκηνοθέτης παίρνει τις τελικές αποφάσεις και οριοθετεί τελικώς τα πράγματα αλλά πριν έχει γίνει αυτή η δουλειά. Δεν είναι εύκολο αλλά αυτός είναι ο στόχος.
11. Πως βλέπετε τη θεατρική πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης και πως την βιώνετε;
Η έλλειψη επαγγελματισμού είναι κάτι που πρέπει να απασχολήσει σοβαρά την πόλη. Ζω μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης και η διαφορά είναι τεράστια σε όλα τα πεδία. Από τη συμπεριφορά των θεάτρων, των θεσμών αλλά και των ίδιων των καλλιτεχνών. Εδώ όλα γίνονται στο περίπου. Υπάρχει ένα Κρατικό θέατρο κι από κει και πέρα το χάος. Και αυτό δεν τιμά τους καλλιτέχνες της πόλης που αρκετοί είναι πολύ αξιόλογοι και δημιουργικοί αλλά είτε δεν κάνουν πράγματα ή απλά πηγαίνουν στην Αθήνα. Αν με ρωτήσετε κι εγώ στην Αθήνα θέλω να καταλήξω όχι γιατί θέλω να φύγω αλλά επειδή το ελεύθερο θέατρο εδώ εκτός από τις παραστάσεις που έρχονται από την Αθήνα και την παρουσία μιας Πειραματικής Σκηνής που υπηρετεί εδώ και χρόνια την πόλη, είναι ανύπαρκτο.
12. Ποια στοιχεία θεωρείτε πως βάζουν εμπόδια ώστε να εξελιχθεί ομαλά μια νέα τοπική ομάδα;
Η ανυπαρξία οργανωμένων επαγγελματικών δομών στην πόλη. Στην Αθήνα για παράδειγμα κάποια πράγματα που συμβαίνουν εδώ δεν τολμάς ούτε να τα σκεφτείς.
13. Αν θεσμοί και Οργανισμοί της πόλης [Δήμος Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μουσικής, ΚΘΒΕ, Νομαρχία κ.ά], βοηθούν και ενισχύουν θεατρικές ομάδες της Θεσσαλονίκης;
Δεν νομίζω ότι βοηθούν αλλά αυτό όχι από κακή πρόθεση αλλά επειδή δεν υπάρχουν οι πόροι. Επίσης οι νέοι σήμερα είναι λίγο άβουλοι και δειλοί στο να ξεκινήσουν κάτι δικό τους αλλά περιμένουν από έναν σημαντικό θεσμό να τους δώσει δουλειά. Έτσι δεν υπάρχουν στην ουσία νέες θεατρικές ομάδες με παρουσία στο χώρο για να ενισχύσει κάποιος θεσμός.
14. Τι όνειρα και σχέδια κάνετε ως ομάδα;
Να έχουμε τη δυνατότητα να συνεχίσουμε κι όχι να κάνουμε μια παράσταση τα δύο χρόνια λόγω έλλειψης πόρων. Η όρεξη υπάρχει σε πολλούς καλλιτέχνες του θεάτρου αλλά η πραγματικότητα συχνά τους σταματά. Αυτό είναι το όνειρο, από σχέδια όσα θέλετε, το επόμενο κείμενο ήδη βρέθηκε από μέρους μου, τώρα περιμένω να δω αν μπορώ να αγωνιστώ απέναντι στην πραγματικότητα και εν τέλη να επιβιώσω.
.
Ευχαριστούμε.
.
.
Έρχεται «Καύσωνας» στην 22η θεατρική Κουλτουροβραδιά [Πολυχώρος ΕΝΩ – 04/02/2018]. Παρακολούθηση παράστασης, Συζήτηση κοινού με συντελεστές, συνοδεία κρασιού, όλα δωρεάν]. Πληροφορίες για τη βραδιά – Προσκλήσεις – ΕΔΩ

,
————————————————
Όλες οι νέες παραστάσεις (πρεμιέρες) που θα δοθούν από 20/9/2017 έως 31/05/2018 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, αυτόματα συμμετέχουν για τα 3 Βραβεία Κοινού καθώς και για τα Βραβεία Κριτικής Επιτροπής στα 8α Θεατρικά (Κουλτουρο) Βραβεία Θεσσαλονίκης 2018 που θα πραγματοποιηθούν πρώτο 15νθήμερο Ιουνίου 2018

==========================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.
Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
=========================
ΕΙΔΑΜΕ & ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΕΔΩ
===========================
Θεατρικά Κουλτουροβραβεία Θεσσαλονίκης [σελίδα ανακοινώσεων] ΕΔΩ
Facebook page ΕΔΩ
==============================
Kάντε like στη σελίδα του Kulturosupa.gr στο facebook και ακολουθήστε μας στο twitter για να βλέπετε πρώτοι όλη την ροή πληροφοριών και να μαθαίνετε όλους τους νέους διαγωνισμούς προσκλήσεων
Φωτογραφικό υλικό