Γιάννης Αναστασάκης: ο μη Σταρ Διευθυντής του ΚΘΒΕ, που θέλει να γίνει Σούπερ Σταρ!!!
Είναι πραγματικά γελοίο αυτό που συμβαίνει κάθε χρόνο στις πρεμιέρες του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου. Και επειδή στην Επίδαυρο δεν παίζουν Σεφερλήδες και άλλοι σελέμπριτις ηθοποιοί, που το κάθε φωτογραφικό κλικ είναι οξυγόνο στην καριέρα τους, αδυνατούμε να καταλάβουμε, να δικαιολογήσουμε, να εξηγήσουμε, την υπέρ-προβολή διευθυντάδων που ξεπερνούν και καπελώνουν ακόμη και τους πρωταγωνιστές των παραστάσεων τους, αυτών που πριν λίγο ίδρωσαν στη σκηνή κάτω από τα βλέμματα χιλιάδων θεατών.
Μόνο που φέτος η αυτοπροβολή μέσω φωτογραφιών (και άλλων ευτράπελων) του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Γιάννη Αναστασάκη, που διανεμήθηκαν στον Τύπο, ξεπέρασε κάθε, μα κάθε προηγούμενο.
Είναι δικαίωμα του συνευρεθεί πριν, μετά, μέσα και έξω από τα καμαρίνια με όσους φίλους, γνωστούς, συναδέλφους επιθυμεί.., είναι δικαίωμα του να φωτογραφηθεί με τους πάντες,.. είναι δικαίωμά του να χαρεντιστεί μπροστά στο φακό με τους «συντρόφους» και πολιτικά αφεντικά του, άλλωστε τους χρωστά την καρέκλα… αλλά στο συνοδευτικό του δελτίου Τύπου της πρεμιέρας της παράστασης «Επτά επί Θήβας», τη περασμένη βδομάδα 22/7 στην Επίδαυρο, από τις 48 φωτογραφίες στις 14!!! να ποζάρει ο ίδιος, πάει πολύ!
Πώς να ερμηνεύσουμε και ποιο το νόημα αυτών των φωτογραφιών, πέρα από την προβολή του ιδίου «αγκαλιά» με τον κόσμο της τέχνης, τη διανόησης, της πολιτικής και βάλε! Και εντάξει, είναι αλήθεια ότι παρόμοια ενσταντανέ από Επιδαύρειες παραστάσεις κουλτούρας, για τα εικονιζόμενα πολιτικά πρόσωπα, λειτουργούν ως βούτυρο στο ψωμί τους, καθότι δεν φημίζονται για την ιδιαίτερη… έφεση στα πολιτιστικά δρώμενα! Οπότε μια φωτογράφιση σε αρχαίο δράμα στην «περί πολλού» Επίδαυρο και η ευρεία δημοσίευσή της, προσφέρει μια «εξιλέωση» για την πλήρη αδράνεια. Κι αν δεν τους προσφέρει αυτό το «βούτυρο» ο εκλεκτός τους διορισμένος, ποιος θα το κάνει; Ανταποδοτικά είναι αυτά… Να θεωρεί όμως ο Διευθυντή Κρατικής Σκηνής ότι τα προσωπικά του χαριεντίσματα, πολιτικά και καλλιτεχνικά, οφείλουν να δημοσιευτούν επίσημα προς… ενημέρωση του κοινού, ξεφεύγει πολύ και είναι τουλάχιστον λυπηρό.
Λες και πρόκειται για κοσμική στήλη gossip περιοδικού της προηγούμενης χλιδάτης δεκαετίας, στις τωρινές εποχές της έσχατης ένδειας, οφειλόμενης – για να μη ξεχνιόμαστε- στον «συντροφικό» συρφετό και περίγυρο του κυρίου Διευθυντού… λες και πρόκειται για λαμπερά εξώφυλλα προσώπων στον φανταχτερό κόσμο της showbiz, όταν η μόνη τους προβολή οφείλει να είναι το σοβαρό τους έργο. Ένα έργο αμιγώς πολιτιστικό με όλη τη σημασία του όρου, που καθόλου δεν συνάδει με πάλαι ποτέ κοσμικότητες ενός καιρού αλλοτινού, ούτε με γκλαμουράτες φωτογραφίσεις φάτσα κάρτα στα Μέσα, με αφορμή μια παράσταση στην Επίδαυρο. «Χρησιμοποιώντας» την ως ευκαιρία για προσωπικό θεαθήναι και (απαθανατισμένης) επίδειξης υψηλών γνωριμιών και πολιτικών φίλων, από έναν θεσμικό παράγοντα πληρωμένο από σένα και από μένα, που (δι)ορίστηκε σε κορυφαία θέση για να παράγει πολιτιστικό έργο. Και αυτό περιμένει να εισπράξει το κοινό κύριε Διευθυντά και όχι τις πολυπληθείς φωτογραφίσεις σας με «επώνυμους»! Για τις παραστάσεις, τις θεατρικές δράσεις, τη διαχείριση της κρατικής σκηνής θέλει να ενημερωθεί και ποσώς το απασχολούν οι ναρκισσιστικές πόζες σας δίπλα σε κυβερνητικούς ή καλλιτεχνικούς παράγοντες! Αντίθετα το προκαλούν, καθώς αποπνέουν φτηνό σταριλίκι και επίδειξη της «άνωθεν προστασίας»…
Και για να καταλάβετε επακριβώς περί τίνος πρόκειται, από την αποστολή του υλικού σημειώσαμε τα εξής:
12 φωτογραφίες από την παράσταση, μαζί με την υπόκλιση.
3 φωτογραφίες από επώνυμο κοινό στις κερκίδες.
16 φωτογραφίες πρωταγωνιστών, Γιάννης Στάνκογλου, Χρίστος Στυλιανού, Νάντια Κοντογεώργη κ.α. με συνάδελφους τους
Λοιπές: μεμονωμένοι επώνυμοι
.
Και 14 αποκλειστικά «οικογενειακές» φωτογραφίες του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του ΚΘΒΕ, Γιάννη Αναστασάκη να μοστράρει με τους:
– Νίκο Βούτση (Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων)
–Νίκο Ξυδάκη (Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών)
– Ράνια Αντωνοπούλου (Αναπληρώτρια Υπουργός Εργασίας)
– Θανάση Παπαγεωργίου (Σκηνοθέτης, Πρόεδρος Δ. Σ. Εθνικού Θεάτρου)
– Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο (Καλλιτεχνικός Διευθυντής Φεστιβάλ Αθηνών -Επιδαύρου, σκηνοθέτης)
– Keith Morrill (Πρέσβης του Καναδά στην Ελλάδα) με τη σύζυγό του
– Νίκο Διαμαντή (Καλλιτεχνικός Διευθυντής Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά)
–Βαρβάρα Λαζαρίδου (Υπεύθυνη του αρχαίου θεάτρου Επιδαύρου)
–Νικαίτη Κοντούρη (σκηνοθέτης)
–Γιώργο Πάτσα (σκηνογράφος – ενδυματολόγος)
–Γιώργο Μπαμπινιώτη (Επίτιμος Καθηγητής Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας)
– Σταύρο Τσιώλη (σκηνοθέτης, σκηνοθέτης)
Εξυπακούεται φυσικά με Γιάννη Στάνκογλου, Χρίστο Στυλιανού, Νάντια Κοντογεώργη, συντροφιά με Άρη Στυλιανού (Πρόεδρος Δ.Σ. ΚΘΒΕ) και Μαρία Τσιμά (Αναπληρώτρια Καλλιτεχνική Διευθύντρια ΚΘΒΕ)… Σαφώς δεν θα είναι μόνο αυτές, υπήρξε προφανώς επιλογή από τον ίδιο, και από τις δεκάδες που τραβήχτηκαν στάλθηκαν οι συγκεκριμένες που απεικονίζουν τη φιγούρα του κατ άλλα σοβαρού κου Διευθυντού…
Και ενώ τα φλας εστιάζουν στο πρόσωπό του μετά την παράσταση, ένα ακόμα σκανδαλώδες θέμα προκύπτει κατά την υπόκλιση των «ΕΠΤΑ…». Όπου βλέπουμε τον κύριο Διευθυντή, γεμάτο χαρά και περηφάνεια να παίρνει θέση επί σκηνής συμμετέχοντας στο χειροκρότημα του φινάλε της παράστασης.
Και ερωτούμε. Εχει δικαίωμα ο εκάστοτε Διευθυντής να λαμβάνει «συχαρίκια» από μια παράσταση που δεν έχει καμία απολύτως αρμοδιότητα;

.
Πότε ξανάγινε Διευθυντής του ΚΘΒΕ να υποκλίνεται στο κοινό λαμβάνοντας επευφημίες για τη ΜΗ συμμετοχή του; Ο λόγος ήταν η Επίδαυρος; Και γιατί δεν το πράττει σε άλλες παραστάσεις; Ένα ξέρουμε και ένα μάθαμε. Η αυλαία της πρεμιέρας ανήκει στους ηθοποιούς, ανήκει στους συντελεστές. Όλα τ’ άλλα είναι εκ του πονηρού και οι προκλήσεις (οφείλουν να) έχουν όρια.
Παρακάτω πλούσιο φωτογραφικό υλικό του μη Σταρ Διευθυντή του ΚΘΒΕ, που θέλει να γίνει Σταρ.



ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ:
Φωτογραφικό υλικό