.
Πλέον ο Νίκος Βατικιώτης κάνει καριέρα από εκεί που ξεκίνησε…
..
Δυο χρόνια έμεινε στην Θεσσαλονίκη αλλά ήταν αρκετά να τον μάθει το θεατρόφιλο κοινό. Αρχικά στην σούπερ θεαματική παιδική παράσταση «Ο Ιάσονας και το Χρυσόμαλλο Δέρας» της Σοφίας Σπυράτου όπου πρωταγωνιστούσε μαζί με μια πλειάδα άλλων νέων ηθοποιών, ενώ την επόμενη χρονιά τον απολαύσαμε ως παπά στην ανατρεπτική κωμωδία «Εκκλησιάζοντες» των Μιχάλη Δαρνάκη και Μαρίας Λαφτσίδου.
.

.
Μια παράσταση που δυστυχώς στιγματίστηκε από παραθρησκευτικές και εθνικιστικές οργανώσεις προκαλώντας έντονες διαμαρτυρίες έξω από το θέατρο Αυλαία.
.
Οι δυο επόμενες συμμετοχές του μπορεί να χαρακτηρίστηκαν καλλιτέχνες ωστόσο πέρασαν σχεδόν απαρατήρητες από το κοινό. Επρόκειτο για τη «Λίλια» του Χρήστου Χαρτοματσίδη

και το «Splinters» της Νίνας Ράπη που παρουσιάστηκαν στο θέατρο Τ και Δημοτικό Καλαμαριάς, αντίστοιχα.

.
Η αλλαγή πλεύσης ήρθε το περασμένο καλοκαίρι όπου βρισκόταν στον θίασο Φιλιππίδη – Χαϊκάλη περιοδεύοντας με τεράστια επιτυχία του «Αχαρνής» του Αριστοφάνη σε όλη την Ελλάδα.
/
Η θεατρική χειμερινή σεζόν, επί αθηναϊκού εδάφους πια, ξεκίνησε πολύ δυναμικά για τον ίδιον, καθώς είναι ένας από τους «12 Ενόρκους» που συνεχίζει για 5η συνεχή χρονιά στο Αλκμήνη.

ε
Το κοινό θα τον δει και σε μια δεύτερη παραγωγή που και αυτή παρουσιάζεται σε ανανεωμένη βερσιόν, 3η χρονιά, και δεν είναι άλλο από το προκλητικό και απόλυτα τολμηρό «Ελιγμοί» του Ισπανού συγγραφέα Eduardo Galan, αφορμή αυτής της μικρής παρουσίασης στον καλό γνωστό ηθοποιό που πέρασε κάποια “βράδια” στη Θεσσαλονίκη.
.
Παρεμπιπτόντως μίλησε στην «Κ» διαβάστε εδώ
.
Η επιτυχημένη παράσταση «Ελιγμοί» του Ισπανού συγγραφέα Eduardo Galanεπιστρέφει ανανεωμένη από 5 Νοεμβρίου στη θεατρική σκηνή Αθηναΐς σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά και παραγωγή του Στράτου Μαρκίδη.
Μερικές φορές, η αλήθεια προκαλεί μεγαλύτερο πόνο από το ψέμα.
.

Οι «Ελιγμοί» είναι ένα έργο που το οδηγεί η πλοκή του και σε κάθε σκηνή ανατρέπονται τα δεδομένα των χαρακτήρων. Στην προσπάθεια τους να πετύχουν τους στόχους τους οι ήρωες βρίσκονται αντιμέτωποι με καταστάσεις που ξεπερνούν τα όρια τους. Οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής και ο ασταμάτητος ανταγωνισμός δεν τους δίνει χρόνο να μελετήσουν τις κινήσεις τους ή να προβλέψουν το κόστος της κάθε πράξης.
«Η ελευθερία εξαρτάται από το χρόνο και τον τόπο στον οποίο ζούμε. Αλλά η ελευθερία να ζούμε γονατίζοντας ή να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματά μας εξαρτάται μόνο από τον εαυτό μας, έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι πληρώνουμε τις συνέπειες των πράξεων της ελευθερίας μας» σύμφωνα με το συγγραφέα Eduardo Galan.

Λίγα λόγια για το έργο
Ένα ζευγάρι, ο Ντάριο και η Μπελέν – ο πρώτος ηθοποιός και η δεύτερη στρατιωτικός – προσπαθούν να «ελιχθούν» και να βγουν αλώβητοι από την πραγματικότητα που τους περιβάλλει, παλεύοντας με την αλήθεια που αποδεικνύεται πιο σκληρή από το ψέμα.
Ένας υπολοχαγός και ένας σκηνοθέτης τούς φέρνουν αντιμέτωπους με την εξουσία, αλλά και με τον ίδιο τους τον εαυτό. Εξουσία στην τέχνη και εξουσία στον πόλεμο. Πότε η άσκηση εξουσίας υπερβαίνει τα όρια και ισοδυναμεί με κατάχρηση εξουσίας; Ποιος ο ρόλος του θύτη και ποιος του θύματος, όταν το ίδιο το άτομο έχει την ελευθερία να «ελίσσεται» στην προσπάθειά του να πετύχει τους στόχους του;

Όσο όμως κι αν οι ήρωες επιχειρούν να «αν-ελιχθούν», το κοινωνικό σύστημα επεμβαίνει, περιορίζοντας τα περιθώρια τους και στερώντας τους την ικανότητα να εξουσιάζουν ακόμη και τον ίδιο τους τον εαυτό.
«Ελευθερία χωρίς εξουσία καταντάει χάος, και εξουσία χωρίς τον σεβασμό της ελευθερίας, τυραννία» – Στέφαν Τσβάιχ

Ταυτότητα της παράστασης:
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Κείμενο: Eduardo Galan – Μετάφραση: Μαρία Φωτεινάτου – Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς
Βοηθός Σκηνοθέτη: Λυδία Τριγώνη – Φωτισμοί: Δημήτρης Αποστόλου – Σκηνικά: Κασσιανή Λεοντιάδου – Κινησιολογία: Ντέπυ Γοργογιάννη – Φωτογραφία promo/artwork: Γιώργος Γιαννίμπας – Παραγωγή: Στράτος Μαρκίδης
ΠΑΙΖΟΥΝ: Νίκος Βατικιώτης, Αγγελική Πασπαλιάρη, Γιώργος Σπάνιας, Θοδωρής Φραντζέσκος
Πληροφορίες θεάτρου:
Θεατρική Σκηνή Αθηναΐς Ι Καστοριάς 34-36 Ι 210 3480099
Φωτογραφικό υλικό