Θεατρικά Κουΐζ της “Κ”
Από ιστορία του θεάτρου και σημαντικούς Έλληνες/ξένους δημιουργούς, μέχρι παρασκηνιακά γεγονότα, βραβεία, αλλά και… τις πιο τολμηρές στιγμές στη σκηνή, τα Θεατρικά Κουΐζ της “Κ” επέστρεψαν πλήρως ανανεωμένα και υπόσχονται ποικιλία και έντονο ενδιαφέρον κάθε Κυριακή στην Κουλτουρόσουπα.
Ετοιμάσου να τεστάρεις τις γνώσεις σου, να μάθεις νέα στοιχεία για τον κόσμο του θεάτρου και να μοιραστείς την αγάπη σου για την τέχνη με τους φίλους σου!
Γι’ αυτό, μην χάνεις χρόνο: Μάθε νέες πληροφορίες, Παίξε μόνος ή με την παρέα, Διασκέδασε με τις πιο απρόσμενες ερωτήσεις, Αποθήκευσε τα αγαπημένα σου κουίζ, Εκτύπωσε για να παίξετε offline!
Θεατρικά Κουΐζ της «Κ»: Τα άπλυτα του παρασκηνίου – μέρος 1ο
Φίλοι του θεάτρου, ήρθε η ώρα να βουτήξουμε στο αλατοπίπερο της ιστορίας του ελληνικού θεάτρου: τα ευτράπελα, οι εκρήξεις, οι φάρσες και τα παρασκήνια που έμειναν κρυφά από το κοινό. Αυτό το κουίζ δεν δοκιμάζει τη μνήμη σας για πρεμιέρες και έργα, αλλά τη γνώση σας για τα σκαμπρόζικα και τις απρόβλεπτες στιγμές που έκαναν τους πρωταγωνιστές μας θρύλους, ακόμα και εκτός σκηνής. Από τις επιθέσεις κολόνιας στα καμαρίνια της Κυβέλης μέχρι τους αυθόρμητους αυτοσχεδιασμούς του Χορν, μόνο οι πραγματικά φανατικοί γνώστες του ελληνικού σανιδιού μπορούν να απαντήσουν σε αυτές τις 15 ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ερωτήσεις.
Ετοιμαστείτε για ένα ταξίδι πίσω από την αυλαία, όπου το δράμα συναντά την κωμωδία της αληθινής ζωής!
- Η Εκδίκηση της Μεγάλης Κυρίας
Ποιος ήταν ο τρόπος που αντιδρούσε η Κυβέλη όταν ένας νεαρός ηθοποιός, που θεωρούσε «σφιγμένο» στην ερμηνεία του, αρνούνταν να «ανοίξει»;
Α. Του έριχνε ένα ποτήρι νερό στο πρόσωπο μπροστά στο κοινό.
Β. Του έδινε ένα ηχηρό χαστούκι πάνω στη σκηνή, στο οποίο όφειλε να αντιδράσει δραματικά.
Γ. Τον έδιωχνε από τη σκηνή και τον έβαζε να καθαρίσει το καμαρίνι της ως τιμωρία.
- Δραπέτευσε από Γάμο
Όταν η Μαρίκα Κοτοπούλη αποφάσισε να παντρευτεί κρυφά τον εραστή της, το 1953, πώς ανακοίνωσε την απόφασή της στον κόσμο;
Α. Έφυγε για το Παρίσι και έστειλε τηλεγράφημα ανακοινώνοντας την αποχώρησή της από το θέατρο.
Β. Εξαφανίστηκε ξαφνικά για τη Σικελία, αφήνοντας το θίασο μετέωρο και ανακοινώνοντας τα νέα μετά την επιστροφή της.
Γ. Ανέβηκε στη σκηνή μετά την παράσταση και ανακοίνωσε τον γάμο της ως «το τελευταίο μου δράμα».
3. Η Φάρσα του Μίμη Φωτόπουλου
Ο Δημήτρης Χορν και ο Μίμης Φωτόπουλος είχαν μια σχέση γεμάτη πειράγματα. Ποια ήταν η συχνότερη φάρσα του Χορν στον Φωτόπουλο;
Α. Του αντικαθιστούσε το νερό που έπινε στο παρασκήνιο με τσίπουρο.
Β. Του έκρυβε το δίχτυ από το τουπέ του, αναγκάζοντάς τον να παίξει με άσχημα, χτενισμένα με βιασύνη, μαλλιά.
Γ. Του κολλούσε ένα χαρτάκι με προσβλητική ατάκα στην πλάτη του πριν βγει στη σκηνή.
4. Η «Οφηλία» και ο «Άμλετ» του Μινωτή
Στον «Άμλετ», ο Αλέξης Μινωτής (Άμλετ) και η Τζένη Καρέζη (Οφηλία) είχαν ένα επεισόδιο όπου ο Μινωτής, σε μια σκηνή, έκανε κάτι που δεν υπήρχε στο κείμενο. Τι ήταν αυτό;
Α. Της έκλεψε μια ατάκα της, λέγοντάς την ο ίδιος.
Β. Της πέταξε το στεφάνι από το κεφάλι, φωνάζοντάς της «Πήγαινε σ’ ένα μοναστήρι!».
Γ. Την φίλησε με πάθος, αφήνοντας την Καρέζη έκπληκτη στη σκηνή.
5. Το σχόλιο της Καρέζη για την Επιθεώρηση
Όταν η Τζένη Καρέζη και ο Καζάκος ανέβασαν την πολιτική επιθεώρηση «Το Μεγάλο μας Τσίρκο», οι παλιές επιθεωρησιακές γενιές αντέδρασαν αρνητικά. Σε μια συζήτηση, η Καρέζη αποκάλεσε την παλιά επιθεώρηση:
Α. «Ένα αστείο θεατρικό τσίρκο».
Β. «Σκουπίδι που θα πετάξω στα μούτρα σας».
Γ. «Μια κολοκύθα, που την είχανε αφήσει να σαπίσει».
6. Η Δεισιδαιμονία της Λαμπέτη.
Η Έλλη Λαμπέτη ήταν γνωστή για τις δεισιδαιμονίες της πριν βγει στη σκηνή. Ποια ήταν η μόνιμη τελετουργία που ακολουθούσε πριν από κάθε παράσταση;
Α. Φορούσε πάντα κάτω από τα ρούχα της έναν κόκκινο φιόγκο.
Β. Έπιανε το χέρι του Χορν και έφτυνε τρεις φορές.
Γ. Χάιδευε μια μαύρη γάτα, η οποία ζούσε μόνιμα στο θέατρο.
7. Η «Κάθετη» απάντηση της Παξινού.
Όταν ρωτήθηκε η Κατίνα Παξινού αν «σώζεται» το ελληνικό θέατρο από την κρίση του ΄50, η απάντησή της ήταν χαρακτηριστικά απόλυτη και κυνική:
Α. «Το ελληνικό θέατρο δεν χρειάζεται σωτήρες, χρειάζεται συγγραφείς».
Β. «Δεν το σώζει ούτε ο Χριστός».
Γ. «Όταν σταματήσουν να παίζουν τις κωμωδίες του Λογοθετίδη».
8. Ο Αυτοσχεδιασμός του Σπυρίδωνος.
Σε μια παράσταση του Εθνικού Θεάτρου (1903) που διακόπηκε από τα Ορεστειακά, ο ηθοποιός Γεώργιος Σπυρίδωνος, που υποδυόταν τον Άγγελο, αντί να εκφωνήσει τον μονόλογό του, είπε αυτοσχεδιάζοντας:
Α. «Σταματήστε τον χαμό, εδώ υπάρχει κόσμος!»
Β. «Άντε, πάλι τα ίδια, βαρέθηκα!»
Γ. «Εγώ φεύγω, βλέπω να γίνεται χαμός»
9. Το σαμποτάζ της Κατίνας.
Η Κατίνα Παξινού ήταν γνωστή για τον δυναμισμό και τη σκηνική της κυριαρχία. Ποια «τακτική» χρησιμοποιούσε συχνά για να εκνευρίσει τους συμπρωταγωνιστές της, ειδικά στις δραματικές σκηνές;
Α. Τους έκρυβε το κουστούμι του ρόλου τους πριν την είσοδο.
Β. Τους έπιανε σφιχτά το χέρι κατά τη διάρκεια δραματικών σκηνών για να τους κάνει να ξεχάσουν την ατάκα.
Γ. Τους έβαζε τακτικά να της κάνουν μασάζ στο πόδι ενώ έλεγαν τους μονολόγους τους.
10. Η «Μαχαιριά» του Αλεξανδράκη.
Στην παράσταση «Ο Γλάρος» του Τσέχωφ, ο Αλέκος Αλεξανδράκης είχε μια έντονη διαφωνία με ποια μεγάλη πρωταγωνίστρια, με αποτέλεσμα να μη μιλιούνται για πολλά χρόνια;
Α. Έλλη Λαμπέτη
Β. Μελίνα Μερκούρη
Γ. Μαίρη Αρώνη
11. Ο «Δολοφόνος» και η αλήθεια.
Στην παράσταση «Ο Δολοφόνος» του Μήτσου Ευθυμιάδη, ο Δημήτρης Χορν έπαιζε έναν δολοφόνο. Σε μια συνέντευξη Τύπου, ποια ήταν η απάντησή του στην ερώτηση «Είσαι δολοφόνος;»;
Α. «Εν μέρει. Δολοφονώ τον κακό εαυτό μου κάθε βράδυ στη σκηνή».
Β. «Σήμερα… ναι!»
Γ. «Εγώ είμαι ηθοποιός, η ζωή μου είναι δράμα».
11. Το Πάθημα του Γιάννη Βόγλη.
Στην ιστορική παράσταση «Καληνύχτα Ιουλία» (1965), ο Γιάννης Βόγλης ανακάλυψε ότι η Ελένη Χατζηαργύρη του είχε αφήσει ένα «δώρο» στο τραπέζι του καμαρινιού του, ως ένδειξη αγάπης και πειράγματος. Τι ήταν;
Α. Ένα κουτί με κοσμήματα.
Β. Μια ξύλινη σβούρα.
Γ. Ένα μισοτελειωμένο πακέτο τσιγάρα.
13. Η «Εκρηκτική» έξοδος της Μαίρης Αρώνη.
Η Μαίρη Αρώνη ήταν γνωστή για τις εκρήξεις της, ειδικά όταν κάτι πήγαινε στραβά με τις ατάκες ή τα σκηνικά. Ποια ήταν η αντίδρασή της όταν ο υποβολέας έχασε τις ατάκες της;
Α. Σταμάτησε τη σκηνή και πήγε να πιει νερό μπροστά στο κοινό.
Β. Έβγαλε το παπούτσι της και το πέταξε στον υποβολέα.
Γ. Άλλαξε την ατάκα της και συνέχισε το διάλογο με αυτοσχεδιασμό.
14. Το «Δώρο» του Μάνου Κατράκη.
Ποιο ήταν το ιδιαίτερο δώρο που έδωσε ο Μάνος Κατράκης σε έναν νεαρό ηθοποιό όταν αυτός τον πλησίασε στο καμαρίνι του για να του εκφράσει τον θαυμασμό του;
Α. Ένα μπουκάλι παλαιωμένο κονιάκ.
Β. Μια τεράστια νταμιτζάνα κρασί, λέγοντάς του: «Αυτό να το πίνεις να γίνεις άνθρωπος!».
Γ. Ένα χειρόγραφο ποίημα.
15. Η «Πράξη» του Τζαβαλά Καρούσου.
Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας (δεκαετία ’60), ο ηθοποιός Τζαβαλάς Καρούσος συνελήφθη από την Ασφάλεια. Ποια ήταν η πολιτικά φορτισμένη πράξη που έκανε όταν βγήκε στη σκηνή μετά την απελευθέρωσή του;
Α. Έβγαλε το κοστούμι του και έμεινε με το εσώρουχο.
Β. Έκανε μια πολιτική δήλωση υπέρ του ΕΑΜ και του λαϊκού κινήματος.
Γ. Άρχισε να κλαίει ασταμάτητα, μην μπορώντας να συνεχίσει το ρόλο του.
Οι Απαντήσεις
- Σωστή Απάντηση: Β. Του έδινε ένα ηχηρό χαστούκι πάνω στη σκηνή, στο οποίο οφειλε να αντιδράσει δραματικά.
- Σωστή Απάντηση: Β. Εξαφανίστηκε ξαφνικά για τη Σικελία, αφήνοντας το θίασο μετέωρο και ανακοινώνοντας τα νέα μετά την επιστροφή της.
- Σωστή Απάντηση: Β. Του έκρυβε το δίχτυ από το τουπέ του, αναγκάζοντάς τον να παίξει με άσχημα, χτενισμένα με βιασύνη, μαλλιά.
- Σωστή Απάντηση: Γ. Την φίλησε με πάθος, αφήνοντας την Καρέζη έκπληκτη στη σκηνή.
- Σωστή Απάντηση: Β. «Σκουπίδι που θα πετάξω στα μούτρα σας».
- Σωστή Απάντηση: Γ. Χάιδευε μια μαύρη γάτα, η οποία ζούσε μόνιμα στο θέατρο.
- Σωστή Απάντηση: Β. «Δεν το σώζει ούτε ο Χριστός».
- Σωστή Απάντηση: Γ. «Εγώ φεύγω, βλέπω να γίνεται χαμός»
- Σωστή Απάντηση: Β. Τους έπιανε σφιχτά το χέρι κατά τη διάρκεια δραματικών σκηνών για να τους κάνει να ξεχάσουν την ατάκα.
- Σωστή Απάντηση: Β. Μελίνα Μερκούρη (Η διαφωνία έγινε κατά την πρεμιέρα του έργου το 1957.)
- Σωστή Απάντηση: Β. «Σήμερα… ναι!»
- Σωστή Απάντηση: Β. Μια ξύλινη σβούρα.
- Σωστή Απάντηση: Β. Έβγαλε το παπούτσι της και το πέταξε στον υποβολέα.
- Σωστή Απάντηση: Β. Μια τεράστια νταμιτζάνα κρασί, λέγοντάς του: «Αυτό να το πίνεις να γίνεις άνθρωπος!».
- Σωστή Απάντηση: Β. Έκανε μια πολιτική δήλωση υπέρ του ΕΑΜ και του λαϊκού κινήματος.
Πόσες από τις παραπάνω βρήκατε, απαντήστε στα σχόλια.
Ραντεβού την επόμενη Κυριακή με νέο θεατρικό κουίζ


















