Η «Βουγιουκλάκεια» Ελένη Καστάνη όταν πάτωσε, οι εξαφανισμένοι «μικροί», η Γκραουζίνια «Ρώσικη επανάσταση» -ουφ βαρέθηκα- και το τέρας που λέγεται ΚΘΒΕ στο μενού της «Λαϊκής Απογευματινής»…
.
Με αφορμή…. τις 4+2 θεατρικές πρεμιέρες τούτης της εβδομάδας.
Ήρθε η στιγμή και για την Ελένη Καστάνη (Σίρλευ Βαλεντάιν) να σημειώσει στο βιογραφικό της «έπαιξα κι εγώ σε μονόλογο…» και εμείς θα προσθέταμε, «αυτό που κάποτε ανέβασε η Βουγιουκλάκη και πάτωσε»… Ηταν τόσο μεγάλο το κάζο που το φύσαγε και δεν κρύωνε η πάλαι ποτέ εθνική μας σταρ… αρχίζοντας ναζάκια και τηλεοπτικές περαντζάδες σε Ρούλες και Σούλες, ωστόσο ο κόσμος δεν έλεγε να φουλάρει το κοντά 1000άρι θέατρο της και να την δουν όπως δεν ήθελαν ποτέ μα ποτέ να τη δουν σε μια παράσταση στην οποία ερμήνευε μια κυρούλα… Αντιθέτως η καλή ηθοποιός Καστάνη, δεν νομίζω να αντιμετωπίσει πρόβλημα προσέλευσης, 150 να μπουν, γεμάτο θα φαίνεται το Αυλαία, αλλά και ερμηνευτικά είναι ένας ρόλος πιο κομμένος και πιο ραμμένος για τα κυβικά της… Ερμηντευτικά θα το’ χει καλύτερα απο τη συγχωρεμένη, δεν τίθεται θέμα, παρόλα αυτά είναι ένας ακόμη μονόλογος… που βαριέμαι αφόρητα να παρακολουθήσω…
Από την άλλη έρχεται η Γκραουζίνια «Ρώσικη επανάσταση». Μεγάλο στοίχημα θεωρώ να πετύχει αυτή η δουλειά με αυτή τη θεματολογία, κυρίως εμπορικά, καθώς ο Λιθουανός σκηνοθέτης ό,τι “μαγικά” τερτίπια και να κάνει, λαός υπάρχει τον προσκυνήσει, αλλά το να γεμίζει καθημερινά το 800βάλε Βασιλικό θέατρο δεν είναι καθόλου ευκολάκι εκτός βεβαίως, βεβαίως των ημερών, «ό,τι δεις 5 ευρώ!!!»… Οπότε εκεί πέρα –φίλτατοι- στο ΚΘΒΕ πλευρίστε κυρίως πείστε τα περίφημα γηρατειά καθώς χωρίς ΚΑΠΗ θα πάνε στράφι οι επαναστάσεις… που ευαγγελίζεστε..
Και ένα ερώτημα προς διευθυντάδες μουσείων, Δήμο Θεσσαλονίκης και Κρατικής σκηνής: σώθηκαν οι ελληνικές ένδοξες ιστορίες και ανακαλύψατε την ρώσικη επανάσταση των 100 χρόνων ή στα –μαύρα- χρόνια του Σύριζα- βολεύει και συμφέρει άλλους «διευθυντάδες»;
Εντωμεταξύ το ΚΘΒΕ «ανακάλυψε» τις επαναλήψεις καθώς πιστεύει πως και τα «Ανεμοδαρμένα Ύψη» δεν ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους… Καλέ τι μας λέτε; Από πότε ο κρατικός κορβανάς που σας χρηματοδοτεί κάθε σεζόν για να παράγεται έργο με νέες παραστάσεις εσείς ονειρεύεστε μεθόδους εμπορικών θιάσων; Το ταμείο είναι το ζητούμενο; Αλλά είπαμε στα χρόνια του Σύριζα όλα τα σφάζουν και όλα τα μαχαιρώνουν.
.
Κατ΄ άλλα οι «μικροί» μόνοι και ζορισμένοι, τραβούν την ανηφόρα προσπαθώντας να επιβιώσουν σε ένα θεατρικό τοπίο που γι’ αυτούς παραμένει σκληρό και αβέβαιο. «Ονόματα» δεν είναι και το ξέρουν, θίασο της «προκοπής», με ανάλογο της «προκοπής» ρεπερτόριο δεν έχουν φτιάξει οι περισσότεροι και αυτό το ξέρουν, χώρο που να αντιπροσωπεύει και να κατανοούν τη δουλειά τους, αυτό κι αν ξέρουν.
.
Ποια λοιπόν καλλιτεχνικά όνειρα να κάνουν –μα και να ζήσουν- όταν οι θεατρόφιλοι που θα τους εμπιστευτούν είναι κουκιά μετρημένα, άρα και τα ελάχιστα εισιτήρια;
.
Οταν ο Δήμος Θεσσαλονίκης –μα και οι άλλοι- το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι πως να τους εκμεταλλευτούν, παρουσιάζοντας –όποτε αυτό γίνεται- ως δικό τους έργο;
,
Αλλά ακόμα χειρότερα, όταν το ΚΘΒΕ προσπαθεί με τις μεθόδους του να τους αφανίσει από προσώπου θεσσαλονικιώτικης θεατρικής γης;
.
Αυτή δυστυχώς είναι η αλήθεια για τους μικρούς τοπικούς θιάσους…. με μόνο παρήγορο, πως παραμένουν πεισματάρηδες, ευτυχώς.
Οπότε είτε λέγεται Μαρία Μπαλτατζή από την “Πολιτεία Θεάτρου” με ένα έργο ξεχωριστό κάθε ΠουΣουΚου για να τα βγάλει πέρα, είτε λέγεται η νέα εταιρεία Ε.Θ. ΘΕ [Ελεύθερο θέατρο Θεσσαλονίκης] με τους παμπόνηρους σέξι παπάδες, είτε αυτό είναι ένα «Παγκάκι» με δυο πρόσωπα και ένα αντικείμενο στη σκηνή…, Πότε θα παίξουν, πόσοι θα δουν και πότε θα εξαφανιστούν καθώς έχουν σειρά άλλοι, χαμπάρι δεν θα πάρουμε. Όχι εμείς. το κοινό!
.
,
4 νέες πρεμιέρες +2 σε επανάληψη.
.
-23-24/10, 30-31/10 & 6-7/11 2017 – Θέατρο Αυλαία
«ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΝΤΕΣ» των Δαρνάκη – Λαφτσίδου.
Η απολαυστική κωμωδία στο για 6 μόνο παραστάσεις.

.
-Από τις 23 Οκτωβρίου – Θέατρο Τ
«ΠΑΓΚΑΚΙ» του Κωνσταντίνου Καυκάσιου.
Μιλά για τα μικρά θέλω των ανθρώπων που έρχονται αντιμέτωπα με τα μεγάλα σχέδια της ζωής. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

.
-Από 25 Οκτωβρίου έως 5 Νοεμβρίου – θέατρο Αυλαία.
«ΣΙΡΛΕΫ ΒΑΛΕΝΤΑΙΝ» Του Willy Russell
Ένα έργο με πολύ γέλιο, συγκίνηση και απρόοπτα… με την Ελένη Καστάνη

.
–Από Τετάρτη 25 Οκτωβρίου – Βασιλικό Θέατρο
«ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ» του Τσέζαρις Γκραουζίνις
Μια παράσταση που προσπαθεί να ανασυνθέσει τις πρώτες μέρες της Ρωσικής Επανάστασης μέσα από τα μάτια ενός απλού ανθρώπου που βρέθηκε μέσα στη δίνη της επαναστατικής ορμής για την αλλαγή του κόσμου.

.
–Από Πέμπτη 26 Οκτωβρίου – Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών.
«ΤΑ ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΑ ΥΨΗ» της Έμιλυ Μπροντέ
Μία από τις μεγαλύτερες ερωτικές ιστορίες όλων των εποχών, επανέρχονται με την άγρια ποιητική τους δύναμη, την ταραγμένη και σκοτεινή τους ατμόσφαιρα και για να φωτίσουν αριστοτεχνικά τις ρομαντικές αλλά και βίαιες πλευρές του απόλυτου αλλά και καταστροφικού έρωτα των ηρώων του. Mετάφραση-Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός,

.
-Από Κυριακή 29 Οκτωβρίου – Πολιτεία Θεάτρου
«ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ… ΤΩΝ ΑΜΝΩΝ!!!»
Η ευρηματική αυτή καυστική κοινωνική-πολιτική σάτιρα με το ευθύβολο χιούμορ της γελοιογραφίας, βασίζεται στο Σακάκι Που Βελάζει (1976) του Βούλγαρου συγγραφέα Στανισλάβ Στρατίεβ, σε διασκευή, επεξεργασία και επικαιροποίηση κειμένου Μαρίας Μπαλτατζή.

.
======================================================
Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα.

Πρόγραμμα παραστάσεων ΚΛΙΚ ΕΔΩ
=====================================================
Φωτογραφικό υλικό