Το ψηλόλιγνο κορίτσι με το ελαφίσιο κορμί, το ζεστό αθώο βλέμμα, την πλούσια μελαχροινή χαίτη, κοσμούσε με τις αφίσες του πολλά εφηβικά δωμάτια του ’70… δίπλα στα εγχώρια αστέρια της εποχής, παρότι η ίδια δεν επέλεξε το lifestyle των σταρς, ωστόσο εκείνη την εποχή η αφίσα ήταν αγαπημένο φετίχ και η Κάτια Δανδουλάκη ένα φωτογενές πλάσμα, που ακόμα και μέσα από τη χάρτινη εικόνα εξέπεμπε κάτι «διαφορετικό», κάτι μεταξύ γλυκύτητας, μελαγχολίας, αρχοντιάς, περηφάνιας… Μια ζεστή, μεσογειακή ομορφιά με «άρωμα» ισορροπίας, δυναμισμού και φινέτσας.
.

Ωστόσο αυτό που στην περίπτωσή της εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά σε βαθμό… πρόκλησης, είναι το γεγονός ότι από το τότε κορίτσι μέχρι τη σημερινή ώριμη γυναίκα, μοιάζει να μην έχει αλλάξει σχεδόν τίποτα εμφανισιακά! Η ίδια νεανική σιλουέτα, το ίδιο γλυκό αψεγάδιαστο πρόσωπο, ίσως με λίγη… περισσότερη ενέργεια από τότε! Το λες και ευλογία για την τόσο «μεροληπτική» μεταχείριση από πλευράς χρόνου, που εδώ θαρρείς εξάντλησε την ευγένειά του!
.

Ψάχνοντας την καταγωγή της, συναντούμε δύο από τις πιο «γερές» ελληνικές ρίζες που συνδυάζουν σπουδαία ιστορία και μοναδικό πλούτο παράδοσης. Κρήτη από την πλευρά του πατέρα και Μικρά Ασία από την πλευρά της μάνας. Εκρηκτικό μείγμα, αποτυπωμένο στον καρπό της ένωσης, ένα κορίτσι με λεβεντιά και έντονο ταμπεραμέντο. Που μεγαλώνοντας κι αποφασίζοντας να ακολουθήσει το δρόμο της υποκριτικής, δίνει εξετάσεις στη Σχολή Θεάτρου του Κάρολου Κουν, από όπου αποφοιτά έχοντας ολοκληρώσει άριστα τις σπουδές της. Δεν αρκέστηκε όμως σε αυτές, παρά συνέχισε στο London School of Dramatic Art, ενώ κατά την παραμονή της στο Λονδίνο συνεργάστηκε με το BBC σε τηλεταινίες και ραδιοφωνικές παραγωγές. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα ξεκινά μια λαμπρή κινηματογραφική καριέρα, με αποκορύφωμα τις μεγάλες επιτυχίες με ιστορικά έργα εποχής, που πλέον έχουν ταυτιστεί με την επέτειο της 25ης Μαρτίου, προβαλλόμενες ανελλιπώς μέχρι σήμερα… σαν τον «Παπαφλέσσα» δίπλα στον Δημήτρη Παπαμιχαήλ (1971) ή τους «Σουλιώτες» με πλειάδα πρωταγωνιστών (1972), σε ένα σύνολο 18 ταινιών.
.

Μέχρι που το 1975 μπήκε στη ζωή της η τηλεόραση με τη σειρά «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» από το μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη και έκτοτε, όπως απέδειξε η πορεία χρόνων, είναι προφανές ότι η Κάτια και η τηλεόραση… αγαπήθηκαν αμοιβαία και παθιασμένα! Διότι το 1977 ακολούθησε- πάντα στην κρατική τηλεόραση- η σειρά «Οι Πανθέοι», από το μυθιστόρημα του Τάσου Αθανάσιάδη και την ίδια στον κομβικό ρόλο της Μάρμως, που εκτόξευσε τη δημοφιλία της ευρέως… από κει και πέρα οι επιτυχίες διαδέχονται η μία την άλλη, πρωταγωνιστώντας είτε σε μεταφορές λογοτεχνικών έργων σαν τον «Χατζημανουήλ», τη «Δασκάλα με τα χρυσά μάτια» ή το «Ύστερα ήρθαν οι μέλισσες», είτε σε καθημερινές και… μακροβιότατες σειρές που αγαπήθηκαν φανατικά, σαν την (ιστορική πλέον) «Λάμψη» του Νίκου Φώσκολου, που κράτησε κοντά μια δεκαετία, με την εισαγγελέα Βίρνα Δράκου να επισκέπτεται καθημερινά τα σπίτια μας… κάπως σαν συγγενής πρώτου βαθμού που περιμέναμε με λαχτάρα! Ενώ οι επίσης επιτυχημένες και καθημερινές σειρές «Βέρα στο δεξί» και «Η ζωή της άλλης», περιορίστηκαν μόλις στα… τρία χρόνια, με αρκετούς ενδιάμεσους σταθμούς σαν την ευαίσθητη «Λένη» που συγκίνησε… Εν ολίγοις, ένα από τα πρόσωπα που λάτρεψε ο τηλεοπτικός φακός και αγκάλιασε με θέρμη, αφοσίωση κι εμπιστοσύνη το τηλεοπτικό κοινό.
.

Στο μεταξύ, ήδη από το 1969 πραγματοποιεί την πρώτη της θεατρική εμφάνιση με τον θίασο Καρέζη- Καζάκου στο έργο «Η κυρία δεν με μέλλει», ενώ από το 1979 είναι θιασάρχισσα, ανεβάζοντας παραστάσεις ευρύτατου ρεπερτορίου, κλασικού ή σύγχρονου, Ελλήνων και ξένων συγγραφέων όπως στον «Γλάρο» του Τσέχωφ ή την «Άννα Καρένινα» του Τολστόι.

.
Το 1995 αποκτά δική της στέγη, το «Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη», το οποίο εγκαινιάζει με τον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχωφ και μέχρι σήμερα ανεβάζει πληθώρα προσεκτικά επιλεγμένων, ποιοτικών παραστάσεων, μεταξύ των οποίων προκάλεσαν αίσθηση ο σπαρακτικός μονόλογος «Τζόρνταν» ή το ιδιαίτερο «Master Class» όπου υποδύθηκε την Μαρία Κάλλας, δύο παραστάσεις εμβληματικές για την ίδια, που νιώθει ότι «δεν έκλεισαν τον κύκλο τους μέσα μου». Το 1996 παντρεύεται τον Μάριο Πλωρίτη, δάσκαλο, μέντορα και συνεργάτη της, με τον οποίο διατηρεί μακροχρόνιο δεσμό και ο οποίος έχει μεταφράσει και διασκευάσει πολλά θεατρικά έργα όπου πρωταγωνίστησε η ίδια. Μια ουσιαστική σχέση ζωής και δημιουργίας όπως ομολογεί και ήταν μοιραίο ο θάνατός του το 2006 να την σημαδέψει…

Ωστόσο, παρά τον πόνο της αναντικατάστατης απώλειας, παρά τα όποια προβλήματα υγείας, παρά τις ατέλειωτες ώρες δουλειάς με εξαντλητικά ωράρια, τεράστιες ευθύνες, περίσσια αγωνία για ένα καλλιτεχνικό όραμα που υπηρετεί με υποδειγματική συνέπεια και τελειομανία εδώ και χρόνια, ουδέποτε έχασε τη θετική ενέργεια, το χαμόγελο, το πολύτιμο απολαυστικό της χιούμορ! Χαρακτηριστικά που την καθιστούν ένα λαμπερό, αξιαγάπητο και συνάμα δυνατό πλάσμα, προικισμένο επιπλέον με «ταλέντο ζωής», αλλά και μια έμφυτη αρχοντική κομψότητα που κερδίζει τον θαυμασμό.
.

Πέρα βεβαίως από σπουδαία, καταξιωμένη καλλιτέχνιδα, με καριέρα χρόνων σπαρμένη μεγάλες επιτυχίες, με προσεγμένες επιλογές και καλλιτεχνικό ήθος, που αξιώθηκε όσο λίγες την πληθωρική αγάπη του κοινού. Ως «Κ» νιώθουμε μεγάλη χαρά να απονείμουμε στην Κάτια Δανδουλάκη τιμητικό βραβείο για την μακρόχρονη καλλιτεχνική προσφορά της και η φυσική της παρουσία στην τελετή, αποτελεί για εμάς μεγάλη τιμή!

.
Την ευχαριστούμε θερμά!
.
. Κείμενο: Καλλιόπη Στασινοπούλου.
.
ΔΕΙΤΕ & ΑΥΤΑ
Ενημερώσεις έως την βραδιά Απονομής.
–ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ πρώτη ανακοίνωση.
(ημερ. δημ: 15/4/2018) -Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ

.
-Ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΘΥΡΙΔΗΣ δημιουργός της παράστασης «Alexander the Great. Rock Opera» σκηνοθετεί για δεύτερη χρονιά την Τελετή Απονομής.
(ημερ. δημ: 23/5/2018) -Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ

.
-Τα Θ.Β.Θ. τιμούν την ΤΙΝΑ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΥ, ηθοποιό σκηνοθέτη και δημιουργός του θεατρικού χώρου studio NΕΜΕΣΗ, πρωτοπόρα στη θεατρική διδασκαλία.
(ημερ. δημ: 25/4/2018) -Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ

.
–
Τα ΘΒΘ τιμούν τη μνήμη του
ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΕΜΠΕΣΗ
, κορυφαίου θεατρικού παραγωγού που άφησαν εποχή τόσο οι παραστάσεις όσο και οι συνεργασίες του με κορυφαίους πρωταγωνιστές (θα παρευρεθεί η σύζυγος Νινέτα και η κόρη του Νταίζη Λεμπέση).
(ημερ. δημ: 4/5/2018) -Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ

.
–
Τα Θ.Β.Θ. στηρίζουν και σε αυτή τη διοργάνωση το περιοδικό δρόμου ΣΧΕΔΙΑ για τον σπουδαίο κοινωνικό του στόχο και εκπρόσωποί του θα το διαθέτουν προς πώληση
έναντι 4 ευρώ
στη διάρκεια της βραδιάς.
(ημερ. δημ: 6/5/2017) -Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ

.
–ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ όλων των κατηγοριών.
(ημερ. δημ: 7/5/2018) -Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ

/
–
Τη μνήμη της αξέχαστης ΖΩΗΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ τιμούν τα 8α ΘΒΘ.
Η βραδιά θα είναι εξ΄ ολοκλήρου αφιερωμένη στη μνήμη της. Θα παρευρεθούν ο σύζυγος Αλέξανδρος Λυκουρέζος και η κόρη, Μαρία Ελένη Λυκουρέζου για να μιλήσουν και να παραλάβουν το τιμητικό βραβείο.
(ημερ. δημ: 4/5/2018) -Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ

.
–Πρόσκληση Συμμετοχής σε θεατρόφιλους να απονείμουν οι ίδιοι τα 3 Βραβεία Κοινού.
(ημερ. δημ: 9/5/2018) -Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ

.
-Ο κορυφαίος μουσικός, κειμενογράφος, stand up comedian ΔΙΟΓΕΝΗΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ
παρουσιάζει τα 8α Θ.Β.Θ. 2018
(ημερ.δημ:11/5/2018) -Αναλυτικά διβάστε EΔΩ

.
-Το
χειροποίητο
ΕΠΑΘΛΟ
φιλοτέχνησε και φέτος, για 4η συνεχόμενη χρονιά, η κεραμίστα Σάντρα Λεπτοκαροπούλου και θα απονεμηθεί στους νικητές από εξέχουσες προσωπικότητες του θεατρικού και γενικότερα πολιτιστικού χώρου.
(ημερ. δημ: 17/5/2018) -Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ

.
–
Φετινό –κεντρικό- τιμώμενο πρόσωπο είναι η σπουδαία ηθοποιός
ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ
(ημερ. δημ: 14/4/2018) -Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ
.

,
–ΑΦΙΣΑ & ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 8ων Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης 2018

.
.
-Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
(ημερ.δημ: 18/5/2018)
-Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ

.
– Σήμερα η μεγάλη βραδιά Απονομής των 8ων ΘΒΘ 2018 – Θέατρο Κολοσσαίον, Τρίτη 22 Μαίου, ώρα 21:00.
-Αναλυτικά διαβάστε ΕΔΩ
–
– Στη μεγάλη γιορτή του Θεάτρου ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ για όλους.
.
Αναφορές, άρθρα, παρουσιάσεις, συνεντεύξεις, προσκλήσεις κ.α. για τα 8α ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΘΕΣΣΛΟΝΙΚΗΣ 2018, θα «προλογίσουν» όλο αυτό το διάστημα στην «Κ» τη σημαντική βραδιά. Δεν έχετε παρά να μείνετε συντονισμένοι: ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΕΔΩ
.
-Ενημέρωση μέσω εκδήλωσης στο Facebook ΕΔΩ
-Κάντε like στη σελίδα των Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης ΕΔΩ
Φωτογραφικό υλικό