ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ 1η ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ 2014-2015
Στις αρχές του Οκτώβρη θα υποδεχτούμε το Κοινό, σε μία από τις πιο όμορφες αίθουσες της Αθήνας, με ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του σύγχρονου θεάτρου, το αριστούργημα του Σάμουελ Μπέκετ “Τέλος του παιχνιδιού”.
Το “Τέλος του παιχνιδιού” θα ανέβει σε:
Μετάφραση Οδυσσέα Νικάκη
Σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου
Σκηνικά-Κοστούμια Φαίδωνα Πατρικαλάκη
Διανομή:
Χαμ Κώστας Καζάκος
Kλοβ Κωνσταντίνος Καζάκος
Ναγκ Γιώργος Μωρόγιαννης
Νέλ Νίνα Γιαννίδη
Τέσσερις άνθρωποι, μέσα σ’ ένα πνιγηρό καταφύγιο. Ο ένας, ο ΧΑΜ, παράλυτος και τυφλός, στο αναπηρικό καροτσάκι. Άχρηστος. Δεν έχει εικόνες και δεν έχει κίνηση. Ο άλλος, ο ΚΛΟΒ, δεν μπορεί να καθίσει. Έχει μάθει μόνο να εκτελεί εντολές. Του έχουν αφαιρέσει τη σκέψη. Η συνείδησή του είναι πάμφτωχη, όπως ενός ζώου. Βρίσκεται διαρκώς πεινασμένος. Τον έχει πιάσει το δόκανο της επιβίωσης. Οι δύο άλλοι, ο ΝΑΓΚ και η ΝΕΛ, οι γεννήτορες του ΧΑΜ, ζουν πεταμένοι μέσα σε δυό σκουπιδοντενεκέδες. Βγάζουν ξαφνικά το κεφάλι τους κι αναχαράζουν, σαν τις κατσίκες, δυό τρείς ταπεινές μνήμες από ένα φτωχό παρελθόν.
Αυτή η απουσία από τον τίτλο του έργου, του οριστικού άρθρου “το”, κατά περίεργο τρόπο, κάνει τον τίτλο απόλυτα οριστικό. Παιχνίδι τέλος. Έχει τελειώσει. Πριν αρχίσει είναι τελειωμένο. “Το τέλος είναι φυλακισμένο μέσ’ την αρχή” όπως μας λέει. Απλή αλήθεια. Ποιός δεν την ξέρει! Γεννιόμαστε με το εισιτήριο της εξόδου στην τσέπη. Ποιός δεν το ξέρει! “Βάλτε το μυαλό σας να δουλέψει” μας λέει, “στη Γη βρισκόμαστε, δεν υπάρχει σωτηρία γι αυτό”. “Ο Ήλιος είναι ανύπαρκτος, βυθίζεται προς….τους νεκρούς”. “Κι ο Χρόνος είναι ανύπαρκτος κι όμως ο Χρόνος τώρα τελειώνει”.
Όλα είναι γκρίζα, σταχτιά, όλα σε ανοιχτό μαύρο.
Τι έργο είναι τούτο αναρωτιέσαι! Τα ερωτηματικά που θέτει είναι όντως αναπάντητα; Παραπέμπουν σε ακατανόητες υπαρξιακές αγωνίες; Είναι άραγε μια τεχνική του θεάτρου που ονομάσαμε θέατρου του “παραλόγου”; Είναι ένα έργο “μεταφυσικό”; Είναι ένα παιχνίδι των λέξεων; Είναι ένα σκηνικό παραξένισμα; Είναι το απόλυτο αδιέξοδο; Είναι ένα έργο της πιο βαθιάς απελπισίας;
Ή μήπως είναι ενός άλλου είδους “ρεαλισμός”;
Μήπως είναι η ωμή πραγματικότητά μας κοιταγμένη από άλλη οπτική γωνία;
Η ωμή πραγματικότητά μας, κρυμμένη κάτω από μια παράξενη αλλά θανατηφόρα γραφή;
Παραστάσεις:
Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, στις 21:00
Κάθε Σάββατο Απογευματινή στις 18:00
Κάθε Κυριακή στις 20:00
Διάρκεια παράστασης:
Τιμές εισιτηρίων:
€, Βραδινές Παραστάσεις
€, Απογευματινή του Σαββάτου
€, Φοιτητικό, Μαθητικό, Νέοι έως 24 χρονών, Κάτοχοι Κάρτας ανεργίας, Ομαδικό (άνω των 20 ατόμων)
Στο τέλος του Οκτώβρη θα παρουσιαστεί στο θέατρο “Τζένη Καρέζη” και το βραβευμένο έργο του Αργεντίνου συγγραφέα Άριελ Ντόρφμαν ” Ο Θάνατος και η Κόρη”.
“Ο Θάνατος και η Κόρη” θα ανέβει σε:
Μετάφραση Ηρώς Μουκίου
Σκηνοθεσία Κώστα Καζάκου
Σκηνικά-Κοστούμια Γιώργου Κακριδά
Μουσική Διονύση Τσακνή
Στη Χιλή κατά τη διάρκεια της μεταπολίτευσης, ταυτόχρονα με την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, μια γυναίκα προσπαθεί να αποκαταστήσει τις ανοιχτές πληγές που άφησαν στην ψυχή και το σώμα της οι βασανιστές της Δικτατορίας του Πινοσέτ. Ζει με τον άντρα της – έναν ανερχόμενο δικηγόρο και πολιτικό της μεταπολίτευσης – ο οποίος την βοηθά να ξεχάσει. Όλα όμως ανατρέπονται την στιγμή που η γυναίκα αναγνωρίζει στη φωνή ενός γιατρού που τους επισκέπτεται τον βασανιστή της και τον ανακρίνει με βίαιο τρόπο, ώστε να ομολογήσει ότι διετέλεσε μέλος της Χούντας του Πινοσέτ. Θύμα και θύτης με διαιτητή τον δικηγόρο-πολιτικό βαίνουν σε επικίνδυνα μονοπάτια με ηθικά και συνειδησιακά διλήμματα, ακραίες συμπεριφορές και οδυνηρά παιχνίδια μυαλού.
Η Δημοκρατία θα καταφέρει να τιμωρήσει όλους όσους τέλεσαν εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, ή μήπως τα θύματα θα πρέπει να πάρουν το νόμο στα χέρια τους για φυλακίσουν ισόβια το παρελθόν;
Ο Ντόρφμαν έζησε στη Χιλή, ως χιλιανός πολίτης, μέχρι το αμερικανοκίνητο πραξικόπημα του Πινοσέτ, που ανέτρεψε και δολοφόνησε τον μαρτυρικό πρόεδρο Σαλβαδόρ Αλιέντε. Το έργο του είναι μια άγρια καταγγελία των φασιστικών μεθόδων, της απάνθρωπης βίας και των βασανιστηρίων αλλά και της ατιμωρησίας των βασανιστών, οι οποίοι και στη Δημοκρατία κυκλοφορούν ελεύθεροι, μεταμφιεσμένοι σε φιλήσυχους και νομοταγείς πολίτες.
Παραστάσεις:
Κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη
Διάρκεια παράστασης:
Τιμές εισιτηρίων:
€, Βραδινές Παραστάσεις
€, Φοιτητικό, Μαθητικό, Νέοι έως 24 χρονών, Κάτοχοι Κάρτας ανεργίας, Ομαδικό (άνω των 20 ατόμων)
Φωτογραφικό υλικό