«Το ΑΥΛΑΙΑ πάει θέατρο ΑΥΛΑΙΑ»: Φεστιβάλ 8 παραστάσεων, 7-24 Νοεμβρίου (Αναλυτικό Πρόγραμμα) + θεατρικές Kulturoβραδιές.
Και μετά το τέλος των παραστάσεων θεατρικές Kulturoβραδιές, συζήτηση με τους συντελεστές, συνοδεία κρασιού… [αναλυτικές πληροφορίες, προσκλήσεις, προσεχώς στην «Κ»].
.
Όταν το πολιτιστικό περιοδικό της πόλης αποφασίζει να δημιουργήσει ένα θεατρικό φεστιβάλ, είναι σχεδόν αυτονόητο ότι επιλέγει το θέατρο ΑΥΛΑΙΑ για να το φιλοξενήσει.
Από 7-24 Νοεμβρίου λοιπόν στην Θεσσαλονίκη, μια πόλη που έχει διαχρονικά αποδείξει την αγάπη της για το καλό θέατρο, θα παρουσιαστούν μια σειρά παραστάσεις με ξεχωριστό καλλιτεχνικό ενδιαφέρον, παραστάσεις που επιλέχθηκαν με κριτήριο να προσθέσουν ένα επιπλέον πολιτιστικό γεγονός στο ήδη πλούσιο καλλιτεχνικά χαρτογραφημένο status quo της πόλης μας, ιδιαίτερα την συγκεκριμένη χρονική συγκυρία.
Εκτιμώντας όμως ότι πάντα μια καλή θεατρική παράσταση, ένα ολοκληρωμένο φεστιβαλικό project μπορεί να «χωρέσει» στην ήδη ίσως, διαμορφωμένη ατζέντα, επιχειρούμε να παρουσιάσουμε τον εφετινό Νοέμβρη, το φιλόδοξο ξεκίνημα ενός νέου θεσμού, του θεατρικού φεστιβάλ ΑΥΛΑΙΑ, ευελπιστώντας να το επαναλαμβάνουμε κάθε χρόνο τέτοια εποχή. Με μόνο κριτήριο την αποδοχή του κοινού χρονιά με την χρονιά.
Οι παραστάσεις που θα παρουσιαστούν είναι:
7 & 8/11
«ΛΩΞΑΝΔΡΑ» της Μαρίας Ιορδανίδου.
Σκηνοθεσία της Άννα Βαγενά με πρωταγωνίστρια την Άννα Βαγένα.

Η Λωξάντρα έζησε στην Κωνσταντινούπολη από το 1824 που γεννήθηκε, έως το 1914 που πέθανε. Μέσα από την ζωή της, βλέπουμε παράσταση, το ήθος και τον πολιτισμό των Ρωμιών της Πόλης, τότε που κυριαρχούσαν στην ζωή της.
Είναι ένα ύμνος στην Πόλη των πόλεων, την Κωνσταντινούπολη, αλλά και στη χαρά της ζωής και στη δύναμη της γυναίκας.
.
Ένα γοητευτικό ταξίδι στην κοσμοπολίτικη Πόλη της καρδιάς μας, εκεί όπου έσμιγε η Δύση με την Ανατολή και οι λαοί συμβίωναν ειρηνικά.
Η παράσταση παίζεται σ’ ένα πλούσιο σκηνικό, που παρουσιάζει το σπιτικό της Λωξάντρας, με έπιπλα και αντικείμενα αντίκες, σαν ένα μικρό λαογραφικό μουσείο.
Οι μουσικές και τα τραγούδια, είναι επιλεγμένα από τον Λάμπρο Λιάβα, γνωστός από την εκπομπή της τηλεόρασης «Το αλάτι της γης», και μας μεταφέρουν όλο το μουσικό κλίμα της εποχής.
Η Μελίνα Μάσχα με τους φωτισμούς της, συμπληρώνει την μοναδική ατμόσφαιρα της παράστασης.
Έτσι ο θεατής, επί δύο ώρες, μεταφέρεται σε μια άλλη εποχή, όπου οι ανθρώπινες σχέσεις ήταν ζωντανές, οι οικογένειες συναντιόντουσαν στις γιορτές, Χριστούγεννα, πρωτοχρονιά, Απόκριες, Καθαρή Δευτέρα και γλεντούσαν όλοι μαζί, σε μια παράσταση γεμάτη γέλιο, συγκίνηση, νοσταλγία και τρυφερότητα.
9 & 10/11
«ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΝΤΕΛΟΝΙ ΤΟΥ» του Ιάκωβου Καμπανέλλη.
Σκηνοθεσία της Βάνας Πεφάνη και πρωταγωνιστές τον Κώστα Αρζόγλου και τον Πάνο Μπόρα.

Ένας μονόλογος αντιπροσωπευτικό δείγμα της θεατρικής γραφής, του σημαντικού συγγραφέα Ιάκωβου Καμπανέλλη. Ένας μονόλογος, που ουσιαστικά είναι διάλογος: η σύγκρουση ενός αδύναμου άνθρωπου με το ανελέητο περιβάλλον του. Με το παρελθόν και το μέλλον του. Η μάχη ανάμεσα σε αυτά που ήθελε να κάνει και σε αυτά που τελικά έπραξε.
Τελματωμένες οι ελπίδες, γελασμένα τα όνειρα, απροσπέλαστος ο έρωτας∙ και η στέρηση, η μοναξιά, η κοινωνική καταπίεση και η εκμετάλλευση… Η συνείδησή του ασφυκτιά. «Αν μπορούσα θα’ φευγα πρώτος», μας εξομολογείται. Αλλά δεν πρόκειται να φύγει. Άλλωστε, σ’ όλη του τη ζωή πάντοτε “ήθελε”, μα ποτέ δεν “μπόρεσε”…
.
Κοινές, βέβαια, οι καταστάσεις, αλλά δραματικές∙ καθημερινός και μικρός ο “Αυτός”, άλλα γνήσιος∙ οι φθόγγοι του σπαραγμού του, αντίκρισμα των δικών μας βουβών αναστεναγμών η σιωπηρή υποταγή του, προβολή της δικιάς μας εσωτερικής αδυναμίας.
.
Αυτά ακριβώς είναι τα στοιχεία, που ανασύρουν τον ήρωα του μονόπρακτου πέρα από την ασημαντότητα του καθημερινού στην καθολικότητα του Ανθρώπινου∙ και σε σημείο τέτοιο, που ο «Αυτός» να αποκτά διαστάσεις συμβόλου. “Αυτός”, που τ’ όνομά του — σίγουρα — είναι “μέγα πλήθος”.
11/11
“ΟΙ ΣΙΔΕΡΑΔΕΣ” του Μίλος Νίκολιτς.
Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος Παίζουν: Ερμόλαος Ματθαίου Ερνέστος Βουτσίνος Έφη Καραγιάννη Αβραάμ Παπαδόπουλος

Τρεις σιδεράδες που τους χωρίζει ένας πόλεμος αλλά τους ενώνει ένα μυστικό. Ένας Σέρβος, ένας Ρώσος, ένας Γερμανός και ανάμεσά τους μια γυναίκα, αναζητούν τους γιους τους με φόντο τη μεταπολεμική Γερμανία.
«Οι Σιδεράδες», μια βαλκάνια κωμωδία του Σέρβου Μίλος Νίκολιτς, είναι ένα εγκώμιο στην ανθρώπινη ύπαρξη, μια απόδειξη πώς όταν η αγάπη μιλά, το μίσος, τα όπλα, ο εθνικισμός σιγούν. Ο Σέρβος Άτσα έχει μόλις ανακαλύψει, ότι την περίοδο που τον έστειλαν σαν αιχμάλωτο πολέμου στο σιδεράδικο του Πέτερ στην Γερμανία, η γυναίκα του έμεινε έγκυος από τον Ιβάν, έναν Ρώσο σιδερά. Έχοντας μάθει την αλήθεια για την πατρότητα του γιου του πηγαίνει ξανά στην Γερμανία, με την ελπίδα ότι θα βρει ένα δικό του παιδί εκεί.
Μέσα σε ένα σιδεράδικο, ξεδιπλώνεται με κωμικό και συγκινητικό τρόπο, η αλήθεια τριών πατεράδων και μιας μάνας.
12/11
«ΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ» του Άρη Αλεξάνδρου.
Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία : Φώτης Μακρής, Κλεοπάτρα Τολόγκου. Παίζει ο Φώτης Μακρής.

Το Κιβώτιο”, είναι το μοναδικό μυθιστόρημα του Άρη Αλεξάνδρου και έχει χαρακτηριστεί ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας.
Στα τέλη του Ελληνικού εμφυλίου πολέμου, μια ομάδα ανταρτών αναλαμβάνει μετά από σχετική εντολή του Γενικού Αρχηγείου να μεταφέρει, περνώντας μέσα από εχθρικό έδαφος, ένα κιβώτιο αγνώστου περιεχομένου, με παραλήπτες τη διοίκηση μιας ανταρτοκρατούμενης πόλης. Στη διάρκεια της αποστολής η ομάδα αρχίζει να χάνει τα μέλη της σταδιακά μέχρι που τελικά σώζεται ένας μόνο αντάρτης, ο οποίος τελικά κατορθώνει να παραδώσει το κιβώτιο. Όταν όμως φτάνει στον προορισμό του, διαπιστώνεται πως είναι άδειο και ο αντάρτης φυλακίζεται από τους άλλους συντρόφους του ως δολιοφθορέας.
.
Σε μια συγκλονιστική προσπάθεια να αποδείξει την αθωότητά του, αρχίζει να συντάσσει αναφορές στον ανακριτή, όπου δεν διστάζει να εξηγεί και να ερμηνεύει, το νόημα της παράδοξης αποστολής τους.
.
Αυτές οι αναφορές, αποτελούν το μυθιστόρημα του Αλεξάνδρου. Ο συντάκτης των αναφορών δεν γνωρίζει τίποτα για την ταυτότητα του ανακριτή ούτε για τους δεσμώτες του, ούτε αν ο ανακριτής διαβάζει τα όσα του γράφει.Το μυθιστόρημα ερμηνεύθηκε από αλληγορία για τον εμφύλιο και ως καταγγελία των κάθε είδους εξουσιών και ιερατείων αλλά και ως ένα σχόλιο στον δυτικό πολιτισμό.
13 & 14/11
«ΤΗΝ ΛΕΝΕ ΕΥΑ».

Ο βίος της Εύας Κουμαριανού με την ίδια επί σκηνής μαζί της ο σκηνοθέτης της παράστασης Αντώνης Μποσκοίτης. Το τραγούδι της παράστασης το έχει γράψει η Λένα Πλάτωνος και το ερμηνεύει η Τάνια Τσανακλίδου. Ηθοποιοί: Εύα Κουμαριανού, Αντώνης Μποσκοΐτης
.
Η παράσταση ”Την λένε Εύα” από το ομότιτλο θεατρικό έργο του Αντώνη Μποσκοΐτη αποτέλεσε ένα υπόγειο θεατρικό hit της περασμένης σαιζόν. Ο βίος της τρανσέξουαλ Εύας Κουμαριανού με την ίδια επί σκηνής που βραβεύτηκε στα φετινά Queer Theatre Awards με το ειδικό Βραβείο Τρανς Ορατότητας στο Θέατρο. Μία ζωντανή συνέντευξη έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν οι θεατές, στη διάρκεια της οποίας η Εύα εκτίθεται ανεπανόρθωτα, αυτοσαρκάζεται, κονιορτοποιεί κάθε έννοια φυλετικής και κοινωνικής σύμβασης, κερδίζοντας στο τέλος το δάκρυ και την αποδοχή.
15/11
«ΝΙΝΑ 2».
Σκηνοθεσία: Θέμης Μουμουλίδης. Ερμηνεύει η Κάτια Σπερελάκη

Τα πράγματα δεν έρχονται πάντα όπως τα θέλουμε, και η άτιμη η πραγματικότητα δεν προσαρμόζεται πάντα στις επιθυμίες μας… Όπως έλεγε (μεταξύ άλλων) και η αμείλικτη μάνα της Νίνας, “όπως έστρωσες θα κοιμηθείς”. Κι όταν ξυπνάς ένα πρωί και συνειδητοποιείς ότι τίποτα δεν είναι πια όπως ήταν, αρχίζεις τους απολογισμούς, που έχουν την κακή συνήθεια να σε φέρνουν αντιμέτωπη με τον εαυτό σου…
Η Κάτια Σπερελάκη επανέρχεται στη ΝΙΝΑ 2. Με αυτοσαρκασμό και χιούμορ, μας παρασύρει σε ένα ταξίδι αυτογνωσίας. Ποια είναι αυτή η Νίνα2; Αντιμέτωπη με τον καθρέφτη, αγωνίζεται να συμφιλιωθεί με το παρελθόν και να αποδεχτεί το παρόν, διαδικασία κάθε άλλο παρά εύκολη. Όσο για τη Νίνα1, αποτελεί πλέον μακρινό όνειρο, μαζί με τόσα άλλα…
Η ηρωίδα έρχεται αντιμέτωπη με τον ίδιο της τον εαυτό, ανακαλεί σχέσεις και πρόσωπα που ορίζουν τη σημερινή ταυτότητα της και δίνει όλες τις πληροφορίες μια σύγχρονης ψυχανάλυσης του εγώ, μέσα από την αγάπη της για το θέατρο και την υποκριτική. Πρωταγωνιστεί η Κάτια Σπερελάκη.
Μετά την παράσταση θα ακολουθήσει συζήτηση με θέμα «Το θέατρο στα χρόνια της κρίσης» με τον σκηνοθέτη της παράστασης Θέμη Μουμουλίδη, τον ηθοποιό Στέλιο Μάινα και τον συγγραφέα Θανάση Τριαρίδη
16 & 17/11
“LA COCINERA (Η ΜΑΓΕΙΡΙΣΣΑ)” του Eduardo Machado
Την παράσταση σκηνοθετεί ο Λεωνίδας Παπαδόπουλος με την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου στον ομώνυμο ρόλο. Συμμετέχουν Μπάμπης Χατζηδάκης, Δώρα Θωμοπούλου, Μίλτος Σαμαράς, Μαρία Δερεμπέ.

.
Το έργο αρχίζει την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1959. Την βραδιά που ο Φιντέλ Κάστρο προελαύνει στην Αβάνα. Την ίδια εκείνη βραδιά, πολλοί υποστηρικτές του δικτάτορα Μπατίστα, μαζί και η εύπορη Άντρια με τον σύζυγο και το αγέννητο παιδί τους, ειδοποιημένοι από το καθεστώς που καταρρέει, εγκαταλείπουν άρον-άρον την Κούβα για να καταφύγουν στην ασφάλεια των απέναντι ακτών της Φλόριντα. Πριν φύγει, η Άντρια ορκίζει την πιστή μαγείρισσα της οικογένειας να μην εγκαταλείψει το αρχοντικό της, να διαφυλάξει άθικτη την περιουσία της οικογένειας και να μην επιτρέψει σε κανέναν να πατήσει το πόδι του εκεί μέχρι η Άντρια και η οικογένειά της να ξαναγυρίσουν. Η οικογένεια φεύγει και η Cocinera μένει πιστή στον όρκο της για τα επόμενα σαράντα χρόνια!
18 & 19/11
«Ο ΗΧΟΣ ΤΟΥ ΟΠΛΟΥ» της ΛΟΥΛΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ
ΜΕ ΤΗΝ ΜΙΝΑ ΧΕΙΜΩΝΑ

Μέσα σ’ ένα σπίτι μια μάνα συναντιέται με τον γιο της, που έχει έναν ολόκληρο χρόνο να τον δει, ενώ έξω από αυτό επικρατεί μια πανηγυρική προεκλογική ατμόσφαιρα. Συγκοινωνούντα δοχεία; Ένας ήχος όπλου, που δεν ακούγεται ποτέ κι όμως θα ανατρέψει όλα τα γεγονότα μέσα σε λίγες μόνο ώρες.
Ο Μιχάλης από την επαρχία, πρωτοετής φοιτητής, συζεί με μια νεαρή εργαζόμενη κοπέλα, την Φανή. Ο Γιάννης, ο μικρός αδελφός της Φανής, μπλέκει σε μια περίεργη υπόθεση με ένα παράνομο όπλο. Ένα φθινοπωρινό απόγευμα, η μητέρα του Μιχάλη, η Κάτια, που έζησε στην επαρχία, παγιδευμένη σε επιλογές που δεν επιθυμούσε, έρχεται στην Αθήνα για να ψηφίσει. Συναντά τον δεκαοχτάχρονο γιό της καθώς και άλλα πρόσωπα. Από την παλιά της φίλη Μαρίκα, μαθαίνει πως ο Μιχάλης δεν έχει πατήσει στη Σχολή, πως ετοιμάζεται να φύγει για την Αμερική και πως η Φανή είναι έγκυος. Στην προσπάθεια της η Κάτια να ελέγξει την κατάσταση, έρχεται αντιμέτωπη με το γιό της, μέσα σε μια προεκλογική παράνοια…
Το έργο σημαδεύει, σαν όπλο, την σημερινή ελληνική πραγματικότητα με τη σκληρή, ευθύβολή του ειλικρίνεια.
Διανομή: Κάτια: Μίνα Χειμώνα – Μαρίκα: Λιάνα Παρούση – Μιχάλης: Πάνος Νάτσης Γιαννούκος: Τάσος Περάκης – Φανή: Έφη Κιούκη. Σκηνοθεσία: Πέτρος Νάκος
.
,
ΑΛΛΑΓΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΥ
5& 6/12 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
«FAITH» της Κείτ Ρόμπιν
Σκηνοθεσία του Γιώργου Βάλαρη με τους Παναγιώτη Μπουγιούρη και την Ζέτα Δούκα.

Τι σημαίνει αληθινή πίστη ανάμεσα σε ένα ζευγάρι; Πόσο εύκολα μπορεί να χαθεί; Τι είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε, για να κρατήσουμε ζωντανή τη σχέση μας;
.
Η συγγραφέας μπαίνει βαθιά στη ψυχοσύνθεση ενός πληγωμένου ζευγαριού και παρακολουθεί βήμα βήμα τις αντιδράσεις τους, σε ένα παιχνίδι επιβολής και αλλεπάλληλων συναισθηματικών συγκρούσεων και εναλλαγών που οδηγούν σε ένα θεαματικό φινάλε.
—————————————————————————————————————————————————————————-
Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ γενική είσοδος & 10 ευρώ φοιτητικό-
ανέργων (Ειδικές τιμές για συλλόγους)
Προπώληση: Θέατρο Αυλαία (2310 237700), viva.gr
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: 2310 257 218, ΟΨΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
—————————————————————————————————————————————————————————-
Και μετά το τέλος των παραστάσεων θεατρικές Kulturoβραδιές, συζήτηση με τους συντελεστές, συνοδεία κρασιού… [αναλυτικές πληροφορίες, προσκλήσεις, προσεχώς στην «Κ»].
Φωτογραφικό υλικό