Τα 14α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθούν στο θέατρο Μετροπόλιταν (Metropolitan – The Urban Theater) τη Δευτέρα 16 Ιουνίου 2025 με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Στην φετινή Τελετή Απονομής μαζί με την παρουσία υποψήφιων καλλιτεχνών από παραστάσεις, θα τιμηθούν εξέχουσες προσωπικότητες για το σύνολο της καλλιτεχνικής τους πορείας, ενώ θα συνδράμουν τη βραδιά μουσικοθεατρικά δρώμενα και αφιερώματα. Τα έπαθλα θα αποδώσουν προβεβλημένα πρόσωπα από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ θα παραστούν για το πολιτιστικό γεγονός σημαντικοί για την καλλιτεχνική τους πορεία ηθοποιοί και καλλιτέχνες της πόλης.
Οι υποψηφιότητες στις 16 κατηγορίες προκύπτουν κατόπιν μυστικής ψηφοφορίας μιας πολυπρόσωπης (47μελών) Κριτικής Επιτροπής που αποτελείται από ανθρώπους του ευρύτερου πολιτιστικού χώρου, με ιδιαίτερη ενασχόληση στο θεατρικό χώρο, ενώ τα τρία «Βραβεία Κοινού Α’, Β’ και Γ’» κατόπιν τριών ηλεκτρονικών ψηφοφοριών των θεατών. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο θα προκύψουν και οι νικητές που θα ανακοινωθούν τη βραδιά της Τελετής Απονομής των Βραβείων.
Μετά την πρόσφατη διαδικασία ψηφοφορίας, Κριτικής Επιτροπής και Κοινού, η στιγμή της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων σε όλες τις κατηγορίες για τα 14α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης, θεατρικής περιόδου Μαΐου 2024 – Μαΐου 2025, έφτασε!
Οι υποψηφιότητες της Κριτικής Επιτροπής
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 2025
Αφορά την πιο αξιομνημόνευτη παράσταση σε επίπεδο Παραγωγής. Συνολικά την εμπειρία της απόλαυσης, την αίσθηση αξίας και κόστους και τον τρόπο που επικοινωνήθηκε στο κοινό από όλα τα στοιχεία που απαρτίζουν μια παράσταση σε επίπεδο παραγωγής.
- «Η αγάπη άργησε μια μέρα» της Λιλής Ζωγράφου. Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι. Παραγωγή: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος & Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κοζάνης. Πρεμιέρα: 07/12/2024 – Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών.
- «Η θάλασσα και ο γέρος» του Έρνεστ Χέμινγουεϊ. Σκηνοθεσία: Μαρλέν Καμίνκσι. Παραγωγή: Θεατρικές Παραγωγές Δημήτρης Φωτόπουλος ΙΚ. Πρεμιέρα: 02/09/2024 – Θέατρο Κήπου.
- «Ορέστεια» του Αισχύλου. Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Τερζόπουλος. Παραγωγή: Εθνικό θέατρο. Πρεμιέρα: 19/07/2024 – θέατρο Δάσος.
- «Πετριχώρα» του Χάρη Θώμου. Σκηνοθεσία: Χάρης Θώμος. Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου DOT Ensemble. Πρεμιέρα: 23/11/2024 – Θέατρο Ταφ.
- «Φθινοπωρινή ιστορία» του Αλεξέι Αρμπούζωφ. Σκηνοθεσία: Βάνα Πεφάνη. Παραγωγή: Two clever cats. Πρεμιέρα: 24/01/2025 – Μέγαρο Μουσικής.
-Σημείωση: ΚΘΒΕ: (3 Βρ) Έπαινος παράτασης της χρονιάς, «Το Όνειρο το Χάιμε», Παράσταση Χρονιάς «Το μεγάλο μας Τσίρκο», 2013, Παράσταση χρονιάς, «Οικογενειακή Γιορτή» (Festen) 2017. (5 υποψ) παράσταση χρονιάς, «Περιμένοντας τον Γκοντό», 2018. Παιδική παράσταση «Μια γιορτή στου Αλ-Νουρί», 2020. «Η δολοφονία του Μαρά», (10 υποψ.).
-Σημ.2: DOT Ensemble: (3 Βρ) Α΄ Βραβείο Κοινού,«100», 2020.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ 2025
Η βασική κατηγορία που αξιολογεί την συνολική αρμονική και ερμηνευτική απόδοση ενός έργου επί σκηνής. Αφορά την δημιουργική ιδέα, την αρμονική μεταφορά της και εκτέλεση επί σκηνής, την προετοιμασία των ηθοποιών και εν ολίγης σε όλες τις διαδικασίες παραγωγής και εκτέλεσης του έργου.
- Βάνα Πεφάνη, «Φθινοπωρινή ιστορία».
- Έφη Μπίρμπα, «Καρδιά του Σκύλου».
- Θεόδωρος Τερζόπουλος, «Ορέστεια».
- Μάρλεν Καμίνσκι «Η Θάλασσα & ο γέρος».
- Χάρης Θώμος «Πετριχώρα».
-Σημ: Βάνα Πεφάνη (1 βρ.) «Ο αδελφός μου ο Αμαντέους» Α΄ Βραβείο Κοινού, 2024
-Σημ 2: Χάρης Θώμος: (1 Βρ) Α΄ Βραβείο Κοινού, «100», 2020
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ 2025
Αφορά την Ερμηνεία άνδρα ηθοποιού σε ρόλο ικανοποιητικής έκτασης πρωταγωνιστικό.
- Άρης Σερβετάλης, «Καρδιά του σκύλου».
- Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, «Underground».
- Ματθαίος Παπαδόπουλος, «Πελότα».
- Σταύρος Ζαλμάς, «Φθινοπωρινή ιστορία».
- Τάσος Νούσιας, «Η θάλασσα και ο γέρος».
-Σημ.: Σερβετάλης Αρης, ηθοποιός: (1 υποψ) Β’ Ανδρικού, «Αχαρνής» 2015
-Σημ. 2: Νούσιας Τάσος, ηθοποιός: (2 υποψ), (1 υποψ), Α’ Ανδρικός, «Ιστορία χωρίς Όνομα», 2020.
-Σημ. 3: Ματθαίος Παπαδόπουλος, ηθοποιός (2 υποψ) «Δωδεκάτη νύχτα συν κάποιες ακόμη», 2024.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ 2025
Αφορά την Ερμηνεία γυναίκας ηθοποιού σε ρόλο ικανοποιητικής έκτασης πρωταγωνιστικό.
- Άννη Τσολακίδου «Η αγάπη άργησε μια μέρα».
- Έβελυν Ασουάντ, «Ορέστεια».
- Έφη Μουρίκη, «Ο θάνατος του εμποράκου».
- Λίλα Βλαχοπούλου, «Η Γίδα».
- Πέμυ Ζούνη, «Φθινοπωρινή Ιστορία».
-Σημ.: Τσολακίδου Άννη, (2 υποψ) «Η δολοφονία του Μαρά», 2022
-Σημ. 2: Ζούνη Πέμη, (2 υποψ) «Ο αδελφός μου ο Αμαντέους», 2024
ΚΑΛΥΤΕΡΗ Β’ ΑΝΔΡΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ 2025
Αφορά την Ερμηνεία άνδρα ηθοποιού σε ρόλο μικρότερης έκτασης υποστηρικτικό (supporting role).
- Αργύρης Πανταζάρας, «Καρδιά του σκύλου».
- Βασίλης Μηλιώνης, «Η θάλασσα και ο γέρος».
- Γρηγόρης Παπαδόπουλος, «Η Γίδα».
- Κώστας Σαντάς, «Πες μου μια λέξη».
- Σπύρος Τσεκούρας, «Λαπωνία».
-Σημ.: Παπαδόπουλος Γρηγόρης , ηθοποιός: (1 βρ) Α΄ Ανδρικού «Άγρια Μοναξιά», 2013 (1 υποψ): Α΄ Ανδρικού «Εχιτ – Παρακαλώ, περιμένετε», 2016. Συνολικά 3 υποψηφιότητες.
-Σημ.2: Σαντάς Κώστας, ηθοποιός: (2 υποψ) Α’ Ανδρικού, «ΝΤΑ», 2018.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑ 2025
Αφορά την Ερμηνεία γυναίκας ηθοποιού σε ρόλο μικρότερης έκτασης υποστηρικτικό (supporting role).
- Δήμητρα Αντωνακούδη, «MANOLIS / καρδιά σε τέσσερις χορδές».
- Έλλη Ιγγλίζ, «Ορέστεια».
- Ηλέκτρα Νικολούζου, «Καρδιά του σκύλου».
- Θεοφανώ Τζαλαβριά, «Δον Κάρλος».
- Λουκία Βσιλείου, «Δον Κάρλος».
Σημ.: Βασιλείου Λουκία (1βρ.) Β’ Γυναικείου «Πράγα», 2023
ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΕΡΜΗΜΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ 2025
Αφορά την συνολική απόδοση ενός θιάσου επί σκηνής και τον άρτιο τεχνικά και ενεργειακά τρόπο που μετέφερε και υπηρέτησε την συνειδητή ερμηνευτική επιλογή του κειμένου. Σε ορισμένες περιπτώσεις τεχνικά μέσα (όπως ο φωτισμός, τα σκηνικά, η μουσική ή ο ήχος και άλλα) αποκτούν ενεργό “ερμηνευτικό ρόλο” στην διαδικασία του έργου, σε τέτοιες περιπτώσεις αυτοί οι παράγοντες συνυπολογίζονται.
«Η αγάπη άργησε μια μέρα».
«Καρδιά του Σκύλου».
«Ορέστεια»
«Πετριχώρα».
«Φθινοπωρινή Ιστορία».
- «Η αγάπη άργησε μια μέρα». 2. «Καρδιά του Σκύλου». 3. «Ορέστεια». 4. «Πετριχώρα». 5. «Φθινοπωρινή Ιστορία».
ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ – ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ Ή ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟΥ 2025
Αφορά την αξιολόγηση του τοποθετημένου επί σκηνής κειμένου είτε αφορά σύγχρονο κείμενο που συγγράφθηκε και αποδόθηκε για πρώτη φορά στην σκηνή είτε την νέα μετάφραση ή καινοτομική διασκευή ενός υπάρχοντος κειμένου. Το περιεχόμενο και η τεχνική αρτιότητα συνυπολογίζονται.
- Αμαλία Κοντογιάννη, «Πετριχώρα» (πρωτότυπο).
- Βάνα Πεφάνη, «Φθινοπωρινή ιστορία» (διασκευή).
- Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης, «MANOLIS / καρδιά σε τέσσερις χορδές» (πρωτότυπο).
- Μιχαήλ Άνθης, «Όταν χαμήλωσε ο ουρανός» (πρωτότυπο).
- Ροδή Στεφανίδου, Ένκε Φεζολλάρι, «Η αγάπη άργησε μια μέρα» (διασκευή).
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 2025
Αφορά τον ακουστικό παράγοντα του κάθε έργου και συμπεριλαμβάνει τόσο την live μουσική (και τραγούδι) όσο και με τεχνικά μέσα αναπαραγόμενη. Συνυπολογίζονται τόσο η πρωτότυπη και ad hoc σύνθεση μουσικής ή και τραγουδιών για τις ανάγκες μιας παράστασης, όσο και η επιλογή και τοποθέτηση επί σκηνής μη πρωτότυπης, υπάρχουσας μουσικής, έστω και σε μορφή διασκευής ή cover, αλλά ακόμη κα η χρήση ηχητικών εφέ, ηχογραφημένων ή μη που συνοδεύουν ή αξιοποιούνται διαφορετικά σε μια παράσταση.
- Άγγελος Τριανταφύλλου, «Underground».
- Βάιος Πράπας, «Πλούτος».
- Μάνος Αντωνιάδης, «Φθινοπωρινή Ιστορία».
- Παναγιώτης Βελιανίτης, «Ορέστεια».
- Σταύρος Σταυρίδης, «Ερωφίλη».
ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΦΩΤΙΣΜΟΙ 2025
Αφορά το κρίσιμο στοιχείο φωτισμών μιας παράστασης και αξιολογεί τόσο το δημιουργικό σχεδιασμό όσο και την άρτια τεχνική εκτέλεσή μα και αισθητική.
- Αλίκη Δανέζη Knutsen, «Η θάλασσα και ο γέρος».
- Γιώργος Νανούρης, «Συρανό».
- Θεόδωρος Τερζόπουλος, «Ορέστεια».
- Αθηνά Μπανάβα, «Πετριχώρα».
- Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου, «Η αγάπη άργησε μια μέρα».
Σημ.:Νανούρης Γιώργος, σκηνοθέτης, ηθοποιός: (3 υποψ) Σκηνοθεσία, «Κατερίνα», 2017. Φωτισμοί «Αίας», 2020
—-
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΚΗΝΙΚΑ 2025
Αφορά το σκηνογραφικό μέρος μιας παράστασης (σκηνικά, εναλλαγές, σκηνογραφικές εικόνες, κλπ), ως προς το δημιουργικό της ιδέας, τον τρόπο άρτιας εκτέλεσης και την γενικότερη αισθητική.
- Αγγελίνα Παπαχατζάκη, «Λαπωνία».
- Αγγελίνα Παπαχατζάκη, Μαρλέν Καμίνκσι, «Η Θάλασσα και ο Γέρος».
- Άννα Μαρία Αγγελίδου, «Όταν χαμήλωσε ο ουρανός».
- Δημήτρης Βασιλειάδης, «Δον Κάρλος».
- Θεόδωρος Τερζόπουλος, «Ορέστεια».
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ 2025
Αφορά τα κοστούμια και την γενικότερη ενδυματολογική προσέγγιση της εκάστοτε παράστασης ως προς το δημιουργικό της ιδέας, τον τρόπο άρτιας εκτέλεσης και την γενικότερη αισθητική.
- Αγγελίνα Παπαχατζάκη, Μάρλεν Καμίνσκι «Η Θάλασσα και ο Γέρος».
- Ηλένια Δουλαδίρη, «Underground».
- Θεόδωρος Τερζόπουλος, «Ορέστεια».
- Ιωάννα Τσάμη, «Δόν Κάρλος».
- Νίκος Χαρλαύτης, «Θελεστίνα».
-Σημ.: Δουλαδίρη Ηλένια (2 βρ.), Κοστούμια, «Ερωτευμένος Σαίξπηρ», 2019.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ 2025
Αφορά συνολικά την παραγωγή και το ερμηνευτικό μέρος της παιδικής παράστασης . Ιδιαίτερη μνεία δίνεται στην λήψη απόφασης στο νοηματικό περιεχόμενό της, καθότι πρόκειται για παραστάσεις που απευθύνονται σε ανηλίκους, δηλαδή πολίτες του αύριο.
- «Η Πεντάμορφη και το Τέρας». Σκηνοθεσία: Πασχάλης Αραμπατζής.
- «Με αγάπη, Φραντς». Σκηνοθεσία Ανθή Ιωαννίδου.
- «Πολυξένη». Σκηνοθεσία Στέλλα Μιχαηλίδου.
- «Το Καπλάνι της Βιτρίνας». Σκηνοθεσία Δήμητρα Λαρεντζάκη.
- «Το νησί της Μαρίας». Σκηνοθεσία: Ιωάννα Μαρκέλλα Χαλκιά.
-Σημ.: Πασχάλης Αραμπατζής, σκηνοθέτης (1 βρ. ) «Η Παναγία των Παρισίων», 2024 (2 υποψ.)
ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΘΙΑΣΟΥ/ΠΑΡΑΓΩΓΗ 2025
Αφορά την συνολική απόδοση ενός θιάσου που έχει την κύρια έδρα του στην Θεσσαλονίκη, τόσο σε συνολικό ερμηνευτικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο αισθητικής, αξίας, κόστους, τόλμης και δυσκολίας παραγωγής.
- «Γίνονται έργα», «Λαπωνία».
- DOT Enseble, «Πετριχώρα».
- Θέατρο του Άλλοτε, «Ερωφίλη».
- Καλλιτεχνική Εταιρεία Θεάτρου & Κρίτωνας Ζαχαριάδης, «Πελότα».
- Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Πολιτεία Πολιτισμού, «Η Γίδα».
-Σημ.: «Γίνονται έργα»: (1 βρ.) Καλύτερη παράσταση Χρονιάς 2023 «Κάποιος να με προσέχει», 2023.
-Σημ.: Θέατρο Άλλοτε (7 βρ.) Πρωτοεμφανιζόμενης ομάδας, 3ο Κοινού, «Φόβος» 2012. Τοπικού, Συνόλου «Κάτω Κόσμος» 2014. Τοπικού, Νέου προσώπου Δημήτρης Βασιλειάδης, «Ανθολόγιο» 2016, «Τοπικού, Οι Μάγισσες του Βάρντε», 2023. (3 υποψ) Τοπικού, 2015. Τοπικού «Το κορίτσι μέσα στο σπίτι» 2016. Τοπικού, «Σκοτεινό ανθολόγιο ποίησης», 2016. Τοπικού, «Εξορκισμός», «Ο Ματωμένος γάμος» και «Το αγόρι μέσα στο σπίτι» 2017. Συνολικά 13 υποψ.
-Ζαχαριάδης Κρίτωνας, ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας: (5 βρ), Πρωτοεμφανιζόμενης Ομάδας «Πως απο δω; Αλλά και γιατί όχι;», 2017. Κειμένου, «Πελότα». Α’ Ανδρικoύ ρόλου, τοπικού θιάσου (Καλλιτεχνική εταιρία θεάτρου), «Το Παλτό» 2020. (8 υποψ) Κειμένου, «Πως απο δω; Αλλά και γιατί όχι;», 2017. φιναλίστ βραβείο Κοινού, Παιδική παράσταση «Ποιος ήταν ο Μέγας Αλέξανδρος», 2019.
-Σημ.: Καλλιτεχνική εταιρία θεάτρου (Θέατρο Σοφούλη): (1 βρ. 4 υποψ) Καλύτερη παράσταση Χρονιάς 2020, «Το Παλτό» 2020. «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ» Τοπικού θιάσου, Φιναλίστ Βραβείο Κοινού 2021/22
ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΝΕΟΥ ΑΝΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ 2025 (μικτή κατηγορία ανδρών–γυναικών και ιδιότητας),
Αφορά νέους (όχι απαραιτήτως ηλικιακά) ηθοποιούς ή καλλιτέχνες που με την παρουσία τους προκάλεσαν τρομερή αίσθηση, έκπληξη, αναζήτηση, ενώ αποτελούν ελπίδα για το μέλλον.
- Αλεξάνδρα Παιπάτη ηθοποιός, «Λιμερεντία».
- Ανθή Ιωαννίδου σκηνοθέτις, «Παίξε υπεύθυνα».
- Ευαγγελία Μπότση ηθοποιός, «Πετριχώρα».
- Πέτρος Σατραζάνης μουσικός, ηθοποιός, «1958 Η Πρώτη Παρισινή Περίοδος Μίκης Θεοδωράκης».
- Φαμπρίτσιο Μούτσο ηθοποιός, «Γίδα».
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΗ ΟΜΑΔΑ 2025
Αφορά ομάδες που έκαναν το ντεμπούτο τους την παρούσα σεζόν ή τις τελευταίες τρείς και παρουσίασαν αξιόλογο αποτέλεσμα (αισθητικό, καλλιτεχνικό, εμπορικό) κατά την τρέχουσα σεζόν.
- «OI ANApOdOI». Σκηνοθεσία: Ελεονώρα Αϊβαζίδου. Θεατρική Ομάδα «ΟΜΝΙΑ εργαστήρι θεάτρου».
- «Λιμερεντία». Σκηνοθεσία: Χριστίνα Κοσκινά. Θεατρική Ομάδα «Lumen».
- «Νo woman’s land». Σκηνοθεσία: Βασιλεία Κλήμη. Θεατρική ομάδα «Άρρητες» .
- «Ρόζα». Σκηνοθεσία: θίασος. Θεατρική Ομάδα «δίpus άpterus».
- «Τα λόγια της πλώρης μου». Σκηνοθεσία: Γιάννης Βαρβαρέσος. Θεατρική ομάδα «ΣΑΜthing & Ταορμίνα».
ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ Α’, Β’ Γ’ 2025:
Όπως θεατρόφιλοι επέλεξαν μετά από δυο ηλεκτρονικές ψηφοφορίες (13.210 ψήφοι).
Οι παρακάτω 10 παραστάσεις θα κριθούν εκ νέου από το κοινό στη 3η και τελευταία ψηφοφορία από Παρασκευή 23 έως Κυριακή 25 Μαΐου, όπου ψηφίζουν τους 3 νικητές των Βραβείων (δημοσίευση φόρμα ψηφοφορίας: από 23/05, εδώ)
Τα 3 ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΟΙΝΟΥ α΄, β΄ & γ’ διεκδικούν οι εξής παραστάσεις:
- «Senso»: Σκηνοθεσία: Σωτήρης Ρουμελιώτης.
- «Ερωφίλη»: Σκηνοθεσία: Βαρβάρα Δουμανίδου. Θέατρο του Άλλοτε.
- «Ορέστεια»: Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Τερζόπουλος. Εθνικό θέατρο.
- «Όταν χαμήλωσε ο ουρανός»: Σκηνοθεσία: Γιώργος Κιουρτσίδης.
- «Πες μου μια λέξη!»: Σκηνοθεσία: Ευδόκιμος Τσολακίδης.
- «Πετριχώρα»: Σκηνοθεσία: Χάρης Θώμος. DOT Ensemble.
- «Τα Γενέθλια»: Σκηνοθεσία: Θεοδώρα Μωυσιάδου- Άνθιμος Κατιρτζόγλου.
- «Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά»: Σκηνοθεσία: Ρίτσα Γεωργιάδου.
- «Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής»: Σκηνοθεσία: Νικόλας Παπάζογλου.
- «Φθινοπωρινή ιστορία»: Σκηνοθεσία: Βάνα Πεφάνη.
Οι υποψηφιότητες σε αριθμούς:
9 (ΕΝΝΙΑ)
«Ορέστεια»: Καλύτερη παράσταση 2025, Σκηνοθεσία (Θεόδωρος Τερζόπουλος), Ερμηνευτικού συνόλου, Α΄ Γυναικείου (Έβελυν Ασουάντ), Β΄ Γυναικείου (Έλλη Ιγγλίζ), Μουσική (Παναγιώτης Βελιανίτης), Φώτα (Θεόδωρος Τερζόπουλος), Σκηνικά (Θεόδωρος Τερζόπουλος), Φιναλίστ Βραβείο Κοινού.
8 (ΟΚΤΩ)
- «Η θάλασσα και ο γέρος»: Καλύτερη παράσταση 2025, Σκηνοθεσία (Μάρλεν Καμίνσκι), Α’ Ανδρικού ρόλου (Τάσος Νούσιας), Β΄ Ανδρικού (Βασίλης Μηλιώνης), Φώτα (Αλίκη Δανέζη Knutsen), Σκηνικά (Αγγελίνα Παπαχατζάκη, Μαρλέν Καμίνκσι), Κοστούμια (Αγγελίνα Παπαχατζάκη, Μάρλεν Καμίνσκι).
- «Πετριχώρα»: Καλύτερη παράσταση 2025, Σκηνοθεσία (Χάρης Θώμος), Ερμηνευτικού συνόλου, Κειμένου (Χάρης Θώμος), Φώτα (Αθηνά Μπανάβα), Τοπικού θιάσου/παραγωγής, Ανερχόμενου Προσώπου (Ευαγγελία Μπότση), Φιναλίστ Βραβείο Κοινού.
- «Φθινοπωρινή ιστορία»: Καλύτερη παράσταση 2025, Σκηνοθεσία (Βάνα Πεφάνη), Ερμηνευτικού συνόλου, Α’ Ανδρικού ρόλου (Σταύρος Ζαλμάς), Α΄ Γυναικείου (Πέμυ Ζούνη), Κειμένου (Βάνα Πεφάνη), Μουσική (Μάνος Αντωνιάδης), (Φιναλίστ Βραβείο Κοινού).
7 (ΕΠΤΑ)
«Η αγάπη άργησε μια μέρα»: Καλύτερη παράσταση 2025, Ερμηνευτικού συνόλου, Α΄ Γυναικείου (Άννη Τσολακίδου), Κειμένου (Ροδή Στεφανίδου, Ένκε Φεζολλάρι), Φώτα (Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου), Κοστούμια (Θεόδωρος Τερζόπουλος), Φιναλίστ Βραβείο Κοινού.
5 (ΠΕΝΤΕ)
«Καρδιά του Σκύλου»: Σκηνοθεσία (Έφη Μπίρμπα), Ερμηνευτικού συνόλου, Α’ Ανδρικού ρόλου (Άρης Σερβετάλης), Β΄ Ανδρικού (Αργύρης Πανταζάρας), Β΄ Γυναικείου (Ηλέκτρα Νικολούζου).
4 (ΤΕΣΣΕΡΙΣ)
- «Δον Κάρλος»: Β΄ Γυναικείου (Λουκία Βσιλείου), Θεοφανώ Τζαλαβριά) Β΄ Γυναικείου), Σκηνικά (Δημήτρης Βασιλειάδη)ς, Κοστούμια (Ιωάννα Τσάμη).
- «Η Γίδα»: Α΄ Γυναικείου (Λίλα Βλαχοπούλου), Β΄ Ανδρικού (Γρηγόρης Παπαδόπουλος), Τοπικού θιάσου/παραγωγής, Ανερχόμενου Προσώπου (Φαμπρίτσιο Μούτσο)
3 (ΤΡΙΑ)
- «Underground»: Α’ Ανδρικού ρόλου (Βασίλης Χαραλαμπόπουλος), Μουσική (Άγγελος Τριανταφύλλου), Κοστούμια (Ηλένια Δουλαδίρη).
- «Ερωφίλη»: Τοπικού θιάσου/παραγωγής, Μουσική (Παναγιώτης Βελιανίτης), (Φιναλίστ Βραβείο Κοινού).
- «Λαπωνία»: Β΄ Ανδρικού (Σπύρος Τσεκούρας), Τοπικού θιάσου/παραγωγής, Σκηνικά (Αγγελίνα Παπαχατζάκη).
- «Όταν χαμήλωσε ο ουρανός»: Κειμένου (Μιχαήλ Άνθης), Σκηνικά (Άννα Μαρία Αγγελίδου), (Φιναλίστ Βραβείο Κοινού).
2 (ΔΥΟ)
- MANOLIS / καρδιά σε τέσσερις χορδές»: Β΄ Γυναικείου (Δήμητρα Αντωνακούδη), Κειμένου (Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης)
- «Λιμερεντία»: Ανερχόμενου Προσώπου (Αλεξάνδρα Παιπάτη), (Πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα).
- «Πελότα»: (Τοπικού θιάσου/παραγωγής), Α’ Ανδρικού ρόλου (Ματθαίος Παπαδόπουλος).
- «Πες μου μια λέξη»: Β΄ Ανδρικού (Κώστας Σαντάς), (Φιναλίστ Βραβείο Κοινού).
1 (ΕΝΑ)
- «1958 Η Πρώτη Παρισινή Περίοδος Μίκης Θεοδωράκης»: Ανερχόμενου Προσώπου (Πέτρος Σατραζάνης).
- «OI ANApOdOI»: (Πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα).
- «Senso»: (Φιναλίστ Βραβείο Κοινού).
- «Η Πεντάμορφη και το Τέρας»: (Παιδική παράσταση).
- «Θελεστίνα»: Κοστούμια (Νίκος Χαρλαύτης).
- «Με αγάπη, Φραντς»: (Παιδική παράσταση).
- «Νo woman’s land»: (Πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα).
- «Ο θάνατος του εμποράκου»: Α΄ Γυναικείου (Έφη Μουρίκη),
- «Παίξε υπεύθυνα»: Ανερχόμενου Προσώπου (Ανθή Ιωαννίδου).
- «Πλούτος»: Μουσική (Βάιος Πράπας).
- «Πολυξένη»: (Παιδική παράσταση).
- «Ρόζα»: (Πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα)
- «Συρανό»: Φώτα (Γιώργος Νανούρης).
- «Τα Γενέθλια»: Σκηνοθεσία: Θεοδώρα Μωυσιάδου- Άνθιμος Κατιρτζόγλου.
- «Τα λόγια της πλώρης μου»: (Πρωτοεμφανιζόμενη ομάδα).
- «Το Καπλάνι της Βιτρίνας»: (Παιδική παράσταση).
- «Το Μπουφάν της Χάρλεϋ ή Πάλι καλά»: Σκηνοθεσία: Ρίτσα Γεωργιάδου.
- «Το νησί της Μαρίας»: (Παιδική παράσταση).
- «Τραυλός Ηθοποιός – Φάλτσος Τραγουδιστής»: Σκηνοθεσία: Νικόλας Παπάζογλου.
Χρήσιμες δημοσιεύσεις για τη βραδιά (καθημερινά νέες ενημερώσεις):
- Στο θέατρο Μετροπόλιταν τη Δευτέρα 16 Ιουνίου 2024 η 14η Τελετή Απονομής (1ο Δελτίο Τύπου)
- Αυτές είναι οι 133 παραστάσεις που διεκδικούν Βραβεία Κοινού & Κριτικής Επιτροπής.
- Υποψηφιότητες Κριτικής Επιτροπής & Κοινού
- Η πολυτάλανταντη Μαίρη Ανδρέου σκηνοθετεί τη Τελετή Απονομής των 14ων ΘΒΘ 2025
- Τιμώντας ντόπιους καλλιτέχνες το Κέντρο Πολιτισμού ΠΚΜ στηρίζει για 2η χρονιά τα Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης.
- Τη 30χρονη πορεία της Θεατρικής Ομάδας Συλλόγου Συνδρόμου Down Ελλάδος τιμούν τα 14α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης
-
Τους σπουδαίους θεατρανθώπους Στέφανο Ληναίο και Έλλη Φωτίου τιμούν τα 14α ΘΒΘ
- Η θαυμάσια Χορωδία ΟΤΕ με τον καταξιωμένο μαέστρο Ηρακλή Παναγόπουλο ανοίγει την αυλαία των 14ων ΘΒΘ 2025
- Πρόσκληση προς θεατρόφιλους. Απονείμετε τα Βραβεία Κοινού στην Τελετή Απονομής
- Την αυθεντική δημιουργό Γλυκερία Καλαϊτζή τιμά το Κέντρο Πολιτισμού της ΠΚΜ στα 14α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης
- Τον πολυπράγμονα Γιάννη Βούρο με τη σπουδαία δράση τιμούν τα 14α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης
- Ηρώ Ευθυμίου & Σοφία Κεραμάρη: Δυο ταλαντούχα κορίτσια θα ντύσουν μουσικά τη βραδιά των 14ων ΘΒΘ | Interview
- Με τα ηχοχρώματα των συνθέσεων του Μίκη Θεοδωράκη η Τελετή Απονομής των 14ων ΘΒΘ
- Συνεντεύξεις: Μαίρη Ανδρέου, Γλυκερία Καλαϊτζή, Πέμη Ζούνη, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, Γιάννης Βούρος, Τάσος Νούσιας,
- Αφιερωμένη στον σπουδαίο θεατράνθρωπο Βασίλη Παπαβασιλείου η Τελετή Απονομής των 14ων ΘΒΘ 2025
- Την υγειονομική κάλυψη των 14ων ΘΒΘ καλύπτει η ομάδα Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Δήμου Θέρμης
- live η Τελετή Απονομής Βραβείων από το Μύθο 93,4 FM με όλες τις εξελίξεις της μεγάλης βραδιάς
- Τι θα δείτε: Πλούσια βραδιά με τιμητικά βραβεία σε Γ. Βούρο, Σ. Ληναίο–Έ. Φωτίου, Γ. Καλαϊτζή & γεμάτο θεατρίλα η Τελετή Απονομής
- Γνωρίστε τα 47 μέλη της Κριτικής Επιτροπής των 14ων Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης 2025
- Συνεργάτες, συντελεστές, υποστηρικτές, χορηγοί…
Συντονιστείτε: Καθημερινές αναφορές, αναλυτικές πληροφορίες για όλα τα επιμέρους της μεγάλης βραδιάς ΟΛΗ Η ΡΟΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΔΩ – Facebook event
Tags: #14αΘεατρικάΒραβείαΘεσσαλονίκης2025 #ΘεατρικάΒραβείαΘεσσαλονίκης #ΘΒΘ #14ΘΒΘΒ2025
Οργανωτική Επιτροπή Θεατρικών Βραβείων Θεσσαλονίκης