

Φωτογραφικό υλικό
Απαντά και εξηγεί η Φυσικός Λία Καραμπατέα.
Πάνε 35 χρόνια από τότε που έγινε ο μεγάλος σεισμός στη Θεσσαλονίκη. Ήταν βράδυ της 20ης Ιουνίου 1978. Ο σεισμός είχε μέγεθος 6,6 Ρίχτερ, επίκεντρο το χωριό Προφήτης, και είχε αναστατώσει όλη τη Βόρεια Ελλάδα…
Αλήθεια, τι είναι τελικά ένας σεισμός;;
«Σεισμός είναι η εδαφική δόνηση που γεννιέται κατά την παροδική διατάραξη της μηχανικής ισορροπίας των γήινων πετρωμάτων σε ορισμένο μέρος της στερεάς Γης, από φυσικά αίτια που βρίσκονται στο εσωτερικό της Γης» (Εισαγωγή στη Σεισμολογία, Β.Κ.Παπαζάχος, Γ.Φ.Καρακαΐσης, Π.Μ.Χατζηδημητρίου).
Η Σεισμολογία καταρχήν, κλάδος της Γεωφυσικής, είναι αυτή που ασχολείται με τη γένεση, διάδοση αλλά και τα αποτελέσματα που επιφέρουν τα σεισμικά κύματα. Αυτό το επιτυγχάνει τόσο μέσω παρατηρήσεων στη φύση όσο και θεωρητικών – πειραματικών εργασιών στους εργαστηριακούς χώρους. Σαν αντικείμενο, η σεισμολογία χρονολογείται «συνομήλικη» με τη φιλοσοφία, αφού είναι περίπου 2500 ετών, με τη σύγχρονη μορφή της να έχει δομηθεί μόλις τα τελευταία 100 – 150 χρόνια βέβαια.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τα σεισμικά κύματα.
Διαδιδόμενα πάνω ή μέσα στην επιφάνεια της Γης, με φυσικό ή τεχνητό τρόπο, διακρίνονται σε κύματα χώρου και επιφανειακά κύματα. Τα πρώτα διαδίδονται προς κάθε κατεύθυνση στο εσωτερικό της Γης, ενώ τα δεύτερα ακολουθούν συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Όταν έχουμε διάρρηξη πετρωμάτων, έχουμε και πρόκληση σεισμού. Ο σεισμός αρχίζει σε κάποιο δεδομένο σημείο και διαδίδεται πάνω στο σεισμικό ρήγμα μέχρι να παύσει. Το σημείο «εκκίνησης» του σεισμού αποτελεί την (μικροσεισμική) εστία, ή αλλιώς υπόκεντρο. Στην εστία αρχίζουν να γεννιούνται τα κύματα που θα φτάσουν πρώτα στους σεισμολογικούς σταθμούς.
Μέχρι να ολοκληρωθεί η δημιουργία αυτών των κυμάτων, μετράται ο χρόνος γέννησης του σεισμού.
Αν από την εστία, φέρουμε νοητά μια κατακόρυφη μέχρι την επιφάνεια της Γης, ορίζουμε το σημείο που αντιστοιχεί στο (μικροσεισμικό) επίκεντρο.
Εστιακό βάθος καλείται η απόσταση μεταξύ εστίας και επικέντρου, ενώ το μακροσεισμικό επίκεντρο είναι το κέντρο του τμήματος στο οποίο θα παρατηρηθούν πιο έντονα οι επιπτώσεις του σεισμού. Τα δύο ήδη επικέντρων δεν ταυτίζονται απαραίτητα.
Ο προσδιορισμός του χρόνου άφιξης του σεισμού γίνεται με ακριβή παρατήρηση της χρονικής στιγμής κατά την οποία η ακίδα του σεισμογράφου παύει να είναι σε ηρεμία, ενώ ο προσδιορισμός του επίκεντρου και του εστιακού βάθους είναι πιο σύνθετο θέμα, για το οποίο απαιτείται να είναι γνωστές κάποιες πληροφορίες (π.χ. αζιμούθιο επικέντρου ως προς τον σταθμό) και έπειτα ακολουθούνται διάφορες μέθοδοι, γραφικές, μέθοδος Geiger, αλλά κυριέστερα η μέθοδος ενός ή δύο σταθμών.
Οι μετρήσεις παραμέτρων των σεισμικών κυμάτων είναι αυτές που ορίζουν και το μέγεθος ενός σεισμού. Τα σεισμικά κύματα θα είναι τόσο πιο έντονα όσο μεγαλύτερη και η σεισμική ενέργεια που απελευθερώνεται. Η ενέργεια αυτή είναι η ενέργεια που απελευθερώνεται στην εστία ενός σεισμού, ύστερα από συσσώρευσή της που είχε προηγηθεί στον ευρύτερο χώρο γένεσης του σεισμού.
Προκειμένου λοιπόν να προσδιορίζεται το μέγεθος ενός σεισμού, κατά καιρούς επινοήθηκαν πολλές κλίμακες μέτρησης. Η πρώτη ήταν αυτή που επινόησε το 1935 ο Richter, η οποία αργότερα ονομάστηκε κλίμακα τοπικού μεγέθους και βασίζεται σε μετρήσεις των μέγιστων πλατών σεισμικών κυμάτων τοπικών σεισμών, όπως αυτά γράφονται από το σεισμογράφο Wood – Anderson.
Οι σεισμογράφοι κάνουν αυτόματη και πιστή αναγραφή της εκάστοτε σεισμικής κίνησης.
Η αναγραφή γίνεται με γραφίδα πάνω σε καπνισμένη (αιθαλωμένη) ταινία ή ειδικό (θερμογραφικό) χαρτί ή με φωτεινή κηλίδα πάνω σε φωτογραφική ταινία ή ακόμη και ψηφιακά. Ο σεισμογράφος απαρτίζεται από το εκκρεμές, το σύστημα ενίσχυσης, το σύστημα αναγραφής, το σύστημα απόσβεσης της ελεύθερης ταλάντωσης του εκκρεμούς και (για κάποιους σύγχρονους σεισμογράφους) το σύστημα ψηφιοποίησης. Το άκρο της γραφίδας είναι συδεμένο με το εκκρεμές το οποίο είναι χαλαρά συνδεμένο με το έδαφος, οπότε όταν συμβεί εδαφική κίνηση, θα κινηθεί το εκκρεμές και η γραφίδα κάνει την αντίστοιχη κίνηση υπό μεγέθυνση.
Προκειμένου να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη η ελεύθερη ταλάντωση του εκκρεμούς, επεμβαίνει το σύστημα απόσβεσης. Οι σεισμογράφοι είναι μηχανικοί (Mainka, Wiechert), ηλεκτρομαγνητικοί (Galitzin, Hiller, Willmore), αλλά και ηλεκτρονικοί (ψηφιακοί).
Η πρόγνωση ενός σεισμού έχει αποτελέσει θέμα πολλών συζητήσεων ως σήμερα, κυρίως σε κοινωνικό επίπεδο. Παρόλο που γίνονται έρευνες για προβλέψεις σεισμών, αυτές δεν είναι ακόμη σε τέτοιο επίπεδο που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν ικανοποιητικά για την αντισεισμική προστασία. Ο λόγος είναι απλός: ο φλοιός της Γης μας είναι ένα μη – γραμμικό σύστημα, δηλαδή με χαοτική συμπεριφορά, επομένως όλες οι παράμετροι των σεισμικών κυμάτων είναι ευαίσθητες σε πολλές μεταβολές. Η κύρια προσπάθεια πρόγνωσης σεισμών στη μακροπρόθεσμη πρόβλεψη βασίζεται στην αρχή ότι μεγάλοι σεισμοί (θα) επαναλαμβάνονται σε μεγάλα ενεργά σεισμικά ρήγματα. Υπάρχει ακόμη η μεσοπρόθεσμη πρόγνωση που βασίζεται στην επιτάχυνση/επιβράδυνση της σεισμικότητας, αλλά και η βραχυπρόθεσμη πρόγνωση που ασχολείται με τα πρόδρομα φαινόμενα. Σαφέστατα, υπάρχουν πάντα και κοινωνικές επιπτώσεις ανάλογα με την ακριβή ή όχι και σωστή ή μη πρόγνωση ενός σεισμού.
Τα αποτελέσματα ενός σεισμού είναι πολλά και γνωστά.
Υλικές ζημιές σε κτίρια και τεχνικές κατασκευές, ρωγμές και χάσματα στο έδαφος, θαλάσσια κύματα βαρύτητας (tsunami). Τέλος, το πιο σημαντικό, ο ανθρώπινος παράγοντας. Όταν ένας σεισμός έχει επιτάχυνση μεγαλύτερη από περίπου 1cm/sec, αρχίζει να γίνεται αισθητός στους ανθρώπους. Ανάλογα με το πού θα βρεθούν εκείνη τη στιγμή οι άνθρωποι και πόσο ψύχραιμα και συνετά θα αντιδράσουν ή όχι, μπορεί να βρεθούν σε μεγάλο κίνδυνο. Λόγω των ελατηρίων των κρεβατιών μας, ξαπλωμένοι, θεωρητικά μπορούμε να αντιληφθούμε ακόμη και μικρότερες δονήσεις. Τα ζώα, έχοντας διαφορετικό ένστικτο, αντιδρούν ασυνήθιστα (ανάλογα το είδος τους) ακόμη και λίγο πριν ξεκινήσει ο σεισμός.
***Ίσως βρήκατε ενδιαφέρουσες αυτές τις πληροφορίες για το φαινόμενο που αποκαλούμε «σεισμό», ωστόσο είναι ιδιαίτερα εύκολη και συνηθισμένη παγίδα να ζει κανείς με το συνεχή φόβο και ανησυχία ενός σεισμού. Είναι συνετό να γνωρίζει κανείς τα βασικά μέτρα προφύλαξης, ετοιμότητας και αντίδρασης σε μια τέτοια περίσταση, ωστόσο ας μην ξεχνάμε και αυτό που είπε ο Σωκράτης: “Το μυστικό της υγείας για το νου και το σώμα δεν έγκειται στο να πενθούμε για το παρελθόν, να ανησυχούμε για το μέλλον ή να αναμένουμε προβλήματα, αλλά να ζούμε το παρόν με σοφία και ζέση…”
Βίντεο + σχόλια. Η Kulturosupa ηταν καλεσμένη στην πρεμιέρα της Χάρις Αλεξίου χθες βράδυ Παρασκευής στο Love Casual Living, μπορούσαμε να λείψουμε απο αυτό το μουσικό γεγονός.
Η Kulturosupa ηταν προσκαλεσμένη στην πρεμιέρα της Χάρις Αλεξίου χθες βράδυ Παρασκευής στο Love Casual Living, μπορούσαμε να λείψουμε;
Ένας άνθρωπος απλός είναι η Χαρούλα Αλεξίου που όσο πιο κοντά μπορείς να βρεθείς και να την ακούσεις να τραγουδάει, τόσο πιο ζεστή και ανθρώπινη τη νιώθεις. Ξεχνάς το καλλιτεχνικό εκτόπισμα που τη συνοδεύει και σου φεύγει το δέος της „ιέρειας“.
Είσαι εκεί μισό μέτρο μακριά της και απλά την ακούς, απλά ταξιδεύεις μαζί της, απλά χαίρεσαι με χαρές δικές της και δικές σου, απλά κλαις με τα δικά της και τα δικά σου.
Η μουσική σκηνή της πάει πολύ!
Είναι το δικό της εσωτερικό κομμάτι που επιλέγει να μοιράζεται με τον κόσμο που την υπεραγαπά δεκαετίες τώρα. Επιστρέφει πάντα σε τέτοιους χώρους από τότε που για πρώτη φορά το δοκίμασε στη δεκαετία του 1970 με τις πρωτοποριακές για την εποχή εμφανίσεις της στην Πλάκα. Της αρέσει να είναι σε άμεση επαφή με το κοινό. Να μιλάει στον κόσμο, να κάνει νάζια, να τους μαλώνει που μιλάνε, να αναρωτιέται τι λένε καθώς την κουτσομπολεύουν ψιθυριστά. Και μετά να κάνει ένα νεύμα στους μουσικούς της και να τραγουδάει καταθέτοντας κομμάτια του εαυτού της και της προσωπικής της ιστορίας.
Έτσι απλά, όπως το κάνει ένας καλός φίλος σε έναν άλλο.
Αυτή τη Χαρούλα είδαμε χθες στην εν Θεσσαλονίκη πρεμιέρα της στο Love Casual Living.
Με αυτή τη Χαρούλα τραγουδήσαμε μέσα από τα φύλλα της καρδιάς μας. Και αν αυτό εισπράξαμε, είναι γιατί ακριβώς αυτός ήταν ο στόχος ευθύς εξαρχής. Όπως της είχε πει και ο Χατζιδάκις „για να πετύχει ένα πρόγραμμα πρέπει ο καλλιτέχνης να αφήνει πίσω τις δεσμεύσεις και τα πρέπει, να σκέφτεται λιγότερο το κοινό και τις προσδοκίες του και περισσότερο τη δική του ανάγκη να εκφραστεί και να δώσει“.
Το πρόγραμμα δομήθηκε κυρίως πάνω στην „Τρίπλα“ την τελευταία δισκογραφική δουλειά της σε τραγούδια του Μανώλη Ρασούλη, αλλά και σε γνωστές επιτυχίες με έμφαση την εκτέλεση σε πιο παραδοσιακούς ήχους χάρη στους Nouvelle Sextette. Ένα συγκρότημα για το οποίο η Χαρούλα δήλωσε περήφανη, ότι „μαζί τους τα ξαναείδε όλα“.
Κι αν ο κόσμος χθες το βράδυ ήταν ασεβής και θεώρησε, ότι χρειάζεται να μιλάει συνεχώς χωρίς να στέκεται για μια στιγμή να αφουγκραστεί και να νιώσει το μαγικό άγγιγμα της μουσικής, ε αυτό δεν ήταν θέμα της Χαρούλας ή του προγράμματος που έστησε μαζί με τους Nouvelle Sextette.
Εμείς αυτό που ήθελε να μας δώσει αυτή η παρέα, το πήραμε, το νιώσαμε και το κρατήσαμε μέσα μας.
Και δεν έχουμε τίποτα άλλο να πούμε παρά ένα μεγάλο…
Ευχαριστούμε γλυκιά Χάρις!
Έχετε αναρωτηθεί… αν σκέφτονται τα φυτά μας;; Απαντά και εξηγεί η Φυσικός Λία Καραμπατέα. Κοντεύει να βγει και ο Απρίλιος και ναι, επιτέλους έχουμε μπει στην Άνοιξη! Ο καιρός φαίνεται να μαζεύει τα χειμωνιάτικά του στο πατάρι μια και καλή. Και φυσικά, Άνοιξη τι σημαίνει; Ναι ναι έρωτες και λοιπές ρομαντσάδες αλλά και… πολλά ανθισμένα λουλούδια και φυτά παντού γύρω μας.
Μα ακόμη και από την καθημερινότητά μας αναλογιζόμενοι, δεν είναι λίγα τα περιστατικά που μας εκδηλώνουν την ύπαρξη της «σκέψης» των φυτών. Όταν ένα φυτό χρειάζεται ήλιο για την ανάπτυξή του, ανάλογα με το πού θα το τοποθετήσουμε, με την πάροδο του χρόνου, θα αρχίσει να στρέφει το φύλλωμά του προς την πλευρά που θα δέχεται το περισσότερο φως ή εναλλακτικά, τα φύλλα του θα πάρουν τέτοια θέση ώστε να φωτίζονται όσο το δυνατόν όλα.
Ξεδιάντροπα Αθώα*… η παράσταση «Ντοκουμέντο» με την Κάτια Γέρου.
Είδαμε και σχολιάζουμε.
Γνώμη kulturosupas.
Βρέθηκαμε στην παράσταση «Ντοκουμέντο» με τη δραματουργική επεξεργασία και τη σκηνοθετική επιμέλεια του Σάββα Στρούμπου. Στις ερμηνείες δύο κυρίες, η εξαιρετική Κάτια Γέρου και η νεώτερη Ελεάνα Γεωργούλη. Μαζί τους και επί σκηνής ο μουσικός Λεωνίδας Μαρινάκης.
Δύο ηθοποιοί και ένας μουσικός, με τα υλικά της performance και του πολιτικού cabaret και κείμενα των Primo Levi, Samuel Beckett & Subcomandante Marcos, περνούν στην γκρίζα ζώνη της κοινωνικής και πολιτικής κρίσης της εποχής μας, αλλά και όλων των εποχών, επιχειρώντας να ανοίξουν μια σχισμή φωτός και να θέσουν τα βασικά ερωτήματα: Μπορεί ο κόσμος να αλλάξει; Μπορεί ο άνθρωπος να σκεφθεί και να πράξει διαφορετικά;
…Κατά το δελτίο τύπου
Μια παράσταση ξεδιάντροπα αθώα, με διακυμάνσεις θορυβώδεις και τα θραύσματα/λόγο μεγάλων στοχαστών και ελλήνων ποιητών ως το θεατρικό χαλί που όλα θα εξελιχθούν. Η έναρξη κραυγαλέα ,με τη διχοτόμηση της γνώμης (μας;) για το αγαθό της ζωής, από τη μια το φασιστικό “μανιφέστο” κι από την άλλη το βίωμα/το βίδωμα της αναμονής στο Άουσβιτς.
Και η συνέχεια της δραματουργίας προσπάθησε να τα χωρέσει όλα… το φασισμός ολούθε μας , τις μικρομέγαλες εξουσίες μας , τις αβασάνιστες εκχωρήσεις μας, τις νευρωτικές διασκεδάσεις μας,το ξεχείλωμα της ζωής μας για να καταλήξει πάλι στο σίγουρο και ελπιδοφόρο λόγο των ποιητών που τόλμησαν σε τούτη τη γεωγραφική χώρα. Στην πατρίδα μας εννοούμε «γιατί πατρίδα μου είναι εκεί που μίσησα και με μίσησαν απ’ οπουδήποτε αλλού (Γιάννης Αγγελάκας/Τρύπες)».
Ο Σάββας Στρούμπος σκηνοθέτησε πληθωρικά και με ακραίο τρόπο. Διαχειρίστηκε κείμενα και σώματα αδηφάγα, χρησιμοποιώντας πρόζα, τραγούδι , performance και υλικά από το πολιτικό cabaret ,με ταλέντο και βουλιμία. Απαίτησε να αλλάξουμε αυτοστιγμεί και ενώ σκηνοθετικά το κράτησε γερά, δραματουργικά το έχασε πανηγυρικά!
Θέλει και η δραματουργική επεξεργασία τον τρόπο της, το ξελόγιασμα, για να ‘ρθει το αποτέλεσμα. Όσο κι αν αγωνιά κανείς για την αλήθεια που υπερασπίζεται, η άγαρμπη(σύνθεση κειμένων) κατάδειξη του πόθου του μπορεί να λειτουργήσει βαρετά όσο κι αν είναι ντοκουμέντο.
Η Κάτια Γέρου ερμήνευσε καταλυτικά, παρασύροντας τους πάντες ευεργετικά. Στήριξε απάνω της την παράσταση και για εξήντα λεπτά (60΄) δεν εγκατέλειψε κανένα. Με εμπειρία και αίσθημα η πρόζα της και κείνο τον επιτόπιο λεκτικό χορό που αν ακίνητος φέρνει υψηλές θερμοκρασίες.
Έκπληξη για μας στην performance! Μοναδική στην ερμηνεία της θλίψης και αβάσταχτο να τη θωρεί κανείς!
Η Ελεάννα Γεωργούλη φωνάρα, κορμάρα (θεατρική σωματικότητα) και μονολεκτικά ταλεντάρα, με το αυθεντικό της ερμηνευτικής απειρίας της και το τρυφερό στήριγμα στην εμπειρότερή της (Κ.Γέρου).
Ο Λεωνίδας Μαρινάκης μουσικά νοσταλγικός και θεατρικά διακριτικός, με μελωδίες και τραγούδια καταπραϋντικά.
Και ναι θα επιθυμούσαμε να ξαναδούμε τους ίδιους συντελεστές και σε άλλη, διαφορετική ίσως περισσότερο εσωτερική/θεατρική προσπάθεια.
Εν τέλει[=]
η παράσταση «Ντοκουμέντο» είναι για το χειροποίητο πρώτο, για την αφορμή που θέλουμε για να νιώσουμε ή να δούμε ή μήπως για να κουνηθούμε….
Βαθμολογία
7 στα 10
*Ξεδιάντροπα αθώα …από τα κείμενα της παράστασης.
Ηθοποιοί: Κάτια Γέρου & Ελεάνα Γεωργούλη
Μουσικός: Λεωνίδας Μαριδάκης
Σκηνοθετική επιμέλεια: Σάββας Στρούμπος
Photo credits: Μάριος Ζέρβας
Από Παρασκευή 12 Απριλίου 2013 για 9 μόνο παραστάσεις ( έως Κυριακή 28 Απριλίου )
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή
Ώρα έναρξης: 21:15
Διάρκεια: 60΄
Τιμή εισιτηρίου (γενική είσοδος): 10 € | ΑΜΕΑ, άνεργοι, πολύτεκνοι: 2 άτομα με ένα εισιτήριο
Μπλαβίσαμε!!! στην παράσταση «Blue Devils of Tennessee»… Williams. Eίδαμε και σχολιάζουμε.
Ταυτότητα Παράστασης
Κείμενα – Σύνθεση Κειμένων: Μαρκος Σαρρής
Σκηνοθεσία: Μάρκος Σαρρής
Πρωταγωνιστεί: Μπάμπης Γαλιατσάτος
Φωνή Ρόουζ: Γεωργία Μητροπούλου
Σκηνικά – Κουστούμια: Κατερίνα Ζερβουδάκη
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15
Διάρκεια: 80 λεπτά
Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρω, 5 ευρώ για ανέργους
Η Kulturosupa βρέθηκε στην επίσημη και φροντισμένη πρεμιέρα της παράστασης «Βασιλική», έργο της συγγραφέως Βάσως Νικολοπούλου. Στα σκηνοθετικά ηνία η άξια Λίνα Ζαρκαδούλα και στο μοναδικό ρόλο του κειμένου η Αθηνά Μαξίμου.
Βασιλική τον έρωτα πολύ βαριά τον πήρες… και κάπως έτσι θα μπορούσε να είναι ο υπότιτλος του συγκλονιστικού κειμένου που δραματοποιήθηκε και παρακολουθήσαμε. Η Βασιλική (2010, εκδ Πολις) της κα Νικολοπούλου ήταν υποψήφια για το Κρατικό βραβείο καλύτερου διηγήματος (2011) καθώς και για το 1ο βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα στο περιοδικό «Διαβάζω».
Η υπόθεση ένας μακροχρόνιος αιμομικτικός, κακοποιητικός και άδοξος έρωτας ή μήπως μια βαθιά γυναικεία αγάπη, ένας μονόλογος- εξομολόγηση του πως μια γυναίκα αγαπά αθώα έναν άνδρα;
Κατά το δελτίο τύπου :
Η Βασιλική ανακαλύπτει τον έρωτα στα δεκατρία. Είναι ένας μυστικός έρωτας, απαγορευμένος. Ζει μόνο για τις ερωτικές συνευρέσεις της με τον Φάνη, πίσω από την πράσινη κουρτίνα της αποθηκούλας. Έτσι περνούν εικοσιπέντε χρόνια. Έτσι μπορεί κι αντέχει τη μάνα της που πάσχει από Αλτσχάιμερ, έναν παρόντα-απόντα πατέρα, έναν αδελφό «τεμπέλη» και μια στείρα καριέρα δημοσίου υπαλλήλου.
Όταν όμως ο Φάνης της ζητάει να χωρίσουν για να παντρευτεί μιαν άλλη, εκείνη βυθίζεται στον πόνο της προδοσίας χωρίς επιστροφή και μετατρέπεται σε μια τραγική ηρωίδα. Γιατί σε ερωτήματα όπως «Μα λοιπόν ,τι είναι αυτή η αγάπη; Πόσο εύκολα ξε-αγαπάει κανείς;», για τον καθένα από εμάς η απάντηση μπορεί να διαφέρει, αλλά για τη Βασιλική η απάντηση είναι μία και κατηγορηματική: «Δεν θέλω πια να ζω».
Βασιλική τον έρωτα πολύ βάρια τον πήρες … και η Αθηνά Μαξίμου βρήκε ένα ρόλο που λες και γράφτηκε κουστούμι πάνω της. Η ερμηνεία της στήθηκε εύστοχα σε εκείνο που χρόνια την χαρακτηρίζει και ως θεατές αντικρίζουμε, στο δίπολο γυναίκα/παιδί. Η σωματικότητα/ το δέρμα της Βασιλικής της απόσταγμα κατασταλαγμένης γυναίκας η δε έκφρασή της χωρίς φλυαρίες, παιδική, με την αβάστακτη απορία του πως ξε-αγαπά κανείς;
Εξοικειωμένη με την ουσία του κειμένου και μοναδική στην εκφορά της λέξης …άθλιε… με τετελεσμένη την αγάπη μου και την απέχθεια μου. Συγκινητική στο φινάλε, σε ένα επικήδειο αγάπης (ταύτιση Αθηνάς/Βασιλικής). Ωστόσο στιγμές βιαστική/εγκεφαλική με αίσθημα αμφιθυμικό, διακόπτοντας τη ροή του προς το κοινό (ίσως το άγχος της πρεμιέρας).
Στους δύσκολους βιωματικούς μονολόγους η πραγματικότητα είναι και στην ερμηνεία και στη ζωή, ότι η εκφορά του λόγου αναβλύζει σωματικά, από τη μέση και κάτω, κάπως όπως ερμηνεύεται η λαϊκή μουσική εν αντιθέσει με τη βυζαντινή που απαιτεί πνευματικότητα.
Βασιλική τον έρωτα πολύ βαριά τον πήρες… και η σκηνοθέτης Λίνα Ζαρκαδούλα αγαπώντας το έργο αυτό προχώρησε και την τέχνη της παραπέρα. Μετά τη δίχρονη επιτυχία της στο Yπό το μηδέν (βλέπε kulturosupa) με τη Βασιλική σχεδόν αποκτά στα μάτια μας, μανιέρα θεατρική. Η σκηνοθεσία της ανθρωπιστική και ασφυκτικά μετρημένη (χωρίς ξηλώματα και ραφές) σε κείμενο και ερμηνευτή. Με ευκολία συλλαμβάνει τις εικόνες που κρύβουν οι λέξεις, η σύνταξη και η διάθεση της έκαστης συγγραφικής προσπάθειας. Ο διαχωρισμός των σκηνών της εμπνευσμένος και ξεκούραστος , όσο χειμαρρώδες κι αν είναι το έργο, ενώ παραμένει φροντιστική στους ηθοποιούς της και στο κοινό της .
Η Λίνα Ζαρκαδούλα αγαπά τη Λογοτεχνία και γνωρίζει πως να τη μεταφέρει στο σανίδι με αίμα θεατρικό.
Τα σκηνικά της παράστασης ψυχαναλυτικά γυναικεία – ένα μπάνιο – μια κοιλότητα δηλαδή όπως ακριβώς και η γυναικεία φύση. Απρόσμενα και εξυπηρετικά.
Το ίδιο και τα κουστούμια με την χροιά της απογύμνωσης.
Ο φωτισμός ακριβής και η μουσική επιμέλεια όμορφα συνοδευτική.
Εν ολίγοις[=]
η Βασιλική είναι μια πρωτότυπα εμπνευσμένη παράσταση τριών ταλαντούχων γυναικών (Νικολοπούλου, Ζαρκαδούλα, Μαξίμου), για «το κουσούρι των γυναικών» να πιστεύουν στο για πάντα* και για τη μονολιθική αξία της αγάπης.
Βαθμολογία
8 στα 10
Επικεφαλής: Τσιρόγλου Ιωάννης. Συντακτική Ομάδα Kulturosupa:Αδαμάκου Βένια, Βυζαντιάδου Νέλη, Ζαχαριάδης Κρίτωνας, Κανακάρη Αννια, Μπαιρακτάρη Ειρήνη, Μπαστουνάς Γιώργος, Παπαδανιήλ Ελπίδα, Στασινοπούλου Πίτσα, Ταυλαρίδου Ζωή.
Τηλέφωνο: +30 6983 101 110
URL: http://www.kulturosupa.gr
Email: kulturosupa@yahoo.gr
Copyright Kulturosupa.gr © 2007 – 2023