Φωτογραφικό υλικό
Ανεφερόμενη στον Γιώργο Κιμούλη και στην μεταξύ τους συνεργασία, είπε: “Πιστεύω ότι εσύ ο ίδιος κάνεις τους άλλους να σε σέβονται ή να μη σε σέβονται. Εγώ απολάμβανα το προνόμιο του σεβασμού από τότε που ήμουν κοριτσάκι”.
Σε συνέντευξή του, το καλοκαίρι του 2015 στο περιοδικό «Αθηνόραμα», είχε σχεδόν προφητικά μιλήσει για τη ζωή και το θάνατο: «Η ζωή μας είναι ό,τι είμαστε, τελεία και παύλα. Γι’ αυτό θέλω να δουλεύω, να δουλεύω, να δουλεύω. Αν δεν είχα τη δουλειά μου να με κρατάει, δεν ξέρω τι θα έκανα… Όσο έχω ακόμη δυνάμεις, ας παιδεύομαι».
Ο Μηνάς Χατζησάββας γεννήθηκε το 1948 στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στη σχολή «Le Cours Simon» των Παρισίων και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, από την οποία αποφοίτησε το 1969.
Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του πρωτοποριακού θιάσου «Ελεύθερο Θέατρο» (1970-71) και για περισσότερο από δέκα χρόνια βασικό στέλεχος του «Ανοιχτού Θεάτρου» του Γιώργου Μιχαηλίδη (1984-1998). Το διάστημα 2000-2003 συνεργάστηκε με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας, στη συνέχεια πρωταγωνίστησε στο ελεύθερο θέατρο, ενώ την περίοδο 2010-2014 συνεργάστηκε ξανά με το Εθνικό Θέατρο. Η τελευταία του εμφάνιση στο θέατρο ήταν το καλοκαίρι του 2015, στο έργο «Οι Τυφλοί, ή ο ήχος των μικρών πραγμάτων σε μεγάλο σκοτεινό τοπίο» του Μορίς Μαίτερλινκ, σε σκηνοθεσία Ζωής Χατζηαντωνίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Στενή υπήρξε και η σχέση του Μηνά Χατζησάββα με το αρχαίο δράμα. Έπαιξε σε τραγωδίες και κωμωδίες στην Επίδαυρο. Υποδύθηκε, μεταξύ άλλων, τον Ιππόλυτο στο ομώνυμο έργο του Ευριπίδη (1989), τον Βλέπυρο στις «Εκκλησιάζουσες» (1992), τον Ιεροκλή στην «Ειρήνη» του Αριστοφάνη, τον Διόνυσο στις πολυσυζητημένες «Βάκχες» του Ματίας Λάνγκχοφ (1997), τον Αγαμέμνονα στην ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Άντζελας Μπρούσκου (2008), τον Δαρείο στους «Πέρσες» σε σκηνοθεσία Ντίμιτερ Γκότσεφ (2009), ενώ συμμετείχε στις παραστάσεις «Ηρακλής Μαινόμενος» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού (2011), «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» (2012) και «Αγαμέμνων» του Αισχύλου (2013).
Τιμήθηκε δύο φορές με το βραβείο β’ ανδρικού ρόλου στη Θεσσαλονίκη («Lilly’s story» του Ροβήρου Μανθούλη και «Τα παιδιά του Κρόνου» του Γιώργου Κόρρα) και μία φορά με το βραβείο α’ ανδρικού ρόλου («Κλειστή στροφή» του Νίκου Γραμματικού). Κύκνειο άσμα του στη μεγάλη οθόνη ήταν η συμμετοχή του στην ταινία του Χριστόφορου Παπακαλιάτη «Ένας άλλος κόσμος» (2015), όπου ερμηνεύει έναν ακροδεξιό, που μισεί τους πρόσφυγες.
Η τηλεοπτική του παρουσία υπήρξε επίσης πλούσια. Το ευρύ κοινό τον γνώρισε 1993 δίπλα στη Μυρτώ Αλικάκη στο ερωτικό δράμα «Αναστασία», ενώ υποδύθηκε χαρακτηριστικούς ρόλους στις σειρές «Νυχτερινό Δελτίο» (1998-1999), «Κόκκινος κύκλος», «10η Εντολή» και «Άμυνα Ζώνης».
Μέσα από την εκπομπή της «φλΕΡΤ » καθώς και το instagram, η Νάντια Κοντογεώργη βρέθηκε στο πλευρό της Ζέτας Δούκα, μετά τη χθεσινή της αποκάλυψη για τη λεκτική και σωματική βία που υπέστη όπως κατήγγειλε από τον Γιώργο Κιμούλη.
Η ηθοποιός και παρουσιάστρια της ΕΡΤ1 είχε μιλήσει στην έναρξη της χθεσινής εκπομπής της, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Χαιρετίζω την κίνηση της Ζέτας, χαιρετίζω την κίνηση των ανθρώπων που πηγαίνουν πέρα από τον φόβο και λειτουργούν με αγάπη. Ο κόσμος αλλάζει».
Με ανάρτησή της αργότερα στο instagram, αποκάλυψε ότι και η ίδια υπήρξε θύμα βίας και σεξουαλικής παρενόχλησης στο εργασιακό της περιβάλλον.
«Όσο περνούν οι ώρες, ανακαλώ όλες τις φορές στη ζωή μου που βίωσα σεξουαλική παρενόχληση, λεκτική βία, ψυχολογική βία, σωματική βία, τις φορές που έφευγα από πρόβες κλαίγοντας και τρέμοντας, τις φορές που ξυπνούσα και δεν ήθελα να πάω στο γύρισμα ή στο θέατρο που λάτρευα επειδή κάποιος ή κάποια συνάδελφος ή σκηνοθέτης έχριζε ψυχιατρικής βοήθειας αλλά αντ’ αυτού «όφειλα» να υποστώ τις συμπεριφορές τους νιώθοντας πως εγώ κάνω κάτι λάθος.
Προσπάθησα να είμαι ευγενής, να κάνω ψυχοθεραπεία, να ατσαλωθώ για να το διαχειρίζομαι στο μέλλον καλύτερα. Τώρα ξέρω ότι δεν έκανα εγώ κάτι λάθος… ότι δεν έπρεπε να το διαχειριστώ καλύτερα.
.
Tώρα πια Ζέτα θα ξέρουμε όλοι ότι δεν είναι ΟΚ. Οι κανόνες άλλαξαν ήδη. Όταν τα θέατρα ανοίξουν θα είναι και οι ψυχές μας ορθάνοιχτες. Σε ευχαριστώ» έγραψε στην ανάρτησή της.
Ωστόσο δημιουργήθηκε ένταση κατά τη διάρκεια της συζήτησης, όταν ο Ιορδάνης Χασαπόπουλος ζήτησε να βάλει στην κουβέντα τον Γιάννη Μπέζο, ο οποίος περίμενε στην τηλεφωνική γραμμή με την ηθοποιό να αρνείται!
«Εγώ αυτή τη στιγμή κύριε μου βγήκα να μιλήσω για το βιβλίο μου. Με φέρνετε σε πάρα πολύ δύσκολη θέση» είπε εμφανώς εκνευρισμένη. Όταν της ανέφεραν πως στην τηλεφωνική γραμμή είναι ο Γιάννης Μπέζος, η ηθοποιός τόνισε: «Όχι, δεν τη δέχομαι αυτή τη συζήτηση. Δε με είχατε ενημερώσει για αυτή τη συζήτηση, οπότε λοιπόν κλείνω το θέμα τώρα. Κλείνω το θέμα τώρα. Εντάξει;
Δεν μπορείτε να ξέρετε εσείς ποια σχέση έχω εγώ με τον κύριο Μπέζο. Όχι ότι μου έχει κάνει τίποτα ο άνθρωπος. Εσείς θα συζητήσετε μαζί του; Θα σταματήσω εγώ και μετά θα ξαναμιλήσουμε; Ακούστε τη δική μου άποψη και μετά βεβαίως ακούστε την άποψη του κυρίου Μπέζου. Εγώ δεν σας είπα να μην ακούσετε».
Το συγκεκριμένο απόσπασμα είναι από το 6:01 ως το 7:50
Καλεσμένη στην εκπομπή “Πρωινό” ήταν το πρωί της Τετάρτης η Μιμή Ντενίση, η οποία, μεταξύ άλλων τοποθετήθηκε τόσο για την καταγγελία της Ζέτας Δούκα κατά του Γιώργου Κιμούλη όσο και για εκείνες που ακολούθησαν.
Η πρώτη απάντηση που θα δώσω είναι ότι αν κοιτάξεις τους θιάσους, όπου δεις και πηγαίνουν όλοι οι ηθοποιοί, σημαίνει ότι υπάρχει καλή σχέση. Ο Γιώργος είναι ένας δύσκολος θιασάρχης. Εγώ προσωπικά έχω καλή σχέση με τον Γιώργο. Δεν έχουμε συνεργαστεί στο θέατρο.
Ο Γιώργος δεν είναι ο μόνος που έχει τη φήμη πως δε φέρεται καλά στους ηθοποιούς. Έχει τη φήμη ότι φέρεται άσχημα. Και άλλοι. Όχι μόνο ο Γιώργος. Εγώ ξέρω ποιοι είναι αυτοί. Στο θέατρο γνωριζόμαστε. Η Γερονικολού μου είχε πει ότι είναι στα δικαστήρια, γιατί της χρωστούσε τα χρήματά της από την παράσταση. Έτσι ξέρω. Δεν είχαμε μιλήσει για άλλα πράγματα.
Και ο Γιώργος και άλλοι ηθοποιοί και κάποιοι σκηνοθέτες φέρονται σκληρά και άσχημα στους ηθοποιούς. Σε μια πρόβα μπορεί να γίνουν πολλά. Εγώ έχω φωνάξει πολλές φορές. Η παράσταση είναι κάτι άλλο. Ο άλλος μπροστά σε 500 άτομα μπορεί να πάθει και την καρδιά του αν του πεις τίποτα… Θα συμβούλευα τον Γιώργο Κιμούλη να ζητήσει συγγνώμη» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σαν σήμερα στις 27 Ιανουαρίου 1934 γεννήθηκε η ηθοποιός και τραγουδίστρια Σμαρούλα Γιούλη, η οποία διέπρεψε στο μιούζικαλ.
Πρωτοεμφανίστηκε στον κινηματογράφο σε ηλικία 9 ετών, το 1943, στη «Φωνή της καρδιάς», πλάι στον Αιμίλιο Βεάκη. Ακολούθησαν οι ταινίες «Χαμένοι άγγελοι», «Τελευταία αποστολή», «Το σωφεράκι», «Το οργανάκι» και δεκάδες ακόμα.
Στο θεατρικό σανίδι εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1948, στην επιθεώρηση των Αλέκου Σακελλάριου – Χρήστου Γιαννακόπουλου «Άνθρωποι, άνθρωποι» και στη συνέχεια συνεργάστηκε με την Κατερίνα Ανδρεάδη και τον Μάνο Κατράκη στο έργο «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται».
Το 1957 γνωρίστηκε με τον έφεδρο αξιωματικό και μετέπειτα επιτυχημένο θεατρικό επιχειρηματία Βαγγέλη Λειβαδά. Παντρεύτηκαν ένα χρόνο μετά, με κουμπάρους τον Ντίνο Ηλιόπουλο και τον Μίμη Φωτόπουλο, και αποτέλεσαν ένα από τα πιο αγαπημένα ζευγάρια του καλλιτεχνικού χώρου.
Το 1958 συγκρότησε δικό της θίασο και άρχισε να περιοδεύει, ενώ συνεργάστηκε με πολλούς από τους κινηματογραφικούς της παρτενέρ, όπως τον Μίμη Φωτόπουλο και τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο, σε ξένες, αλλά κυρίως σε ελληνικές κωμωδίες, πολλές από τις οποίες μεταφέρθηκαν με επιτυχία και στη μεγάλη οθόνη.
Το 1960 απέκτησε δική της θεατρική στέγη και μαζί με τον σύζυγό της ανέβασαν πολλά έργα Ελλήνων συγγραφέων (Γεωργίου Σουρή, Παύλου Παλαιολόγου, Σπύρου Μελά, Δημήτρη Γιανουκάκη, Δημήτρη Ψαθά, Γεωργίου Ρούσσου, Γιώργου Τζαβέλλα, Κώστα Μουρσελά κ.ά.), αλλά και ξένων (Εντουάρντο ντε Φίλιπο, Άλντο Νικολάι, Ντάριο Φο, Άλμπερτ Χάκετ κ.ά.).
Τη δεκαετία του ’80 η Σμαρούλα Γιούλη, σε συνεργασία πάντα με τον σύζυγό της, παρουσίασε και πρωταγωνίστησε σε πολλά μιούζικαλ, όπως το «Σικάγο», «Η γυναίκα της χρονιάς», «Μάγκες και Κούκλες», «Hello, Dolly!» και αργότερα το «Sweet Charity». Πρωτότυπες για την εποχή, πλούσιες και πολυδάπανες οι μουσικοθεατρικές αυτές παραγωγές, για τις οποίες μετακαλούσε ξένους σκηνοθέτες του είδους, άφησαν να ξεδιπλωθεί το ταλέντο της στο τραγούδι και τον χορό.
Από τη δεκαετία του ’90 και μετά έπαιζε όλο και λιγότερο στο θέατρο.
Το μοιραίο τέλος του ζευγαριού
Επικεφαλής: Τσιρόγλου Ιωάννης. Συντακτική Ομάδα Kulturosupa:Αδαμάκου Βένια, Βυζαντιάδου Νέλη, Ζαχαριάδης Κρίτωνας, Κανακάρη Αννια, Μπαιρακτάρη Ειρήνη, Μπαστουνάς Γιώργος, Παπαδανιήλ Ελπίδα, Στασινοπούλου Πίτσα, Ταυλαρίδου Ζωή.
Τηλέφωνο: +30 6983 101 110
URL: http://www.kulturosupa.gr
Email: kulturosupa@yahoo.gr
Copyright Kulturosupa.gr © 2007 – 2023