



Φωτογραφικό υλικό
Ο Aμερικανός ηθοποιός Γκρέγκορι Πεκ υπήρξε ένας από τους τελευταίους αστέρες της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ. Προτάθηκε πέντε φορές για Όσκαρ και το κέρδισε μία φορά, το 1962, για τη συγκλονιστική του ερμηνεία στην ταινία του Ρόμπερτ Μάλιγκαν «Σκιές στη σιωπή» («To Kill a Mockingbird»).
Στη συνέχεια γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο, όπου παρακολούθησε παιδαγωγικά μαθήματα, αλλά απέκτησε και τις πρώτες του θεατρικές εμπειρίες, συμμετέχοντας σε φοιτητικές παραστάσεις. Θέλοντας να σπουδάσει Ιατρική, γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ, αλλά γρήγορα τον κέρδισε η ηθοποιία, καθώς οι καθηγητές του στο πανεπιστήμιο διέκριναν τα υποκριτικά του προσόντα.
Το 1939 αποφοίτησε με πτυχίο αγγλικής φιλολογίας και τον ίδιο χρόνο μετακόμισε στη Νέα Υόρκη, όπου συμμετείχε σε διάφορους μικρούς θιάσους, με στόχο να βελτιώσει τα υποκριτικά του μέσα. Το 1942 κατάφερε να περάσει τις πύλες του Μπρόντγουεϊ, συμμετέχοντας στο έργο «Morning Star» του Έμλιν Γουίλιαμς.
Ο Γκρέγκορι Πεκ εμφανίστηκε σε αρκετές θεατρικές παραγωγές, πριν από τους πρώτους κινηματογραφικούς ρόλους του στις ταινίες «Σπάστε τα δεσμό» («Days of Glory») του Ζακ Τουρνέρ και «Τα κλειδιά τού Παραδείσου» (The Keys of the Kingdom) του Τζον Στολ και οι δύο γυρισμένες το 1944.
Η ομορφιά, η χάρη και ο μετρημένος χαρακτήρας του συνέβαλαν, ώστε να ξεχωρίσει και να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα ινδάλματα του κινηματογράφου. Διακρίθηκε για τις ερμηνείες του σε ταινίες, όπως «Νύχτα αγωνίας» («Spellbound», 1945) του Άλφρεντ Χίτσκοκ, «Μονομαχία στον ήλιο» («Duel in the Sun», 1946) του Κινγκ Βίντορ, «Θρύλοι του δάσους» («The Yearling», 1946) του Κλάρενς Μπράουν, «Συμφωνία κυρίων» (Gentleman’s Agreement, 1947) του Ηλία Καζάν και «Ατσαλένιοι αετοί» (Twelve Ο’ Clock High, 1949) του Χένρι Κινγκ.
Όμως, η απεικόνιση τού κουρασμένου, κυνικού ήρωα της ταινίας «Μονομαχία την αυγή» («The Gunfighter», 1950) του Χένρι Κινγκ, τον καθιέρωσε ως έναν ηθοποιό με εξαιρετικές ικανότητες. Τιμήθηκε με Όσκαρ το 1962, υποδυόμενος τον μαχητικό δικηγόρο Άτικους Φιντς στην ταινία του Ρόμπερτ Μάλιγκαν «Σκιές στην σιωπή», ενώ προτάθηκε τέσσερις ακόμη φορές.
Ο Γκρέγκορι Πεκ διακρίθηκε κυρίως σε ρόλους «καλού» και «όμορφου», ενώ οι λίγες απόπειρες να υποδυθεί ήρωες «κακούς» συνήθως αποτύγχαναν, όπως για παράδειγμα η ενσάρκωση του δρος Μένγκελε στην ταινία «Ανθρωποκυνηγητό σε δύο ηπείρους» («Boys from Brazil», 1978) του Φράνκλιν Σάφνερ.
Ο αξέχαστος ηθοποιός από τον γάμο με την πρώτη του γυναίκα είχε αποκτήσει τρεις γιους. Με τη Γκρέτα Κουκόνεν παντρεύτηκαν το 1942 και χώρισαν το 1955. Νωρίτερα, είχε γνωρίσει τη Γαλλίδα ρεπόρτερ Βερόνικα Πασάνι, όταν ο γάμος του αντιμετώπιζε ήδη πολλά προβλήματα. Με την Πασάνι παντρεύτηκαν αμέσως μετά την έκδοση του διαζυγίου του, ενώ ήταν τρελά ερωτευμένος μαζί της.
![]() |
Ο Γκρέκορι Πεκ κατέρρευσε στο άκουσμα της είδησης. Τον κατέκλυσαν τύψεις κι ενοχές, καθώς θεώρησε ότι εκείνος ήταν υπεύθυνος για τον θάνατο του. Μετά τον γάμο του με την Πασάνι δεν περνούσε πολύ χρόνο με τα άλλα του παιδιά, γι’ αυτό και κατηγόρησε τον εαυτό του ότι δεν ήταν δίπλα στο παιδί του όταν τον χρειαζόταν.
Μετά τον θάνατο του 31χρονου γιου του, ο ηθοποιός κλείστηκε στον εαυτό του. Δεν είχε επαφή με κανέναν, ούτε καν όρεξη για δουλειά.
Τότε, ο μάνατζερ του, του είπε ότι πρόκειται να ξεκινήσουν τα γυρίσματα μίας νέας ταινίας, της Προφητείας (Omen). Ο Πεκ αρνήθηκε και ο μάνατζερ του τον πίεσε αρκετά εξηγώντας του ότι είναι ένας τρόπος για να ξεχαστεί. Ο ηθοποιός τελικά δέχτηκε, καθώς πίστευε ότι μέσα από την ταινία αυτή θα μπορούσε να νικήσει τους δικούς του «δαίμονες». Όμως αυτό δε συνέβη.
Ο Γκρέκορι Πεκ δεν κατάφερε ποτέ να ξεπεράσει τον θάνατο του παιδιού του, ούτε και τις ενοχές, τις οποίες κουβαλούσε μέχρι το τέλος της ζωής του. Αν και δεν ήθελε να μιλάει για την ιστορία αυτή όσες φορές το έκανε, έλεγε ξανά και ξανά ότι δεν ήταν κοντά στο παιδί του.
«Για το υπόλοιπο της ζωής μου θα ζω με τις ενοχές ότι ήμουν στη Γαλλία και όχι στην Καλιφόρνια», είχε δηλώσει σε μία σπάνια δημόσια εξομολόγηση για την αυτοκτονία του παιδιού του.
.
Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ζωντανεύει τα πρόσωπα και τα γεγονότα της ναυμαχίας της Σαλαμίνας
Η εύρεση ερωτικού συντρόφου αλλά και η σύναψη ερωτικών σχέσεων μαζί του φαίνεται ότι είναι από τις πιο συνηθισμένες σεξουαλικές δυσλειτουργίες που αντιμετωπίζουν οι διεμφυλικοί άνδρες και γυναίκες, όπως αποκαλύπτει έρευνα του Journal of Sexual Medicine.
«Εικόνων Λέξεις»
Στα πλαίσια της διοργάνωσης «Θεατρικές Φωνές της Πόλης 2021», η solo performance «My dear Andy» κάνει πρεμιέρα στην ψηφιακή πλατφόρμα του Δήμου Θεσσαλονίκης στις 4/4.
Έντονα χρώματα, μουσική, αδρεναλίνη, μια μισοδαγκωμένη μπανάνα, αλουμινόχαρτα στους τοίχους, μια σαντρέ περούκα στο πάτωμα, ο μυστικός δείπνος του Leonardo Da Vinci, παιδικά τραύματα, η αγαπημένη μητέρα, το κουτάκι της τοματόσουπας, ηδονή, τρεις πυροβολισμοί, ένας λευκός κορσές, μοναξιά, ο απόλυτος έρωτας, η δημιουργία…
Η ζωή ενός ανθρώπου που στιγμάτισε την τέχνη του 20ου αιώνα, ενός καλλιτέχνη που έσπασε το ταμπού της μοναδικότητας φτιάχνοντας τέχνη για όλους, του πρωτοπόρου της pop art, Andy Warhol, ιδωμένη μέσα από τα μάτια του Αλεξανδρινού μαικήνα της τέχνης Αλέξανδρου Ιόλα, που υπήρξε μέντορας του αλλά και αυτός που τον ανακάλυψε.
ΚΕΙΜΕΝΟ – ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χριστόφορος Αντωνιάδης
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ: Χριστιάνα Αντωνιάδου
ΣΚΗΝΙΚΑ: Μαρία Καβαλιώτη
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Εύα Κανελάκη
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Alex K.
ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ: Νατάσσα Κωνσταντινίδου
Andy Warhol /Αλέξανδρος Ιόλας / Τέχνη: Χριστόφορος Αντωνιάδης
Λίγα λόγια για τον Χριστόφορο Αντωνιάδη:
Ο Χριστόφορος Αντωνιάδης είναι ένας performer που γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Τελειώνοντας το σχολείο σπούδασε και απέκτησε B. A in Management (Sheffield University). Ακολούθως φοιτά στην Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης του Διομήδη Φωτιάδη (Τμήμα Υπουργείου) και παράλληλα αποκτά MSc στο Human Resource Management. Μετά την αποφοίτηση του από τη δραματική σχολή δημιουργεί τη νεανική θεατρική ομάδα Angels of Town και ανεβάζουν διάφορα έργα, όπως το ψυχολογικό δράμα, το μεταφυσικό παραμύθι The End κ.ά. Το 2013 αποτελεί κομβική χρονιά για τον ίδιο μιας και αποφάσισε να στραφεί στις βιογραφίες. Γράφει, σκηνοθετεί και ερμηνεύει τον ομώνυμο ρόλο, Alexandros Iolas, βασισμένος στο βιβλίο του βιογράφου του Ιόλα. Το έργο ανέβηκε από το 2013 μέχρι και το 2018 σε διαφορετικούς χώρους (Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στην εγκαταλειμμένη Βίλα Ιόλα και στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης). Ενδιάμεσα παρουσίασε με μορφή μονολόγου τη βιογραφία, Imperator Caligula, στον ιστορικό αρχαιολογικό χώρο, Μπέη Χαμάμ Λουτρά Παράδεισος στη Θεσσαλονίκη. Τον Οκτώβριο του 2018, ανέβασε τη θεατρική performance My Dear Andy, βασισμένη στη ζωή του Άντι Γουόρχολ στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο πλαίσιο της έκθεσης Αλέξανδρος Ιόλας: Η Κληρονομιά. Η παράσταση συνέχισε στην Αθήνα την επιτυχημένη πορεία της.
Επικεφαλής: Τσιρόγλου Ιωάννης. Συντακτική Ομάδα Kulturosupa:Αδαμάκου Βένια, Βυζαντιάδου Νέλη, Ζαχαριάδης Κρίτωνας, Κανακάρη Αννια, Μπαιρακτάρη Ειρήνη, Μπαστουνάς Γιώργος, Παπαδανιήλ Ελπίδα, Στασινοπούλου Πίτσα, Ταυλαρίδου Ζωή.
Τηλέφωνο: +30 6983 101 110
URL: http://www.kulturosupa.gr
Email: kulturosupa@yahoo.gr
Copyright Kulturosupa.gr © 2007 – 2023