Είδε και σχολιάζει για την Κουλτουρόσουπα.

.
10 χρόνια χωρίς τον Δημήτρη Μητροπάνο.
«Της ψυχής το παρακάτω»…
…
Το φετινό καλοκαίρι είναι για πολλούς λόγους ξεχωριστό. Ο βασικότερος είναι πως μετά από δύο πολύ δύσκολα καλοκαίρια, πλέον επιστρέφουμε στην κανονικότητα με τους χώρους που θα φιλοξενήσουν τα θεάματα να λειτουργούν χωρίς κανέναν περιορισμό. Η λίστα των θεατρικών παραστάσεων και των συναυλιών είναι εκτενέστατη, με αποτέλεσμα όλοι να επιζητάμε επιτακτικά να αφεθούμε σε ξέγνοιαστες στιγμές, όπως παλιά.
Πρεμιέρα στη θερινή περίοδο έκανε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε, μετά από την κατάθεση της ιδέας του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα, ένα αφιέρωμα στον ένα και μοναδικό Δημήτρη Μητροπάνο. Αυτός ο αυθεντικά λαϊκός ερμηνευτής έφυγε γρήγορα από κοντά μας. Ωστόσο, πέτυχε κάτι που ίσως ελάχιστοι έχουν πετύχει, να διατηρηθεί στον χρόνο και να καταστεί ένας διαχρονικός ερμηνευτής. Δεν είναι τυχαίο, πως τα τραγούδια του ακούγονται ανελλιπώς μέχρι και σήμερα, τόσο ραδιοφωνικά, όσο και από τους συναδέλφους του, που τον τιμούν στα δικά τους προγράμματα. Ο ίδιος τίμησε όσο κανείς την νύφη του Βορρά, Θεσσαλονίκη, και η ίδια επάξια του το επιστρέφει σε κάθε αφιέρωμα.

Η πολυπληθής αυτή συναυλία των ερμηνευτών και της δικής του ορχήστρας αποτέλεσε σίγουρα γεγονός, με το κοινό να κατακλύζει κυριολεκτικά την ΔΕΘ. Τα εισιτήρια των καθήμενων έγιναν γρήγορα sold out, με αρκετό κόσμο να επιλέγει τα εισιτήρια των ορθίων για να παραστεί σε αυτήν την επετειακή συναυλία των 10 χρόνων από τον θάνατο του μεγάλου ερμηνευτή. Οι εικόνες που αντικρίσαμε ήταν ενθουσιώδεις με άπειρο κόσμο, ο οποίος δεν πτοήθηκε καθόλου από τις περίεργες καιρικές συνθήκες. Είναι χαρακτηριστικό, πως δεν αποχώρησαν ούτε στο σημείο που διέκοψε για λίγα λεπτά η ορχήστρα ενόψει της ψιχάλας.
Οι ερμηνευτές, οι οποίοι σήκωσαν το βάρος να ερμηνεύσουν τα τραγούδια ήταν οι εξής: η Πέγκυ Ζήνα, ο Στέφανος Κορκολής, ο Μίλτος Πασχαλίδης, ο Αντώνης Ρέμος, ο Γιώργος Σαμπάνης, ο Μπάμπης Στόκας και ο Κώστας Τριανταφυλλίδης. Όλοι τους αν και προέρχονται από διαφορετικά μουσικά είδη κατάφεραν αποτελεσματικά να συνυπάρξουν μεταξύ τους στην σκηνή, μοιράζοντας τον χρόνο και τον χώρο του προγράμματος.
Ο Κώστας Τριανταφυλλίδης με την μελωδική του φωνή κατάφερε εκκινώντας να μεταδώσει ιδιαίτερα συναισθήματα με την ερμηνεία του. Στη συνέχεια, ο Μίλτος Πασχαλίδης ερμήνευσε τα τραγούδια, που είχε ο ίδιος γράψει και είχε ερμηνεύσει ο Μητροπάνος, όπως το μεγαλειώδες «Πεθαμένες καλησπέρες», αναφέροντας ανάμεσα στα τραγούδια στιγμές που είχαν μοιραστεί. Ο Μπάμπης Στόκας με την ιδιαίτερη χροιά του φάνηκε ιδιαίτερα συγκινημένος, αναλαμβάνοντας τα ερωτικά του Μητροπάνου («Σ’ αγαπώ σαν αμαρτία», «Σ’ αγαπώ ακόμα», κ.ά.). Ο Γιώργος Σαμπάνης,που πήρε την σκυτάλη ερμηνεύοντας τα πιο ευαίσθητα τραγούδια του Μητροπάνου, πραγματικά εντυπωσίασε, αποσπώντας το έντονο χειροκρότημα του κοινού. Ιδιαίτερο σημείο αποτέλεσε η εμφάνιση του Στέφανου Κορκολή, ο οποίος κάθισε στο πιάνο, ερμηνεύοντας το «Θες» και παράλληλα περιγράφοντας την ιστορία αυτού του τραγουδιού και τις αντιδράσεις του Μητροπάνου, όταν του το πρότεινε. Ο ίδιος εμφανίστηκε και μετέπειτα συνοδεύοντας την Πέγκυ Ζήνα και τον Αντώνη Ρέμο. Η Πέγκυ Ζήνα, η οποία αδιαμφισβήτητα έχει συνδεθεί σε μεγάλο βαθμό με τον μεγάλο ερμηνευτή, μοιράστηκε στιγμές από την «καλύτερη» όπως ανέφερε, συνεργασία της ζωής της, αφιερώνοντας τραγούδια στο κοινό και στον σπουδαίο ερμηνευτή. Τέλος, ο Αντώνης Ρέμος ερμήνευσε τα ζεϊμπέκικα του Μητροπάνου με πυγμή και νοσταλγία, κερδίζοντας τις θετικές εντυπώσεις και δικαιώνοντας την αναμονή.

Τα ντουέτα μεταξύ των ερμηνευτών αποτέλεσαν μία ιδιαίτερη στιγμή με εξέχουσα τη συνύπαρξη Ρέμου-Στόκα για πρώτη φορά. Η μουσική ενώνει, πόσω μάλλον, όταν γίνεται προς τιμήν ενός προσώπου, που κατάφερε παρά τη λαϊκή του στόφα να ερμηνεύσει πλήθος τραγουδιών διαφορετικών ειδών, συνεργαζόμενος με σπουδαίους συνθέτες και στιχουργούς. Η αλήθεια, όμως, είναι, πως τα ντουέτα ήταν λιγότερα απ’ όσο περιμέναμε. Θα μπορούσαν να υπάρχουν σε μεγαλύτερες δόσεις, λειτουργώντας σαν γέφυρα ανάμεσα στις εναλλαγές των τραγουδιστών.
Πρωταγωνίστρια σε αυτήν τη συναυλία ήταν αδιαμφισβήτητα η ορχήστρα του Μητροπάνου (μέλη: Γιώργος Κατσίκας: Τύμπανα, Δημήτρης Ντούτσουλης: Μπάσο, Ντίνος Χατζηιορδάνου: Ακκορντεόν, Ανδρἐας Τράπαλης: Βιολί, Γιάννης Κυφωνίδης: Πλήκτρα, Γιωργος Παπαχριστούδης: Πλήκτρα, Χρήστος Περτσινίδης: Ηλεκτρική κιθάρα, Γιάννης Σινάνης: Μπουζούκι, Μάκης Πελέκας: Μπουζούκι, ΓιάννηςΠαπαζαχαριάκης: Κιθάρα). Αυτό από μόνο του φέρει ένα βάρος, με τα μέλη να έδειχναν να παίζουν με την ψυχή τους. Η συγκίνησή τους, όπως και όλου του κοινού,δεν κρύφτηκε, όταν ξαφνικά στην οθόνη εμφανίστηκε ο μεγάλος ερμηνευτής. Συγκεκριμένα προβλήθηκε ένα βίντεο από τη συναυλία του στο Ηρώδειο, που σίγουρα έχει μείνει στην ιστορία των μουσικών δρώμενων της Ελλάδας.
Η παρουσία του Ιεροκλή Μιχαηλίδη στο ρόλο του παρουσιαστή ήταν μία ευχάριστη νότα, χωρίς να γίνεται καταχρηστικά, αλλά με εύστοχες και σύντομες παρεμβάσεις. Δεν ήταν ένα στημένο θέαμα, που ο ίδιος προλόγιζε τους ερμηνευτές. Αντίθετα, το κείμενο αφορούσε τον Μητροπάνο και στιγμές από τη ζωή και την καριέρα του.
Αν θέλουμε να σημειώσουμε κάποιες αρνητικές παρατηρήσεις σε σχέση με την βραδιά, αυτές περιστρέφονται γύρω από τον χώρο, στον οποίο διεξήχθη. Δυστυχώς, ο υπαίθριος χώρος της ΔΕΘ με τον τρόπο, που είχε στηθεί φάνηκε ανεπαρκής να «χωρέσει» αυτό το θέαμα. Την στιγμή, που επιλέγεται η δυνατότητα για όρθιους πέραν των θέσεων, που είχαν τεθεί, πρέπει να υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη και γι’ αυτούς. Κάτι τέτοιο δεν ίσχυσε με την τοποθέτηση των θέσεων να εμποδίζει τόσο την θέαση των καθιστών θεατών των πίσω καθισμάτων, όσο και την θέαση, αλλά και την ακοή των ορθίων. Ο ήχος κατευθυνόταν μόνο στο κέντρο και δη στις μπροστινές θέσεις με τις πίσω θέσεις, αλλά και τα πλάγια να μην ακούν καθαρά. Σε τόσο πολύ κόσμο ο ήχος δυστυχώς χάνεται ή πάντων υποβαθμίζεται. Το ίδιο συνέβη και με το βίντεο, που εμφανιζόταν ο Μητροπάνος,με κάποια σημεία του να δημιουργούν μία έντονη ηχώ, που οδήγησε σε ένα έντονο βούισμα. Πέραν αυτών, ο χώρος από την είσοδο μέχρι την κατεύθυνση στο σημείο διεξαγωγής της συναυλίας ήταν κυριολεκτικά κατασκότεινος. Δεν γνωρίζουμε αν η ΔΕΘ ήταν μία λύση ανάγκης, πάντως σίγουρα θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη και οργάνωση.
Συνολικά, θα λέγαμε, πως η συγκεκριμένη συναυλία αποτέλεσε ένα έντονα συγκινησιακό και νοσταλγικό θέαμα, καθώς μας υπενθύμισε τον μεγάλο ερμηνευτή, Δημήτρη Μητροπάνο, 10 χρόνια μετά τον θάνατό του. Οι ερμηνευτές στάθηκαν επάξια στο ύψος των περιστάσεων, το κοινό αποθέωνε κάθε τραγούδι που ερμηνευόταν, αποδεικνύοντας δύο πράγματα. Πρώτον, πόσο πολύ αγαπάει αυτόν τον αυθεντικό ερμηνευτή και τα τραγούδια που μας άφησε παρακαταθήκη και δεύτερον, πόσο πολύ διψάει για ένα καλοκαίρι πλούσιο σε θέαμα, όπως παλιά!
.
Πλάνα από τη συναυλία στη ΔΕΘ (ερασιτεχνική λήψη)
.
Διαβάστε και αυτό:
.
Δείτε & αυτά:
Φωτογραφικό υλικό