Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου για την Κουλτουρόσουπα
Ζητώ τη βοήθειά σας καλοί μου άνθρωποι, μήπως καταφέρω να εξηγήσω τα ντιπ ανεξήγητα, πριν κάψω και τα τελευταία εγκεφαλικά κύτταρα που απόμειναν, διότι όσο κι αν πασχίζω, αδυνατώ να ερμηνεύσω μια κραυγαλέα αντίφαση… πέστε μου σας παρακαλώ πώς γίνεται από τη μια η «πολιτική ορθότητα», η «ενσυναίσθηση», η «συμπερίληψη» και λοιπές μοντερνιές, να έχουν κυριεύσει το σύμπαν με άπειρους οπαδούς φανατικούς μέχρι αηδίας, και από την άλλη να κατακλύζεται το διαδίκτυο από ρατσιστική καφρίλα με την παραμικρή αφορμή;; Τί διάολο συμβαίνει;;; Αν δεν τα γράφουμε εγώ, εσύ, αυτός, ο άλλος, όλοι μας «αμέμπτου ηθικής» με άψογο φαίνεσθαι και δηλωμένη παντοιοτρόπως ευαισθησία, ΠΟΙΟΙ «άλλοι» τα γράφουν;; Πού βρίσκονται κρυμμένοι;; Πώς γίνεται να είναι τόσοι πολλοί και να κάνουν τόσο θόρυβο κατατροπώνοντας τους ορθοπολιτικούς που κατά τα φαινόμενα κυριαρχούν;; Κι επειδή τα… νούμερα δε βγαίνουν, μήπως για ακόμα μια φορά τα ρημάδια φαινόμενα απατούν;; Μήπως η ρατσιστική καφρίλα προέρχεται ΚΑΙ από τους φαινομενικά «ευαίσθητους αλα καρτ», επιβεβαιώνοντας την προφανή υποκρισία;;
Και όχι ΔΕΝ είναι υπόθεση, είναι βεβαιότητα, γιατί διαφορετικά η έκταση των επιθέσεων δεν θα έφτανε να πλημμυρίζει τα σόσιαλ, να γίνεται αυτοστιγμείviral και να απασχολεί ως μείζον θέμα συζήτησης… Αν επρόκειτο μόνο για την τοξική άποψη κάποιων μεμονωμένων κάφρων που εμφανίζονται «επισήμως» ως αμελητέα μειοψηφία, ουδείς θα χαράμιζε φαιά ουσία για να αντικρούσει ελάχιστους ανόητους… Όταν όμως η τοξικότητα παίρνει τέτοιες θεαματικές διαστάσεις, είναι ηλίου φαεινότερο ότι ΔΕΝ στηρίζεται μόνο από την αμελητέα μειοψηφία των φανερών κάφρων, αλλά από μια εντυπωσιακή πλειοψηφία «κρυφών», καλυμμένων εντέχνως και ανωνύμως πίσω από άψογα προφίλ με διαπιστευτήρια πολιτικής ορθότητας και ανάλογα τσιτάτα για το αποδεκτό θεαθήναι… ωστόσο όταν η συγκυρία ή το ερέθισμα τους «ιντριγκάρει» αρκούντως και δεν αφορά πχ. σε ζώα, μετανάστες, ομοφυλόφιλους, μειονότητες και λοιπά της δημοφιλούς «ατζέντας», δεν έχουν κανένα πρόβλημα να ξεράσουν το καταπιεσμένο απόθεμα χολής κατά τόνους, με ένα ανακουφιστικό «ουφ!» απελευθέρωσης…
Τα απίστευτα προσβλητικά σχόλια που δέχτηκαν κατά συρροή, τόσο η Μαρινέλλα για την ηλικία της μετά το εγκεφαλικό που υπέστη επί σκηνής, όσο και η Ματούλα Ζαμάνη που αγνοώντας τα κιλά της έβγαλε τη μπλούζα σε πρόσφατη συναυλία της, αποδεικνύουν με τον πλέον θλιβερό τρόπο του λόγου το αληθές…Δεν ήταν κάποια διάσπαρτα σχόλια από ελάχιστους κακεντρεχείς, ήταν καταιγισμός με χαρακτηρισμούς απρεπέστατους, που σημαίνει παθιασμένη συμμετοχή πολλών φανερών και κρυφών κάφρων, στο προσφιλές διαδικτυακό «σπορ» της ανθρωποφαγίας… Το τέρας του ρατσισμού που άπαντες καταδικάζουν δημοσίως με στεντόρεια φωνή, ιερό μένος, παθιασμένες κορώνες, αποθεώνοντας την αποδοχή της διαφορετικότητας ως τεράστια σημαία, για πολλοστή φορά έδειξε τα κοφτερά του δόντια, μέσα από ανώνυμα πληκτρολόγια είτε μίζερων κομπλεξικών είτε ντεμέκ «αντιρατσιστών», με γελοία προσχήματα…
«Τί δουλειά έχει γριά γυναίκα να ανεβαίνει στη σκηνή; Γιατί δεν κάθεται σπίτι της; Δεν χόρτασε χρήμα τόσα χρόνια; Είναι δυνατόν να αντέξει; Επόμενο είναι στα 86 να σωριαστεί…» ήταν κάποια από τα πιο «κομψά» σχόλια που γράφηκαν για μια κορυφαία ερμηνεύτρια σαν την Μαρινέλλα! Χωρίς ίχνος τσίπας και στοιχειώδους σεβασμού σε μια μεγάλη καλλιτέχνιδα με φωνάρα, αξιοπρέπεια και ήθος που λατρεύτηκε από γενιές και σημάδεψε την εγχώρια μουσική σκηνή, με μοναδικό της «αμάρτημα» ότι συνεχίζει να κάνει με τεράστια αποδοχή, αυτό που ολόκληρη ζωή δεν ήταν απλά η δουλειά της, αλλά η ανάσα και το οξυγόνο της! Ότι παρά τα χρόνια που πέρασαν, διατηρεί τη φωνή και τη λαμπερή σκηνική παρουσία της, χαρίζοντας στο κοινό που την ακολουθεί πιστά, τα εμβληματικά τραγούδια και την αίγλη του μύθου της… Μια εικόνα αισιοδοξίας και πίστης στη ζωή και τη δημιουργία που σε κάθε υγιή άνθρωπο μόνο θαυμασμό εμπνέει για την ψυχή του καλλιτέχνη, στους μικροπρεπείς… ενέπνευσε φθόνο, μιζέρια, ασέβεια, προσβολές και μάλιστα μια ιερή στιγμή οδύνης, γιατί έμαθαν να «σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν», αδιαφορώντας για την ποιότητα, τις ικανότητες, την προϊστορία ή τη διάθεση προσφοράς του αλόγου και την ανηθικότητα της πράξης… Εφόσον γέρασε, μπαμ και κάτω, ήτοι απόσυρση πάραυτα!
Και σαν να μη έφθανε ο ηλικιακός ρατσισμός, εκφρασμένος τόσο απαξιωτικά στην περίπτωση της τεράστιας Μαρινέλλας, ήρθε καπάκι και δεύτερος εναντίον των χοντρών, κράζοντας ανελέητα τη Ματούλα Ζαμάνη που έχοντας παραπανίσια κιλά τόλμησε να βγάλει τη μπλούζα στη συναυλία της… Το τί χυδαιότητα και απίστευτες προσβολές γράφηκαν δεν λέγονται ούτε μεταφέρονται, με αποκλειστικό στόχο το σώμα της, άσχετα που οι συνήθεις υποκριτές κρύφτηκαν πίσω από το επιχείρημα της δήθεν «απρεπούς κίνησης», τη στιγμή που για άπειρους τραγουδιστές παρόμοια κίνηση «πετάω τη μπλούζα» είναι συνηθισμένη ρουτίνα, ενώ η πλειοψηφία των νεαρών τραγουδιστριών εμφανίζονται επί σκηνής μόνο με … σουτιέν και βρακί, απλά στολισμένα για το γκλάμουρ! Ωστόσο ως καλλίγραμμες, όχι μόνο δεν σοκάρει η προκλητική γύμνια τους, αλλά αποθεώνεται ποικιλοτρόπως, καθότι συνάδει με την επιβεβλημένη «αισθητική» του μοντέλου και τις σεξουαλικές φαντασιώσεις των λιγούρηδων πελατών, που οι άδουσες φροντίζουν να τροφοδοτούν γενναιόδωρα ως κομμάτι της «τέχνης» τους…
Η στιγμιαία όμως γύμνια της Ματούλας στην αποχώρηση, ως αυθόρμητο κρεσέντο μιας μαζικής έξαψης με συμβολικό χαρακτήρα, αποκάλυψε ένα γήινο σώμα με παραπανίσια κιλά, που ούτε με αισθητική μοντέλου συνάδει, ούτε φαντασιώσεις τροφοδοτεί, ούτε για σέλφις προσφέρεται, ούτε σιγοντάρει την κατανάλωση των μερακλωμένων, ούτε πονηρές υποσχέσεις δίνει, ούτε τίποτα… Χωρίς όλα αυτά τα απαραίτητα συνοδευτικά λοιπόν, ΠΩΣ τολμά να το κάνει;; Πού βρίσκει το κουράγιο να αποκαλύψει δημόσια ένα σώμα που όσες ανήκουν στα δικά της κυβικά, το κρύβουν επιμελώς κάτω από φαρδιές κελεμπίες μη τολμώντας ούτε στη θάλασσα να γδυθούν;; Πώς καταφέρνει η άτιμη να αποβάλλει το «αυτονόητο» κόμπλεξ των χοντρών, γράφοντας στα παλιά της παπούτσια τις γνώμες περί αντιαισθητικού θεάματος;; Είναι δυνατόν να διαβάζει όσο κράξιμο της σέρνουν και να μην ιδρώνει το αυτί της;;
Όσο να πεις, μια κάποια… ζήλεια για τα κότσια και τον τσαμπουκά της «υφέρπει» στους κράζοντες, καθότι προφανώς το πρόβλημα είναι καθαρά δικό τους και όχι της Ματούλας, που σημειωτέον έχει κάνει κατ΄επανάληψη τη συμβολική κίνηση «γύμνιας» στο φινάλε συναυλιώντης χειροκροτούμενη, χωρίς να ασχοληθεί ουδείς…τώρα γιατί στην τελευταία έγινε αίφνης ο κακός χαμός, θα μας πει ο ψυχίατρος! Διότι είναι απόλυτα κατανοητό να μη σου αρέσει κάτι, να το απορρίπτεις, να το βρίσκεις αντιαισθητικό για τα γούστα σου ή ό,τι άλλο θέλεις, αλλά είναι εντελώς ακατανόητο να το βρίζεις ασύστολα, να το υποτιμάς, να χυδαιολογείς με προσβολές, να ξερνάς ύπουλο ρατσισμό σε ό,τι δεν ικανοποιεί τα δικά του πρότυπα ή φαντασιώσεις, προστατευμένος πίσω από ανωνυμία! Έχεις «χοντρό» και άλυτο πρόβλημα φίλε, οπότε μη καθυστερείς την επίσκεψη στον ειδικό… και στο λέει κάποια που ΔΕΝ ανήκει ούτε κατά διάνοια στους φανς της συγκεκριμένης τραγουδίστριας, έτσι;