Η Kulturosupa ήταν εκεί, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, καλεσμένη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Γράφει η Αριάδνη Καναβάκη + photo.
Γιατί κινηματογραφούμε; Θα συνεχίσουμε να κινηματογραφούμε; Με αυτά τα ερώτημα ξεκίνησε η απονομή των φετινών κινηματογραφικών βραβείων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου ,που αποτυπώθηκαν εύστοχα σε ένα ολιγόλεπτο φιλμάκι με πρωταγωνιστές τους εγχώριους μας, Αντώνη Καφετζόπουλο, Θέμιδα Μπαζάκα, Νίκο Περάκη, Γιάννη Σμαραγδή, Άρη Σερβετάλη, Ορφέα Αυγουστίδη κα.
Γιατί κινηματογραφούμε; Θα συνεχίσουμε να κινηματογραφούμε;
Το νήμα της βραδιάς έκοψε με τον εναρκτήριο λόγο της, η πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας. Η κα Κατερίνα Ευαγγελάκου μίλησε με τι άλλο, τα κινηματογραφικά κάδρα και χρωμάτισε πολιτικά σχεδόν τις λέξεις της. Τοποθέτησε έξω από το κάδρο της, την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο δεν υφίσταται πια… , την έλλειψη εφαρμογής του νέου κινηματογραφικού νόμου και την ταυτόχρονη αθέτηση των ευθυνών των τηλεοπτικών καναλιών. Τι υπάρχει όμως ακόμα στο κάδρο; Η βράβευση , μια βράβευση από μάστορες για μαστόρους, η διημερίδα της Ακαδημίας «Riding the Greek Wave» που συνεισφέρει στην επικοινωνία με αλλοδαπούς καλλιτέχνες (δεν υπάρχουν λεφτά για ταξίδια ) και ο θεσμός του film factory (σεμινάρια σε σπουδαστές κα) και σε συνεργασία με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και τους εθελοντές/καθηγητές περσινούς βραβευμένους!

Α ! ευτυχώς και η NOVA ως Μέγας Χορηγός της βραδιάς αλλά και ουσιαστική (πρωτεύουσα συχνά) συμπαραγωγός πολλών φιλμογραφικών προσπαθειών.
Τη σκυτάλη πήρε το ζεύγος Μάκης Παπαδημητρίου και Βάσω Καβαλιεράτου για την συμπαρουσίαση, καλεσμένων και νικητών. Εξαιρετική επιλογή, με τον Παπαδημητρίου να δίνει ένα μάθημα διαδραστικότητας, εξυπνάδας και σαφώς χιουμοριστικής ποιότητας.

Στα συν της τελετής[+]
Η θέσπιση του βραβείου Ντοκιμαντέρ (χρηματικό) Λουκία Ρικάκη στη μνήμη της εξαιρετικής Λουκίας Ρικάκη.

Η σεμνή παρουσία και ο περιεκτικός λόγος της Ζωής Λάσκαρη η οποία βραβεύτηκε από την Ακαδημία για το σύνολο του έργου της (Τιμητικό βραβείο Ακαδημίας). Η κα Λάσκαρη χαιρέτησε παλαιούς και νεότερους συναδέλφους και χρονογράφησε την πορεία του ελληνικού σινεμά από την κινηματογραφική απόδοση της Γκόλφως μέχρι την σημερινή εμπορική επιτυχία Αν του Παπακαλιάτη( σηματοδότηση ενός ενδελεχούς λαϊκού δεσμού, κινηματογράφος & κοινωνία) χωρίς να μας κουράσει.

Μίλησε για την πλήρη απουσία των αξιών, τη δυσκολία του σελιλόιντ, τη γυναικεία παρουσία στο «σκηνοθετώ», το Φιλοποίμην Φίνο και μας αποχαιρέτησε με την κουβέντα του ανεπανάληπτου Βασίλη Ραφαηλίδη «η τέχνη είναι ερωτική κατάσταση».
Η παρουσία της Αμαλίας Μουτούση (Α΄ Γυναικείος ρόλος ) και η περιγραφή της για τη δημιουργική σχέση σκηνοθέτη –ηθοποιού.

Η νεανική και ελπιδοφόρα παρουσία του Έκτορα Λυγίζου

Η σκηνοθετική επιμέλεια της τελετής από το Σίμο Κακάλα.
Στα μείον[-] ή μάλλον στα κουραστικά…
Η λεκτική παρουσία (εμφανισιακά παραμένει γοητευτικότατος ) του Γιώργου Χωραφά, ο οποίος θεώρησε καλό να μας περιγράψει μακροσκελέστατα, με τα σπαστά ελληνικά του, την σκέψη του για το ελληνικό σινεμά (οικογένεια τη βάφτισε ) και την ελληνική σκέψη της διασποράς.

Η φολκλορική (χωρίς λαϊκή αξία ) και άγουρη παρουσία του Κωνσταντίνου Βαμβακάρη στην παρουσίαση της κατηγορίας: βραβείο εφέ και καινοτομίας.
Συνολικά[=]
η βραδιά απονομής των 4ων κινηματογραφικών βραβείων από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου ήταν μια οικεία, συγκινητική, όσο ακριβώς έπρεπε, βραδιά και άκρως αγκυροβολημένη στο σημερινό πολιτικο /οικονομικό μας πλαίσιο. Οι δυσκολίες παραμένουν , το παράλογο γραφειοκρατικό υφίσταται, η έλλειψη χρηματοδότησης κινδυνεύει να γίνει θεσμός.
Εν τούτοις εμείς χειροκροτούμε τις τεράστιες προσπάθειες (το πείσμα και την επιμονή )των κινηματογραφιστών και ευχόμαστε ότι φώναζε δυνατά η Ροζίτα Σώκου: να βρεθεί ένα παιδί , να πουλήσει τα έπιπλα της Γιαγιάς του και να φέρει κινηματογραφική επανάσταση.
Γιατί κινηματογραφούμε;
Θα συνεχίσουμε να κινηματογραφούμε;
Φωτογραφικό υλικό