Σημειώνουμε ότι φέτος η πρόσβαση σε όλες τις προβολές θα είναι δωρεάν, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στο σινεφίλ κοινό όλης της Ελλάδας και όχι μόνο της Αθήνας, να απολαύσει πολύ και καλό σινεμά.
‘Ολες οι ταινίες της φετινής διοργάνωσης θα είναι διαθέσιμες στο κοινό για 24 ώρες, από τις 10.00 π.μ. της επίσημης μέρας προγραμματισμού τους, μέχρι και τις 10.00 π.μ. της επόμενης, οπότε και θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η θέασή τους.
Το αναλυτικό πρόγραμμα των προβολών:
Πέμπτη 26/11
Παρασκευή 27/11
Σάββατο 28/11
Τρίτη 1/12
Τετάρτη 2/12
Πέμπτη 3/12
Παρασκευή 4/12
Σημειώνουμε ιδιαίτερα τα εξής:
- Κάθε ταινία θα προβληθεί γιά 1 μόνο μέρα, σύμφωνα
με το πρόγραμμα προβολών. - Όλες οι προβολές έχουν γεωγραφικό περιορισμό στην Ελλάδα.
- Κάθε ταινία θα είναι διαθέσιμη από τις 10 το πρωί (10.00 πμ)
της ημέρας της μέρας του προγραμματισμού της, έως τις 10 το πρωί
της επόμενης, οπότε και θα διακόπτεται η προβολή της. Κατά συνέπεια, μην ξεκινήσετε την προβολή π.χ. στις 9 το πρωί, γιατί θα χάσετε το τέλος! - Υπάρχει όριο 500 προβολών για κάθε ταινία, χωρίς τη δυνατότητα προκράτησης θέσης. Μόνον οι 500 πρώτοι θεατές θα μπορέσουν
να δουν την κάθε ταινία. Κατ’ εξαίρεση, σε κάποιες ταινίες το όριο θεατών που μπορέσαμε να εξασφαλίσουμε είναι μικρότερο. - Όσο διαρκεί το 33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου,
οι ταινίες της ημέρας θα εμφανίζονται στην αρχική μας σελίδα.
Κλικάρετε τη φωτογραφία τους για να μεταφερθείτε στη σελίδα τους,
στην πλατφόρμα του CINESQUARE. - Σε διάφορα σημεία του website του φεστιβάλ, panoramafest.org
θα βρείτε το λογότυπο του Cinesquare. Κλικάρετέ το και θα μεταφερθείτε στην αντίστοιχη ενότητα της πλατφόρμας. - Όσο βρίσκεστε στην πλατφόρμα Cinesquare, μπορείτε να περιηγηθείτε στον πλήρη κατάλογο των ταινιών μας, ο οποίος έχει αναρτηθεί κι εκεί.
ΚΑΝΤΕ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
https://cinesquare.net/onlinefestivals#/panoramaofeuropeancinema
ΣΤΟ CINESQUARE ΚΑΙ ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΣΙΝΕΜΑ!
Το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου αποτελείται από επιλεγμένες νέες ευρωπαϊκές ταινίες που αναδείχθηκαν σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ και ελληνικές ταινίες που δεν έχουν εξασφαλίσει ακόμη διανομή στην Ελλάδα.
Φέτος διαγωνίζονται οι ταινίες:
“Digger” / Τζώρτζης Γρηγοράκης
“Dolce fine giornata” (“Słodki koniec dnia”) / Jacek Borcuch
“Listen” / Ana Rocha de Sousa
“The Last Ones” (“Viimeiset”) / Veiko Õunpuu
“Yellow Cat” (“Sary mysyq”) / Adilkhan Yerzhanov
“Ανάμεσα Στη Ζωή Και Το Θάνατο” (“Sepelenmis Ölümler Arasinda” “In Between Dying”) / Hilal Baydarov
/
“Η Iδιοκτησία” (A Herdade / The Domain) / Tiago Guedes
“Ιστορίες Από Το Δάσος Με Τις Καστανιές” (“Zgodbe Iz Kostanjevih Gozdov” / “Stories From The Chestnut Woods”) / Gregor Bozic
“Ντάνιελ ’16” / Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος
“Ποιος, Ποιος Θα Φαγωθεί” / Ελπινίκη Βουτσά-Ρεντζεποπούλου
.
“Πολίτης Τρίτης Ηλικίας” / Μαρίνος Καρτίκκης
.
Τις ταινίες κρίνουν οι εξής Επιτροπές:
ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
Δίνει το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας
Elia Suleiman – Σκηνοθέτης
Valeria Golino – Ηθοποιός, Σκηνοθέτης
Alberto La Monica – Δ/ντής του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Lecce
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
Δίνει το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας, που συνοδεύεται από χρηματικό βραβείο 1000 ευρώ, από το Ε.Κ.Κ.
Γιάννης Φάγκρας – Σκηνοθέτης
Πέννυ Παναγιωτοπούλου – Σκηνοθέτης
Βασίλης Μαζωμένος – Σκηνοθέτης
ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ FIPRESCI
Δίνει το Βραβείο Fipresci – Θόδωρος Αγγελόπουλος
Chiara Spagnoli Gabardi (Italy)
Sharon Hurst (Australia)
Γιάννης Ραουζαίος (Ελλάδα)
&
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΘΗΝΟΡΑΜΑΤΟΣ
(απαρτίζεται από αναγνώστες του περιοδικού)
Δίνει το Βραβείο Κοινού
.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
ΜΕΤΑ-ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΝΟΣ ΑΒΕΒΑΙΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
Γράφει σχετικά ο Νίνος Μικελίδης:
“Το μέλλον, τουλάχιστον στον κινηματογράφο, δεν είναι απλά κάποιος Alien ή εξωγήινα τέρατα που έρχονται να καταστρέψουν τον πλανήτη μας.
Είναι και μια ματιά σ’ ένα μέλλον που δεν είναι και πολύ μακρινό από το δικό μας, ένα μέλλον όχι και τόσο αισιόδοξο, που στηρίζεται σ’ αυτά που φτιάχνουμε σήμερα, ή πιο σωστά, που καταστρέφουμε σήμερα. Ένα μέλλον όπου η κλιματική αλλαγή, ο υπερπληθυσμός, η δηλητηρίαση του περιβάλλοντος, η ξηρασία, η φτώχια και η ανεργία, που οδηγούν σε μιαν ανεξέλεγκτη μετανάστευση, χωρίς να ξεχνάμε και τις διάφορες αρρώστιες και τους ιούς, μαζί και η ύπαρξη κάποιου είδους ζωής σε άλλα σύμπαντα, δημιουργούν ένα αβέβαιο μέλλον. Ένα μέλλον που συχνά
ο κινηματογράφος έχει καταγράψει με τρομακτικές εικόνες, με ταινίες
που σου προκαλούν ρίγη αλλά και ερωτήματα και σκέψεις για την ίδια τη ζωή και την ουσία της, με άλλα λόγια για την αναγκαία ή μη ύπαρξη της ίδιας της ανθρωπότητας. Μια εικόνα αυτού του κινηματογράφου αποπειράται να δώσει το αφιέρωμα του Πανοράματος.”
Προβάλλονται οι ταινίες:
“Dark Star” – John Carpenter (1974)
“Day The World Ended” – Roger Corman (1955)
“Hard To Be A God” – Aleksei German (2013)
“La Mort En Direct” (“Death Watch”) – Bertrand Tavernier (1980)
“Night Of The Living Dead” – George A. Romero (1968)
“On The Silver Globe” – Andrzej Zulawski (1988)
“Primer” – Shane Carruth (2004)
“Quatermass And The Pit” – Roy Ward Baker (1967)
“Solaris” – Andrei Tarkovsky (1972)
“The Last Man On Earth” – Ubaldo Ragona & Sidney Salkow (1964)
.
Γράφει σχετικά ο Νίνος Μικελίδης:
αγώνων που, όπως γνωρίζουμε, ξεκίνησαν από την αρχαιότητα για να συνεχιστούν ως τις μέρες μας. Αγώνες που το ίδιο το θέμα τους, με τις προετοιμασίες, τις εξεγέρσεις, τις μάχες και όλο το συναρπαστικό θέαμα, προσφέρεται ιδιαίτερα για κινηματογραφική ανάπτυξη.
Από τις εκατοντάδες ταινίες που γυρίστηκαν με θέμα την επανάσταση, τόσο στην περίοδο του βωβού όσο και στην περίοδο του Ηχητικού, επιλέξαμε ένα μικρό δείγμα, προάγγελο αυτών που θα ακολουθήσουν τη χρονιά που μας έρχεται: ξεκινώντας με την ελληνική «Μπάυρον, η μπαλάντα ενός καταραμένου» του Νίκου Κούνδουρου, για να φτάσουμε ως τη Γαλλική Επανάσταση, στη «Νύχτα της Βαρέν» του ‘Ετορε Σκόλα, περνώντας από την αποτυχημένη ιταλική εξέγερση του «Αλονζανφάν» των αδερφών Ταβιάνι, και τον μεξικανικό αγώνα ανεξαρτησίας του Πάντσο Βίλα στο Μεξικό, στην ταινία «Επαναστατημένο Μεξικό» του Πολ Λεντίκ, και καταλήγοντας σε μια εξέγερση των αγροτών στην Πολωνία στα τέλη του 19ου αιώνα, στην ταινία «Κόκκινος ψαλμός» του Μίκλος Γιάντσο.”
Προβάλλονται οι ταινίες:
“Μπάιρον, Η Μπαλάντα Ενός Δαιμονισμένου” – Νίκος Κούνδουρος (1992)
“Allonsanfàn” – Paolo & Vittorio Taviani (1974)
“La Nuit Des Varennes” – Ettore Scola (1982)
“Red Psalm” – Miklos Jancso (1972)
“Reed Insurgent Mexico” – Paul Leduc (1973)
Αναλυτικότερα, προβάλλονται οι ταινίες:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ NEW YORK COLLEGE
“Athanasia (immortality)” – Νικολέττα Χουχουλή
“The Bookworm – A quarantine short film” – Ευστράτιος Πανούριος
“With new eyes” – Γιώργος Λεοντακιανάκος
“Γιασεμί (Jasmine)” – Βιολέτα Κυριάκου
“Πατρική συμβουλή (Father’s advice)” – Λυδία Τσέντα
“Τρία βήματα (Three steps)” – Βασίλης Δημόπουλος
“Φιλί (Kiss)” – Κώστας Μπαλωμένος, ‘Αζια Γωνιανάκη, Κυριάκος Μακρομάλλης, Βαγγέλης Μητσιούλης, Πένυ Θεοδοσίου, Ρινέλα Βερυκοκάκη
Φωτογραφικό υλικό