H Chalkos Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του εικαστικού Κωστή Παπαδόπουλου με τίτλο «Η ζωή είναι γένους θηλυκού» από τις 16 Φεβρουαρίου μέχρι και τις 8 Μαρτίου 2024.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου από τις 18:00 έως τις 21:00.
Επίσης, στον χώρο της γκαλερί θα διατίθεται ο κατάλογος της έκθεσης.
Εισαγωγικό κείμενο του Κωστή Παπαδόπουλου:
Η ζωή είναι γένους θηλυκού Ανατολή Ξύπνησα …άνοιξα τα μάτια μου για πρώτη φορά. Και αφού έκλαψα, ένιωσα το στήθος της …όπως άλλα 7,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι έτσι κι εγώ γεννήθηκα από μια μήτρα
Μετά ήρθαν τα χάδια, η ζεστή φωνή, τα φιλιά, η φροντίδα Πώς να περιγράψεις ένα θαύμα Αυτό που αντιλαμβανόμαστε απέχει τόσο πολύ από αυτό που πραγματικά συμβαίνει. Έρωτας, Πόθος, Ζωή, κι ύστερα ξανά πάλι όλα αυτά, ζεστή φωνή, φιλιά, φροντίδα, στο ίδιο θαύμα αλλά σε διαφορετικό ρόλο
Δύση Μετά ήρθε η αντίληψη του χρόνου που παρέρχεται Η εμφάνιση αλλάζει, όπως και το περιεχόμενο …ο χρόνος οργώνει το σώμα
Βλέπουμε γύρω μας να επαναλαμβάνεται το ίδιο μοτίβο Όμως το θαύμα εξακολουθεί να παραμένει ανεξήγητο κι εμείς ανήμποροι να απαντήσουμε στο μεγάλο γιατί Ίσως να μην ξέρουμε τι είναι Αλλά ξέρουμε σίγουρα ότι …η ζωήείναι γένους θηλυκού
Λουΐζα Καραπιδάκη, ιστορικός τέχνης:
Η ζωή και η τέχνη είναι γένους θηλυκού. Οι πλαστικές περιπλανήσεις του Κωστή Παπαδόπουλου τον οδήγησαν το τελευταίο χρονικό διάστημα στην τέχνη της ζωγραφικής, ύστερα από μακρόχρονεςαναζητήσεις σε περίοπτες εικαστικές κατασκευές, σε κινητικά γλυπτά, σε επιπεδοανάγλυφες υφασμάτινες επιφάνειες, σε περίτεχνες μικτές τεχνικέςκαι στη μουσική επένδυση των έργων του.
Επιστρέφει στην τέχνη που πολλά χρόνια πριν είχε σπουδάσει στη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και στην École des Beaux-Arts στο Παρίσι και φιλοτεχνεί μια σειρά από ανθρωποκεντρικά θέματα με συμβολική σημασία και ποικίλες εννοιολογικές παραπομπές. Τα έργα του, προσωπογραφίες και γυμνά γυναικών, έχουν έντονη πλαστικότητα και χαρακτηρίζονται από την περιγραφική λεπτομερειακή απόδοση και την ευκρίνεια των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους. Έμπειρος στην τέχνη του πορτρέτου, δημιουργεί αυτή τη φορά μια ιδιαίτερη παραστατικότητα σε υπερφυσικό μέγεθος με έντονο φωτορεαλιστικό ύφος, που παραπέμπει στις λεπτομερείς καταγραφές των έργων του υπερρεαλιστικού κινήματος “sharpfocus”. Χρησιμοποιεί τις παραδοσιακές εικαστικές αξίες και τεχνικές της ζωγραφικής και παράγει σύγχρονης αισθητικής εικόνες με περιορισμένη χρωματική γκάμα, οδηγώντας επιδέξια την προσοχή του θεατή πέρα από τη ζωγραφική επιφάνεια και στο νοηματικό υπόβαθρό της. Στις εικονίσεις του γυμνού σώματος τόσο στα ασπρόμαυρα γυμνά, με μολύβι σε χαρτί, όσο και στις συνθέσεις με τα ακρυλικά χρώματα εστιάζει στην απαράμιλλη ομορφιά της θηλυκής φιγούρας και αναδεικνύει το αισθησιακό και ερωτικό στοιχείο, ενώ επιμελώς παραλείπει οποιοδήποτε προσδιοριστικό στοιχείο στο περιβάλλον. Παράλληλα, πειραματίζεται με εξπρεσιονιστική διάθεση στην αποτύπωση πορτρέτων της φαντασίωσής του πάνω σε μη ενιαίες επιφάνειες αποτελούμενες από διαφορετικού βάθους επίπεδα.
Η ενότητα «Η ζωή είναι γένους θηλυκού» είναι ένα εγκωμιαστικό αφιέρωμα στη γυναίκα κάθε ηλικίας. Αναφέρεται εικονογραφικά στο θαύμα της γέννας και στον κύκλο της ζωής της από τη γέννηση «ανατολή», την άνθηση, την ανάπτυξη, την ενηλικίωση μέχρι την ωρίμανση «δύση», τα βαθιά γηρατειά της τρίτης ηλικίας. Εκθειάζει ποικιλοτρόπως την πολυτάλαντη, πολύπλευρη και ακαταμάχητη γυναικεία προσωπικότητα και προβάλλει με τις θεματικές του επιλογές τη γυναίκα ως σαγηνευτική, θελκτική, δυναμική, στοχαστική, ευαίσθητη, ευάλωτη, μυστηριώδη και κυρίως ανεξάρτητη.
Το σύνολο των έργων του ο Κωστής Παπαδόπουλος το παρουσιάζει σαν μια ενιαία σκηνογραφική αναπαράσταση. Άλλοτε αντιπαραθέτει δίπλα-δίπλα αντιφατικές εικόνες, το μωρό με το στιλπνό τρυφερό δέρμα και το ρυτιδιασμένο πρόσωπο ηλικιωμένων γυναικών, άλλοτε με σατυρική διάθεση παραλληλίζει αιθέριες υπάρξεις με γκροτέσκες φάτσες και άλλοτε επιλέγει να εναρμονίζει τον εκθεσιακό χώρο συνταιριάζοντας τις ποιητικής έκφρασης προσωπογραφικές ζωγραφικές του ερμηνείες. Με τη δελεαστική εικαστική αφήγηση της δικής του πραγματικότητας μετατρέπει την έκθεσή του σε αισθητηριακή οπτική εμπειρία.
Λουΐζα Καραπιδάκη, ιστορικός τέχνης
Κωστής Παπαδόπουλος
Ο Κωστής Παπαδόπουλος γεννήθηκε και αμέσως κατάλαβε ότι το ταξίδι θα είναι δύσκολο. Δυσκολεύτηκε να τελειώσει τη βασική του εκπαίδευση λόγω αφηρημάδας κι αυτό, κυρίως εξ αιτίας του γεγονότος ότι το μυαλό του έτρεχε αλλού (σχεδίαζε καταπέλτες, δεντρόσπιτα και πατίνια). Παρόλα αυτά ταξίδεψε πολύ στον κόσμο παίζοντας μουσική στο δρόμο, έμαθε να επιβιώνει και να μαγειρεύει, να γεύεται, να ακούει, να κατασκευάζει ότι χρειάζεται, να μιλάει γλώσσες, να φτιάχνει κοσμήματα, κρέπες και τραγούδια, να ράβει, να πλέκει, να κάνει γκράφιτι και ποδήλατο χωρίς χέρια και να επισκευάζει σχεδόν τα πάντα.
Ηχογράφησε 8 δίσκους με το συγκρότημα “Apurimac” και τελευταία έμαθε να κάνει και φορμάτ στον υπολογιστή του.
Επίσης σπούδασε ζωγραφική, γλυπτική και σκηνογραφία στη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και στην Ecole des BeauxArts στο Παρίσι.
Chalkos Gallery: Ιουστινιανού 21, Θεσσαλονίκη. M: 693 220 2045
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη- Παρασκευή: 18:00 -20:30.
Σάββατο: 11:00 – 14:00
Κυριακή και Δευτέρα: κλειστά